PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn combo

Combass
27th June 2007, 13:44
Hoi allemaal,

Aangezien ik vandaag een mooi dagje vrij heb denk ik dat ik hier maar als eerste eens ga posten wat er allemaal in mijn combo gaat verdwijnen:p

Om maar meteen met de deur en het belangerijkste voor hier in huis te vallen:D

CARPC
* MSI moederbord
* Pentium 4 3,2ghz processor
* 1gig intern geheugen
* 40 gig hardeschijf
* toetsenbordje (heb nog ergens een kleine zwerven) nu alleen dat ding nog vinden :(
* 2x zonneklep schermen (helaas voor mij nog geen touch)
* muis en/of touchpad
* gps module
* DVD station
* omvormer

Voor mijn carpc was het dat wel volgens mij

AUDIO

Tja dat is het andere wat ik ook graag doe:P
We praten dan ook hier over een uhhh iets zwaardere instal dan normaal:eek: :cool:

* Headunit JVC incl dvd speler, aux in, 2x video out, 3x line out highvoltage
* 2x Customdeurbakken van Oxygen met 2x kickbass 2x mid en 2x hogetonen
* 2x SPL-dynamics woofers 12 inch met een RMS vermogen van 500 watt =>> 3x SPL-Dynamics woofers 15 inch met een RMS vermogen van 1000 watt
* 2x Star-X 4 kanaler voor me deuren totaal per deur RMS vermogen +/- 300 watt
* 2x Star-X monoblok (gelinkt) totaal vermogen op subs +/- 2000 watt RMS =>> 3x Star-x monoblok niet gelinkt per stuk +/- 1100 RMS
* 2e accu yellowtop (deze moet eruit:mad: ga een beetje teweinig vermogen hebben zometeen:confused: )

Verder wordt heel de auto gedempt met 4mm dempings matten. Daarna komt er een laag foam en als laatste een mooie afwerking van mdf. Op deze manier hoop ik niet zo veel rammels te krijgen:p . Zeker om dat we van plan te switchen naar een nog iets zwaardere instal. Ja je moet iets met die ruimte he;)

Mijn PC wil ik boven mijn hoofd gaan plaatsen. Direct in het zicht met een plexiglas plaat. Dit in de hoop dat ik dus wel genoeg ruimte ga hebben. Maar dat weten we hopelijk een deze dagen. Anders zijn we genoodzaakt nog meer weg te slijpen uit het dak.

Hoop wel dat ik niet ga vergeten als ik druk aan het hobbyen ben om af en toe een foto te gaan nemen dat ik deze hier kan gaan posten. En dat ik deze op internet kan gaan zetten in een sitevorm.

Als iemand nog goede ideeen heeft graag altijd welkom:o

En natuurlijk ga ik jullie op de hoogte houden met zoveel mogelijk foto's en uitleg.

Groeten Combass/David

Greenthumb
27th June 2007, 17:26
Leuke setup, maar je zou voor je carpc ook een minder snelle processor kunnen nemen.
De meesten gebruiken hier de VIA-Epia bordjes.
Hier zit het meeste al on-board, en ze hebben een gebruik onder full-load van rond de 28 Watt.
Bovendien zijn deze mini-itx formaat, zodat je niet zo een grote kkast nodig hebt.
Wat je momenteel gebruikt kan natuurlijk ook, mijn advies is slechts om je andere mogelijkheden te laten zien.
Verder zou ik de carpc niet in het zicht plaatsen, dit is namelijk wel een hele mooie uitnodiging voor het dievengilde.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal wordt, en hoop je ook op de meeting (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3174) te zien :D (ja even schaamteloos spammen he, het is voor een goed doel :p).

Neonic
27th June 2007, 17:27
* 2x zonneklep schermen (helaas voor mij nog geen touch)
Gezien je wilde plannen ben je wel aardig handig denk ;)
Kan je dan niet gewoon een touchscreen in je zonneklep maken ? Moet op zich wel te doen zijn.

En natuurlijk ga ik jullie op de hoogte houden met zoveel mogelijk foto's en uitleg.
Goed bezig .. wij houden wel van plaatjes kijken :D

vraagje ... waarom doe je die tweeters in je deurbak ? meestal proppen ze die dingen in d'r A-stijl...
wat de rest betreft kzou ik wel, voornamelijk met die pc en de plexiglas, eens denken aan een paar fans. aardig word het aardig warm, en warme lucht stijgt ook nog naar boven.

Combass
27th June 2007, 18:36
Mijn tweeters zitten verwerkt en aan gepolyed aan het afwerkkapje van de buitenspiegel.. zitten wel wat hoger dus. Maar heb ze express in de deuren gezet. Dit omdat dan het geluid mooier mee naar buiten komt als je de deuren open hebt staan.

Aan fans heb ik ook al zitten denken. Wil er 2 inzetten (van die mooie verlichte :D) eentje die blaast en de andere die dan aanzuigt. Krijg ik een mooie circulatie in mijn b(d)akje.

