Bekijk de volledige versie : moderator(en)
imhotep
24th May 2007, 21:39
Ik denk dat ik niet de enige ben die het hier spijtig vind dat er geen moderatoren zijn.
Ik weet dat er hier verschillende mensen zijn die de moderator functie wel op zich willen nemen.
Dit alleen al om eventuele topics op te splitsen als deze uit de hand lopen (off topic)
Beeindigde verkopen, het topic sluiten
Polls aanpassen op aanvraag van leden
1001 reden dus.
Misschien als die poll de resultaten bevestigd dat de forumleiding dit eindelijk gaan zien en een mod gaan aanstellen.
setsunakaede
25th May 2007, 13:33
Ik ben zelf moderator op een ander forum, en daar houden we de regel aan dat als het erg offtopic gaat dat het off-topic gedeelte dan wordt afgesplitst naar een nieuwe thread in het café gedeelte. Dit werkt erg goed bij ons, en het kost weinig tijd.
Ik denk dat de huidige moderators dit uitstekend aan kunnen, een extra is denk ik overbodig.
ze kunnen dat mss wel aan, maar wat imho denkt (en ik sluit mij daar perfect bij aan) is waarom doen ze dan helemaal niks :-p
454ss
25th May 2007, 13:55
Ik denk dat de huidige moderators dit uitstekend aan kunnen, een extra is denk ik overbodig.
Ja en nee. Ze kunnen het theoretisch uitstekend aan, maar het is zoals fs1 zegt, waar zijn ze dan? Ik heb volgens mij nog nooit een 'ingreep' of corrigerende opmerking gezien hier op het forum. Ook vragen gesteld aan admins (bijvoorbeeld het forum verbeteringen-topic) worden pas heel laat beantwoord. Het sluiten van verkoopforums is een hele duidelijke, maar wat dacht je van dubbelposts? Komt toch regelmatig voor de laatste tijd.
Mijnsinziens is er dus wel degelijk behoefte aan een actieve moderator.
imhotep
26th May 2007, 02:42
Ja en nee. Ze kunnen het theoretisch uitstekend aan, maar het is zoals fs1 zegt, waar zijn ze dan? Ik heb volgens mij nog nooit een 'ingreep' of corrigerende opmerking gezien hier op het forum. Ook vragen gesteld aan admins (bijvoorbeeld het forum verbeteringen-topic) worden pas heel laat beantwoord. Het sluiten van verkoopforums is een hele duidelijke, maar wat dacht je van dubbelposts? Komt toch regelmatig voor de laatste tijd.
Mijnsinziens is er dus wel degelijk behoefte aan een actieve moderator.
of al dan niet per ongeluk posten in het verkeerde forum...
imhotep
26th May 2007, 15:04
Ik ben zelf moderator op een ander forum, en daar houden we de regel aan dat als het erg offtopic gaat dat het off-topic gedeelte dan wordt afgesplitst naar een nieuwe thread in het café gedeelte. Dit werkt erg goed bij ons, en het kost weinig tijd.
Conclusie je hebt eigenlijk verkeer gestemd... Ze kunnen het misschien aan, maar het ze doen het niet om welke reden dan ook, dus een active mod zou mssn op zijn plaats zijn.
Probe-tuning
27th May 2007, 19:18
:p Ik stel me kandidaat
Het beste zou zijn iemand die ook heel veel van carputers afweet...
Ik heb er wel een maar ben nog een beetje een leek etc.
De mods zelf moeten maar eens nakijken wie hier het beste voor geschikt is :)
Kunt ook iemand mod maken alleen voor de te koop gedeeltes etc
Op een ander forum hebben ze voor elke topic een ander moderator, is makkelijk en weinig werk voor die personen :)
Neonic
27th May 2007, 22:19
Kzal me d'r ook eens mee gaan bemoeien ....
Heb tijdje geleden (eind januari) een verhaal geschreven, na een gesprek op msn met één van de moderatoren. Begon gewoon als grap eigelijk die ik maakte maar 't leek hem wel leuk dus ... ikke aan het schrijven geslagen. Beetje nagekeken, herschreven enzo en er wat plaatjes door geroerd en gemaild. Maar ... is nog niks mee gedaan é :( sjammer.
Aan de ene kant is het ook jammer dat er niet veel gedaan word op moderator gebied. Snap ook wel dat er mensen zijn die het drukker hebben dan andere maar kunnen ze dat dan niet gewoon zeggen. Dat ze iemand anders er bij nemen ofzo die wat meer tijd heb.
Wat die topic betreft vind ik dat we daar gewoon beetje met z'n allen naar moeten kijken. Bedoel, niet dat ik zo 'netjes' ben, blér er ook wel eens off-topic doorheen maar om nou iemands topic zo te verneuken met een heel lulverhaal over rds, of je dat nou wel wil of niet en om wat voor reden dan ook, lekker belangrijk, en dan nog dat gezeik wie er gelijk heeft over wat voor zenders je wel of niet kan ontvangen zonder je zender te veranderen ofzo.
Je hebt af en toe topics dat je op een geveven moment, als je niet naar de titel kijkt, niet eens meer weet waar het over gaat.
Daarom heb ik ook een 'OFF-TOPIC GELEUTER' topic gemaakt. Dat je daar lekker off-topic over rds of weet ik veel gaat zeuren. Of gewoon als je iets kwijt wil ofzo weetje, zo van hey heb vandaag .... gedaan of iets anders onzinnigs.
Is het trouwens geeen idee / mogelijkheid dat mensen zelf een topic dicht kunnen gooien wanneer ze iets hebben en ze dat verkocht hebben ?
Wat meetings betreft vind k het ook wel beetje jammer. Vroeger werd er meetings georganiseerd. Maar goed ... dat zijn dingen die we wel zelf kunnen regelen. Hebben het al een paar keer gedaan en de laatste 2 keer eigelijk voor het eerst met een 'activiteit' erbij. Best gezellig allemaal. Alleen weinig animo, wel jammer maar da's weer een ander verhaal.
Kortom ... voor een gedeelte hebben we geen moderators nodig. Zijn zelf oud en wijs genoeg (althans sommige ......) en vind dat we zelf maar moeten zorgen om topics ook ontopic te houden. Maar voor andere dngen zoals suggesties (bespreken) enzo en verkooptopics dichtgooien zijn ze wel nodig natuurlijk. Wat ik wel leuk zou vinden dat ze wat vaker van zich zouden laten horen. Of gewoon iemand aanstellen voor erbij
AMEN
imhotep
27th May 2007, 23:39
zoals ik vroeger al geschreven heb, meestal is het domweg offtopic gaan zonder dat je erbij stil staat. Daarom is het handig dat iemand (een mod bijvoorbeeld) dan kan ingrijpen en een nieuw topic kan maken.
Een ACTIEVE mod is nooit slecht, en het kunnen er bijvoorbeeld ook 2 of 3 zijn al dan niet voor verschillende subfora
Matthijs
28th May 2007, 17:32
Ik onderken het probleem.
Iwan en ik zullen er morgen over praten.
Onze excuses.
imhotep
28th May 2007, 17:37
Ik onderken het probleem.
Iwan en ik zullen er morgen over praten.
Onze excuses.
das fijn, ik hoop dat er dan ook snel een oplossing komt :D.
454ss
11th June 2007, 12:15
Aan de beheerders van dit forum;
Ik ben erg benieuwd of er nog iets uitgekomen is uit jullie overleg?
Persoonlijk denk ik dat we wel een moderator kunnen gebruiken die sowieso eventuele dubbelposts kan verwijderen of op slot zetten. Daarnaast zijn sommige topics dermate basis-info dat ze het 'stickie'-predikaat verdienen. En natuurlijk mensen wijzen op eventueel ongewenst gedrag.
