Bekijk de volledige versie : car pc in lupo
nawikre
10th December 2006, 15:03
Ik rij nu sinds 2 maanden een lupo en het is tijd om mijn carputer in de lupo te bouwen. Het voordeel is dat de lupo een dubbel DIN schacht heeft.
Eerst wat info over mijn carputer:
epia m1000 met 512 mb intern geheugen
een 40 gig HD
een liteon dvd brander
OS windows xp pro met road runner
navigatie: via michelin
Vagcom en ben bezig met C.E.S (kan helaas niet volledig werken)
7" vga touchscreen uit eigen assortiment
BT gps ontvanger (wordt vervangen door usb gps)
Fingerprint recognition (van microsoft om toegang te krijgen in het systeem)
De dingen die ik gebruik voor het inbouwen van mijn scherm zijn:
Glasvezel plamuur (in een blikje van allebastine bij de bouwmarkt)
schuurpapier grof en fijn
spuitplamuur (ook van allebastine)
en een spuitbus verf.
We beginnen eerst met het loshalen van het dashboard. Haal het dashdeel eruit en meet en pas het scherm erin.
Ik heb het scherm nog even vast gelijmd zodat het niet kan verschuiven als ik bezig ben met plamuren.
Nu het plamuurmes tevoorschijn gehaald, potje opgemaakt en wat plamuur op het mes en mengen met wat verharder.
De eerste laag plamuur erop. 10min. Laten drogen en het is schuurbaar. Hierna nog zo'n 3 lagen erop om het zo glad mogelijk te krijgen. Het is geen makkelijke vorm om mooi glad te krijgen.
2e laag plamuur
Hierna zo goed mogelijk schuren. Eerst met grof zodat alle grote oneffenheden weg worden gehaald, daarna met fijn schuurpapier schuren. Ik heb het ook even geprobeerd om het vochtig te scchuren, maar dan 'lost' het plamuur op zodat het 1 grote 'modderboel' wordt. Dus dat het ik maar niet gedaan.
Hierna het hele console afplakken. Dit heb ik gedaan met kranten.