Bekijk de volledige versie : Audi A3 Project
Public Enemy
6th June 2007, 00:42
Hallo,
Dit is mijn wagen:
AUDI A3 1,9TDI
Ik ben vandaag begonnen met mijn carputer project.
Wat zijn mijn plannen:
Volledig gemotoriseerd Touchscreen in dashbord
De Pc Inbouwen in het reservewiel
Koffer afwerken met traanplaten
Miniatuurtoetsenbord inbouwen (mag max 10*20 cm zijn)
STATUS:
Afmetingen genomen
Schema's getekend
Autoband gevonden om pc in te bouwen
GRTZ Public Enemy
Public Enemy
6th June 2007, 01:03
Keuze Traanplaat
Ik ben nog niet zeker welke soort traanplaat ik ga gebruiken, wss de tweede op de foto (met parrallel baantjes van 3)
Greenthumb
6th June 2007, 10:48
Ik ben benieuwd, de plannen zijn in ieder geval goed.
Ik zou alleen nog kijken naar dat gemotoriseerde scherm, wat ik heb begrepen gaat het motortje hiervan nogal makkelijk kapot.
Misschien is het een idee om een scherm te gebruiken zonder motortje, maar wel in-dash.
Anders een paar foto's van je dashboard laten zien? :)
Focus
6th June 2007, 14:41
Een audi a3 heeft geen dubbel din als ik me niet vergis;) . Dus een schermpje in je dashbord zelf maken is al lastig. Wat je wel kunt doen is de asbak eruit halen en je knoppen van de verwarming naar beneden halen. Anders zou ik een uitklapbaar scherm halen die je met de hand moet openen. Bij een gemotoriseert scherm is de kans aanwezig dat de motor binnen de kortste keren het begeeft.
even gezocht. Het komt er ongeveer zo uit te zien als je een klapscherm gebruikt;
Neonic
6th June 2007, 17:32
Traanplaat, NICE
maar waarom eigelijk dat verhaal over je reservewiel ? Je rijd in een stationkar. Heb je toch ruimte zat toch :)
Of ... heb je zulke erge radiacale ideeeën dat er geen ruimte voor is :rolleyes:
[mp3]neo
6th June 2007, 17:46
dat is een haatch back hoor ( volgens mij )
Public Enemy
7th June 2007, 00:06
het is geen stationwagen hé, als het dat is wat je bedoeld :) hij is dezelfde grote als een VW golf é :rolleyes:
Kvind het gewoon stoer voor een pc in een band in te bouwen :cool:. Het staat zogoed als vast dat ik met een band ga bouwen:).
En van scherm. Dat motortje :s waarom zou dat stuk gaan? Zo'n scherm is toch ontworpen voor in wagens? en in België heb je op alle nieuwe toestellen minimum 2 jaar garantie :) waarom zou ik het niet proberen?
Waarom zou dat motortje moeten breken :s. Ik ben niet vanplan geweldig te zijn ofzo :confused:
Greenthumb
7th June 2007, 07:58
Wat ik er van begrepen heb zijn de tandwielen die het scherm naar buiten moeten brengen eigenlijk te licht voor het scherm.
Zoals ik al zei heb ik er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat er een aantal op dit forum zijn die er wel ervaring mee hadden, waaronder Imhotep.
Nu zullen er in de dure regionen waarschijnlijk wel schermen bij zitten met stevigere tandwielen, of heb je geluk, maar ik zou zelf niet het risico willen nemen, zelfs al heb je 2 jaar garantie.
Immers als je steeds je scherm kwijt bent voor reparatie schiet dat ook niet op he.
Wat ik begreep is het lastig om een scherm in je console weg te werken, dus ik zou voor een handmatig in-dash systeem gaan, zo een die je zelf omhoog klikt, of een systeem met een quickrelease of iets dergelijks, al is dit natuurlijk niet zo netjes afgewerkt (al heb ik dit zelf ook).
komt inderdaad veel kracht op te staan, moet bij die van mij zelfs een groter tandriemwiel gaan toepassen om het op te lossen, kwam ik achter na testfit in de auto :(
Neonic
7th June 2007, 16:58
Ik wil niet zeuren hoor maar ....
als je nou zo'n berg geld betaal voor zo'n trutschermpie (kosten niet weinig é) dat naar buiten komt schuiven, dan mag je toch wel verwachten dat ze voor die centen een paar degelijke tandwielen er in hebben gepropt of nie ?
454ss
7th June 2007, 17:27
Even voorop gesteld dat ik zo'n gemotoriseerde nog nooit van dichtbij heb bekeken, laat staan geopend om te bekijken, denk ik dat de tandwieltjes wel van metaal zijn, maar dat de pitch (grootte vd tandjes) te klein is. Dit doen ze waarschijnlijk ivm plaatsgebrek en soepel lopen. Als je hele kleine tandjes gebruikt loopt het wel mooi soepel, maar kunnen de krachten die er op komen ervoor zorgen dat er tandjes afbreken of dat ze over elkaar heen draaien.
Inderdaad vind ik ook dat ze voor dat geld toch wel wat degelijk zouden mogen zijn.
meestal zijn de tandwieltjes van nylon, lichter en maakt minder herrie.
Public Enemy
7th June 2007, 18:38
Ik wil niet zeuren hoor maar ....
als je nou zo'n berg geld betaal voor zo'n trutschermpie (kosten niet weinig é) dat naar buiten komt schuiven, dan mag je toch wel verwachten dat ze voor die centen een paar degelijke tandwielen er in hebben gepropt of nie ?
Ik ga ervan uit dat de tandwieltjes gemaakt zijn voor het scherm. Dus dat het kwaliteit is. Iemand een voorstel voor een motorisch indash scherm (met radio liefst).
Neonic
7th June 2007, 18:39
Iemand een voorstel voor een motorisch indash scherm (met radio liefst).
Heb er zelf geen verstand van en ook nooit echt naar gekeken naar die dingen.
Informeer anders effe bij @rie of Uriel van hier op het forum. Die weten er wel meer over denk.
Kijk anders eens naar deze thread
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2762
Public Enemy
8th June 2007, 18:49
Kijk anders eens naar deze thread
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2762
ik kan me moeilijk voorstellen hoe zo'n handmatig indash touchscreen in te klappen is.
Staat nergens een filmpje ofzo hoe je dat uit en inklapt? want als jullie motorisch afraden zou ik overwegen een handmatig te nemen:confused:
zelf maken
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/989459/1
Greenthumb
8th June 2007, 21:02
Hmm, dat artikel op tweakers ziet er wel heel interessant uit.
Jammer genoeg gaat het niet met mn 8 inch schermpje, is te breed voor een DIN-slot.
Maar zeker iets om met een eventueel volgend schermpje te gaan knutselen.
Alleen dan wel een trekveer erachter om te zorgen dat het schermpje open blijft staan.
En dan een oud radiofrontje of, nog beter, zo een stuk van een radio waar het frontje vanaf is.
Op die manier lijkt het of je het frontje mee hebt genomen.
En dan dat met een scharnier maken zodat je die kunt openklappen, en dan het venster eruit kunt halen.
Ik zie het al helemaal voor me, jammer dat ik geen geld heb voor een nieuw schermpje :p .
Al moet ik wel zeggen dat een 8 inch scherm wel weer een mooie grootte, dus ja, elk voordeel heeft zn nadeel he.
454ss
8th June 2007, 21:11
ik kan me moeilijk voorstellen hoe zo'n handmatig indash touchscreen in te klappen is.