Greenthumb
11th June 2007, 12:44
Zoals hier al meerdere malen voorbij is gekomen zou ik kijken om voor één of meerdere subfora aparte moderatoren aan te stellen.
Dit afhankelijk van hoe druk het op het desbetreffende subforum is.
Ik heb zelf ook een tijdje een eigen forum gehad, en weet dat het lastig is om alles alleen te moeten doen.
Dit geeft ook niet, maar geef het dan wel gewoon toe, en haal anderen erbij.
Deze mensen moeten worden aangesteld afhankelijk van hun kennis en gedrag in het forum als gewone poster, en eventueel na een poll of de forummembers het ermee eens zijn.
Greenthumb
17th June 2007, 15:08
Jammer dat er niet wordt gereageerd.
Er zou ruim 2 weken geleden al over zijn gesproken, maar nog steeds geen resultaat.
Ik hoop dat er toch snel iets uit gaat komen, want op deze manier raak je als forum gewoon leden kwijt.
imhotep
17th June 2007, 19:39
oa daarom dat ik de laatste tijd niet meer post...
whocarez
18th June 2007, 12:22
sorry jongens dat ik een hele poos afwezig ben geweest, echter wat prive problemen op moeten lossen. HEb inmiddels alles weer op orde en probeer carputerforum weer op te pakken. Frontpage e.d Mits I-1 me me rechten niet heeft ontnomen kan ik voor iedereen modderen.
Stuur me een pm voor eventuele wijzigngen en ik zal er naar kijken.
imhotep
7th August 2007, 10:54
en de situatie is nog steeds niet veranderd...
454ss
16th August 2007, 22:49
Het is dat ik al gestemd heb, maar anders zou ik dat opnieuw doen. Er is mi zeer zeker een actieve moderator benodigd.
imhotep
16th August 2007, 23:15
Het is dat ik al gestemd heb, maar anders zou ik dat opnieuw doen. Er is mi zeer zeker een actieve moderator benodigd.
ochja wat maakt het uit, der forum 'leiding' luistert toch niet, het is gewoon een grote zinloze boel...
Het komt er NOOIT van...
PsyCorps
16th August 2007, 23:54
wel jammer, je kan toch als beheerder van het forum goed zien wie er veel actief is, dat ze DIE mensen dan moderator maken als ze er zelf geen tijd voor hebben...
imhotep
17th August 2007, 00:13
wel jammer, je kan toch als beheerder van het forum goed zien wie er veel actief is, dat ze DIE mensen dan moderator maken als ze er zelf geen tijd voor hebben...
wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil...
PsyCorps
17th August 2007, 00:55
misschien dat het gedoe vandaag in dat topic de zaak wakkerschud?
Ikzelf zeg, geef de mensen die inmiddels hebben bewezen dat ze het moderen waard zijn en "the record to show for it" zogezegd moderator rechten zodat dit de laaste x was dat dit gebeurt...
Is het geen baantje voor jou imhotep?
Greenthumb
17th August 2007, 08:49
Wat er gisteren gebeurd is was niet de eerste keer.
Ze hebben niet van vorgaande keren gellerd, hopelijk nu wel.
Ik zou zeggen stel een stuk of 3 extra moderatoren aan, op die manier heb je nog onderlinge controle.
Ik heb wel wat mensen in gedachten, maar laat dit aan de forum beheerders over, tenzij deze besluiten onze hulp te vragen.
Neonic
17th August 2007, 11:08
Klopt ja, is niet echt de 1e keer nee ... helaas
Kga me er ook eens mee bemoeien...
Net als dat verkooptopic ook ... 1e pagina staat helemaal vol met reacties dat ze info willen over de spullen, dus mijn conclusie, er is ANIMO :rolleyes:
Kijk, als mensen dan de prijs weten kunnen ze zelf wel verzinnen of ze het 'te duur' vinden ja of nee. Is hun eigen beslissing vind ik. Ik neem aan dat iedereen die spullen zoekt wel hier en daar op internet kijkt bij ebay of sites van zaakies die die rommel verkoopt.
Voor de rest vind ik dat gewoon iedereen elkaar in hun waarde moet laten en ...
soms is het lastig om te 'oordelen' of iets nou gezeik is of gewoon een vraag / opmerking zoals deze ...
en waar voor gebruik eigelijk zo zwaare voeding voor zo klein systeem met een m1 kan je het makelijk af en heb je geen omvormer nodig
Heb na dat gezeik nog eens zitten lezen enzo. Je kan je dit in princiepe opvatten als gezeik, maar het kon ook gewoon een vraag / opmerking geweest zijn. Ik bedoel maar. En soms weet je gewoon niet hoe iets bedoeld word. Ik geef toe dat ik vaak onzin uitkraam maar probeer wel gewoon 'serieus' antwoord te geven op vragen ofzo. Denk ook dat als je iedereen wat beter kent dmv forum en/of msn (beter is nog meetings enzo) dat je dan ook beter weet hoe iemand is en dus reageerd.
Maar wil niet zeggen dat ik het leuk vind dat dat hele verkooptopic verneukt word door mensen die door lopen te emmeren over het één en ander. Zo raakt ie die spullen helemaal niet kwijt.
Dus aan de ene kant denk ik dat een moderator wel nodig is / handig kan zijn. Maar aan de andere vind ik toch dat we met z'n alle verantwoordelijk zijn. Bedoel we zijn allemaal volwassenen
(anders mag je ook geen auto rijden é, CARputer, naam zegt het al dus ....
En niet iedereen weet nou eenmaal evenveel van dingen af, anders was dit soort forums er ook niet. En ik kan me ook voorstellen dat je door alle ideeen, info, op en aanmerkingen het af en toe ook niet meer weet en daarom een topic opent met vragen die je 'makkelijk' zelf had kunnen vinden, hoor je mij ook niet over. En niet iedereen is ook even handig, of heeft tijd en zin om zelf te prutsen.
Dus kzou zeggen hou het gezellig en leuk voor iedereen.
AMEN
Jurriaan
17th August 2007, 11:37
Klopt ja, is niet echt de 1e keer nee ... helaas
[...]
Voor de rest vind ik dat gewoon iedereen elkaar in hun waarde moet laten en ...
soms is het lastig om te 'oordelen' of iets nou gezeik is of gewoon een vraag / opmerking zoals deze ...
[...]
Heb na dat gezeik nog eens zitten lezen enzo. Je kan je dit in princiepe opvatten als gezeik, maar het kon ook gewoon een vraag / opmerking geweest zijn. Ik bedoel maar. En soms weet je gewoon niet hoe iets bedoeld word. Ik geef toe dat ik vaak onzin uitkraam maar probeer wel gewoon 'serieus' antwoord te geven op vragen ofzo. Denk ook dat als je iedereen wat beter kent dmv forum en/of msn (beter is nog meetings enzo) dat je dan ook beter weet hoe iemand is en dus reageerd.
[...]
Dus aan de ene kant denk ik dat een moderator wel nodig is / handig kan zijn. Maar aan de andere vind ik toch dat we met z'n alle verantwoordelijk zijn. Bedoel we zijn allemaal volwassenen
(anders mag je ook geen auto rijden é, CARputer, naam zegt het al dus ....
En niet iedereen weet nou eenmaal evenveel van dingen af, anders was dit soort forums er ook niet. En ik kan me ook voorstellen dat je door alle ideeen, info, op en aanmerkingen het af en toe ook niet meer weet en daarom een topic opent met vragen die je 'makkelijk' zelf had kunnen vinden, hoor je mij ook niet over. En niet iedereen is ook even handig, of heeft tijd en zin om zelf te prutsen.
