PDA

Bekijk de volledige versie : formateren zonder diskette of cd

Nielzz
13th January 2007, 22:14
He,

Ik ben al een halve dag bezig om windows xp te instaleren.
Er zit nu windows 98 op. Deze bevat zoveel fouten dat ik helaas niet zo de cd erin kan doen en de setup volgen.

Is er een manier om zonder cd of zonder diskette je pc te formateren? want de cd-rom die heeft zn eigen wil, en leest niet alles. En een boot diskette maken lukt niet.

454ss
13th January 2007, 22:25
Lukt het maken van een bootdiskette op je 'nieuwe' pc niet of lukt het je ook niet op een goed werkende pc? Anders proberen op een goed draaiende pc een opstartdiskette te maken.

Je had toch ook een echte XP-cd? Daar kun je ook je hd mee formateren.

Nielzz
13th January 2007, 23:52
Het is inmiddels gelukt. Andere cd speler gepakt..en toen las die hem wel:)
Roadrunner in geinstaleert:) Nu de rest en dan een mooie case bouwen. En een schermpje kopen

deze mag dicht.

Matthijs
14th January 2007, 06:34
Je had toch gewoon onder plain DOS een 'format c:' kunnen geven?

454ss
14th January 2007, 11:17
Je had toch gewoon onder plain DOS een 'format c:' kunnen geven?

'Dos' zoals jij dat bedoelt zit niet in je bios hoor, dat moet eerst geladen worden van a.) je harddisk of b.) een diskette.

imhotep
14th January 2007, 15:40
'Dos' zoals jij dat bedoelt zit niet in je bios hoor, dat moet eerst geladen worden van a.) je harddisk of b.) een diskette.

Ik dacht dat je vanuit windows 98 kan opstarten in DOS (win 98 is een grafische schil voor dos).

setsunakaede
15th January 2007, 14:16
Klopt...

Maar volgens mij blokkeert hij dan wel (terecht) het formatteren van je systeemschijf.

imhotep
15th January 2007, 20:27
Klopt...

Maar volgens mij blokkeert hij dan wel (terecht) het formatteren van je systeemschijf.

dacht het niet, wat het progje dat hij gebruikt om te fromateren slaat hij in zijn geheugen(ram) op en de schijf wist hij dan volledig;).

(natuurlijk niet als je dos aanroept vanuit windhoos)