Bekijk de volledige versie : CPC @ VW Golf 3
[PARA]
22nd January 2007, 13:43
Voila, ik ga er dan bijna ook aan beginnen :D
Dit is wat ik al in mijn bezit heb:
- µATX mobo uit een Dell Optiplex GX150
- 20 Gb 2,5" HDD (Komt later een grotere)
- Slimline DVD / CD-RW optical
- Trust media kbd met ingebouwde trackball
- Linksys wireless PCI kaartje
- Lilliput 7" TFT (zonder TS)
- Overzichtje van alles :
- Overige specs : P3 1 GHz, 2x 256 Mb SD-RAM, 4 Mb VGA onboard, 4x USB, NIC onboard, SND onboard.
Draait nu nog thuis op een 3,5", maar daar komt verandering in... :) Ik ben enkel nog aan t wachten op adapters voor IDE -> slimline optical, IDE -> 2,5" en de M2-ATX voeding. Maar dat ga ik normaal medio februari in huis hebben. Foto's ga ik vandeweek eens maken van de auto waar alles in moet komen. Mijn plan is om alles in het dashboardkastje te steken. Met het TFT scherm ben ik van plan om mbv een beugel voor de ventilatie in het midden te hangen. Hoofddoel van mijn CPC is films, muziek, internet en GPS. Als er iemand nog goede tips heeft, laat maar komen hé ;)
grtz
Neonic
22nd January 2007, 13:54
http://www.teleslet.org/cpc/001.JPG
Ziet er goed uit
;37759']Als er iemand nog goede tips heeft, laat maar komen hé ;)
Propellor in je dashboardkastje timmeren ... zal wel aardig warm gaan worden denk ik :)
of aansluiten of je ventilatie systeem van je auto, kan je in de winter de kachel wat lager zetten .................................................. .........(niet echt serieus é)
fs1
22nd January 2007, 13:57
zeg mate, as ge nu gewoon " achter die link dan ziet iedereen direct die foto's dus; als volgt
zo se, dan moet nie iedereen liggen klikken op die links :-)
edit: ge hebt da goe gedaan zo dus :-)
[PARA]
22nd January 2007, 14:08
http://www.teleslet.org/cpc/001.JPG
Ziet er goed uit
Propellor in je dashboardkastje timmeren ... zal wel aardig warm gaan worden denk ik :)
of aansluiten of je ventilatie systeem van je auto, kan je in de winter de kachel wat lager zetten .................................................. .........(niet echt serieus é)
In de achterkant van het dashboardkastje komen toch gaten voor de draden enz. en wat extra gaten voor idd de warme lucht te laten "ontsnappen".
grtz
@ fs1 - Ik vond dat wat onoverzichtelijk... Maar heb t dan maar aangepast ;)
fs1
22nd January 2007, 14:21
jamor, nu sta het der 2 keer ;-) zal da van mij dan maar probere wissen he ;-)
onoverzichtelijk? nee hoor, zo hebben ze dat hier graag ;-)
[PARA]
22nd January 2007, 14:28
Misschien dat iemand mij al kan helpen met die probleem... DVD en HDD gaan ook in het dashboardkastje komen. Maar hoe ga ik deze het beste vast kunnen zetten? Ik zat te denken aan klitteband, maar vrees dat dit niet vast gaat blijven zitten. Hoe hebben jullie dit gedaan?
grtz
fs1
22nd January 2007, 14:32
ik denk dat bij de meeste mensen de pc toch nog in een soort behuizing zal zitten... is us dasbord kastje van plastiek vanbinne? dus niet bekleed? dan gaat ge best effe naar brico of gamma of een van die dingen en ge haalt teva strips, da zijn zo van die dingetjes om haakjes voor handdoeken op te hangen, op te hangen, kan normaal tot x aantal kg dragen zo'n plakdingetje... maar erges proberen vastvijzen zal altijd beter zijn wss...
[PARA]
22nd January 2007, 14:49
ik denk dat bij de meeste mensen de pc toch nog in een soort behuizing zal zitten... is us dasbord kastje van plastiek vanbinne? dus niet bekleed? dan gaat ge best effe naar brico of gamma of een van die dingen en ge haalt teva strips, da zijn zo van die dingetjes om haakjes voor handdoeken op te hangen, op te hangen, kan normaal tot x aantal kg dragen zo'n plakdingetje... maar erges proberen vastvijzen zal altijd beter zijn wss...
Die tesa power strips lijken me niet echt optimaal... :rolleyes: Ik zat te denken aan beugeltjes met aan de binnenkant van die rubber vast te lijmen... Maar heb ni echt het gereedschap om van die beugel te vouwen... :(
Neonic
22nd January 2007, 15:38
Heb je geen plaatje van je dashboard kastje of iets wat op die van jouw lijkt?