Dus kzou zeggen hou het gezellig en leuk voor iedereen.
Denk dat je het iets te rooskleurig ziet Peter. Fora hebben gewoon leiding nodig blijkt al diverse malen uit diverse forums. Dat heeft niet bijzonder veel met de volwassenheid te maken, hoewel jongerenforums dan juist weer nóg meer moderators nodig hebben, dat heb ik namelijk ook wel eens gedaan op zo'n forum....
Juist door de miscommunicaties van het internet, gecombineerd met de anonimiteit van hetzelfde internet zullen mensen dingen anders zeggen en opvatten dan dat men face2face met elkaar in gesprek is. Om dit soort misverstanden op de juiste manier op te lossen moeten er gewoon een aantal zijn die de boel in goede banen leiden. Niets geks aan, volkomen normaal, zo gaat het overal.
Misschien een idee om degene die er zin en tijd voor hebben om deze verantwoordelijkheid op zich te nemen zichzelf in contact te stellen met de Admin en/of huidige moderators? Als dit de juiste personen zijn lijkt me dat alleen maar positief voor de gezelligheid, leefbaarheid *om maar even een hip woord ervoor te gebruiken*, en nog meer dan dat.
Maar wil niet zeggen dat ik het leuk vind dat dat hele verkooptopic verneukt word door mensen die door lopen te emmeren over het één en ander. Zo raakt ie die spullen helemaal niet kwijt.
Verkopen doet'ie sowieso wel. Prijs is prima.
454ss
17th August 2007, 12:13
Dat komt dan vooral omdat somige mensen in kleutertaal schrijven. Dat zal wel hip zijn of zo onder 'jongeren', maar ik vind het irritant, slecht te volgen en krijg er soms koppijn van. Typfouten maken we allemaal maar bewaar dat soort taalverkrachting voor msn oid en schrijf gewoon normale Nederlandse volzinnen op een forum. Scheelt een hoop misverstanden en dat is dan weer beter voor de sfeer. Bovendien is het een teken van respect om de moeite te nemen een volledige zin te typen om iemand iets duidelijk te maken ipv iemand lastig te vallen met fragmentarische brainwaves.
By the way: dit gaat niet specifiek over KN maar over iets waar meerdere mensen zich schuldig aan maken. Is een persoonlijke frustratie van mij, never mind...
Jurriaan
17th August 2007, 12:15
Dat komt dan vooral omdat somige mensen in kleutertaal schrijven. Dat zal wel hip zijn of zo onder 'jongeren', maar ik vind het irritant, slecht te volgen en krijg er soms koppijn van. Typfouten maken we allemaal maar bewaar dat soort taalverkrachting voor msn oid en schrijf gewoon normale Nederlandse volzinnen op een forum. Scheelt een hoop misverstanden en dat is dan weer beter voor de sfeer. Bovendien is het een teken van respect om de moeite te nemen een volledige zin te typen om iemand iets duidelijk te maken ipv iemand lastig te vallen met fragmentarische brainwaves.
By the way: dit gaat niet specifiek over KN maar over iets waar meerdere mensen zich schuldig aan maken. Is een persoonlijke frustratie van mij, never mind...
Tweemaal. Prima verwoord.
setsunakaede
17th August 2007, 12:31
Bij deze wil ik me dan wel opstellen als kandidaat voor moderator.
Ik doe dit ook op een ander forum, samen met 4 anderen.
Het enige is, ik ga dit zeer zeker niet in mijn eentje doen (ik lees ook wel eens dagen het forum niet... en ik wil ook niet in mijn eentje die verantwoordelijkheid). Maar dat is denk ik wel te begrijpen, toch?
Mochten Iwan en Matthijs mij geschikt vinden, kunnen ze me even prive contakten. Het blijft natuurlijk wel hun forum.
Neonic
17th August 2007, 12:45
Denk dat je het iets te rooskleurig ziet Peter. Fora hebben gewoon leiding nodig blijkt al diverse malen uit diverse forums. Dat heeft niet bijzonder veel met de volwassenheid te maken ...
Ben ik het niet helemaal mee eens. Leiding oke, maar vind toch dat we niet zo kinderachtig hoeven te doen wanneer er iemand iets zegt. 't Is geen kleuterklasje hierzo. Vind niet dat je moderators nodig moet hebben omdat er een paar kleutertjes tussen zitten die wat rondbléren.
En wat rooskleurig betreft ... misschien dat ik sommige dingen iets anders opvat ja, zie mijn opmerking over een opmerking / vraag van Kopernek. Deel van al dat gezeik op het forum komt ook door dat mensen dingen anders opvatten dan eigelijk is bedoeld.
Dat komt dan vooral omdat somige mensen in kleutertaal schrijven. Typfouten maken we allemaal maar bewaar dat soort taalverkrachting voor msn oid en schrijf gewoon normale Nederlandse volzinnen op een forum.
Khoop niet dat je er mij ook mee bedoeld :D Ik noem ook alles timmeren en prakken dus ...
En taalfouten kan altijd, helemaal mee eens. Zal ik ook echt niet wakker van liggen. Maar ... hier en daar een punt of comma er tussen prakken leest wel wat prettiger vind ik.
setsunakaede
17th August 2007, 13:01
Neonic:
Moderators zijn juist om te voorkomen dat 2 of 3 kinderachtige figuren vrij spel houden en daarmee iedereen meeslepen. Je zag dit heel goed in het gewraakte draadje van Burner: KN zit een beetje te stoken. Mrborrie valt na een aantal pogingen tot kalmeren van een paar mensen flink uit, er wordt wat van gezegd waar vervolgens ook op gekat wordt, en voordat je het weet loopt iedereen op elkaar te zeiken. Modereren van een forum smoort dit soort rotzooi in de knop. (althans, dat is de bedoeling)
Ik denk dat 454SS meer doelt op van die zinnen als "Ik heb vdaag ff me cpc in elkaar geflanst ma me gehehge doet het nie. Help?"
MSN-SMS taalgebruik dus. Maak ik me zelf overigens ook af en toe schuldig aan.
Neonic
17th August 2007, 13:57
Neonic:
Moderators zijn juist om te voorkomen dat 2 of 3 kinderachtige figuren vrij spel houden en daarmee iedereen meeslepen.
Ben ik het ook wel met je eens. Maar als je nou eens naar de tijden kijkt ...
(net effe gedaan)
Dan zie je dat het s'avonds laat is begonnen en voor de avond, volgende dag, is het dus zo erg dat er eentje niet meer op het forum wil komen en z'n spullen gewoon op marktplaats gooit.
Dus dan heeft een moderator, naar mijn mening, in dit geval ook niet veel nut, waar of niet ?
Of die moderator moet toevallig ook net vakantie hebben en chronisch op het forum rondhangen.
setsunakaede
17th August 2007, 14:03
Daarom moet je ook een groepje moderators hebben, die vullen elkaar dan aan. Ook wat betreft leestijden.
Overigens, ik heb nu geen vakantie hoor. (was het maar waar...) Ik ben gewoon aan het werk! (zoals jullie allemaal kunnen zien :p)
454ss
17th August 2007, 14:05
Ik bedoel inderdaad niet het smeuïge taalgebruik van Neonic, dat kan ik prima waarderen.:D
[schoolmeester-modus]
Het zijn meer dit soort zinnen:
"heb ik dat gezegt, ik zeg dan kan je op nieuw starten van de cpc een laptop hd is speciaal voor schokken op te vangen"
In correct Nederlands zou dit zijn:
"Heb ik dat gezegd? Ik bedoel dan kun je opnieuw de cpc opstarten. Een laptop-HD is geschikter om schokken op te vangen."
