Borasplosive
21st January 2007, 23:04
Beste mensen,
Na wat speurwerk en veel info te hebben gehad van Imhotep (veel dank daarvoor) Ga ik eindelijk beginnen met de Bouw+installatie+configuratie van mijn Carpc.
Ik heb de Volgende onderdelen besteld:
- VIA VB6002G, VN800 (Mini-ITX, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA)
- Intel Pentium M 740 (S478, 1.73GHz, 2MB, 533MHz FSB, 27W) Gekoeld door een Coolmaster Slimline Koeler.
Software:
- Windows Xp Pro Eng (nog geen Lite, ben benieuwd hoe het zo draait)
Carpc gaat gebruikt worden voor:
- Mediaplayer
- Navigatie
- Carkit
- Voor de rest nog geen Idee.
Eventuele Software aanraders zijn welkom.
Morgen effe via de vaste leverancier op me werk de andere hardware selecteren, wellicht wat goedkoper. Mischien wel 2x een Seagate SATA 2.5" 80GB HDD om in een raid te plaatsen.. lekker snel dus. Daarbij 1GB PC4200 DDR2 SDRAM.
Dan kan ik thuis met een standaard voeding aan de slag. Touchscreen en 12v Voeding zullen later aangeschaft worden. De case voor het hele systeem zal ik zelf maken van Aluminiun.
Ik zal ook een normale Cd-rom aansluiten om in een later stadium te beslissen of ik voor een interne of externe Slimline ga. Eventuele installatie via Cd-rom zal ik uitvoeren via een Cd-server die ik thuis heb staan.
Hoe ik de case ga bouwen en inbouwen zal ik later op terug komen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Na wat speurwerk en veel info te hebben gehad van Imhotep (veel dank daarvoor) Ga ik eindelijk beginnen met de Bouw+installatie+configuratie van mijn Carpc.
Ik heb de Volgende onderdelen besteld:
- VIA VB6002G, VN800 (Mini-ITX, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA)
- Intel Pentium M 740 (S478, 1.73GHz, 2MB, 533MHz FSB, 27W) Gekoeld door een Coolmaster Slimline Koeler.
Software:
- Windows Xp Pro Eng (nog geen Lite, ben benieuwd hoe het zo draait)
Carpc gaat gebruikt worden voor:
- Mediaplayer
- Navigatie
- Carkit
- Voor de rest nog geen Idee.
Eventuele Software aanraders zijn welkom.
Morgen effe via de vaste leverancier op me werk de andere hardware selecteren, wellicht wat goedkoper. Mischien wel 2x een Seagate SATA 2.5" 80GB HDD om in een raid te plaatsen.. lekker snel dus. Daarbij 1GB PC4200 DDR2 SDRAM.
Dan kan ik thuis met een standaard voeding aan de slag. Touchscreen en 12v Voeding zullen later aangeschaft worden. De case voor het hele systeem zal ik zelf maken van Aluminiun.
Ik zal ook een normale Cd-rom aansluiten om in een later stadium te beslissen of ik voor een interne of externe Slimline ga. Eventuele installatie via Cd-rom zal ik uitvoeren via een Cd-server die ik thuis heb staan.
Hoe ik de case ga bouwen en inbouwen zal ik later op terug komen.
Ik houd jullie op de hoogte.