Misschien kan je op de sloop zo'n kleppie halen en dan daar het één en nader mee uit proberen. Denk dat het beste is om een gleufje te zagen ter grootte van je DVD en dan de DVD zelf vast te zetten van binnen met een paar hoekijzertjes oid.
Ligt er natuurlijk ook aan in hoeverre je auto wil gaan verbouwen / verminken ... net hoie je het noemen wilt.
De een kiest voor een zo'n 'stealth' of fabrieks look idee, de andere intereseert het weer geen ruk en sloopt z'n halve auto uit elkaar.
... nog een idee (misschien)
Je zou, als je DVD gewoon door je kleppie wil maken, een soort van frame kunnen maken, of uit een oude pc de binnenkant slopen. Deze zet je dan aan de binnenkant vast aan je kleppie en daar kan je dan je DVD en HDD in monteren.
Dat je HHD evt scheef staat, wanneer je je kleppie dicht doet, schijnt tegenwoordig niet meer uit te maken.
Zie in me 'SCHUIN' topic
marque
22nd January 2007, 15:39
Lijkt een beetje op mijn setup, ik heb ook een golf 3 met de cpc in het dashboard kastje. als je vragen hebt over hoe ik e.a. heb gedaan hoor ik het wel.
[PARA]
22nd January 2007, 16:18
Heb je geen plaatje van je dashboard kastje of iets wat op die van jouw lijkt?
Misschien kan je op de sloop zo'n kleppie halen en dan daar het één en nader mee uit proberen. Denk dat het beste is om een gleufje te zagen ter grootte van je DVD en dan de DVD zelf vast te zetten van binnen met een paar hoekijzertjes oid.
Ligt er natuurlijk ook aan in hoeverre je auto wil gaan verbouwen / verminken ... net hoie je het noemen wilt.
De een kiest voor een zo'n 'stealth' of fabrieks look idee, de andere intereseert het weer geen ruk en sloopt z'n halve auto uit elkaar.
... nog een idee (misschien)
Je zou, als je DVD gewoon door je kleppie wil maken, een soort van frame kunnen maken, of uit een oude pc de binnenkant slopen. Deze zet je dan aan de binnenkant vast aan je kleppie en daar kan je dan je DVD en HDD in monteren.
Dat je HHD evt scheef staat, wanneer je je kleppie dicht doet, schijnt tegenwoordig niet meer uit te maken.
Zie in me 'SCHUIN' topic
Ik wil die ook in het dashboardkastje vastzetten. Zat te denken aan de bovenkant, zeg maar... :confused: Hoop dat je me begrijpt! :rolleyes:
@ marque - Voeg mij anders is toe @ msn als je wilt :) msn@teleslet.org
imhotep
22nd January 2007, 18:42
waar een schermpje zonder touchscreen????
Volgens mij ga je je dat nog beklagen...
[PARA]
22nd January 2007, 19:10
waar een schermpje zonder touchscreen????
Volgens mij ga je je dat nog beklagen...
We zullen zien hé :) hoofdzakelijk zal mijn passagier de CPC bedienen en ni ik ;)
grtz
imhotep
22nd January 2007, 19:31
;37780']We zullen zien hé :) hoofdzakelijk zal mijn passagier de CPC bedienen en ni ik ;)
grtz
Dan kan het misschien toch werken, maar ik zit meestal alleen in de auto en kwil ook niet dat die van ons daarmee prutst...
[PARA]
22nd January 2007, 19:33
Trouwens, kheb nieuw msn hé ;) volgens mij heb je me nog ni accepted :p
grtz
[PARA]
24th January 2007, 12:37
Ik heb een bracket kunnen krijgen van @rie. Nu wil ik die met een lang boutje en em moertje bevestigen met een rubbertje over het moertje om zo wat schokken op te vangen. Iemand een idee voor zo'n rubber hulsje om rond dat boutje te doen? :) Wat een uitleg, maar ik hoop dat t begrepen word... :p
grtz
Neonic
24th January 2007, 13:20
Misschien zo'n doorvoer rubbertje die ze gebruiken om in een gat te steken zodat de kabel die er doorheen niet beschadigd.
Heb je in vele maten en diktes ...
[PARA]
24th January 2007, 13:30
mja, zat ook al aan zoiets te denken... Maar heb je dat in een halve of hele centimeter lang?
454ss
24th January 2007, 18:36
;37873']mja, zat ook al aan zoiets te denken... Maar heb je dat in een halve of hele centimeter lang?
Je kunt er eventueel meerdere achter elkaar op schuiven. Alleen krijg je dan wellicht teveel demping. Anders een plastic vulbusje maken van (bijv) een bic-pen. (nee, niet de vulling, het buisje zelf!)