Even afgezien van de spel/stijlvauten; de essentie is hetzelfde, maar de 2e zin leest veel prettiger. Sterker nog, het is in 1 keer duidelijk wat er staat, je hoeft het niet eerst 3 of 4 keer te lezen om het te begrijpen.
Nogmaals het gaat er helemaal niet om of je bijvoorbeeld 'echt' als 'egt' schrijft, het moet gewoon LEESBAAR zijn.
[/schoolmeester-modus]
Jurriaan
17th August 2007, 19:03
Ja, we moeten ook een spellingscorrector hebben. :D
imhotep
17th August 2007, 22:42
misschien dat het gedoe vandaag in dat topic de zaak wakkerschud?
Ikzelf zeg, geef de mensen die inmiddels hebben bewezen dat ze het moderen waard zijn en "the record to show for it" zogezegd moderator rechten zodat dit de laaste x was dat dit gebeurt...
Is het geen baantje voor jou imhotep?
als ze het vragen aan mij zou ik het wel willen doen
klopt.
er zijn eigenlijk maar weinig mensen die ik moeilijk versta.
Der is hier op het forum 1 welbepaald figuur (hierboven ook al een paar keer aangehaald) die ik praktisch nooit van de eerste keer versta...
Ik heb wel begrip voor mensen met een of andere handicap, maar misschien is het niet slecht om dit dan in het voorstellingstopic ook eventjes te vermelden, dan verstaan de forummers ook waarom het zo is.
kopernek
17th August 2007, 23:26
hier aan kan ik al zien dat hier 3 mensen komen die niet weten wat een forum voor doel heeft.
jammer dat er zulke mensen op een forum komen.
ik zal het even voor die 3 mensen uileggen een forum is om elkaar te helpen.
ten eerste is het ook moeilijk om letters te verstaan die kan je aleen maar begrijpen lijkt mij zo.
bij 90% van de topic's waar vragen staat ook standaart bij kijk ff op google het lijkt wel of jullie daar aandelen bij hebben.
waarom kom je op een forum als je de vraag niet bij google kan vinden.
voorbeeld
ik vraag of iemand weet waar je een auto muis kan kopen in nl
wat is het andwordt een shop in eng of dergelijk daar vraag ik niet om wat is hier zo moeilijk aan om te begrijpen.
wat ik hier uit opmaak zijn er 3 mensen die dit forum verzieken met de term google
waar ik totaal niet van hou is dat die 3 mensen denken dat ze de uitvinder van de cpc zijn.
jammer dat ze alle 3 geen werkenden cpc hebben raar toch als je de uitvinder van de cpc bent.
ik heb volgens jullie geen verstand van cpc maar ik heb hier een werkenden cpc in de wagen en nu jullie weer.
ik ben klaar met dit forum als hier zulke mensen komen als die 3 die niet snappen wat een forum inhoud.
ik heb maar voor 1 iemand hier in het byzonder respect en dat is voor Dash die snap wat een forum inhoud kunnen jullie nog wat van leren
imhotep, 454ss, setsunakaede, jammer dat deze mensen het forum verzieken. dat is mijn mening.
imhotep
17th August 2007, 23:36
hier aan kan ik al zien dat hier 3 mensen komen die niet weten wat een forum voor doel heeft.
ten eerste is het ook moeilijk om letters te verstaan die kan je aleen maar begrijpen lijkt mij zo.
bij 90% van de topic's waar vragen staat ook standaart bij kijk ff op google het lijkt wel of jullie daar aandelen bij hebben.
voorbeeld
wat is het andwordt een shop in eng of dergelijk daar vraag ik niet om wat is hier zo moeilijk aan om te begrijpen.
wat ik hier uit opmaak zijn er 3 mensen die dit forum verzieken met de term google
waar ik totaal niet van hou is dat die 3 mensen denken dat ze de uitvinder van de cpc zijn.
jammer dat ze alle 3 geen werkenden cpc hebben raar toch als je de uitvinder van de cpc bent.
ik heb volgens jullie geen verstand van cpc maar ik heb hier een werkenden cpc in de wagen en nu jullie weer.
ik ben klaar met dit forum als hier zulke mensen komen als die 3 die niet snappen wat een forum inhoud.
ik heb maar voor 1 iemand hier in het byzonder respect en dat is voor Dash die snap wat een forum inhoud kunnen jullie nog wat van leren
imhotep, 454ss, setsunakaede, jammer dat deze mensen het forum verzieken. dat is mijn mening.
ik geen werkende carputer? waar haal je dat???
Ik zit ondertussen al aan mijn 3e werkende carputer...
Wat mij opvalt:
je stelt de domste vragen eerst, terwijl die vragen al 10-tallen keren gesteld zijn hier op het forum en ook beantwoord, zoek en lees, daar kom je het verste mee.
je beledigt een gerespteerd forumlid, die gewoonweg wegloopt door jou en zijn spul hier zelfs niet meer WIL verkopen. Chapeau, dat moet je kunnen.
je zinnen (voor zover het zinnen zijn) zijn soms totaal onleesbaar en onverstaanbaar, ook al lees je ze 10 keer na elkaar. Lees je zinnen eens na voor je op de ' antwoord verwerken ' knop drukt.
en terzijde, kben wel eens benieuwd naar je cpc...
454SS is echt een goede kerel, daar ben ik zeker van. Hij heeft al veel meer bewezen voor dit forum als jij, oa. heeft hij 2 geslaagde meetings op zijn naam staan, hij heeft al spulletjes bij conrad besteld voor mij en daar bovenop ook nog het geld voorgeschoten.
en dan nog een laatste punt, er zijn wel meer mensen die mijn argumenten over deze materie bijstaan.
kopernek
18th August 2007, 00:00
je beledigt een gerespteerd forumlid, die gewoonweg wegloopt door jou en zijn spul hier zelfs niet meer WIL verkopen. Chapeau, dat moet je kunnen.
ten eerste heb ik dat niet met opzet gedaan en ten 2de wat er staat is puur een mening plus een vraag over die voeding waarom die zo groot is
ik heb hier aan cpc
p4 2.8
ex video kaart
ex usb kaart
slot in dvd brander van nec net een auto radio slikt hem in
120 gb slimline hd
belkin usb stick netwerk + bluetooth
gps muis GLOBALSAT 20 kanalen
cardreader en usb bumpercam
en in dash scherm bij uriel van daan en dat draait op 160 watt m2-atx
dan vraag ik me af waar om zo klein syteem wat hij heeft op 300 watt te zetten
en dat lid wat jij de hemel in prijs mag ik totaal niet en vind ik respect loos
maar ik ben klaar met dit forum en kom hier niet meer het is jammer dat het zo is gelopen maar jah er is een tijd van komen en een tijd van gaan en die is nu gekomen
de mensen die hier komen die wel snappen wat een forum in houd wens ik veel plezier en die het niet snappen kan ik aleen maar tegen zeggen denk er over na en verander je gedrag wandt je kompt er echt niet ver mee
er zijn nog een aantal mensen die hier lid zijn die een bloed hekel aan jullie 3 hebben
maar daar hebben jullie het zelf naar gemaakt
veel s6 nog met je project hoop dat het mooi wordt
groetjes allemaal
geef me maar een ipban en verwijder het acount maar
laaste wat ik nog zeg is bedankt Dash
454ss
18th August 2007, 00:56
Kopernek, uitvinder van de carpc
* 26 juni 2007
+ 17 augustus 2007
Inderdaad jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar na anderhalve maand zo van leer trekken? Ik vraag me af wie hier nu het kortste lontje heeft.:confused:
Zoals ik het zie hoef je geen werkende (car)pc te hebben om er veel over te weten. Ik bedoel een mannelijke gynaecoloog (vrouwelijke zijn zwaar in de minderheid in de medische wereld) heeft ook geen vagina of baarmoeder en zal die ook nooit hebben, maar om dan te zeggen dat hij er daarom geen verstand van heeft??:confused:
De meesten zijn er al heel lang mee bezig en hebben zich zeer goed ingelezen en zijn ook al tegen veel problemen aan gelopen die ze ook weer hebben overwonnen. Dat er dan geen cpc in de auto zit heeft niets te maken met er verstand van hebben of niet.