Staat nergens een filmpje ofzo hoe je dat uit en inklapt? want als jullie motorisch afraden zou ik overwegen een handmatig te nemen:confused:
Als ik zover ben zal ik een filmpje voor je maken en op youtube oid plaatsen. Je zal alleen nog even geduld moeten hebben. Moet nog even kijken hoe ik dat moet ga filmen dan, heb sowieso (nog) geen DV-cam.
Uriel
8th June 2007, 22:26
Eff instappen in de discussie; de eigen merk schermen die ik verkoop hebben redelijk grote tandwielen en die zijn van metaal, het geeft een solide indruk en er zit geen speling op de tandwielen dus wat dat betreft denk ik dat het geen probleem geeft om een gemotoriseerd scherm te nemen.
Als je kijkt naar de half handmatige en volledig handmatige die moeten vast worden gezet in een bepaalde positie, nu kan ik me voorstellen dat die gelockte positie ook z'n klappen krijgt tijdens het rijden en dus net zo aan slijtage onderhevig is als de gemotoriseerde.
Wat Neonic als zei, de schermen zijn redelijk duur en ik denk dat je er ook een redelijke kwaliteit voor terug krijgt.
Mijn indruk van de gemotoriseerde schermen is in ieder geval redelijk goed.
454ss
10th June 2007, 10:47
Even een filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=pV3Ca2V6eRo) voor je gemaakt van het in en uitklappen van het scherm. De 'kliks' van de eindpunten zijn behoorlijk stevig. Hij zal niet zo snel uit zijn stand schieten.:D
By the way: de video zelf is zwart-wit, schermpje natuurlijk gewoon kleur.
Greenthumb
10th June 2007, 10:54
Ligt het aan mij of gaat die nog behoorlijk zwaar met er in en er uit halen?
Of ligt dat er aan dat ej in een foute positie staat, want normaal zit je natuurlijk rechter voor het schermpje.
Wel een mooi beeld overigens.
Heb je ook al gekeken hoe het beeld is als er wat zonlicht op staat, want dat was bij veel mensen op de meeting wel een probleem.
454ss
10th June 2007, 11:52
Om iemand anders z'n topic niet te verstieren maar even antwoord in mijn eigen topic (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?p=43377#post43377).:)
Public Enemy
10th June 2007, 12:52
Even een filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=pV3Ca2V6eRo) voor je gemaakt van het in en uitklappen van het scherm. De 'kliks' van de eindpunten zijn behoorlijk stevig. Hij zal niet zo snel uit zijn stand schieten.:D
By the way: de video zelf is zwart-wit, schermpje natuurlijk gewoon kleur.
echt machtig dat ge speciaal voor dit topic dat filmpje maakte:cool: respect +1:D .
waarschijnlijk zal ik zoeen plaatsen. Kent er iemand een shop in belgië, liefst kanten van west vlaanderen:confused: anders moet ik een halve dag rijden. Natuurlijk kan het onder rembours ook, maar ik ga er liever zelf achter:rolleyes:
Neonic
10th June 2007, 13:57
Goeie muziek smaak kerel :D
Lijkt me persoonlijk toch knap irritant als je elke keer dat schermpie er in er uit moet gaan doen.
Zag er inderdaad aardig naar uit dat het vrij zwaar ging of nie ?
454ss
11th June 2007, 10:01
Goeie muziek smaak kerel :D
Speciaal voor jou geselecteerd natuurlijk! :D
Lijkt me persoonlijk toch knap irritant als je elke keer dat schermpie er in er uit moet gaan doen.
De praktijk zal het leren.;)
Zag er inderdaad aardig naar uit dat het vrij zwaar ging of nie ?
Klopt. Wellicht als ie straks is ingebouwd in de auto dat het wel meevalt. Hij zal niet per ongeluk in of uitschuiven in ieder geval.
Wat betreft dat filmpje, geen probleem hoor, weet ik meteen weer hoe je een filmpje kunt uploaden naar Youtube. Ben ik weer soortement van 'hip'. :D
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.