PDA

Bekijk de volledige versie : boottijden

imhotep
25th June 2007, 02:54
Wat zijn jullie boottijden, dus van op de powerknop drukken tot het bruoblad.

Welke tweaks heb je uitgevoerd.

Ik zit juist boven de 25 seconden.

Tweks:

Xp lite
bootvis
minlogon
defragmenteren (scheelde bij mij 3 tot 4 seconden).
Custom boot screen

Hardware:

Via Epia nx 15000
40gb 4200 toeren 2,5" pata HD.

Greenthumb
25th June 2007, 09:28
Ik zit momenteel rond de 35 seconden tot op het bureablad.
Hier komt dan ook nog een aantal seconden bij om mijn frontend op te starten.
Let wel dat ik nooit de p in slaapstand zet, maar altijd vollledig afsluit.
Dit door problemen die ik in het verleden had met de slaapstand.
De tweaks die ik heb uitgevoerd:

- met nLite Windows gestript
- minlogon geinstalleerd
- in de bios alle overbodige opties uitgezet
- custom bootscreen

Wat ik nog ga doen:

- bootvis uitvoeren
- defragmenteren
- harddisk vervangen voor Compact Flash
- overbodige services uitzetten
- met Autoruns nalopen wat er overbodig wordt gestart

Ik heb met deze extra tweaks nog 5 tot 10 seconden opstarttijd af te halen.

Gebruikte hardware:

- VIA Epia M10000
- 512 mb geheugen
- Bluetooth en wireless internet (beide op usb)
- 5400 RPM 3.5" harddisk 40 GB in 2 partities (4GB voor Windows + programma's / rest voor media)

imhotep
25th June 2007, 14:38
hans, hoe heb jij je boottijd zo kort gekregen?

imhotep
25th June 2007, 15:03
heb mijn boottijd nu op 21 seconden door nog wat te prutsen met de logonschermen/procedures.

Admin's kunnen jullie mijn stem in de poll veranderen.

Bedankt.

Ik heb wel nog 1 probleem, ik zou graag een andere desktop gebruiken maar met de xp-lite die ik gebruik is die functie eruit gesloopt om het via rechtsklikken op buroblad eigenschappen te doen.

iemand enig idee waar de wallpaper normaal staat en hoe ik die handmatig kan aanpassen?

fs1
25th June 2007, 15:52
onder c:\windows\web\wallpaper\

***handmatig aanpassen, doet ge gewoon door een ander bestand in de plaats te zetten met dezelfde naam als de huidig gebruikte wallpaper...

imhotep
25th June 2007, 16:10
momenteel is er geen wallpaper enkel een zwarte achtergrond

imhotep
25th June 2007, 16:24
kheb het al gevonden....

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop] daar de key wallpaper aanpassen en het pad van je wallpaper zetten. en klaar is kees.

toch bedankt Bart

fs1
25th June 2007, 16:49
volgens mij vroeg ge wat anders ;-) maargoed, als het maar opgelost is

imhotep
25th June 2007, 16:55
volgens mij vroeg ge wat anders ;-) maargoed, als het maar opgelost is

idd, das het belangrijkste, maar met dat handmatig aanpassen bedoelde ik dat laatste eigenlijk :D. toch bedankt voor de hulp.

imhotep
25th June 2007, 18:36
ziezo, hier een filmke van een reboot van mijn CPC.

http://www.youtube.com/watch?v=xlkCYp0-PiQ

kzou enkel nog willen dat je mijn startbalk niet meer ziet want hij is nog een seconde zichtbaar, of dat hij zwart is, dan valt het ook al niet meer zo hard.

Ik RR natuurlijk als shell kunnen draaien maar dan heb ik de apps voor draadloos netwerk niet meer, dus das eigenlijk ook geen optie.

Neonic
25th June 2007, 19:35
Is geloof ik iets van rond de 35 seconden

Heb er alleen maar Windows XP op staan, Roadrunner en Winamp.
Heb dat irritante inlog ding er uit kunnen krijgen met wat hulp van Greenthumb. Dus nou start ie gelijk door tot je je bureaublad ziet.

Heb verder ook nog wat gedaan ...