1107972
18th August 2007, 01:01
Tja, een moderator had inmiddels wel handig gewezen.
FF mijn reactie wat betreft het magische google antwoord:
Een forum is ervoor om je te helpen. Ik geloof dat jij, Kopernek, dit ook al een paar keer zelf genoemd hebt. Wat een forum niet is om alles voor te kauwen.
Als een antwoord dan niet bevredigend genoeg is in eerste instantie om wat voor reden dan ook ligt dat vaak aan de vraag. Baken je vraag af dan heb je meer kans op het juiste antwoord. Laat ook vooral zien dat je zelf al hebt proberen te zoeken en je erin verdiept hebt. Krijg je alsnog het antwoord gebruik google geef dan gewoon aan dat je dit al gedaan heb en wat je resultaten waren.
Op een vragenforum, wat dit voor 99% is, ben je vooral afhankelijk van de kennis van anderen. Als je een vraag stelt moet je onthouden dat er mensen zijn die zonder een wederdienst van je vragen jou proberen te helpen met het beantwoorden van jou vragen. Geef ze respect, waardeer hun hulp. Ook al is het voor jou niet bevredigend. Want degene die na jou komt heeft ook een vraag is die hij beantwoord wil hebben. En als dan iemand voor hem helpende forumleden heeft beledigd is de kans dat hij met evenveel geduld wordt geholpen kleiner. Jij zou toch ook niet die jongen willen zijn die net achter het net vist.
Forums zijn heel makkelijk op het internet, er staan zoveel vragen op met nog meer antwoorden. Maar stel jezelf eens de vraag, hoe vaak help jij ook een ander met het beantwoorden van zijn vraag?
Hiermee wil ik dus ook mijn ode afsluiten over waarom we wat meer respect moeten hebben voor degenen die anderen proberen te helpen.
@Kopernek, ik noem je naam aan het begin van deze reactie omdat dit nu actueel is, maar zowel in het verleden als in de toekomst had dit tegen meerdere mensen gezegd kunnen worden. Ik weet ook niet meer of je dit nog leest maar probeer het mee te nemen in de toekomst als je nog eens een keer een vraag wilt gaan stellen op een forum.
(Degene die spelvouten vindt mag ze houden)
1107972
18th August 2007, 01:03
De meesten zijn er al heel lang mee bezig en hebben zich zeer goed ingelezen en zijn ook al tegen veel problemen aan gelopen die ze ook weer hebben overwonnen. Dat er dan geen cpc in de auto zit heeft niets te maken met er verstand van hebben of niet.
Mee eens,
Een expert is iemand die op een bepaald vakgebied alle mogelijke fouten heeft begaan.
PsyCorps
18th August 2007, 01:10
[QUOTE=454ss;46024]Kopernek, uitvinder van de carpc
* 26 juni 2007
+ 17 augustus 2007
^^^ agreed...ik sluit me aan bij de vorige sprekers...
setsunakaede
18th August 2007, 01:26
voorbeeld
En bedankt he.
Ik heb geen idee waar ik deze vermelding aan te danken heb. Bij mijn weten ben ik altijd behoorlijk behulpzaam. Zelfs jij hebt van mijn diensten kunnen profiteren. EN BEHOORLIJK VEEL OOK!!!
Ik moet zeggen dat het meer over jou zegt dat je dit soort dingen meent te kunnen schrijven. Ik vind het behoorlijk kinderachtig, eerlijk gezegd.
Ook 454ss treft vlgs mij geen blaam, die heeft steeds geprobeerd de boel nog enigszins op de rails te houden. Imhotep gedraagt zich ook over het algemeen voorbeeldig (op een slippertje afgelopen voorjaar na, dan... maar dat is dan mijn mening).
Sorry hoor, maar als jij ongezouten loopt te kankeren op anderen kan je de bal keihard terug verwachten. Als je dat niet kan hebben, rot dan een klere-eind op.
PsyCorps
18th August 2007, 02:39
^^ trek het je niet aan joh, hij ziet het niet, kan het niet zien en wil het niet zien...laten we gewoon hopen dat ie weg is...
1107972
18th August 2007, 02:42
afkraken is makkelijker dan complimenten of bedankjes geven.
setsunakaede
18th August 2007, 09:33
Sjah, sorry heren. Ik ben echt niet zo'n zeiklijster ofzo. Maar als ik "de sfeer op het forum verziek" door rustig aan Neonic uit te leggen waarom Mods misschien toch wel een goede zaak zijn en dit me verweten wordt door iemand die ik met meerdere dingen uit de brand heb geholpen... daar word ik nou bloedlink van. En als dit nou de eerste keer was dattie zonder reden op mensen loopt te katten...
Ik vind dit soort dingen gewoon zoooo laag.
imhotep
18th August 2007, 11:53
Tja, een moderator had inmiddels wel handig gewezen.
FF mijn reactie wat betreft het magische google antwoord:
Een forum is ervoor om je te helpen. Ik geloof dat jij, Kopernek, dit ook al een paar keer zelf genoemd hebt. Wat een forum niet is om alles voor te kauwen.
Als een antwoord dan niet bevredigend genoeg is in eerste instantie om wat voor reden dan ook ligt dat vaak aan de vraag. Baken je vraag af dan heb je meer kans op het juiste antwoord. Laat ook vooral zien dat je zelf al hebt proberen te zoeken en je erin verdiept hebt. Krijg je alsnog het antwoord gebruik google geef dan gewoon aan dat je dit al gedaan heb en wat je resultaten waren.
Op een vragenforum, wat dit voor 99% is, ben je vooral afhankelijk van de kennis van anderen. Als je een vraag stelt moet je onthouden dat er mensen zijn die zonder een wederdienst van je vragen jou proberen te helpen met het beantwoorden van jou vragen. Geef ze respect, waardeer hun hulp. Ook al is het voor jou niet bevredigend. Want degene die na jou komt heeft ook een vraag is die hij beantwoord wil hebben. En als dan iemand voor hem helpende forumleden heeft beledigd is de kans dat hij met evenveel geduld wordt geholpen kleiner. Jij zou toch ook niet die jongen willen zijn die net achter het net vist.
Forums zijn heel makkelijk op het internet, er staan zoveel vragen op met nog meer antwoorden. Maar stel jezelf eens de vraag, hoe vaak help jij ook een ander met het beantwoorden van zijn vraag?
Hiermee wil ik dus ook mijn ode afsluiten over waarom we wat meer respect moeten hebben voor degenen die anderen proberen te helpen.
@Kopernek, ik noem je naam aan het begin van deze reactie omdat dit nu actueel is, maar zowel in het verleden als in de toekomst had dit tegen meerdere mensen gezegd kunnen worden. Ik weet ook niet meer of je dit nog leest maar probeer het mee te nemen in de toekomst als je nog eens een keer een vraag wilt gaan stellen op een forum.
(Degene die spelvouten vindt mag ze houden)
heel mooi verwoord, en what the hell met spelvauten, dit was heel goed leesbaar, dan kan het me echt ni bomme als er een DT fout in staat, hoewel het soms grappig is als er een domme vaut gemaakt wordt :D
imhotep
18th August 2007, 11:55
Imhotep gedraagt zich ook over het algemeen voorbeeldig (op een slippertje afgelopen voorjaar na, dan... maar dat is dan mijn mening).
zo zie je maar, het kan met iedereen gebeuren he :D
Lexophilia
18th August 2007, 13:54
Ik denk dat ik niet de enige ben die het hier spijtig vind dat er geen moderatoren zijn.
