PDA

Bekijk de volledige versie : Belgisch->Nederlands en andersom

Matthijs
20th April 2005, 22:01
We hebben op dit forum inmiddels ook een paar Belgen vergaard, -Belgen, wat klinkt dat negatief- mensen van Belgische afkomst, en nou kom je soms woorden tegen...

Ik wou dat een beetje bij gaan houden.

Zo zal 'Salu' wel 'Laterzzz' betekenen, maar wat is nou 'Ik ben door'

rasmAn
20th April 2005, 22:03
ik ben geslaagt in schooljargon, ik ben weg in gewoon, zelfde als ik ben voort

ik ben een nederlander die in belgie op school zit dus, dit is mijn topic :D

Matthijs
20th April 2005, 22:06
Haa ok dan, dan kunnen we met onze vragen bij jou terecht.
Ik vind dat Vlaams dus echt een vet mooie taal!
Ik wou dat ze hier zo spraken.
En altijd als ik in Belgie kom, zie ik alleen maar super strakke vrouwtjes, wat dat betreft wou ik ook wel een Belg zijn, alleen de wegen zijn er zo verrekte slecht!

Ascona
20th April 2005, 23:01
en zelfs dat van die wegen valt best nog wel mee.... zeker als je niets beter gewoon bent :D

Jurjen
20th April 2005, 23:26
frigo is toch koelkast?

weet niet of ik het goed schrijf hoor en of het zo is

Vipergts/r
20th April 2005, 23:42
Ja, van die wegen. Daar leert ge mee leven, ge hebt geen andere keus. Euhm, van die vrouwkes. Bij de buren is het gras altijd groener. Als wellie in nederland komen is da soms ok wel van oh damn. Maar als ik bij mij op school kijk, dan lope ze hier toch meer rond :D. Ik ben vanalles gewoon. Kheb nog familie in nederland wonen, 1 van mijn grootouders is ook van nederland. Dus daar versta ik ok wel wa van.

Pieter
22nd April 2005, 01:16
Voordeel is dan wel weer dat onze Belgische buren de felste straatverlichting ter wereld hebben. Kan je iig de kuilen zien aankomen :D

Op de snelwegen valt het overigens nog wel mee, je moet alleen niet in een stortbui terechtkomen. (iig niet als je richting charlerois rijdt, de afwatering liet het daar behoorlijk afweten. De audi A8 waar we in reden greep behoorlijk in met al de aquaplaining die we meemaakten)
Wel aardige mensen daar, en idd veel mooie vrouwen :D

ohjah, 't ging over de verschillende uitdrukkingen :p

Vipergts/r
30th April 2005, 00:04
Voordeel is dan wel weer dat onze Belgische buren de felste straatverlichting ter wereld hebben. Kan je iig de kuilen zien aankomen :D

Ja, Las Vegas en jawel België zouden bij nacht vanuit de ruimte te zien zijn. :cool: Ik zeg wel zouden, want ik ben er nog niet geweest :D

Vipergts/r
2nd May 2005, 22:26
Op aanvraag van de Matthijs:

Domp is rook.

Matthijs
2nd May 2005, 22:36
Ah, zeg maar damp maar dan anders!

Vipergts/r
2nd May 2005, 22:40
Tis maar hoe da ge het noemt e. Toen ik gisteren tegen Iwan begon over ne lanyard, wist hem ook totaal ni wa dak voorhad. Noemt da dus een keycord bij jullie.

setsunakaede
3rd May 2005, 09:47
lanyard is hier ook gewoon bekend hoor! Misschien niet bij iedereen, maar het wordt toch echt wel gebruikt.

Matthijs
3rd May 2005, 17:56
Bij mij was het ook wel bekent.