Bekijk de volledige versie : Sandman's P10
Sandman_P10
13th March 2007, 21:38
Zal mijn projectje ook maar is posten hier ...
Rij sinds een jaar of 3 een Nissan Primera P10 2.0 LX uit '95
Heb de saaie gril zelf ook een beteje aangepast, stukje gaas er in na het een en ander weggehaald te hebben.
Na een tijdje was ik het stuur een beetje zat (leek wel van een vrachtwagen) en heb deze vervangen door een Momo stuurtje.
Ook heb ik wat interieur delen gespoten met een aluminium spray.
Stoelen komen uit een GT ... zitten ook een stuk beter als de originele :)
Heb er ook een Fuel pressure regulator op gezet en zelf een CAI gemaakt.
Ook maar een Sparco Stabilisator stang gemonteerd bu ik toch bezig was ;)
Verder vond ik de originele uitlaat iets te klein, heb deze toen vervangen door een Sebring F1 demper (origineel voor een Motor :rolleyes: ).
Na hiermee een jaar gereden te hebben heb ik deze weer vervangen voor nog iets groters :D
Ook heb ik hem 4 cm laten verlagen en andere velgen gemonteerd.
Kwa Ice heb ik het volgende:
Een JVC Dvd player
Een bosman versterker en een klein subje ... specs weet ik zo ff niet meer maar het klinkt voor mij goed.
Heb zelf ook een 7" schermpje in mijn middenconsole gefabriceerd.
Ben verder vandaag beetje begonnen met het inbouwen van de Carputer.
Eerst links en rechts in de achter bak een plaat MDF gemaakt.
Daarna heb ik de behuizing van een pc een beetje gesloopt en gemonteerd op de linker plaat.
in de plaat ook een gat gemaakt waar de usb en een microfoon en koptelefoon aansluiting in zit die eerst op het frontpanel van de pc zaten.
Als de plaat weer op zijn plek zit ziet het er zo uit:
Als alles gemonteerd zit zoals ik het wil hebben worden de zijkanten ook nog bekleed met Skai.
Op bodem plaat komt een aluminium traanplaat
imhotep
13th March 2007, 21:43
Als de plaat weer op zijn plek zit ziet het er zo uit:
Als alles gemonteerd zit zoals ik het wil hebben worden de zijkanten ook nog bekleed met Skai.
Op bodem plaat komt een aluminium traanplaat
Begint er goed uit te zien hé ;), keep up the good work.
Waarom heb je die usb-audio aansluiting niet aan de andere kant van het mobo gemonteerd? als je koffer dan vol geladen is kan je er nog bij, nu niet.
Neonic
13th March 2007, 21:44
Lekker bezig geweest :)
Interieur ziet er wel chiq uit zo. Kofferbak word ook wel wat zo te zien. Nog 'wilde' plannen qua audio inbouw of ...
ps. Krijg je zo geen last met de koeling van je pc ?
imhotep
13th March 2007, 21:48
Heb er ook een Fuel pressure regulator op gezet en zelf een CAI gemaakt.
Ook maar een Sparco Stabilisator stang gemonteerd bu ik toch bezig was ;)
misschien ff offtopic, maar wat is het voordeel van zo een stabilisatorstang eigenlijk? Zo worden de veerpootbruggen toch gewoon verboden? Blijven die dan beter uit elkaar en wordt de stijfheid van het chassis beter? of zit ik hier volledig verkeerd?
Sandman_P10
13th March 2007, 21:49
eenige wat in de achterbak komt zijn kratjes bier ... passen er nog 3 in :P
Er zitten ook nog 2 usb aansluitingen op het Mobo zelf ... op eentje komt een verlengkabel met een hub, deze komt ergens voor in de auto ..
kwa audio vind ik het zo wel ok ... ben meer van de gadgets dan van de audio :)
Sandman_P10
13th March 2007, 21:50
chasis word een stuk stijver ... plakt wat beter op de weg nu in de snelle bochten ...
dash
13th March 2007, 22:37
ziet er goed uit, tot zondag
Sandman_P10
13th March 2007, 23:37
zondag? ... kom je eten ofzo? :P
dash
14th March 2007, 00:59
zondag? ... kom je eten ofzo? :P
:rolleyes:
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2770
(meeting is op zondag)
Sandman_P10
14th March 2007, 01:23
ben zondag werken ... Horeca hè :(
Neonic
14th March 2007, 02:23
misschien ff offtopic, maar wat is het voordeel van zo een stabilisatorstang eigenlijk?
Zo'n stabilisatorstang verbind de bovenkanten van de schokdempers en kunnen hierdoor dus niet meer 'onafhankelijk' van elkaar bewegen. 't Word dus allemaal wat stijver en dat zorgt voor een betere wegligging. Theoretisch dan.
Of je het ook merkt in de praktijk is weer een ander verhaal.
en weer effe ontopic ...
ga je nog wat spannends met je install doen, zoals bv neon, spiegeltegels oid of word het 'gewoon' zegmaar...
dus mooi stofje (jou geval dan skai), traanplaatje ...
Sandman_P10
14th March 2007, 11:14
misschien een beetje rode neon/leds bij mijn versterker, maar veel meer niet
rasmAn
14th March 2007, 21:31
misschien een beetje rode neon/leds bij mijn versterker, maar veel meer niet
jaaajaaa dat zeggen ze allemaal int begin:D
RST-Smurf
14th March 2007, 22:46
Zo'n stabilisatorstang verbind de bovenkanten van de schokdempers en kunnen hierdoor dus niet meer 'onafhankelijk' van elkaar bewegen. 't Word dus allemaal wat stijver en dat zorgt voor een betere wegligging. Theoretisch dan.