[PARA]
24th January 2007, 18:42
Je kunt er eventueel meerdere achter elkaar op schuiven. Alleen krijg je dan wellicht teveel demping. Anders een plastic vulbusje maken van (bijv) een bic-pen. (nee, niet de vulling, het buisje zelf!)
dat van die bic begrijp ik niet echt!? :confused: sry :(
454ss
24th January 2007, 23:14
Waar blijven nu al die vlamingen met hun verklaring van nun bic? :D:D:D
Voila, nun bic:
Vulling haal je er uit en het buisje zaag je in stukjes om afstandhoudertjes te creëeren.
imhotep
24th January 2007, 23:36
Waar blijven nu al die vlamingen met hun verklaring van nun bic?
kennen hollanders genen bic???
Ne stylo, stilo, balpen, ...
[PARA]
24th January 2007, 23:54
Ik ben dan wel een Nederlander, maar woon wel in .be... En weet ook wel wat een bic is ;) Maar ik begrijp niet wrm ik een bic zou moeten gebruiken... Dit dempt toch nix? Is hard plastic... Rubber vangt trillingen op en dat is wat ik wil! Dus dan ben ik nix met een "pen"... :p Dat is het gedeelte dat ik ni begreep.
grtz
imhotep
24th January 2007, 23:56
;37911']Ik ben dan wel een Nederlander, maar woon wel in .be... En weet ook wel wat een bic is ;) Maar ik begrijp niet wrm ik een bic zou moeten gebruiken... Dit dempt toch nix? Is hard plastic... Rubber vangt trillingen op en dat is wat ik wil! Dus dan ben ik nix met een "pen"... :p Dat is het gedeelte dat ik ni begreep.
grtz
idd, dat vraag ik me ook af :D.
454ss
25th January 2007, 10:34
Ah op die fiets.
Awel, zoals gezegd zo'n rubber doorvoertule gebruiken voor de demping en dan een buisje om aan je hoogte van 0,5 tot 1 cm te komen. Toch niet zo moeilijk?
Als je mijn reply had gelezen op jouw opmerking of je die ook in dikte had van een halve tot een hele centimeter, zou het verband toch duidelijk moeten zijn? :confused:
Die doorvoertules zijn erg zacht. Als je die zou gebruiken om 1 cm uit te vullen dan heb je al heel snel dat het ding wat je wilt bevestigen erg los zit. Beetje afhankelijk van gewicht en wijze van montage van het ding wat je wilt monteren natuurlijk.
[PARA]
25th January 2007, 10:48
Aaaahh... Nu ben ik mee! :) imhotep begreep t ook al niet, dus ik was niet alleen! :D
grtz
Neonic
25th January 2007, 11:56
Inderdaad, die doorvoerdingen zijn nogal zacht en als je beetje te hard je schroeft dan blijft er niet veel van over.
Misschien anders effe bij een bouwmarkt kijken bij de ijzerwaren ofzo. Daar hebben ze altijd wel een berg bouten, moeren ed. en vaak ook wat van die rubberen ringen voor weet ik veel wat.
Die voor je wasmachine zijn weer te stijf / hard.
[PARA]
25th January 2007, 14:00
Laat ik nu net in een doe-het-zelf winkel werken ;) Ben alleen voor het moment ziek thuis... :( Dus kan me daar nu moeilijk laten zien! :D
tnx & grtz
[PARA]
4th February 2007, 01:17
Hoppa... Vandaag ook de M2-ATX aangekregen!! :D Ik heb alles nu in huis. Dus het inbouwen kan eigenlijk gaan beginnen, maar de tijd die ik nodig ga hebben is nog niet echt in het zicht... :rolleyes: Ik denk dat ik één van de dag het handschoenenkastje eruit ga halen en alles zo bewerken dat alles erin kan.
grtz
iRob
20th March 2007, 10:26
Hallo ik heb ook een GOLF III
Nu is mijn vraag hoe hebben jullie het schermpje weg gewerkt?
Hebben jullie dat ook weg gewerkt in dat bakje achter de pook?
Groeten,
Rob.
[PARA]
20th March 2007, 19:04
Hallo ik heb ook een GOLF III
Nu is mijn vraag hoe hebben jullie het schermpje weg gewerkt?
Hebben jullie dat ook weg gewerkt in dat bakje achter de pook?
Groeten,
Rob.
Ik zou dat persoonlijk niet doen... Zit te laag en ik vrees dat je pook in de weg gaat zitten voor deftig te kunnen kijken...
Ik ga de TFT m.b.v. een beugel voor mijn middelste warmteblazers laten 'zweven'... Ik heb is een keer zo'n foto's gezien en dat zag er netjes uit! Echter dat forum is down waar die foto's stonden gepost... :s
Ik zelf ben nog niet begonnen met inbouwen omdat ik helaas geen garage tot mijn beschikking heb. Dus moet alles gewoon buiten doen! :(
grtz
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.