PDA

Bekijk de volledige versie : vista

whocarez
9th February 2007, 20:47
Wie heeft er hier al vista gebruikt als frontend. heb net zitten kloten met vlite soortemet van nlite en daarmee kun je een hoop mee uit vista halen

Maar wat ik nog het meest leuke vind 2 weken geleden vista geinstalleerd op een oude laptop ding in de kast gerot (accu half vol) haalde hem er net uit druk op de power knop 4 sec vista geladen en draaien hij ging niet eens meer naar bios post. erg sweeeett eens kijken hoelang hij het volhoud anders erg intressant voor snelle boot tijden voor je carpc

454ss
9th February 2007, 21:22
Laat (als het kan) snel even wat weten, misschien dat ik me XP nog kan omruilen...

Ascona
9th February 2007, 22:23
vista geinstalleerd op een oude laptop

jij en ik hebben wel een compleet verschillende mening over oud....

whocarez
10th February 2007, 11:15

pentium 3 is oud vooral als hij maar 933mhz is. voor de rest vista werkt er snel op alleen vol boot is erg traag maar uit die snelle slaap stand gaat het prima. verbruikt bijna geen wattage. Laat staan dat als je hem op de accu gooit van je auto daar zit vele meer vermogen in als in je laptop moet dus eigenlijk geen probleem zijn. wel raad ik aan 1gig intern geheugen.

voor de rest draait het prima gaat zo eens kijken of ik road runner draaiende krijg zonder dat ik 20x toe moet stemmen of ik iets wil starten

Ascona
10th February 2007, 12:28
pentium 3 is oud vooral als hij maar 933mhz is.

whocarez
10th February 2007, 12:48
wat jij wil het word niet meer gemaakt tis ouders als 6 jaar dus ja oud in de computer wereld.

Maar zijn er voor de rest nog mensen hier die de mogelijkheid hebben om vista te testen?

454ss
10th February 2007, 14:20
Wil wel testen maar heb geen vista.. :(

imhotep
10th February 2007, 16:26
Wil wel testen maar heb geen vista.. :(

idem hier...

ronald
10th February 2007, 17:17
Ik heb hier vista op mijn vaste thuis pc draaien.
Ik raad niemand aan om vista op zijn of haar cpc te zetten omdat er nog steeds erg veel hardware is die nog geen vista drivers beschikbaar hebben.
Ik draai hier met de ultimate versie en die is behoorlijk groot aan schijfruimte en vreet werkelijk ram. De meeste cpc's die ik hier voorbij zie komen hebben daar iets te weinig pit voor naar mijn idee.
Ik zou op mijn cpc voorlopig nog geen vista installeren.
Leuk weetje is misschien wel dat road runner gewoon draait. Veel "oude" xp programma's werken toch ook prima met vista.

whocarez
10th February 2007, 17:17
vista is via de reguliere kanalen gewoon te krijgen en anders neem je de laatste rtm versie daar krijg je een 30 dagen licentie bij zodat je kan testen.

imhotep
10th February 2007, 17:47
dendeze gaat echt geen geld geven aan een vista hoor, als het hier niet toevallig binnen komt dan blijf ik wel bij XP en binnen een jaar (of 2) koop ik waarschijnlijk toch een nieuwe laptop en daar zal het dan wel al op geinstalleerd zijn..

BusChauffeur
11th February 2007, 07:39
vista is via de reguliere kanalen gewoon te krijgen en anders neem je de laatste rtm versie daar krijg je een 30 dagen licentie bij zodat je kan testen.

Dat gaat niet... voor de rtm versie heb je toch een beta-key nodig?
Die zijn niet meer te downloaden bij M$
dus dat wordt via de NIET reguliere kanalen en de LOOP Crack gebruiken:D

macmouse
11th February 2007, 11:47
Heb hem net binnen, ook met die loop-crack erbij.
Voor ik hem op mijn laptop ga installeren.
Werkt het 100% zeker met die loop-crack..
En blijft dit ook werken ?

Matthijs
11th February 2007, 14:42
Ik heb 1 maand Vista gedraaid.
Ik ben weer terug bij XP, zegt dat genoeg?

Er werd gezegt dat in Vista geen Blue Screen meer zit...
nou, ik kan jullie verzekeren, die zit er wél in.

Nadelen T.O.V. XP SP2

-Ook erg veel problemen gehad met WMP11 die er met geen mogelijkheid uit wil.
Je kan natuurlijk wel andere spelers gaan installeren, maar Windows laat duidelijk merken dat ie toch liever WMP gebruikt.