Ik weet dat er hier verschillende mensen zijn die de moderator functie wel op zich willen nemen.
Dit alleen al om eventuele topics op te splitsen als deze uit de hand lopen (off topic)
Beeindigde verkopen, het topic sluiten
Polls aanpassen op aanvraag van leden
1001 reden dus.
Misschien als die poll de resultaten bevestigd dat de forumleiding dit eindelijk gaan zien en een mod gaan aanstellen.
1001 redenen en ik zie er maar 3 :)
maargoed modje is wel handig, al is het volk hier niet echt aggressief igesteld ofzo maar voor de argumenten die je aangeeft heb je idd wel gelijk...
setsunakaede
18th August 2007, 13:55
Inderdaad. Moderators zijn er om IEDEREEN te beschermen voor dit soort zaken.
Dus niet alleen Burner tegen Kopernek beschermen, maar ook Kopernek tegen bijv. mrborrie...
Jurriaan
18th August 2007, 14:12
...en sommige mensen tegen zichzelf te beschermen ;)
imhotep
18th August 2007, 14:18
...en sommige mensen tegen zichzelf te beschermen ;)
niet alleen mensen beschermen, maar ook het forum op orde stellen, topic's sluiten/splitsen/opkuizen/...
setsunakaede
18th August 2007, 15:24
Algehele ordebewaking, idd.
Het hoeft echt niet super streng ofzo, maar als het uit de hand dreigt te lopen is het prettig dat er een paar mensen zijn met het vermogen tot correctie.
Op het andere forum waar ik moderate doen wij met zijn zessen ongeveer 3 a 4 ingrepen (totaal dus) per maand. Dit werkt uitstekend. Tot nu toe hebben we slechts 1x iemand geband. Dit was een dusdanig ernstig geval dat 1 van onze leden rechtstreeks gevaar liep. Banning is m.i. een noodgreep, iemand corrigeren en via PB (of rechtstreeks op het forum) uitleggen waarom werkte bij ons tot nog toe uitstekend.
Jurriaan
18th August 2007, 16:10
Prima verwoord allemaal. Nu nog doen en het komt helemaal goed hier. Heb zo wel een aantal geschikte mensen in gedachten, maar ja, dat is aan anderen om dat te beoordelen :)
imhotep
18th August 2007, 23:19
Prima verwoord allemaal. Nu nog doen en het komt helemaal goed hier. Heb zo wel een aantal geschikte mensen in gedachten, maar ja, dat is aan anderen om dat te beoordelen :)
we kunnen hier eeuwig en 1 dag blijven protesteren dat er mod's moeten komen, maar aangezien de forum-leiding hier toch nooit komt en nooit naar onze ' klachten ' luistert komt er toch nooit iets van.
PsyCorps
18th August 2007, 23:56
van wie is dit forum eigenlijk ? kunnen we die mensen niet mailen ?
imhotep
19th August 2007, 00:38
een zeker matthijs (http://www.carputerforum.nl/carpc/member.php?u=3) en iwan (I-1) (http://www.carputerforum.nl/carpc/member.php?u=2)
je kan ze zelfs op msn toevoegen.
ik heb al met hun gepraat en ze beloven van alles maar er komt nooit niets van in huis.
PsyCorps
19th August 2007, 00:44
hmmm 8 en 13 augustus voor het laatst op het forum geweest, das wel lang geleden voor de enige admins/mods die er zijn hier...jammer...
misschien zijn ze op vakantie ?
Neonic
19th August 2007, 03:08
Ik bedoel inderdaad niet het smeuïge taalgebruik van Neonic, dat kan ik prima waarderen.:D
Ik ben ontroerd, snik snotter ... nou kan ik met een gerust hart slapen.
Zo, ben ook eens een weekendje weg ... gelijk lopen die watjes weer beejte te rellen ;)
Kga me er nog één keer mee bemoeien en er effe wat van zeggen wat ik er van denk en dan stop ik er mee
want ik vind het (nog steeds) een kinderachtig zooitje.
Type fouten maakt iedereen wel eens, of iemand is dyslectisch of weet ik veel wat. lekker belangrijk allemaal. of iemand komt uit een andere streek of land waar ze dingen anders noemen, of hebben zelf iets 'verzonnen'. Neem me zelf als voorbeeld daarvoor aangezien ik zo'n beetje alles timmeren noem ook al kit ik het vast, of schroef ik het vast of .... of iets er in 'prakken'.
En niet iedereen kan iets even makkelijk vinden als een ander op www.google.nl (gelijk effe linkie ;) ) of snapt het gewoon (nog) steeds niet. Of ze stellen een vraag die allang een keer gesteld is, kan best. Kan me voorstellen dat iemand door de bomen het bos niet meer ziet door al die topics met ideeen, vragen en op of aanmerkingen over weet ik veel wat.
Je kan er ook overheen lezen. Ik kan makkelijk lullen want ik hand hier al een tijdje rond en toen was er nog niet zo veel op het forum dus ... dan is het makkelijk om 't een beejte bij te houden.
Dus tot slot nog effe ...
sommige opmerkingen kan je zowel als VRAAG / OPMERKING als GEZEIK intrepeteren (wat eenjeuk woord, 3x woord waarde)
dus ga niet gelijk iemand afzeiken...
heb respect voor elkaar en elkaars gepruts. niet iedereen heeft evenveel tijd, zin of geld om iets in elkaar te prutsen. en niet iedereen is even handig of heeft de zelfde mening of ideeen wat inbouw, stijl betreft.
wanneer je ergens niet mee eens ben stuur dan diegene gewoon een PM ofzo, of open een nieuw topic en ga daar discusieren over iets (dus niet zeiken) of ga in het GROTE GELEUTER topic verder.
zou hou je de topics zelf schoon en makkelijker te lezen voor anderen.
steld je zoekt iets, je hebt het gevonden denk je, ken je al pagina's door gaan lezen voor dat je eindelijk eens een keertje iets zinnigs er tussen ziet staan :rolleyes:
en tot slot ... hou het gezellig
Ken me voorstellen dat wanneer er nieuwe mensen op het forum zich aanmelden en die lezen dit GEZEIK topic dat ze amper meer iets durven te vragen, uit angst dat ze ook afgezeken worden omdat er een spelfoutje in de tekst zit, of dat hun vraag al eens, 10 jaar geleden, is gesteld, of dat ze een idee hebben wat misschein dom is.
Als ze zich dan uberhaupt nog aan gaan melden trouwens.
(wat domme ideeen betreft zijn de meeste hier wel wat gewend, voornamelijk vanwege mij denk)
Effe nog over de moderators ... ik heb ooit eens gehoord (geloof ik) dat er in ieder geval één van de moderators / admins zei dat ze het forum hadden opgericht. Nou kan ik me voorstellen dat ze het na een x-aantal jaar ook wel zat zijn of er op uitgekeken zijn. Snap ook wel dat ze niet tot aan der pensioen ofzo dit forum gaan lopen beheren of weet ik veel hoe je dat noemt.
Maar... wat ik dan wel beetje jammer vind, vooral ook omdat ik bv Matthijs 'ken' van een aantal meetings, aardige gozer, dat ze dan niet zeggen / overleggen van goh kheb geen zin / tijd meer, wie kan helpen of het één en ander overnemen.
Beetje jammer.
