PDA

Bekijk de volledige versie : Linux ICE

hansb42
28th May 2007, 17:21
kwam dit tegen maar zie geen kans het te proberen.

linux ICE (http://linuxice.com/index.php)

The Linux ICE Development team is happy to release the third alpha in the development series of Linux ICE. Code named "Veyron ICE Breaker", this breed of release has a significantly reduced footprint and contains all the new technologies available in the newest version of Ubuntu 7.04. Here are some of the other key highlights

fs1
28th May 2007, 18:17
ziet er wel wat uit, maar lijkt me me toch nog effe te beperkt...

BusChauffeur
28th May 2007, 21:01
kwam dit tegen maar zie geen kans het te proberen.

linux ICE (http://linuxice.com/index.php)

Hmmm best leuk .
Ik was misschien al lang overgestapt op linux met mijn carputer,:o
Maar er is geen navigatie programma voor linux..:(
Teminste wat ik weet dan!
:cool:

DJCannonball
1st August 2007, 01:35
Hmmm best leuk .
Ik was misschien al lang overgestapt op linux met mijn carputer,:o
Maar er is geen navigatie programma voor linux..:(
Teminste wat ik weet dan!
:cool:

ik zie op de LinuxICE-site toch duidelijk tussen de features staan:

NavIt GPS application

hier is meer info over de gps-software:
http://navit.sourceforge.net/?page=readme

Axxess
1st August 2007, 01:38
Ja Jan Olieslagers, waar ben je!! ? :D

digeridoo
26th March 2008, 23:54
ga het eens proberen ben er wel benieuwt naar .
bij de weg !
is er al niemand die het ondertussen draaiend heeft ?

[mp3]neo
27th March 2008, 01:28
ik zie op de LinuxICE-site toch duidelijk tussen de features staan:

NavIt GPS application

hier is meer info over de gps-software:
http://navit.sourceforge.net/?page=readme

net even gekeken. ziet er best mooi uit maar draait alleen op dat ... linux.

ennuh linus moet je echt weer zo een hele studie van maken om het je eigen ta maken. met windows weet iedereen de weg om snel ffies iets te doen.
maaruh mijn ervaringen met linux zijn echt ruk.
ooit suse gedraait. result: snel eerlijkwaar. boottijd incredible. en tja internetten ensow ok dat ging wel maar hele studies om uberhaupt iets te installeren. en tja ben niet zo bekend in de scene dus heb ook geen idee waar je alle zooi vandaan moet trekken voro dat linux.

Greenthumb
27th March 2008, 09:56
Installeren is bij de meeste linux distros juist een stuk makkelijker dan bij Windows.
Er wordt namelijk gebruik gemaakt van distibutie managers, zoals aptitude (debian, ubuntu) en yum (suse).
Hierin staan alle ondersteunde programma's, en je kiest uit een lijst gewoon welke programma's je wilt, en het wordt allemaal netjes geinstalleerd.
Dus geen gedoe meer met alles op internet te moeten zoeken of met cdtjes moeten klooien.
Het grootste nadeel vind ik zelf nog dat de hardware ondersteuning belabberd is, maar dit komt doordat de hardware fabrikanten geen of slechte drivers en support leveren.

454ss
27th March 2008, 09:58
@Greenthumb: ruik ik hier een Linux-workshop voor op een meeting?;):D

Greenthumb
27th March 2008, 18:45
Mwa, denk niet dat ik er veel over kan vertellen.
Ik draai zelf de server-versie (zonder GUI), maar als je de desktop versie draait en een beetje de tijd neemt is het allemaal ongeveer hetzelfde als bij Windows.
Je moet echter wel de tijd er voor nemen, en niet bij de eerste tegenslag opgeven.
De meeste mensen zeggen dat het moeilijker is dan Windows, maar dit is niet waar.
Je bent echter Windows gewend, en weet dus hoe alles in elkaar steekt, wat bij Linux nog ontdekt moet worden.
Ik moet overigens er wel bij zeggen dat de hardware ondersteuning nog lang niet is wat het moet zijn, wat vooral bij de ATI-videokaarten te merken is (al wordt hier sinds kort hard aan gewerkt).
Dit kan dus nog wel eens problemen geven, maar meestal is er in de fora wel hulp of een oplossing te vinden.
Voor beginners raad ik Ubuntu aan, dit is op het moment 1 van de simpelste distributies, en lijkt erg veel op Windows qua werkstijl.

digeridoo
27th March 2008, 21:25
Mwa, denk niet dat ik er veel over kan vertellen.
Ik draai zelf de server-versie (zonder GUI), maar als je de desktop versie draait en een beetje de tijd neemt is het allemaal ongeveer hetzelfde als bij Windows.
Je moet echter wel de tijd er voor nemen, en niet bij de eerste tegenslag opgeven.
De meeste mensen zeggen dat het moeilijker is dan Windows, maar dit is niet waar.
Je bent echter Windows gewend, en weet dus hoe alles in elkaar steekt, wat bij Linux nog ontdekt moet worden.
Ik moet overigens er wel bij zeggen dat de hardware ondersteuning nog lang niet is wat het moet zijn, wat vooral bij de ATI-videokaarten te merken is (al wordt hier sinds kort hard aan gewerkt).
Dit kan dus nog wel eens problemen geven, maar meestal is er in de fora wel hulp of een oplossing te vinden.
Voor beginners raad ik Ubuntu aan, dit is op het moment 1 van de simpelste distributies, en lijkt erg veel op Windows qua werkstijl.

ik heb momenteel pclinuxos er op staan (thuis pc)
en alles draait goed alleen wifi haperd nog wel eens
verder wel een leuke os

het linux verhaal wel goed verwoord van jou trouwens:D

Uriel
29th March 2008, 10:06
Ben momenteel een beetje aan het expirimenteren met Linux dus dit is wel mooi om te proberen. Lijkt me wel leuk om een Carputer compleet van Linux te voorzien.:cool: En deze frontend ziet er goed uit!

KayakFun
11th November 2008, 22:20
Ik heb van het voorjaar ook een tijd LinuxICE gevolgd, maar er zitten te weinig developers in de community en newsgroups. Omdat ikzelf niet zo'n kernel hacker ben, moet ik het toch hebben van anderen die de bugs oplossen. Vandaar mijn keuze voor Atom met Xubuntu Linux.
Gebeurt er nog wat bij OpenICE ?