-Zelfde verhaal geld voor IE, die kan je niet voor 100% omzeilen.

-Onstabiel als de ziekte.

-Driver problemen (hoewel dat op een gegeven moment wel over zal zijn natuurlijk)

-Deïnstalleren=formateren

Voordelen T.O.V. XP

-Superslick uiterlijk!!!

Ik gebruik nu de Vista skin onder XP, dus dat voordeel kunnen we in princiepe ook wegstrepen.

Conclusie: Vista draagt hélemaal helemaal NIKS bij.

Ik heb die dikste versie getest op een 64bits p4 3.6GHz met 2gig Ram

454ss
11th February 2007, 15:21
Ik heb 1 maand Vista gedraaid.
Ik ben weer terug bij XP, zegt dat genoeg?

Conclusie: Vista draagt hélemaal helemaal NIKS bij.

Hmmm dat zegt genoeg. 'K ga het dan ook maar niet meer proberen. Zelf had ik al zo'n donkerbruin vermoeden, maar als ik dan hoor van dat snelle opstarten, dan ging ik weer twijfelen.

whocarez
11th February 2007, 15:36
ik weet net welke versie je draait maar hier heb ik absoluut geen last an driver problemen (omnibook 6000) daarnaast wmp en ie zijn er erg gemakkelijk uit te krijgen met vlite.

de 64bits versie heb ik niet draaien heb alleen p4 s775 en s475 en p3 uiteraard. maar welke gek draait er dan ook een 64bits stroom vretende cpu in zijn auto ik niet in ieder geval

Matthijs
12th February 2007, 23:43
De 64b is mijn thuis pc he...
Ik heb onboard geluid van Asus, driver niet compatible
Beeld van NVidia/Asus, ook niet compatible.
De hardware draait allemaal wel, maar niet met de mogelijkheden die de Asus drivers bieden.

Mijn enige argument om ooit eventueel weer Vista te draaien is het DirectX10 verhaal.
Ms gaat geen DirectX10 meer uitbrengen voor XP (wat ik een grof schandaal vind)

hansb42
13th February 2007, 09:33
Voor een ieder die twijvelt over Vista.

Niet aan beginnen. Over een jaar (of 2) is er een opvolger. Vista is niet meer als een opgepoetste XP release volgens mij. Grootste verbetering zit in de uiterlijke poespas.

Kortom blijf gewoon tevreden met wat je hebt:D

Overigens de 2003 server versie die poosje terug langs kwam is perfect. Veel stabieler dan XP

whocarez
13th February 2007, 09:38
Vind het heel rot om te zeggen alleen test nu al meer als een half jaar met vista. Meedere malen geinstalleerd en het is verre van een opgepoetste versie.

Ze zeggen dat vast lopen niet mogelijk is maar dat kan nog steeds alleen veel en veel minder. Het uiterlijk is inderdaad strakker maar de shell is vele male krachtiger als je er mee weet te werken.
Driver support en applicatie support kan soms nog wel een cru zijn want niet alles werkt en dat is wel vervelend maar de meeste dingen werken met de xp drivers.

Voor een ieder die twijvelt over Vista.

Niet aan beginnen. Over een jaar (of 2) is er een opvolger. Vista is niet meer als een opgepoetste XP release volgens mij. Grootste verbetering zit in de uiterlijke poespas.

Kortom blijf gewoon tevreden met wat je hebt:D

Overigens de 2003 server versie die poosje terug langs kwam is perfect. Veel stabieler dan XP

Matthijs
13th February 2007, 23:11
als je er mee weet te werken.

Hoe bedoel je dat?
Windows is toch gewoon op die dingetjes klikken?

Mijn ervaring is dat XP me practisch nooit is blijven hangen, en Vista dat minimaal 1x per dag deed.
Bijvoorbeeld als een DVD afgelopen was in Jetaudio.

Als ik WMP11 alleen al opstarte kreeg ik al een bluescreen.

Matthijs
13th February 2007, 23:11
Final Version had ik trouwens.

Ascona
13th February 2007, 23:26
effe een citaat van een maat:
sow, anders raakt je Vista even vertraagd door het maken van een PDF
damn, trage meuk

whocarez
14th February 2007, 09:30
Ik heb voorlopig geen zin om mezelf hier te gaan verdedigen.

Echter doordat vista op dit moment nog erg hardware picky is doordat niet alle drivers er goed mee werken is de kans groot op bsod's. Daarnaast omdat niet alle software geschikt is voor vista (photoshop cs)(adobe pdf writer) heb je dus ook kans op tragere systemen.

Ik draai het hier op de volgende systemen en daar heb ik nouwelijks tot geen problemen mee ondervonden behalve dat sommige programma's niet werken.

p4 s478ht 3,0 800fsb
asus p4-gpl-x mobo
1 gig corsair geheugen
nec dvd writer
mycom lcd tv
2x hitachi harddisks
1x onboard sound want creative werkt nog niet.
msi geforce 7950 passief gekoeld 512mb

Software
Vista ultimate/vista enterprise bedoeld voor media center
office 2007 (doet ook pdf)
nero burning rom

via epia mII10000 1ghz
512 mb ram samsung
samsung slot in dvd speler via usb
onboard sound + vid + netwerk
lilliput (touchscreen nog niet 100%) maar werkt redelijk
120gb maxtor disk 3,5"

software
vista enterprise
roadrunner (nog werkend proberende te krijgen)
mappoint 2004

Notebook hp nc8000
geen enkel probleem vista prestatie index 1.1 maar gewoon alles op high res goed te spelen wel 768mb intern geheugen en een 1,8 processor

Waar problemen mee ondervonden
HQCT werkt niet gelijk bsod
creative geluidskaarten systeem erg traag met vastlopers
usb gps vind hij niet.
smartie lcd werkt ook niet
lvds op via moederboard wil ook niet mee werken
trend micro, mcaffee werken beide niet alleen avg doet het.

Mijn ondervindingen al met al dus gewoon driver problemen, omdat de leverancier de drivers vaak nog niet geupdate hebben.

Matthijs
14th February 2007, 23:57
Ik heb voorlopig geen zin om mezelf hier te gaan verdedigen.

Je moet het niet persoonlijk opvatten, ik val jou niet af, maar Windows Viesta

timmen
26th February 2007, 22:05
en hoe zit het met mapmonkey/freedrive onder vista? die zouden naar het schijnt niet werken? das wel een tegenvaller... alternatieven? ( ongeveer gratis :) )

hansb42
27th February 2007, 09:24
en hoe zit het met mapmonkey/freedrive onder vista? die zouden naar het schijnt niet werken? das wel een tegenvaller... alternatieven? ( ongeveer gratis :) )

maakt toch niet uit. de pc waar je vista lekker op kan draaien zuigt in notime je accu leeg. Blijf gewoon bij XP zou ik zeggen

Vipergts/r
27th February 2007, 22:55
Waarom wilt eigenlijk iemand Vista?

Er is niks nieuws in, Vista is gwn een inhaalpoging naar Linux en Mac OSX toe, door het gewoon kopiëren van applicaties. Het heeft gwn gigantische systeem eisen voor hunne nieuwe grafische shell. Schakel die uit en je hebt terug Win95.

Ik denk dat het zeker NIET aangewezen is om Vista op een carpc te gaan draaien. Iedereen zit zijne XP bijna tot het uiterste te tweaken en dan Vista gaan installeren. :confused:

timmen
2nd March 2007, 20:09
Waarom wilt eigenlijk iemand Vista?

Er is niks nieuws in, Vista is gwn een inhaalpoging naar Linux en Mac OSX toe, door het gewoon kopiëren van applicaties. Het heeft gwn gigantische systeem eisen voor hunne nieuwe grafische shell. Schakel die uit en je hebt terug Win95.

nix nieuw in vista :confused:
Ik denk dat je eens een goeie review moet lezen. Voor mij het grote verschil is de manier waarop drivers benaderd worden. Nu is alles nog een beetje traag, maar eens de drivers geoptimaliseerd zijn voor vista, zal je het verschil in snelheid niet meer zo hard merken. nu zijn de meeste drivers vlug vlug ineengestoken onder het motto "we moeten vlug een driver maken want vista is uit en we hebben er nog geen".

jon
2nd March 2007, 21:22
Ik ben blij met m'n Mac.

Ik werk verder 't meest met XP, op zich geen problemen mee, maar als ik het vergelijk met OSX... Dan weet ik wel wie er goed bezig is... :)

Groet, Jon.

Vipergts/r
4th March 2007, 14:59
nix nieuw in vista :confused:
Ik denk dat je eens een goeie review moet lezen. Voor mij het grote verschil is de manier waarop drivers benaderd worden. Nu is alles nog een beetje traag, maar eens de drivers geoptimaliseerd zijn voor vista, zal je het verschil in snelheid niet meer zo hard merken. nu zijn de meeste drivers vlug vlug ineengestoken onder het motto "we moeten vlug een driver maken want vista is uit en we hebben er nog geen".