Of je het ook merkt in de praktijk is weer een ander verhaal.
...
Je merkt het zekers!!
HEb er zelf ook 1 in de cabrio.En merk meteen dat die wat stugger is!!!
En vooral als je lekker aan het spelen bent op van die bochtige wegen!!:p :p :p
Mzzls Iwan
imhotep
15th March 2007, 19:04
NOFI maar jullie hebben die wel op "oudere" auto's gemonteerd, heeft dat hetzelfde effect bij moderne (jonge) wagens, want die zijn uit zichzelf al een stuk stijver.
Bij jouw iwan op je cabrio kan ik me goed inbeelden dat het veel helpt, want cabrio's hebben altijd een kleinere stijfheid dan gewone auto's met hard dak.
setsunakaede
16th March 2007, 13:52
Veerpoten helpen vrijwel altijd.
Tenzij je natuurlijk een Ferrari Enzo hebt, dat ding zit al zo vol gepropt met stabi's dat het daar nog eentje toevoegen geen enkel nut heeft :p
Sandman_P10
6th October 2008, 02:31
ff een kleine update ....
Ben weer op nieuw begonnen met het car-pc gebeuren :)
Heb via Ebay een Intel D945GCLF mb'tje op de kop getikt, zit een 1.6 mhz processortje op ... een intel atom.
zat ook een geheugenbankje van 2048mb bij.
hier heb ik een Samsung hm320ji HD bij gekocht en een mini itx case
een m2-atx (voeding) had ik nog.
Toen ik alles binnen had ben ik het gaan instaleren ...
eerst de oude slimline dvd-rom aangesloten en een windows cd er in ... bleek de speler niet goed meer te zijn en de cd daarna dus ook niet meer (vol krassen)
daarna nog 2 gewone dvd spelers geprobeerd en ook geen succes.
toen maar mijn gewone pc "gesloopt" en daar de dvd speler uit gehaald.
hiermee is het wel gelukt :)
draai nu met windows vista en loopt tot nu toe best soepel :)
ook CF natuurlijk weer geinstalleerd.
daarna geprobeerd op het netwerk te komen ... maar hij kon de lan verbinding niet vinden ... was dus vergeten de drivers van het MB te installeren :D.
dat nog ff gedaan daarna het netwerk op en beginnen met het copiëren van mijn muziek map.
dit heeft ff geduurt (was 20 gb) en werkte met 1 scherm, 1 toetsenbord en 1 muis dus moest telkens stekkers wisselen om de instellingen van map delen in te stellen.
toen alles was gecopiërd de pc in de auto aangesloten, pc opgestart en viel na een paar sec. weer uit :mad:
bleek dus dat de m2-atx contact maakte met de behuizing, had deze nog wel voorzien van een laag siliconen kit :( .
de voeding er dus maar uitgehaald en ff zo in de achterbak gemonteerd op de bodemplaat.
pc nogmaals geprobeerd ... nu starte hij wel verder op maar geen beeld :confused:
hier nog een hele tijd mee bezig geweest en kreeg het maar niet werken, na eenige frustaties en het ondergaan van de zon er maar mee gestopt.
afgelopen vrijdag toch maar weer is gaan kijken of hij het deed, in eerste instantie wou ik hem er uit halen en thuis weer aansluiten om te kijken of hij het daar nog wel deed.
halverwege het uitbouwen toch zoiets van is ff kijken of hij het toch niet al doet.
en ja hoor, nu starte hij wel helemaal op :) :rolleyes:
alleen werkte mijn touchscreen nog niet, drivers weer is gezocht en geinstalleerd en het scherm gecalibreerd.
daarna de usb wifi stick geinstalleerd.
cf op gestart en eindelijk muziek in de auto :) :D .
een dezer dagen krijg ik nog een 65 kanaals gps dongle binnen met een venus 6 chipset.
ook de blauwe tand nog ff aan sluiten en dan is die ook weer helemaal compleet :cool:
wil alleen nog een usb hub hebben maar dat komt nog wel :)
dan gaan we de audio zelf nog een beetje uitbreiden;
wil nog 1 mono block versterker hebben voor m'n sub
dan een audio kaart met 5.1 geluid voor de pc
dan van de pc naar de versterkers, de 2 kanaals die ik nu heb voor voor en achter speakers en het mono block dan voor de sub
dan ff uit vogelen hoe ik mijn remote aan ga sluiten van de pc, want wil mijn headunit dan weg hebben.
in plaats van de headunit komt dan een din meter houder met 3 metertjes.
dan worden de voor speakers ook nog is vervangen door een composetje en netjes in gebouwd.
foto's komen er aan zodra ik weer ff tijd heb om ze te maken!
454ss
6th October 2008, 09:32
Nou, nou, da's best een goede setup die je daar hebt. Mijn complimenten hoor!
En die foto's willen we wel graag zien ja... ;)
Sandman_P10
6th October 2008, 09:45
thnx :)
Neonic
6th October 2008, 17:36
Zo dan, lekker een tijd aan het klooien geweest zo te lezen :D
Maar toch uiteindelijk gelukt é, goed bezig
En bevalt het al ? geen ellende meer zoals bv storing oid ?
in plaats van de headunit komt dan een din meter houder met 3 metertjes.
Hmmmm, klinkt leuk .... LINKIE / FOTO ?
Sandman_P10
6th October 2008, 23:26
heb alleen nog een beetje dinamo ruis, aar kan aan de massa van mijn headunit liggen.
moet ik ook nog ff naar kijken, maar niet veel last van.
hoor het alleen als de muziek uit staat gaat gelukkig niet harder bij het open draaien van het volume :)
hier ff een foto'tje voor neo
houder is wel in gepolyd maar ga ook zoiets in die trand doen
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.