En het dievengilde is zo ie zo wel op het juiste adres denk ik bij mij :mad:
Maar ik had het idee de plexiglas plaat mooi te tinten... neon er achter zie je het straks wel als de pc aan staat maar als ie uitstaat niet echt. Verder heb ik ook mijn zij ramen (nog) getint. Zolang de politie me niet aanhoud:(

Zal eens beginnen met een pagina te maken met wat foto's. Als ze dan geupload zijn kan iedereen ze mooi zien.

Maar als we het toch over warmte hebben... wat doet een pc in de winter???
Kan die daar tegen?

Neonic
27th June 2007, 18:45
Maar ik had het idee de plexiglas plaat mooi te tinten... neon er achter zie je het straks wel als de pc aan staat maar als ie uitstaat niet echt.

Heb ik met me kijkdoos ook gedaan ja. Is wel gaaf. Als de neon uit is zie je alleen ... zwart. Niks dus.
Doe ik me neon aan ... tadaaaaa, 2 versterkers en spiegeltegels

Combass
27th June 2007, 19:10
Idd was ik ook van plan.. als ze het dan weg halen...tja dan is het niet zomaar het dievegilde geweest....

Verder al even vlug ergens een paginatje achtergeknald :D
Heb ik mooi plekje om de foto's neer tezetten.

Voorlopige link zal zijn http://www.gen-x.nl/Members/David/David.htm

Dreamcatcher
27th June 2007, 19:19
ik zie dat je druk met poly bent
als je een keer tijd heb mag je mij wel helpen moet de hele kofferbak nog doen lol

maar ziet er allemaal mooi strak uit

Combass
27th June 2007, 22:42
Yup idd ben ik altijd druk met polyester...

Maar weten jullie mischien een oplossing.... Ik heb thuis binnen eens alles bijmekaar gelegd en wou me schermpje aansluiten. Nu gaat dat niet :(

1 ik zal hem op de tv out moeten steken... maar daar zitten te weinig gaatjes 4 ipv de 7 die ik nodig heb. Weten jullie waar je eventueel de juiste kabel kunt halen??
2 of een andere optie is om de schermen op vga te zetten. Maar dan zal er iets van een omvormertje tussen moeten denk ik.

Verder had al een post gevonden van een laptop scherm... zijn deze idd te verbouwen naar vga?? want heb hier nog een laptop liggen waar het moederbord van is overeleden :(

setsunakaede
28th June 2007, 00:46
Oei, je hebt zeker van die schermpjes van Remco gekocht? Heb ik ook naar staan kijken. Mooi goedkoop idd, maar alleen voor TV-out. Beetje naadje.
Uiteindelijk ben ik toch maar voor een (royaal) touchscreen gegaan.
Laptop scherm verbouwen naar VGA: ja is mogelijk en nee is nie makkelijk en ook nee werkt niet met alle schermen.

Dan nog een waarschuwing: Gebruik van een omvormer is niet bepaald handig met energie omspringen. Daarnaast moet je nog wat meer uitkijken met aardlussen enzo.
Als je het geld hebt, ga dan voor een M2-ATX (bij *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* of picco? te bestellen) of een Opus voeding. Deze vormen direkt vanaf de 12V de benodigde lijnen, is veel efficienter. Plus dat je, met de M2 in ieder geval, een startup- en shutdown controller hebt. Stiekem wel handig hoor.

Voor de rest: WEEE WAAAANT PIIIICCCCAAAASSSSS! :D Show us da Candy! Enneh, werkze!

Combass
28th June 2007, 01:17
Idd komen mijn schermpjes bij onze wel bekende Remco's vandaan. Doen het perfect in combinatie met mijn radio.... alleen over zetten naar de pc is dus wel een probleem:(

Tja dat laptop scherm... toch nog maar eens kijken of ik dat kreng nog aan de praat krijg... momenteel valt ie elke keer uit. En ik ga me vingers daar niet aan branden. Heb een topic op een ander forum gelezen..... uhh nope niet voor mij weg gelegd.

En mijn voeding... tja heb nog een 600 watt continu voeding liggen. heb ik voorheen mijn PS2 met 15inch vga scherm op gedraaid. (dit via een vga box). Is voldoende power voor het begin.

Als je het geld hebt Altijd te weinig:( liefhebbers om te doneren??:D , ga dan voor een M2-ATX (bij *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* of picco? te bestellen) of een Opus voeding. Deze vormen direkt vanaf de 12V de benodigde lijnen, is veel efficienter. Plus dat je, met de M2 in ieder geval, een startup- en shutdown controller hebt. Stiekem wel handig hoor.Had hier idd ook al naar zitten kijken.... moet alleen nog even uitrekenen hoeveel stroom ik ga gebruiken

Maar eerst dan denk ik dat ik voor een scherm moet gaan. Gaan dus de eerste centen heen. En TS is toch ook stukken makkelijker... Moet ik daar alleen nog een mooie plek voor gaan zoeken. Hmm zie de stukken dashbord al rond vliegen:cool:

Voor de rest: WEEE WAAAANT PIIIICCCCAAAASSSSS! Show us da Candy! Enneh, werkze!vanmiddag paginatje in mekaar gedraaid. Staan tot op heden alleen de deuren opbouw op:p

Combass
30th June 2007, 00:04
Even kort wat foto's van de vorderingen voor de gene die niet op de site zijn geweest. Heb vandaag maar eens de binnenkant van de auto onderhanden genomen. Druk in de weer geweest met de slijptol en kniptang. Met als gevolg een mooi plekje aan de hemel vrij om mijn PC in te hangen:D

Hier een 2tal pics:

En waar deze komt hier te hangen

Als er iemand nog leuke ideeen heeft?? Altijd welkom. Ik ga als dit hangt verder met de hemel. Wil een bak maken met daarin dus de plexiglasplaat, wat knoppen etc etc. Deze krijgt straks dan weer dezelfde kleur als het dashbord

Was het wel weer even, morgen weer een stuk verder hoop ik:)

Combass
17th November 2007, 17:29
Na dat het project even heeft stil gelegen gaan we weer verder.

Wel zijn we verder gegaan met de auto.... iets meer audio in de auto.
De nieuwe subs:
http://www.gen-x.nl/Members/David/David%20Audio_bestanden/IMAGE_087.jpg
Demping:
http://www.gen-x.nl/Members/David/David%20Audio_bestanden/IMAGE_094.jpg

Maar natuurlijk waar het omgaat is de CarPC :)

Hiervoor heb ik eigenlijk nu wel alles... Nieuw schermpje, andere hardeschijf, dus eigenlijk alles voor een complete autoproof setup. Nu alleen maar hopen dat ie ook audioproof is.

Hier nog wat foto's van waar de pc komt tehangen. In eerste instantie dacht ik boven me in de hemel. Maar na dat de subkist er in is gegaan zijn we daar maar vertrokken. De pc hing dan precies in het verlengde van me subpoort:( En dat is denk ik zo ie zo teveel van het goede. Vandaar dat ik ben uitgeweken naar een plek onder me dashbordkastje. Daar was een mooi plankje aanwezig maar deze is verdwenen en daar komt nu de pc te hangen.

http://www.gen-x.nl/Members/David/David%20CarPC_bestanden/IMAGE_101.jpg
http://www.gen-x.nl/Members/David/David%20CarPC_bestanden/IMAGE_096.jpg

Van de week gaan we weer verder.

454ss
17th November 2007, 18:57
Lekker aan het klussen zie ik wel. Komt er een mooi kapje voor dat plankje? Kan de passagier(e) dan nog wel haar/zijn benen kwijt? En bezeert die persoon dan niet haar/zijn schenen tegen die scherpe kant?

P.s.: misschien beter je foto's wat kleiner maken, ze breken nu nogal de layout op 1024x768. Niet iedereen zit op 1200x1600. ;) De resolutie 800x600 voor foto's hier op het forum is een mooie maat.

Neonic
17th November 2007, 19:00
Ik ga als dit hangt verder met de hemel. Wil een bak maken met daarin dus de plexiglasplaat, wat knoppen etc etc. Deze krijgt straks dan weer dezelfde kleur als het dashbord
Beetje jammer dat dat idee niet door gaat .... leek me wel kinky eigelijk :)

damn, je mag wel uitkijken dat je auto niet uit elkaar trilt met al die subs haha ;)

dash
17th November 2007, 19:33
zijn inderd indrukkwekkende speakertjes.
ps hoe heb je de hemel nu opgelost, want als ik het goed begrijp had je daar al een gat in gemaakt

Combass
17th November 2007, 20:14
Idd zie het nu ook van de foto's zal ik eens veranderen :)
Is wel zo makkelijk voor het kijken zonder scrollen.

en het schenen stoten zal wel mee vallen. Er zat orgineel een plankje ongeveer een cm hoger. En mischien een 2tal cm's naar voren toe. Dus dat zal wel mee vallen.

op het afwerk plankje wat er voor gaat komen ga ik de randen mooi rond maken zodat als je er tegen aanstoot je niet alles open haalt. Verder ga ik daar wel een plexiglas plaatje in maken. PC mag toch gezien worden vind ik.

Net gehoord dat ik nog een Lilliput behuizing krijg... nu hoef ik dus niet me orgineel tegaan verzagen/poly/plamuren :D

Toch maar eens kijken of ik de verwarmingsknoppen kan verhuizen.

En de hemel was zo geregeld:p Plankje mdf doet wonderen voor wat stevigheid. en de orginele hemel opnieuw gestoffeerd... Gelukkig had ik daar me gat nog net niet in zitten.... Wordt nu de plek waar alle knoppen komen tehangen voor neon/strobo's/neon/neon/ en nog meer speelgoed;)

Neonic
17th November 2007, 20:47
.... Wordt nu de plek waar alle knoppen komen tehangen voor neon/strobo's/neon/neon/ en nog meer speelgoed;)
Kweet niet, maar vind het nou al leuk klinken :D