PDA

Bekijk de volledige versie : FM-modulator bedraad = legaal

454ss
19th February 2007, 17:18
Hier (http://www.ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=11) verkopen ze een FM-modulator om het geluid van je carPC over je gewone autoradioluidsprekers te laten komen. Je sluit hem aan tussen je autoradio en je antenne-aansluiting van je auto.

Deze werkt met alle autoradio's, ook die geen aux-ingang hebben.

Omdat hij bedraad is en geen zender is zoals veel andere FM-modulators is hij volledig legaal te gebruiken en kun je er ook niemand mee storen.

Heb het niet uitgeprobeerd, maar geluidskwaliteit schijnt ook beter te zijn dan van de verschillende zender-modulators.

mrborrie
19th February 2007, 17:48
hmmm je zou bijna denken dat dit goed zou werken? , vraag me indd af hoe de kwaliteit hiervan is, in princiepen krijg je een direct signaal via de kabel van je antenne.. zou het bijna willen uit proberen :rolleyes:
Maarja had ik maar een betaalde stageplek moeten vinden

Neonic
19th February 2007, 18:02
Klinkt best wel als ... handig :)
Heb dat brokkie kabel in me auto, wat sommige ook wel antenne noemen, toch nog nut :) Heb er ooit wel eens een verloopstekkertje voor gekocht dus .. heb ooit wel eens radio geluister. In een heel ver verleden.

Maar ... is er nog iemand die het gaat uit proberen voor diegene die wel hun radio houden,
maar er dus geen line-in op hebben zitten (net als ik dus ja...)
Zit je alleen wel met noooooooooog een schakelaar :rolleyes:
(nouja ... eentje meer of minder, haha)

Matthijs
19th February 2007, 19:23
Het frequentiebereik van een FM-tuner is op zijn best 50-15.000 Hz.
Een lijnuitgang heeft een bereik van 0 tot theoretisch oneindig.
Een computer of cd-speler stuurt via de lijnuitgang een signaal uit tussen de 20 en 20.000 Hz.

Als je zo'n dingetje gaat gebruiken kan je rustig je subwoofer verkopen, die ga je niet meer nodig hebben.
metal-dome tweeters worden ineens ook onzin.

20-20.000 Hz ben je gewoon nodig als je het verhaal een klein beetje HiFi wil laten klinken.
Ok, de meeste mensen horen die 20 Hz al lang niet meer, maar iedereen voelt 20Hz.

Een FM-modulator, hoe goed ook, doet afbreuk aan de hele setup.

454ss
19th February 2007, 19:52
Dus?

Uit audiofielisch oogpunt heb je helemaal gelijk. Maar voor weinig geld heb hiermee je op een simpele manier toch geluid uit je computer in de auto. Bovendien heb je (weer heel simpel) zo toch behoud van radio. Ook als je cpc weer eens een bsod heeft of vertimmert wordt. En dat is iets waar veel cpc-ers mee worstelen.

Je computergeluid zal inderdaad nooit beter worden dan het geluid van je radio nee, dat is een feit. Maar het kost ook maar 25 euro. En het is heel eenvoudig in gebruik en installatie. Je kan het ook gebruiken als tijdelijke oplossing totdat je genoeg centjes hebt gespaard om inderdaad een deftige amp met subs en tweeters te kopen en dan alsnog je hu in de vuilbak te mikken. :p

Matthijs
19th February 2007, 20:52
Helemaal mee eens!

Neonic
19th February 2007, 21:15
Het frequentiebereik van een FM-tuner is op zijn best 50-15.000 Hz.
Een lijnuitgang heeft een bereik van 0 tot theoretisch oneindig.
Een computer of cd-speler stuurt via de lijnuitgang een signaal uit tussen de 20 en 20.000 Hz.

Ik hoor het al ... niet kopen dus :rolleyes:
Anders kan ik me kijkdoos met versterkers ook wel gooien. Me sub er achteraan ... is niet veel meer te zien dan é. Kan ik net zo goed me pc ook wel ergens onder me stoel gooien. Weet je wat ... kan ik er ook wel weer een achterbank in zetten, hmmmm

Maar effe serieus ... Je kan dus beter zo'n verloopstekkertje maken voor je CD-wisselaar ingang dan, toch ?
En ... waar kan je van die stekkertjes kopen ? weet iemand dat ?

Matthijs
20th February 2007, 00:12
In jouw geval zou ik een fm-modulator absoluut afraden ja.
Ik heb een aux-> wisselaar kabeltje gemaakt voor Pioneer, en dat werkt uitstekend!
Voor JVC heb ik ook wel pinouts gezien, dus dat mag geen probleem zijn.

Voor een wisselaarkabel ga je gewoon even een paar car-audio shops af, ik denk dat je er vrij gauw een te pakken hebt voor 10 15 euro.
Of misschien wel gratis.

Knip die doormidden en soldeer er een jackje 2.5 op en je bent klaar.
Maak van de andere helft nog één, en verpats die op marktplaats voor 20 euro :D

setsunakaede
20th February 2007, 17:02
2,5 jack?

Ik zou er een 3,5mm jack op doen, dat is namelijk de standaard koptelefoon-aansluiting die ook achterop je soundcard zit.