Met niks nieuw bedoel ik tov Linux en Mac. Natuurlijk gaat er voor de XP gebruiker een hele nieuwe wereld open. Tis maar wa ge gewoon zijt.

setsunakaede
4th March 2007, 16:09
Vista... My First Windhoos als ik zo ff snel kijk.

Ik draai zelf XP met de meeste grafische rompslomp uitgeschakeld, lekker Win2K-look, lekker snel en lekker rustig aan het oog.

Lexophilia
17th March 2007, 00:36
Wie heeft er hier al vista gebruikt als frontend. heb net zitten kloten met vlite soortemet van nlite en daarmee kun je een hoop mee uit vista halen

Maar wat ik nog het meest leuke vind 2 weken geleden vista geinstalleerd op een oude laptop ding in de kast gerot (accu half vol) haalde hem er net uit druk op de power knop 4 sec vista geladen en draaien hij ging niet eens meer naar bios post. erg sweeeett eens kijken hoelang hij het volhoud anders erg intressant voor snelle boot tijden voor je carpc

Ja dat zat ik dus ook te denken toen ik voor het eerst vista in gebruik ging nemen :P
snelle boot = perfect voor carpc.. bovendien denk ik dat vista ook snel 100% compatible te maken is omdat carpc's vaak maar een beperkt aantal functies moeten doen(oa geen games of printers oid)

imhotep
7th April 2007, 11:46
ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht en daar staat vista pre-installed op. Op het eerste zicht dacht ik weg met die handel, snel op een 2e partitie xp gezet maar daar vond ik niet alle drivers voor dus momenteel draai ik vista.

Op zich draait die misschien zelfs ietsje vlotter als een xp.

hij draait op volgende systeem:

core 2 duo T5500 (1,66 GhZ)
2048 mb ddr2 ram
120 s-ata 5400rpm harde schijf
ook nog een geforce 7400 go zit erin.

Dat zijn zo wat de gelangrijkste kenmerken, en ik vind het vlot draaien, tis alleen eventjes zoeken waar wat zit, en dikwijl moet je een paar klikjes extra doen om uit te komen waar je wilt, maar uiteindelijk geraak je er wel.

Vooral het startmenu is in het begin een serieuze aanpassing.

Conclusie: icm deze laptop kan ik beter vista draaien omdat er geen xp drivers zijn, spijtig anders zou een dualboot wel een mooie oplossing zijn.

imhotep
7th April 2007, 11:52
ik zag juist staan dat ik de laptop in "sleep" kan doen maar ook "hibernate" weet er iemand het verschil?

Matthijs
7th April 2007, 14:10
Ik draai sinds gisteren Suse 10.4 Desktop Enterprise.
Echt een aanrader voor de mensen die net als ik nog niks van linux weten maar Windows niks vinden.

Chris
7th April 2007, 21:32
ik zag juist staan dat ik de laptop in "sleep" kan doen maar ook "hibernate" weet er iemand het verschil?
In 'sleep' mode gaat de laptop in standby-stand, dus beeldscherm uit en bijna alle stroomvreters uit. De pc gebruikt op dat moment nog wel (een kleine hoeveelheid) stroom.

In 'hybernate' mode schrijft de PC alles wat er op dat moment gaande is weg in het geheugen, en gaat volledig uit. Als je de PC weer aanzet, start hij behoorlijk snel weer op. Enige stroom die hij in hibernate gebruikt, is de spanning die op het geheugen blijft staan, en dat is bijna verwaarloosbaar.

Conlusie: Sleep trekt je accu leeg, hibernate niet. Sleep start wel sneller weer op.

imhotep
7th April 2007, 22:20
aha dus sleep is gewoon standby maar dan met een andere naam.

Ascona
7th April 2007, 23:08
hij draait op volgende systeem:

core 2 duo T5500 (1,66 GhZ)
2048 mb ddr2 ram
120 s-ata 5400rpm harde schijf
ook nog een geforce 7400 go zit erin.

...

ik vind het vlot draaien,

ge zoudt van minder... ik heb nog geen enkel systeem niet vlot weten draaien op een systeem met die kenmerken.. smijt op die bak een linux-distributie (misschien best een maandje of 2 daarmee wachten ivm drivers) en ge out-performed die vista gewoon op uw sokken... (mits enige ervaring met het hele linux gedoe)

om maar effe te zeggen dat zeggen dat een systeem wel vlot draait op een dual 1.66GHz systeem met 2gb ram op zich een overbodig iets zou moeten zijn..

mijn systeem draait enorm vlot, en ik heb momenteel een PII 400MHz met 192mb ram. DA'S pas een uitdaging...

imhotep
7th April 2007, 23:35
ge zoudt van minder... ik heb nog geen enkel systeem niet vlot weten draaien op een systeem met die kenmerken.. smijt op die bak een linux-distributie (misschien best een maandje of 2 daarmee wachten ivm drivers) en ge out-performed die vista gewoon op uw sokken... (mits enige ervaring met het hele linux gedoe)

om maar effe te zeggen dat zeggen dat een systeem wel vlot draait op een dual 1.66GHz systeem met 2gb ram op zich een overbodig iets zou moeten zijn..

mijn systeem draait enorm vlot, en ik heb momenteel een PII 400MHz met 192mb ram. DA'S pas een uitdaging...

sjah, vista is ook gemaakt om op hardware van 2007 te draaien en dit zijn gewoon de specificaties van een midrange laptop.

Vista is niet gemaakt om te draaien op hardware van de jaren 90.

Linux zal der niet inzitten want ik ken evenveel van linux als ascona van de vrouwkes :p

Ascona
7th April 2007, 23:39
Linux zal der niet inzitten want ik ken evenveel van linux als ascona van de vrouwkes :p

wat is het probleem dan? linux all the way zou ik zo zeggen...

t verwondert mij dat iemand met zo veel kennis van linux toch nog zelfs de moeite doet om xp te willen geinstalleerd hebben op z'n laptop ...

setsunakaede
8th April 2007, 14:49
Ik draai sinds gisteren Suse 10.4 Desktop Enterprise.
Echt een aanrader voor de mensen die net als ik nog niks van linux weten maar Windows niks vinden.

Ik heb zojuist OpenSuse gedownload, binnenkort maar eens kijken of dat wat is voor mijn multimediasysteempje voor thuis in wording.

Matthijs
9th April 2007, 15:44
Ik zou wel voor de Desktop Enterprise gaan, want dan heb je er al een hele hap nuttige software in zitten.
Anders moet je die honderden programma's met de hand gaan installeren!
En dat is al zo makkelijk in Linux :S

setsunakaede
10th April 2007, 10:43
Jah, maar daar moet je voor betalen, en dat kan ik nu nog ff niet echt, eigenlijk... hoewel het niet erg duur is, overigens.

Vipergts/r
10th April 2007, 10:46
Als ge echt multimedia wilt gaan zoals in media center: http://www.linuxmce.com/

Als ge eens een filmke wilt zien van linuxmce vs redmond os mce: http://video.google.com/videoplay?docid=-4422887272477313460&hl=en

Btw Matthijs,
tegenwoordig is het vrij simpel om software te installeren zenne op linux.

Nog ne goeie begin distro is fedora core. Die kan voor iedereen. Van beginners tot de experts.

dash
10th April 2007, 15:37
In 'sleep' mode gaat de laptop in standby-stand, dus beeldscherm uit en bijna alle stroomvreters uit. De pc gebruikt op dat moment nog wel (een kleine hoeveelheid) stroom.

In 'hybernate' mode schrijft de PC alles wat er op dat moment gaande is weg in het geheugen, en gaat volledig uit. Als je de PC weer aanzet, start hij behoorlijk snel weer op. Enige stroom die hij in hibernate gebruikt, is de spanning die op het geheugen blijft staan, en dat is bijna verwaarloosbaar.

Conlusie: Sleep trekt je accu leeg, hibernate niet. Sleep start wel sneller weer op.

Volgens mij is de standbystand dat hij alleen nog stroom nodig heeft voor zijn geheugen, De rest gaat uit (afhankelijk van je biosinstellingen, bij die van mij schakeld stroomtoevoer naar andere apparaten af en zet zelfs de fan van de koeling uit).

Bij hybernate wordt je systeem weggeschreven naar je harde schijf en heeft zodoende geen stroom nodig

Matthijs
11th April 2007, 17:35
Jah, maar daar moet je voor betalen, en dat kan ik nu nog ff niet echt, eigenlijk... hoewel het niet erg duur is, overigens.

Oeps, ik dacht dat het freeware was...
Dan ben ik nu dus in overtreding :eek:

setsunakaede
11th April 2007, 17:42
60-day trial, nog een keer te verlengen met 60 dagen... daarna moet je officieel echt een definitieve licentie á 50 euro kopen.