PDA

Bekijk de volledige versie : opstarten (booten) van een externe harddisk (usb)

Public Enemy
5th June 2007, 21:33
ik vroeg mij af of dit mogelijk is, en zoja, of hier iemand ervaring mee heeft
het zou makkelijk zijn, als je moet updaten, je externe HD los te maken en aan een andere pc te koppelen.

ik ben beniewd.

P.E.

454ss
5th June 2007, 21:37
Ligt aan de bios van je moederbordje. Die moet booten vanaf een USB-device ondersteunen.

Public Enemy
5th June 2007, 21:40
ja, mijn pc is 2 jaar oud, ken de specs niet (meer:rolleyes: ) vanbuiten, zou dit lukken met deze pc?
heeft iemand hier ervaring mee? want ik heb geen laptophardeschijf, en ga ervan uit dat mijn externe meer schokbeschendig is dan een normale hd

heeft iemand ervaring hiermee?
Gaat je pc dan niet veel trager? want als alle transmissie via usb moet gaan :s

ronald
5th June 2007, 22:31
Dat is inderdaad mogelijk. Echter is dit in beginnen erg onstabiel gebleken.
Wat ik nog wel eens wou doen bij mensen die hun pc naar de gvd hadden is om hun oude schijf een computer te steken die ik hier had liggen.

In de bios van de meeste computers (p3 en up) heb je de mogelijkheid om dit in en uit te schakelen. Heb wel eens een uur bij iemand door moeten brengen omdat ik met een usb toetsenbord niet in de bios kon komen. Dit komt doordat usb on startup niet enabled staat (of hoe je dat ook tegenkomt.)

Echter is het niet vestandig om dit op deze manier te maken. Windows xp onthoud namelijk hoe het systeem is opgebouwd. Daarmee bedoel ik welke proceesort moederbord ed. Wel kun je dat vaak redden met de standaard fixboot te draaien. Begint ie wel te mekkeren dat je al je gegevens kwijt kan raken maar dit is mij nog nooit gebeurd.

Ik hoop een beetje antwoord te hebben gegeven op je vraag. Probeer het eens uit en kijk wat er gebeurd. Pak gewoon een oude schijf pleur die in een pc en wissel maar eens.

Public Enemy
5th June 2007, 23:11
Onstabiel zeg je. Dacht ik eerlijk gezegt al :rolleyes: ik denk dat ik het danmaar bij een gewone harddisk zal houden, want mijn systeem moet veel muziek en films kunnen verdragen. Als alles via de usb interface moet gaan, zal dit hoogst wss niet erg vlot gaan.

toch bedankt.

Axxess
6th June 2007, 00:31
In de bios van de meeste computers (p3 en up) heb je de mogelijkheid om dit in en uit te schakelen. Heb wel eens een uur bij iemand door moeten brengen omdat ik met een usb toetsenbord niet in de bios kon komen. Dit komt doordat usb on startup niet enabled staat (of hoe je dat ook tegenkomt.)

Daar had ik nou geen last van met mijn EPIA-V (533Mhz) USB key-board stond uit; werkte niet onder windows; maar kon er wel gewoon mee de bois inkomen... die overgends erg uitgebreid is op waar hij voor gebruikt zal worden. (veel opties)

Gewoon even kijken dus :cool: