Bekijk de volledige versie : Clio Carputer.
Axxess
19th May 2007, 20:42
Zo, maar even een nieuw onderwerp gestart waar ik me projectje bij kan houden.
Het Via Epia-V moederbord; compleet passief gekoeld.
Hier op de foto nog zonder schijf.. (ehhh)
De tijdelijke opstelling; bezig met het instaleeren van win2k.
Aangezien het formateren van de schijf tering lang duurde heb ik de kap ook maar even een paar streepjes gegeven...
Vandaag dus naar de sloop geweest; helaas hadden ze niet het type dashboard wat ik ook in mijn clio had...
Ik heb dus alleen een zonneklep gehaald (komd toetsebordje in), en middenconsole blowers... waar ik dus (als het allemaal gaat) het l-cheapo sweex numpad bordje in ga bouwen...
ps. ik stuur nu winamp heerlijk aan via het sweex apparaat. en denk dat dit voor mij een betere oplossing is dan een 'touch screen".
Tot zover even dit topic.
Neonic
19th May 2007, 22:05
Ziet er allemaal al leuk uit :) Ben beniuewd naar de rest
Wat voor ding zocht je dan voor je dash?
Heb ook nog wat zooi 'over', misschien kan je er wat mee?
Axxess
31st May 2007, 18:07
Oke vandaag dus begonnen met het inbouwen van het toetsenbordje in me zonneklep.
Ik had eerst al het schuimrummer eruit gepulkt met een schroevendraaier; net zolang tot ik de maat had... hij moest later wat breder omdat ik tegen een stalen pen zat.
had het toetsenbordje vastgeplakt met bison tix
ik dus een zooi grondstoffen gehaald voor het polyester/glasvezel... ben een poosje aan het kutten geweest en het is een grote kleren bende geworden dus heb alles er weer afgetrokken en ga opnieuw beginnen, hier nog even de foto van hoe het eruit zag voor ik begon met die glasvezel meuk:
enig idee hoe ik dit wel netjes had kunnen krijgen?
Het plastice nep-leer liet overal los van het schuim en bolde daardoor helemaal op (bij de randen)
Ben net even wezen kijken, maar me bende is nogsteeds niet hard ook... wat een zooitje.
Axxess
16th July 2007, 13:06
Ondertussen in de bouwvak aangekomen heb ik weer zat tijd om met mijn project door te gaan!
Heb de M2-ATX voeding binnen
Heb Sony-AUX stekkertje binnen
Ik wou nu beginnen met de bedrading in me auto.
even een schema getekend:
met S1 bekrachtig je relais K1, relais K1.1 neemd S1 over en zet tevends spanning op de M2-ATX aansluiting J3 (contact aan).
Met S2 verbreek je de spanning naar K1.1 en relais K1 zal afvallen.
Dit moet zo werken dacht ik zo.
dash
16th July 2007, 14:46
als ik het goed begrijp is de relais om te zorgen dat er absoluut geen stroom op de m2 staat als het contact uit staat.
Dan ga je dus geen gebruik maken van dee shutdown functie van de m2.
Axxess
16th July 2007, 15:37
jawel dat ga ik wel.
Even voor de duidelijkheid dan maar, de M2 krijgt altijd 12V, contact J3 is normaal gesproken de geschakelde 12 (via contactslot) maar deze wil ik dus schakelen via 2 drukknoppen.
454ss
16th July 2007, 15:59
even een schema getekend:
met S1 bekrachtig je relais K1, relais K1.1 neemd S1 over en zet tevends spanning op de M2-ATX aansluiting J3 (contact aan).
Met S2 verbreek je de spanning naar K1.1 en relais K1 zal afvallen.
Dit moet zo werken dacht ik zo.
Dit werkt als je handmatig met 2 maak-contact druknopjes (1 voor aan en 1 voor uit) je M2-ATX en dus je PC wilt inschakelen. Waarom wil je dit zo doen? :confused: Dit kan veel simpeler door een drukknopje (maak-contact) op J9 van je M2-ATX aan te sluiten. Daarmee kan je hem dan 'handmatig' op laten starten of afsluiten.
Axxess
16th July 2007, 16:08
hmmm oke dus als ik het goed heb kan het dus makkelijker zo:
J3 spanningsloos laten
J8 gaat gewoon naar moederbord (aan/uit)
J9 Externe drukknop voor het aan/uitzetten van de voeding.
Werkt het hele offdelay/hardoff zooitje wel op die manier?
454ss
16th July 2007, 16:53
off delay/hard off werkt alleen op het 'ignition' stuursignaal (J3). Als je J3 niet aansluit zal hij ook niets doen. Als je dus geen gebruik wilt maken van je contact-slot, moet je dus een plus signaal middels een aan/uit schakelaar aan J3 geven. Als je dat door middel van terugverende knopjes wilt doen dan had je gelijk en begreep ik niet helemaal wat je wilde, sorry.:o
Dat komt omdat veel mensen J3 via een 3-standenschakelaar 'sturen'. Stand 1 is J3 aan plus (= permanent aan, met J9 aan/uit zetten, 5V standby spanning blijft aan!), stand 2 is J3 niet aansloten (= nulstand, altijd uit), stand 3 is J3 aan contactslot (automatisch aan/uit. Met J9 alsnog uit en weer aan zetten zolang contact aan is).
Stand 1 kan gebruikt worden bij het tanken/wachten voor de brug/testen/etc. Let op dat stand 1 je accu tot 11 Volt kan leeg trekken!!
Axxess
16th July 2007, 17:06
Ja mischien ben ik ook wat wazig in mijn verhaal. ik wil idd het contactslot vervangen voor 2 (terugverende) drukknoppen. (1 maak 1 verbreek, met dan een overneem relais om het zo maar te noemen)
Gewoonweg omdat ik die flip/flop vliegtuigschakelaartjes al te veel zie :)
454ss
16th July 2007, 18:12
Dat ben ik helemaal met je eens! :D
Neonic
16th July 2007, 18:26
En wat zijn flip/flop vliegtuigschakelaartjes ?
1107972
16th July 2007, 18:48
En wat zijn flip/flop vliegtuigschakelaartjes ?
Ik denk dat hij deze mooie schakelaartjes bedoeld:
Axxess
16th July 2007, 20:20
^^ helemaal juist ;)
Zit nu al weer veelste lang te piekeren maar kan iemand me helpen met een schema voor hetvolgende:
Contactslot gaat aan > Er gaat een LED knipperen in de knop S1.
Er word gedrukt op S1 > LED in S1 gaat continu branden > LED in de knop S2 gaat knipperen.
Is dit een beetje makkelijk te doen? componenten enz?
1107972
16th July 2007, 20:40
Ik zou niet precies weten hoe ik het zou moeten tekenen al zou ik er na een paar dagen studie wel uit moeten komen. Wat deze noob enorm veel heeft geholpen is het volgende programma:
http://www.crocodile-clips.com/crocodile/technology/index.jsp
In mijn schakeling die ik toen gebouwd heb zit ook een stukje waarin een standaard led een knipperfunctie krijgt.
http://home.orange.nl/wa.dejong/cpc007.pdf
Het rechter gedeelte van module 3 laat L1 knippen. Als je dan een relais gebruikt zoals in module 2 krijg je een soort if functie. Als de schakelaar ingedrukt moet dus de relais gaan omschakelen en nu een constante voeding krijgen.
Maar goed, er zijn vast slimmere mensen hier die het met minder componenten kunnen.
mvg Eric
edit: ps als je interesse hebt kan ik de schakeling die ik gemaakt hebt wel mailen
Neonic
16th July 2007, 20:49
Dus als ik het goed begrijp is je stroomdraad van schemaatje de 'remote' toch?
Denk dat het wel goed te doen is wat jij wil ...
Alleen moet je dan een drukknop nemen die gewoon constant brand.
misschien zoiets ....
Je zou denk een knipperlichtschakelingetje kunnen nemen en die dan voor dat lampie van je drukknop zetten zodat wanneer je je contact aan zet je lampie gaat knipperen. En dan wanneer je op de drukknop drukt dat dan het knippergebeuren onderbroken word en het lampie rechtstreeks gevoed word, en zo dus blijft branden.
dash
16th July 2007, 22:31
Lol, gebruik zelf stoelverwarmingsknopjes :)
Axxess
16th July 2007, 23:35
@ 1107972:
Erg bedankt voor de links! ik ga ze even nader onderzoeken... moet er wel uitkomen na een poosje. En natuurlijk post ik mijn vorderingen.
@ Neonic:
Ja toevallig heb ik zoon "knipperlichtschakelingetje" liggen en speelde ik er alweer mee... maar die is geschikt voor 9V. Dan zou ik dat ding ook moeten verbouwen.
Mischien had iemand anders een betere/simpelere manier?
Ohja, die schakelaars zijn wel lastig te vinden als "wissel/verbreek", er zijn alleen een hoop met "maak" contact te krijgen.
@ dash:
Ook weer eens wat anders :p
setsunakaede
16th July 2007, 23:58
Knipperlichtschakelingetje: Er zijn speciale knipperledjes op de markt, kwestie van net zoals bij een normale led juiste weerstand berekenen en klaar is kees.
Anders even op circuitsonline.net zoeken tussen de schema's, staat er eentje op basis van een paar transistors en eentje op basis van een NE555. Eentje daarvan is vast wel geschikt voor in de auto.
1107972
17th July 2007, 00:41
Knipperlichtschakelingetje: Er zijn speciale knipperledjes op de markt, kwestie van net zoals bij een normale led juiste weerstand berekenen en klaar is kees.
Die zijn er inderdaad. Maar ik heb ze nog niet in alle kleur variaties gevonden.
Daarnaast zou dit alleen werken voor S2. S1 moet zowel knipperen al continu branden, aangezien de knippersnelheid van die leds niet variabel is moet je een tweede led toepassen.
andere optie is misschien nog een 2 kleuren led al durf ik niet precies te zeggen hoe die werken.
setsunakaede
17th July 2007, 01:17
2-kleuren led verschilt de werking van soort tot soort. Je hebt er die als je ze ompoolt een andere kleur geven, je hebt met een gemeenschappelijke plus en met een gemeenschappelijke min.
Je hebt gelijk wbt de kleurvariaties van die knipperleds kant en klaar: ik heb ze alleen nog maar in het rood gezien. Nu is dat geen garantie, maar ik geloof zo dat dat maar erg beperkt in zijn kleuren is.
Neonic
17th July 2007, 17:25
Contactslot gaat aan > Er gaat een LED knipperen in de knop S1.
Er word gedrukt op S1 > LED in S1 gaat continu branden > LED in de knop S2 gaat knipperen.
Als ik dit zo eens lees dan heeft een knipperled niet echt nut, aangezien ie ook nog constant moet gaan branden.
Bij Conrad heb je ze trouwens in het rood, groen en geel...
Axxess
17th July 2007, 19:12
Ja ik ben dus bezig met het maken van een schema met 2 NE555 IC's met wat hulp van onze vrienden @ Circuits Online Fora.
Lukt redelijk; nu nog even netjes uitwerken allemaal.
Ruwe versie :
http://www.deurbel.net/files/carputer-010.jpg
Edit: zo zou het dus moeten:
http://www.deurbel.net/files/carputer-011.jpg
Axxess
19th July 2007, 17:33
Vandaag even bezig geweest met de eerste voorbereidingen qua kabels.
5X1.5 rubber kabel getrokken van achter naar voren via de linkerzijde van de auto, langs de 10 kwadraat voeding, naar bovenzijde dash.
Deze kabel moet zorgen voor de voeding van de USB hub (molex stekker; 4 aders) + het schermpje (2 aders van de molex pakken). En de laatste ader word gebruikt om de PC aan te zetten (J3 op de M2-ATX)
USB Kabel getrokken van achter naar voren via de rechterzijde van de auto naar bovenzijde dash.
Ik moet nu alleen nog de VGA en Audio kabels trekken aan de rechterzijde van de auto. Als dat is gedaan kan ik een test run doen :)
Neonic
19th July 2007, 18:06
Goh, bekende spaghetti :)
Moet zelf ook nog een kabeltje trekken voor me pc
Om 'm aan / uit te zetten enzo, resetknoppie evt. en voor wat ledjes zoals bv de pwr
Stukkie netwerkkabel is wel genoeg toch ?
Axxess
19th July 2007, 18:40
denk het wel... kan nooit veel spanning zijn dat er overheen gaat... die paar led's en reset knop :)... ik had 1.5 genomen omdat ik toch met wat verlies zit in die lengte.. hopelijk kan ik toch nog wat vermogen pakken van me m2-atx.
Neonic
19th July 2007, 18:45
in jouw geval is het wel beter ja, die 1,5mm˛ kabel.
heb er ook aan zitten denken om gewoon een kabeltje naar voor te gooien voor me tft en usb-hub. gewoon op de voeding van de carputer aansluiten, mole stekker erop en klaar.
heb je al een plekkie gevonden voor je schermpie en radio trouwens ?
Axxess
19th July 2007, 18:55
ja idd gewoon molex drop...
denk dat het scherm gewoon boven op het dash komt.... (http://www.deurbel.net/files/carputer-006.jpg) eerdaags ff naar de sloop nog zoon bovenkand dashboard halen, dan kan ik die aan stront zagen voor kabel invoer enz.
macmouse
19th July 2007, 18:59
bovenkantje van een 16 erop, die hebben toch nog wat extra meters.
Kun je die ene beetje uitbouwen !
Axxess
20th July 2007, 12:47
bovenkantje van een 16 erop, die hebben toch nog wat extra meters.
Kun je die ene beetje uitbouwen !
Ja daar zat ik in het begin wel aan te denken, maar volgendsmij is die niet hoog genoeg..:S
Neonic
20th July 2007, 15:04
Ja daar zat ik in het begin wel aan te denken, maar volgendsmij is die niet hoog genoeg..:S
Klopt ja, dat stuk loopt vanaf je tellers gewoon door totaan je vent roosters en is praktisch even hoog.
(zie plaatje onder)
Heb tijdje geleden een dashboard gekocht van een Clio 16-klepper en de kap om me eigen dash gezet. Past alleen niet echt lekker maar heb al een ander idee. Maar dat vertel ik later wel.
Axxess
20th July 2007, 17:04
Vandaag even een dagje rustig wezen klussen.
Kofferbak plaat gemaakt met houders voor de carputer; met deksel die op zijn plek word gehouden door magneet jes...
Daar komt dus de carputer, heb veel materiaal verwijdert aan de onderzijde zodat de pc toch nog een beetje zijn warmte kwijt kan.
Ook wat van dat 'geluids isolatie noppen meuk' er aan vast gemaakt; zodat de pc niet beschadigt en toch nog wat trillingen zijwaarts op kan vangen.
overzicht foto' (in het vakje rechts onder zit een bout waarmee ik mijn reserve wiel kan laten zakken; deze hangt onder de auto)
Gaatjes; ook om de overtollige warmte een beetje kwijt te raken. (en 100gram lichter)
Met de kap erop... ik ga in deze boven kap nog wat ventilatie gaten maken, maar heb nog geen idee in welke vorm.
Sorry Peter geen bergen voor mij ;)
Neonic
20th July 2007, 17:11
Met de kap erop... ik ga in deze boven kap nog wat ventilatie gaten maken, maar heb nog geen idee in welke vorm.
Sorry Peter geen bergen voor mij ;)`
Hahaha, ieder zijn ding é
Maar ... ziet er al goed uit zo.
454ss
20th July 2007, 17:23
Goed bezig geweest naamgenoot! Het een en ander begint al serieus te worden. Leuk om te zien dat anderen progressie maken daar waar het bij mij nog al eens stokt. :o
Zit het kastje nog ergens aan vast? Of zit het geklemd tussen het noppenschuim? Ik denk dat als je het klemt het schuim vroeg of laat te weinig houvast meer biedt (door veroudering/ingedrukt zitten).
Persoonlijk had ik een paar hele grote gaten gemaakt in de balk voor de koeling in plaats van een heleboel kleintjes. Veel sneller klaar en meer luchtvolume-doorlaat. :D
Axxess
20th July 2007, 17:29
de pc zelf word verder door niets vastgehouden nog... er komt nog een beugeltje aan de voor en achterzijde denk...
Och ja die gaatjes :P er lag toevallig een speed boor 10; en vond het wel netjes staan zo... kunnen er ook geen voorwerpen doorheen zegmaar :)
dash
20th July 2007, 22:27
denk dat je pc beter vast kunt zetten met een bout + moer, alleen je hd iets tegen trilling doen. Bij mij zit de gehele kast gebout en de auto heeft gele koni sportdempers (hardste stand)
Axxess
20th July 2007, 23:08
hmm oke' maakt dus allemaal niet echt veel uit...
Boor morgen wel even een gat door en door bout m10 vleugelmoer en dat ding gaat nergends meer heen :)
Axxess
26th July 2007, 22:42
vandaag dus begonnen met een houder te maken voor me scherm...
tja ik en glasvezel gaan (nog) niet echt samen...
maar het is tenminste hard geworden....
wie weet morgen meer ;)
Verder ben ik beetje bezig geweest met de overige kabels te trekken in me auto; audio en vga van voor naar achter.
molex gesoldeert op de 5 aderige kabel; de voeding stekker van me schermpje voorzien van een molex stekker.
alles komt een beetje aan het einde (tot test run)
wachten is nu op nog een stekker voor me voeding (grrrr conrad...) en dus een houder voor me scherm...
Neonic
26th July 2007, 22:59
Lekker aan 't 'prutsen' :) word wel wat zo
Ben benieuwd hoe het gaat worden bij jou, was ook van plan om daar nog iets te gaan maken
Hoe ga je het 'bakkie' voor je scherm vastmaken trouwens ?
Axxess
26th July 2007, 23:07
dat...
is een probleem voor morgen :)
nee, ik heb geen idee hoe ik het bakkie vast ga maken. denk dat er een soort van mdf plaat aan de voorzijde komt waar ik dus weer een gat inmaak voor het 'bakje'.
aangezien poly dus niet hecht op plastic maak ik nu dus zegmaar een appart opzet stuk voor op me dashboard.. wat ik dan weer vastmaak met bouten ofzo...
Axxess
27th July 2007, 23:44
Poly stinkt:
Beetje verzakt allemaal :S iemand enig iedee hoe ik zit weer een beetje knap kan krijgen? gewoon meer poly neem ik aan... zucht :S
ook aan de zijkand een vreemde bobbel :(
Naja zoiets word het dus...
vandaag de carpc heel even aangehad zonder scherm/muis/toetsebord of wat dan ook... en we hebben muziek :) :)
setsunakaede
28th July 2007, 12:17
Als ik jou was zou ik er even een nieuw stukje t-shirt overheen spannen en dat volpoly'en. Die deuk uitplamuren is niet leuk en de vraag is of je het dan netjes krijgt.
Neonic
28th July 2007, 14:49
hoe ben je begonnen eigelijk ? soort van bakkie gemaakt van mdf of ...
denk dat je het beste de ergste 'bobbels' enzo er af kan zagen / slijpen en dan dicht maken met poly en matjes, of anders ... misschien opnieuw beginnen ?
ook aan te raden bij het schuren en plamuren is om gebruik te maken van een plamuurrubber en voor het schuren zo'n schuurblokkie.
met zo'n rubber kan je ook handig rondingen enzo plamuren en je krijgt het ook wat vlakker, wat voor het schuren ook weer wat makkelijker is.
en met zo'n schuurblokkie krijg je het allemaal wat vlakker dan gewoon met de hand.
hoop dat je er wat aan hebt en ... veel succes met je bakkie
dash
28th July 2007, 15:13
je werkt of met een mal, of met doek dat strak gespannen in en zo zijn vorm houdt, ik zou zelf een mal gebruiken, maar ja ik doe wel meer dingen op de moeilijke manier
Axxess
28th July 2007, 17:07
nee had een paat mdf aan de rechterzijde gemaakt en een klijne ronding links.... daarover t-shirt...
maar heb net dus een 2e laag gemaakt met dus nog weer een tshirt eroverheen.
Zal zo wel even foto's maken... is iets beter geworden..
Axxess
28th July 2007, 17:39
Oke het is nu dus dit:
Foto van dus de achterzijde... het zit dus aan de vorm vast die ik van me dashboard had gemaakt... hier komt dus later een gat in voor kabel doorvoer..
dan kan het hele zooitje tegen de bestaande dashboard kap aan gepopnageld worden
Opzig is de vorm nu wel oke'
denk alleen dat ik er nog een laagje op ga leggen want het is nu wel erg dun. (1,5 laag ongeveer). en er zitten veel oneffenheden in. dus kan niet veel wegschuren.
Of kan ik nu al direct met een laagje plamuur beginnen?
Neonic
28th July 2007, 18:49
Ziet er inderdaad al wat beter uit zo.
Denk dat je er beter nog 1a 2 laagjes overheen kan smeren met matjes voor de zekerheid. Die middenconsole die ik tegen me dak aan gaat maken bestaat uit ca 3 laagjes (met matjes) en is flink stevig.
Wat je ook zou kunnen doen, aangezien het een vrij klein dingetjes is met veel rondingen, is wat van die glasmatjes fijn knippen / scheuren en dat door je polyester heen roeren. Of een laag polyester er op smeren, wat van dat spul er op strooien en dan voorzichtig nog wat polyester op doen zodat 't goed onder zit.
Als je grote stukken matjes neemt gaat het gauwer 'bobbelen' in de hoeken enzo en komt er meestal lucht onder.
Wat je ook kan doen wanneer je die 'bobbels' hebt met lucht is deze open schuren en vervolgens 'vullen' met polyester
(tip van die kerel bij polyservice)
Axxess
28th July 2007, 19:25
ik heb wel zoon roller om luchtbelletjes eruit te rollen, maar toen ik dus met de eerste laag bezig was (het tshirt) was het geheel niet stevig genoeg om te rollen. denk dat ik idd nog ff 1 a 2 laagjes brij eroverheen doe dan maar :)
Axxess
5th August 2007, 23:59
Vandaag dus achtergekomen dat ik de mal toch nooit meer netjes krijg met schuren/plamuuren.
Ga morgen dus het ding in de structuur verf zetten. en dan kan ie gemonteerd.
Vandaag de laatste aansluitingen gemaakt in de carpc.
Keypad en de Touchpad een plaats gegeven en de usb hub weggewerkt.
Net rondje gereden (zonder scherm dus) en het nummer skippen etc werkte prima met de numpad.
Ik heb alleen last van een hoge pieptoon (dynamo?) door mijn geluid..
Hoe kan ik dat oplossen?
Morgen maak ik wel even foto's van het zooitje.
dash
6th August 2007, 00:18
Ik heb alleen last van een hoge pieptoon (dynamo?) door mijn geluid..
Hoe kan ik dat oplossen?
En hij gaat mee op je toerental? dan groundloop.
Axxess
6th August 2007, 00:25
ja gaat mee met toerental..
Groundloop? ik las net ergends op een fora dat dit ook te maken kan hebben met de kast die niet geaard is? of de audio plug?
Me min pool is vrij stevig. niet langer dan 40 cm. 10kwadraad > naar een verdeelblok > naar 1.5 die bij de M2-ATX zat.
Verder heb ik nog spanning naarvoren lopen voor de usb hub, maar die pak ik dus ook af van de M2-ATX.
dash
6th August 2007, 11:55
groundloop tussen audio en versterker, heb op dit moment mijn reserve amp erin, dus gebruik nu maar 1 groundloop, indien je naar de meeting komt, kunnen we degene die ik nu niet gebrui er ff tussen zetten om te testen (gebruikt wel normale tulp aansluitingen)
Axxess
6th August 2007, 15:52
heb net de bout waar ik me min vandaan haalde even goed opgeschuurd en alles eromheen flink kaal gehaald..
Gepiep is nu zo goed als weg.
Axxess
6th August 2007, 15:56
CarPc. Klaar?
Foto's zeggen meer dan woorden:
Kofferbak:
Deksel eraf, aansluitingen:
Foto door auto, vanaf kofferbak.
Toutchpad:
Numpad:
Scherm - Login Win2K:
Scherm 2 - Winamp:
Klaar? naja voorlopig wel.
Moet die wireless usb dongle nog even installeeren en dan maar even een poosje zo rondrijden.
Neonic
6th August 2007, 16:47
Ziet er netjes uit zo :)
Wel handig voor je kofferbak ook ja, die magneetjes. Heb er zelf ook nog een zooitje liggen. Denk dat ik dat ook maar ga doen.
Is wel leuk gelukt dat TFT bakkie, leuk kleurtje ook ;)
ps. Wat is dat voor ding trouwens, dat 'blokkie' naast je vent. roosters, onder die 3 schakelaars ?
en ... hoe krijg je zo netjes die gleuven in dat hout ? (heel benieuwd)
Axxess
6th August 2007, 17:03
Blokkie naast me vent = startonderbreker.... zat er al in toen in hem kocht.
Ik druk daar een sleutelhanger tegen aan met ook een lampje. en dan kan ik starten.
Die gleuven?
Op de deksel bedoel je? eerst een vierkant tekenen, pak een oude houtzaag met een 45graden boog in het handvat. en teken maar een paar lijnen af onder een bepaalde afstand. daarna decoupeerzaag.
Greenthumb
6th August 2007, 17:21
Ziet er netjes uit.
Goed om te zien dat er steeds meer werkende installs komen.
Alleen waarom gebruik je windows 2k?
dash
6th August 2007, 19:41
Is de schermombouw het enige in die kleur, want dan zou ik toch eerder voor skai of id gaan, De vorm is goed gelukt, maar de kleur, hij steekt nu wel erg af
Neonic
6th August 2007, 20:16
De vorm is goed gelukt, maar de kleur, hij steekt nu wel erg af
Dat wou ik ook vragen inderdaad ..
Blijft dat dat kleurtje of ... Je zou anders ook bv dat bovenstuk van je dash kunnen spuiten.
Of je zou dat ding zwart / antraciet kunnen spuiten. Dan past het qua wat meer bij je dash en heb je door doe fleckstone verf toch een soort van structuurtje.
Axxess
6th August 2007, 21:32
ja kan hem nog wel even een ander kleurtje geven, moet ik alleen alles ff afplakken.
Waarom win2k? hehe me mobo draait op 533Mhz. :rolleyes:
imhotep
6th August 2007, 21:34
ja kan hem nog wel even een ander kleurtje geven, moet ik alleen alles ff afplakken.
Waarom win2k? hehe me mobo draait op 533Mhz. :rolleyes:
ik heb ook nog met een 500mhz celeron gewerkt en die draaide sneller met een windows xp light...
Greenthumb
6th August 2007, 21:52
ik heb ook nog met een 500mhz celeron gewerkt en die draaide sneller met een windows xp light...
Dat is niet echt een vergelijking, hij zou weer sneller hebben gedraaid op een Win2000 die gestript was.
imhotep
6th August 2007, 21:54
Dat is niet echt een vergelijking, hij zou weer sneller hebben gedraaid op een Win2000 die gestript was.
klopt, maar aangezien ik geen gestripte versie van win 2k had, was voor mij de snelste oplossing een gestripte win xp.
Axxess
6th August 2007, 23:01
Draai Win2k "barely naked", werkte altijd als een trein. Had dit ook altijd draaien op me desktop pc.
Maar WinXP voelt nu ook wel "getemd".
1107972
11th August 2007, 16:47
Even een vragje, hoe is het afgelopen met het electronica circuit dat je eerder in dit topic ontworpen hebt samen met CircuitOnline. Ben je dat nog gaan toepassen of moet dat nog gebeuren?
Groeten Eric
Axxess
11th August 2007, 19:17
dat moet nog gebeuren, ik zoek nog een dashboard onderdeel zodat ik daar de schakelaars in kan maken.
Denk dat ik het printje nog wel ga maken eerdaags.
Neonic
11th August 2007, 19:32
dat moet nog gebeuren, ik zoek nog een dashboard onderdeel zodat ik daar de schakelaars in kan maken
Schakelaars ... NICE
wat voor onderdeel moet je hebben dan, kheb nog wel wat onderdelen leggen hier en daar.
Axxess
11th August 2007, 22:07
Ja ik zoek dus dit stuk :
CLICK! (http://www.deurbel.net/files/DSC00038.JPG)
Het frame in de rode rand dus, ex het blauwe... dat heb ik niet nodig.
Daar komen dus ook de schakelaars in; op de sloop heb ik al gezocht naar dit onderdeel, maar dr staan te veel "goedkope" versies clio op de sloop die geen C.V. hebben.
Neonic
11th August 2007, 22:10
Tsja, laat ik dat nou net niet hebben. Heb er ook naar lopen kijken op de sloop en heb toen maar me eigen kappie in me console gelijmd.
Als je er toevallig eentje tegenkomt, ik zoek eigelijk nog wel dat ding met die lampies ...
Kga van de week denk ook naar de sloop, ik ken daar ook eens kijken voor je als je wil.
Axxess
28th September 2009, 18:21
Ondertussen.....
is de Clio al een hele poos weg, rij al 2 jaar prive in een klusbus met bijtelling, maar...
Aangezien de bijtelling me te duur is geworden en daar dus 1 jan mee ga stoppen heb ik weer een eigen auto gekocht.
Het is een Honda Prelude (1991) geworden, of hier een carpc in komt weet ik nog niet aangezien deze helemaal orgineel is (zelfs de originele Honda radio!). Er zijn nog zat dingen die ik wil gaan doen aan de auto dus het is nog maar even afwachten...
Bij deze dus even een berichtje; ik ben dus niet dood ofzo :)
454ss
28th September 2009, 21:13
Bij deze dus even een berichtje; ik ben dus niet dood ofzo :)
Da's mooi.:) Ik had je al gemist op de laatste meeting(s).
Als er in de Honda toch een carpc komt dan horen we het wel.;)
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.