Greenthumb
19th August 2007, 08:55
Nog even als reactie hier op, ik denk dat niemand het erg vindt als je een vraag stelt die ooit eens al een keer gesteld is, maar lastig terug te vinden.
Wat de meesten echter wel erg vinden, is als men totaal geen inzet toont om zelf het antwoord op te zoeken.
Sommige vragen kunnen sneller worden gevonden door even google te gebruiken of de zoekfunctie, dan wanneer er een nieuw topic wordt geopend.
Ook is het niet zo dat we niet tegen een spelfoutje kunnen, of zelfs tegen veel spelfouten, maar als er gewoon zo goed als onleesbare zinnen worden neergezet is dit gewoon erg vervelend.
En als dit dan regelmatig door één persoon wordt gedaan gaat men zich ergeren, het is tenslotte een kleine moeite om je eigen tekst even na te lezen.
Tot slot ben ik het met je eens dat Iwan en Mathijs het forum niet tot in de eeuwigheid hoeven te onderhouden, of dat ze geen vakantie mogen nemen, of zelfs dat ze niet hoeven te komen als ze gewoon geen zin hebben, maar dat is dan ook de reden van dit topic, om een aantal andere moderatoren aan te stellen die wel regelmatig aanwezig zijn.
Ik kan zo een man of 10 opnoemen die hier bijna dagelijks aanwezig zijn waarvan er een stuk of 4 zeker gschikt zijn als moderator.
Met 3 of 4 moderatoren is er over het algemeen wel overlap tussen de tijden dat ze online zijn, en het is in ieder geval beter dan wat het momenteel is.
Vergeet niet dat een moderator er niet alleen is om mensen terug te fluiten als ze te ver gaan, maar ook om te zorgen dat het forum netjes blijft, dus dubbele posts opruimen, topics sluite, topics splitsen of samenvoegen en ga zo maar door.
imhotep
5th September 2007, 18:40
Eigenlijk heeft het ook voordelen als er geen mod's op het forum zijn...
Viper, wil je de carputerdrive niet terug introduceren? Nu er toch geen mods zijn kunnen ze je ook niet bannen :D.
Greenthumb
7th September 2007, 08:33
Sorry, maar ik vind het niet van veel respect voor de leden getuigen dat er niet eens een reactie wordt gegeven door de moderatoren.
chris944
11th September 2007, 18:18
Mensen..
Ik zit hier nog niet gek lang, echter wel op andere fora, en daar zijn mensen zoals "kopernek" al lang en breed geband..!! Lees zijn historie maar eens terug.
Ook offtopic gelul kom ik hier eigenlijk veel te vaak tegen, als je dit wil doen, open er dan een paar topics over die minder streng worden gecontroleerd, en houd de informatietopics schoon en clean, zodat de informatie niet wordt gecamoufleerd door alle ruis, onzin, die niks met het eigenlijke onderwerp te maken heeft.
Op die manier krijg je uiteindelijk een forum waar mensen iets van kunnen leren, ipv van het te snel aan de kant te klikken omdat men "door de bomen het bos niet meer ziet". Deze kant gaat het hier op, dit merk ik aan mezelf. Aan de kennis en informatie die hier te halen valt zal het niet liggen, maar ik merk wel dat ik veel dingen moeilijk kan vinden, en vaak topics wegklik omdat er te veel offtopic gelul tussen staat.
Een moddereter zal niet altijd populair zijn bij veel leden, hij haalt immers posts weg en deelt waarschuwingen en bans uit. Ook kost het ontzettend veel tijd, maar als je eenmaal alles bijhoudt kun je het met een uur per dag wel af. Je moet dan ook wel respect hebben voor zo iemand. Die persoon in kwestie moet daarentegen ook volwassen genoeg zijn om objectief te oordelen wat wel en niet kan...
Ik vind het wel slecht dat het er op dit forum zo aan toe gaat, en begrijp niet heel goed waarom de Administrator niet gewoon een paar mensen de permissie geeft e.e.a. in de gaten te houden en in goede banen te leiden. Op deze manier gaat deze (volgensmij enige in NL) informatiebron op dit gebied snel bergafwaarts..
454ss
11th September 2007, 22:23
Geen speld tussen te krijgen, je hebt helemaal gelijk. (helaas)
Van de andere kant kunnen we zelf wel ook ons best doen te proberen het een beetje on-topic te houden. :o
Neonic
11th September 2007, 23:03
Ook offtopic gelul kom ik hier eigenlijk veel te vaak tegen, als je dit wil doen, open er dan een paar topics over die minder streng worden gecontroleerd, en houd de informatietopics schoon en clean ...
Helemaal mee eens. Soms weet je amper meer waar het topic over gaat :rolleyes:
Ik heb daarvoor al eens een topic voor gemaakt 'Het grote geleuter topic'. Alleen werkt dat nie zo erg ... Beste zou gewoon wezen bij off-topic dat je die opmerking or whatever ofzo effe quote in dat geleuter topic en dan daar gewoon verder erop in gaat. Zo blijft het 'echte' topic ook leesbaar voor mensen die oplossingen ofzo zoeken voor iets. Zonder dat ze dan eerst een berg onzinnig gelul moeten lezen om hier en daar iets zinnigs te vinden over het onderwerp.
Kvind dat je hier geen moderator voor nodig heb, om een beetje politieagentje te spelen. Da's meer de 'verantwoordelijkheid' van de mensen op het forum zelf.
Wat ik wel dom vind is dat er gewoon geen ene ruk aan gedaan word. Vroeger waren er 'officiele' meetings. Vond zelf 1x in een jaar beetje weinig en heb toen paar keer zelf een meeting georganiseerd. En later waren er alleen nog maar 'on-officiele' meetings.
Maar ... regel dan iets ofzo. Op de vorige meeting ook over gehad. Zijn zat mensen die het één en ander over willen nemen wat organinsatie ofzo betreft of ergens mee willen helpen op forum gebied ...
setsunakaede
11th September 2007, 23:32
Mensen..
Ik zit hier nog niet gek lang, echter wel op andere fora, en daar zijn mensen zoals "kopernek" al lang en breed geband..!! Lees zijn historie maar eens terug.
Ook offtopic gelul kom ik hier eigenlijk veel te vaak tegen, als je dit wil doen, open er dan een paar topics over die minder streng worden gecontroleerd, en houd de informatietopics schoon en clean, zodat de informatie niet wordt gecamoufleerd door alle ruis, onzin, die niks met het eigenlijke onderwerp te maken heeft.
Op die manier krijg je uiteindelijk een forum waar mensen iets van kunnen leren, ipv van het te snel aan de kant te klikken omdat men "door de bomen het bos niet meer ziet". Deze kant gaat het hier op, dit merk ik aan mezelf. Aan de kennis en informatie die hier te halen valt zal het niet liggen, maar ik merk wel dat ik veel dingen moeilijk kan vinden, en vaak topics wegklik omdat er te veel offtopic gelul tussen staat.
Een moddereter zal niet altijd populair zijn bij veel leden, hij haalt immers posts weg en deelt waarschuwingen en bans uit. Ook kost het ontzettend veel tijd, maar als je eenmaal alles bijhoudt kun je het met een uur per dag wel af. Je moet dan ook wel respect hebben voor zo iemand. Die persoon in kwestie moet daarentegen ook volwassen genoeg zijn om objectief te oordelen wat wel en niet kan...
Ik vind het wel slecht dat het er op dit forum zo aan toe gaat, en begrijp niet heel goed waarom de Administrator niet gewoon een paar mensen de permissie geeft e.e.a. in de gaten te houden en in goede banen te leiden. Op deze manier gaat deze (volgensmij enige in NL) informatiebron op dit gebied snel bergafwaarts..
True...