- bootvis (wat het geholpen heeft weet ik niet maar goed).
- programmaatje gedraaid, genaamd 'GameXP' van Dreamcatcher.
- indexering uitgezet
- nog wat dingen (moet ik nog effe verzinnen)

Hardware:

- VIA Epia 1200 nogwat
- 512 mb geheugen
- 3.5" harddisk (60Gb), gesloopt uit me eigen PC
1 partitie van 10Gb voor Windows en alle andere software en ellende
1 partitie van 50Gb voor muziek

LeZandre
25th June 2007, 20:13
ziezo, hier een filmke van een reboot van mijn CPC.

http://www.youtube.com/watch?v=xlkCYp0-PiQ
Aha ! C'est toi au telephone. ;) .

imhotep
25th June 2007, 21:04
Aha ! C'est toi au telephone. ;) .

voeg me even toe op msn.... (wie zoekt die vind, mijn msnadres)...

hansb42
26th June 2007, 09:38
Heb er alleen maar Windows XP op staan, Roadrunner en Winamp.
Heb verder ook nog wat gedaan ...

- nog wat dingen moet ik nog effe verzinnen)

ik verzin er een paar:cool:

Ik heb ik nog wat in de services zitten klooie want het grootste deel heb je echt niet nodig. opstart geluiden kunnen ook uit en een fraai buro blad heb je ook niet nodig. Ook alle icoontjes van het buroblad en de zgn snelstart balk vertraagt de boel een beetje. Zet ook de page file vast op een waarde bv 2x je geheugen. Oh ja. de prestatie instelling op beste prestatie zetten
en je schijnt een groot aan tal fonts ook niet nodig te hebben

imhotep
26th June 2007, 12:11
)

ik verzin er een paar:cool:

Ik heb ik nog wat in de services zitten klooie want het grootste deel heb je echt niet nodig. opstart geluiden kunnen ook uit en een fraai buro blad heb je ook niet nodig. Ook alle icoontjes van het buroblad en de zgn snelstart balk vertraagt de boel een beetje. Zet ook de page file vast op een waarde bv 2x je geheugen. Oh ja. de prestatie instelling op beste prestatie zetten
en je schijnt een groot aan tal fonts ook niet nodig te hebben

aha, naar die services moet ik ook nog eens kijken.

Mooi buroblad heb je inderdaad nietnodig, maar zoals je kan zien in het filmpje hierboven heb ik na de bios (moet ik ook nog eens laten/proberen aan te passen) de hele tijd hetzelfde logo.

Page file moet ik ook nog eens fixen.

Neonic
26th June 2007, 18:49
)ik verzin er een paar:cool:
Bedoelde er eigelijk mee dat ik een aantal dingen gedaan had maar niet meer wist hoe dat heette :rolleyes: blont é

Maar ... dat van dat buroblad, die icoontjes en snelstart balk is wel goed plan ja, ga ik ook eens proberen. Pagefile heb ik bij me eigen pc wel ingesteld ooit eens. Die fonts, scheelt dat met opstarten dan? Ken ze allemaal wel weggooien dan. Laat ik er bv gewoon 'Ariel' erin als ik (zal wel nooit zo zijn) een briefje wil typen ofzo

ps... hoe kan je die services weggooien en hoe weet je wat je niet nodig hebt ?
niet dat je straks weer windows opnieuw kan installeren ofzo omdat je er te veel uitgegooid heb ...

imhotep
27th June 2007, 00:35
met aangepast buroblad en nog een gpsmuis geinstalleerd.

Ook nog wat andere bootschermen aangepast en wat met de services gespeeld.

Nu zit mijn boottijd op 24 secoden van begin tot bureaublad en 27 tot RR opgestart is

LeZandre
27th June 2007, 22:05
voeg me even toe op msn.... (wie zoekt die vind, mijn msnadres)...Sorry. Ik maak geen gebruik van zulke diensten. Anders graag genoeg hoor.

imhotep
28th June 2007, 00:01
Sorry. Ik maak geen gebruik van zulke diensten. Anders graag genoeg hoor.

dan moet je mij maar eens een pm sturen met je mailadres dan stuur ik je wel een mail.

LeZandre
28th June 2007, 19:59
dan moet je mij maar eens een pm sturen met je mailadres dan stuur ik je wel een mail.Grapjas. Die mail is het eerste dat je tegenkomt op mijn website. :)

imhotep
28th June 2007, 21:31
Grapjas. Die mail is het eerste dat je tegenkomt op mijn website. :)
lamzak :D, kheb geen goesting om te zoeken :D.

Greenthumb
28th June 2007, 22:21
Zo, na de nodige services te hebben uitgeschakeld zit ik nu rond de 28 seconden tot het bureaublad.
Het duurt net geen minuut van aanzetten tot centrafuse is opgestart en de muziek begint.
Ik zit er echter weer aan te denken mijn pc er nogmaals uit te halen en opnieuw te installeren.
Ik zal dan nog proberen er nog wat extra zaken eruit te halen met nlite, en hierna een image te maken om binnenkort eens met Compact Flash aan de slag te gaan.