Hoewel een mod helemaal niet impopulair hoeft te zijn hoor, met honing vangt men meer bijen dan met azijn. Op een ander forum waar ik mod ben, kunnen we eigenlijk alles af met af en toe posts verplaatsen en mensen met een kwinkslag terug te fluiten.
Jurriaan
12th September 2007, 00:24
Stimmt, zelf een tijd een jongerenforum gedaan. Ging ook prima als je het maar op de juiste manier bracht.
digeridoo
12th September 2007, 01:04
zoals je wel kunt zien in de poll kan de modelator het niet zo veel schelen
en mij ook niet :)
het is niet lullig bedoelt
gewoon je niet zo iriteren en ergeren aan bepaalde personen
want die lopen er toch altijd wel rond
gewoon relaxt en/of niet reageren
probeer ik ook altijd te doen de laatste tijd
ik heb bepaalde personen een pb gestuurt maar die bleven kansloos posten
dan ben ik op een gegeven moment ook de laatste die er wakker van lig
als je iets weten wilt gebruik je de zoekfunctie of je plaatst een nieuw topic
maak ik niet zo,n punt van
setsunakaede
12th September 2007, 10:24
Sommige mensen roepen irritatie op door de manier van posten. Dit hoeft nog niet eens expres te gebeuren.
Tuurlijk is het ook een kwestie van mens erger je niet, maar het werkt wel twee kanten op. Mods zijn er onder andere om dat te voorkomen (en om topics een beetje schoon en ontopic te houden)
Lexophilia
12th September 2007, 13:30
Mensen..
I Agree :D
Mods zijn er onder andere om dat te voorkomen (en om topics een beetje schoon en ontopic te houden)
Om topics schoon en ontopic te houden---> modereter zijn is niks voor mij wie is er gegadigd?
setsunakaede
12th September 2007, 13:56
Ik heb mezelf al een keer vrijwilliger gesteld, op voorwaarde dat er nog 3 of 4 man voor opstaan. Maarja, zonder forumbeheerders geen extra modjes...
imhotep
19th September 2007, 18:42
meerdere mensen hebben het al eens aangeboden om het vrijwillig te doen.
BTW, er is al meer als 1,5 maand geen mod op het forum geweest :D.
crimo
19th September 2007, 19:20
Volgens mij als jullie zo door gaan is er straks helemaal geen forum meer.
Neonic
19th September 2007, 21:29
Volgens mij als jullie zo door gaan is er straks helemaal geen forum meer.
hoezo nie ...
crimo
19th September 2007, 21:48
Ik verklaar nader.
Ik hoor steeds gezeur over mod's.
Wat ik dan denk is dat de mensen achter dit forum (site) het moe zijn om politie agent te zijn hier.
Wat ik hier ook op deze site niet ziet is een doneer button. (jammer)
Wat ik hier uit opmaak is dat de mensen van dit fourm (site) alles uit eigen zak betalen.
Geef de beheerders respect om dit voor ons mogelijk te maken.
De forum leden die hier komen zijn voor 99% 18+ (volwassen)
Hou het met elkaar leuk en er zijn geen mods meer nodig.
Voorkom ruzie en iri gedrag op een forum, zie je een topic wat je niet aan staat val iemand niet in het openbaar af maar via pm zo voorkom je ook weer een offtopic.
EDIT.
Ongeveer 80% van het leden aantal op dit forum is niet meer acktief geweest deze maand
Hoe ik het nu inschat is dat er ongeveer 20 mensen hier dagelijks aanwezig zijn. ( jammer)
greetz crimo
Neonic
19th September 2007, 22:33
Veel punten heb je wel gelijk inderdaad.
Opzich gaat het zo ook wel, bedoel meetings houden we ook al een tijd gewoon zelf en wat het posten betreft ... 't loopt wel eens beetje de verkeerde kant op wat off-topic gebeuren betreft.
En in princiepe is er ook geen mod oid nodig. 't Is natuurlijk wel handig om eens een keer een topic of dubbelpost ofzo dicht te gooien.
Maar waar het ook (voornamelijk) om gaat is dat ze gewoon niks van zich laten horen. Da's gewoon jammer. Als ze er nou geen tijd en / of zin meer in hebben oke, begrijpelijk. 't Bestaat ook al ruim 2,5 jaar ofzo.
Maar d'r zijn een aantal mensen, zoals je al gelezen heb, die het ook leuk vinden en graag ergens mee 'willen helpen of overnemen op de één of andere manier.
EDIT.
Ongeveer 80% van het leden aantal op dit forum is niet meer acktief geweest deze maand
Hoe ik het nu inschat is dat er ongeveer 20 mensen hier dagelijks aanwezig zijn. ( jammer)
Zekers jammer ja. 't Is naar mijn weten altijd al zo geweest eigelijk.
Veel mensen melden zich aan, hebben een vraag of willen wat verpatsen ofzo en voor de rest hoor je er niks meer van.
D'r zijn (nog steeds) een aantal van de 'harde kern' zoals wij dat beejte zijn gaan noemen die regelmatig tot vaak hier rondhangen. 't Zijn ook voornamelijk de mensen die naar de meetings komen.
Laatste tijd zijn er wel een aantal bijgekomen die het ook leuk vinden om naar meetings te komen dus das wel gezellig.
Hier beetje rondhangen is wel leuk maar om nou zo nu en dan eens wat van dat gepruts in het echt te zien is ook wel leuk natuurlijk. Leer je ook weer wat van. Is ook gewoon leuk om te zien hoe andere het waar en hoe gedaan hebben.
maar ik gaat er helemaal niet meer op in verders ....
crimo
19th September 2007, 22:54
Ik denk er zelf ook zeer sterk over om zelf een cpc site + forum online te zetten met het forum script (MKPortal)
(Mochten de beheerders van het forum de stekker er uittrekken)
Ik heb zelf in mijn bezit een dedicated server bij amenworld van 120 gb en die 120 gb is nog lang niet vol.
Verder heb ik op deze site niks aan te merken.
greetz Crimo.
Focus
20th September 2007, 06:46
Het punt van dat er maar een paar mensen echt online zijn en posten zit hem in het feit dat een cpc niet echt iets is voor iedereen die een auto heeft. Als je kijkt naar een Opel, Ford of BMW forum zijn er veel geregistreerde leden maar een paar procent reageert. Zulke forums zijn voor een "breeder" publiek. Door de grotere aantallen valt het gewoon niet op.
Naar mijn mening is het niet echt nodig om moderatoren "aan te stellen". Vaak wordt er al "te" snel ingegrepen. Misschien 1 of 2 en dan die uit te kiezen uit de mensen die het meest op het forum zitten.
Matthijs
14th October 2007, 03:13
Jullie hebben gelijk wat betreft het achterstallig onderhoud met betrekking tot het forum.
Hierbij bied ik mijn excuses aan, en beloof beterschap.
Morgen zal ik met Iwan in contact treden hoe we verder gaan.
Een ding wil ik al vast uitsluiten, en dat is dat de stekker eruit gaat.
Persoonlijk ben ik al een tijdje van mening dat er 1 of 2 moderatoren moeten worden aangesteld.
Morgen zal ik dit met Iwan kortsluiten.
Ook gaan we spijkers met koppen slaan wat betreft de aspirant-sponsors.
Ten derde is er iemand nodig die verantwoordelijk zal gaan zijn voor de frontpage.
Mensen hou nog even vol, ik beloof dat binnen een week alles weer net zo draait als vroeger.
I-1
16th October 2007, 23:51
Forumbezoekers,
Met behulp van deze link zal ik samen met Mathijs een nieuwe 1 a 2 nieuwe Mod's uitzoeken.
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3467
Hiermee sluit ik dit topic
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.