SuperVito
4th July 2007, 11:33
Bij mij duurt de opstart vanaf einde bios tot en met frontend ongeveer 40 seconden. Heb sinds kort een solid state HD (Samsung, 8GB) in mijn carputer. Voorheen duurde dezelfde opstart 1,5 minuut met een standaard 2,5" HD 80GB. Moet nog het e.e.a. stroomlijnen... Misschien dat ik mijn interne geheugen nog ga opschroeven, het kan me niet snel genoeg.

revoldius
18th July 2007, 13:56
Als je hierbeneden op het linkje klikt kom je op de site waar heel wat word uitgelegd overdingen die je kan doen om je xp sneller te doen opstarten, dit specifieke deeltje gaat over de fonts en hier staat een lijstje bij van welke dat weg kunnen en mogen
Als je op next klikt kom je op een uitgebreide handleiding van de services
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1786005,00.asp (linkje)

cheerz Rev

454ss
18th July 2007, 15:55
Als je hierbeneden op het linkje klikt kom je op de site waar heel wat word uitgelegd overdingen die je kan doen om je xp sneller te doen opstarten, dit specifieke deeltje gaat over de fonts en hier staat een lijstje bij van welke dat weg kunnen en mogen
Als je op next klikt kom je op een uitgebreide handleiding van de services
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1786005,00.asp

cheerz Rev

De url onder je link-tekst verwijst naar 'linkje' en niet naar de eigenlijke url.
Maw als je klikt op jouw link wordt je doorgestuurd naar 'linkje' en niet naar 'http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1786005,00.asp'.

Edit:
Interessant artikel.:) Als je hier (http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1785996,00.asp) klikt begin je bij het begin.

Matthijs
27th July 2007, 04:24
heb mijn boottijd nu op 21 seconden door nog wat te prutsen met de logonschermen/procedures.

Admin's kunnen jullie mijn stem in de poll veranderen.

Bedankt.

Ja meneer...

imhotep
27th July 2007, 10:17
Ja meneer...

bedankt, maar kzie dat het niet gegbeurt is :rolleyes:

dash
3rd September 2007, 20:20
Ook met msconfig gespeeld, boottijd, alleen met flashdisk eraan en scherm (geen andere usb apparaten) 22,5 sec, heb wel de netwerk functies t.b.v. internet behouden. Met een usb stick eraan stijgt de boot al met 3 sec.
met de extra harddrive ook

[mp3]neo
7th September 2007, 03:00
ik heb even een avondje windows installaties achter de rug.
begon met good old winxp pro sp2 = 39 sec zonder tweaks
tinyxp =45 sec maar touchscreen werd niet ondersteund.
nu bezig met een andere xplite achtige versie = 1minuut 20 sec
oftewel ik denk dat ik weer good old winxp pro er op gaat zetten.
of hebben jullie een ander idee.

p4 1.5ghz
256mg ddr

dash
7th September 2007, 11:17
in de auto met alle usb zooi eraan boottijd cpc 45 sec, tel daar nog 10 sec van de m2 bij op en totaaltijd is 55 sec.
Ga eens met de usb aansluitingen stoeien wellicht wanneer deze later inschakelen dat het allemaal wat sneller gaat.

[mp3]neo
7th September 2007, 11:32
maar ik ben niet van plan. usb dingen er in te steken tijdens de boot.

dash
9th September 2007, 14:55
Heb ook al gemeerkt dat het met ms config ook mogeijk is om je boottijd juist te verhogen i.p.v. te verlagen.

Simpelste is standaaard Xp pro, daarna alles instaleren dat je eraan wilt hangen,

daarna in msconfig kijken wat je uit wil zetten bij startup. ff google geeft
op iedere naam geeft de functie en of het uit kan,
heb het bij deze site gedaan:
http://www.theeldergeek.com/application_layer_gateway.htm

gooi zoveel mogelijk van je buroblad, dat helpt ook,
Ook kun je een aantal letttertypen weggooien en het spul zetten op best preformance. Je bootlogo regel je hier ook.

succes

454ss
9th September 2007, 15:36
Met Winpatrol (http://www.winpatrol.com/) kun je ook opstartdingen uitzetten of vertraagd laten starten. Alleen weet ik niet hoeveel het opstarten van Winpatrol het opstarten van XP vertraagt.:confused:

dash
11th September 2007, 20:12
wellicht dat hier ook nog iest staat dat kan helpen. startup delay zou het moeten versnellen
http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwstartup.html
ps, heb er nog niks van geprobeerd

dash
17th September 2007, 20:30
weet niet meer wie het was, maar kwam tegen dat er een cpc draaid met win mobile, kun die persoon aangeven wat dat met de boottijd doet?