PDA

Bekijk de volledige versie : QUEST voor verbetering...

I-1
25th November 2006, 01:59
Hoi,

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie graag verbeterd willen zien op het forum...

Hebben jullie suggesties wat volgens jullie beter en misschien met wat ideeen ... laat het mij in deze post weten

We zijn aan het groeien en ik vind het belangerijk dat onze leden progressie zien in wat er hier gebeurt

GRoetjes,

Iwan

Neonic
25th November 2006, 03:17
Hoi,

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie graag verbeterd willen zien op het forum...

Hebben jullie suggesties wat volgens jullie beter en misschien met wat ideeen ... laat het mij in deze post weten

Kzou het zo gauw niet weten eigelijk...
't ziet er lekker 'simpel' uit, bedoel daarmee, overzichtelijk en daardoor dus makkelijk te lezen.

Heb alleen 1 idee...
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2573
Maar zoals ik al zei in de post zelf heb ik er geen ruk verstand van of dit wel 'technisch' gezien mogelijk is.
Heb het op het forum gezien www.tuning-bullets.eu
Daar heb je dus een topic van iemand met uitleg en foto's wat diegene gemaakt / gedaan heeft. Dus zonder al dat slappe gelul.
Is voor mensen dan wel handig en overzichtelijk om dat eens na te lezen zonder een berg onzin te moeten lezen.

Verder heb ik eigelijk geen idee of opmerking.

Ascona
25th November 2006, 10:57
het enige wat ik me nog kan bedenken wat ook nog wel leuk zou zijn zou een iets uitgebreidere off-topic sectie zijn.. maar dan bedenk ik me tegelijkertijd altijd dat dit een carputerforum is en geen offtopic forum..

maar zo'n offtopic ding kan wel wat goed maken aan de sfeer (en de ontopic-heid in threads beter in de hand houden)

dan kan je wel zeggen dat er al een offtopci sectie is, maar als je dan gaat kijken zijn meer dan driekwart van de onderwerpen in zekere zin nog steeds over cars of puters...

een gewoon lekker lullen-onderwerp zou wel eens welkom kunnen zijn? (wie kopt em in?)

tilma800
10th December 2006, 21:53
Op de hoofdpagina van het forum zou het ook mooi zijn om te zien waar zich nieuwe posts bevinden, dan hoef je niet elke keer het hele forum door te spitten.

Of kijk ik niet goed.....

EDIT: ik keek idd niet goed :(
Maar zou het niet wat zijn om dan dezelfde iconen te gebruiken op het voorblad en in de forums zelf?

I-1
12th December 2006, 19:03
Op de hoofdpagina van het forum zou het ook mooi zijn om te zien waar zich nieuwe posts bevinden, dan hoef je niet elke keer het hele forum door te spitten.

Of kijk ik niet goed.....

EDIT: ik keek idd niet goed :(
Maar zou het niet wat zijn om dan dezelfde iconen te gebruiken op het voorblad en in de forums zelf?

ik snap je vraag niet helemaal

tilma800
12th December 2006, 20:36
Bij het forumonderdeel staan er symbolen van enveloppen, terwijl er op hogere levels gebruik wordt gemaakt van die 'stapel vierkantjes'.

En wat me verder is opgevallen is dat als ik een topic met nieuwe posts heb geopend en weer terug ga naar de hoofdpagina, dan staat het icoontje nog steeds op ongelezen post, Dan moet ik eerst weer naar de pagina waa de post in staat en als ik dan terug ga naar de hoofdpagina dan is het wel goed.

454ss
18th December 2006, 18:22
Wat ik graag zou willen is RSS-feeds per topic ipv alleen voor nieuwe topics.

Bij een aparte RSS-feed per topic is het veel makkelijker om een topic te volgen omdat je elke keer als er een nieuwe post is in het topic waarop je je hebt geabonneerd met je RSS-agregator je automatisch een berichtje krijgt.

edit:
Zo te zien voorziet vbulletin hier niet in helaas.

By the way: versie 3.6.4 is de laatste versie. Security fixes en ca 50 bug fixes zouden een reden kunnen zijn om te upgraden.

ElleRt
19th December 2006, 11:55
Wat wellicht een idee is, is dat je naast het forum ook een gedeelte maakt met artikelen.
Bijvoorbeeld dat ledne artikelen kunnen maken over bepaalde onderwerpen..

Hoe naviagatie op je computer maken, enz enz..

454ss
11th February 2007, 12:47
Wat erg handig zou zijn, zeker voor de meeting-polls, is een optie om je stem in een poll te kunnen aanpassen. Nu is het zo dat als je eenmaal gestemd hebt, je die stem niet meer kunt veranderen. Je krijgt de melding "U heeft al gestemd in deze enquete".

Ik weet dat dit een controversieel onderwerp is, maar het zou wel verdomd handig kunnen zijn. Voorbeeld:
Om een datum te prikken voor de volgende meeting wordt ruim van te voren een poll gestart. Leden geven aan welke datum ze kunnen. Hier vloeit een democratische datum uit. So far so good. Maar dan blijkt dat vele leden bij nader inzien (vaak legitieme redenen) toch niet kunnen waardoor er een kleinere opkomst is dan had gekund. En dat is jammer. Nu wordt dit 'opgelost' door de poll te resetten. Is eigenlijk geen oplossing want leden die denken gestemd te hebben verliezen weer hun stem.

Er zijn natuurlijk vele andere voorbeelden te noemen, maar dit lijkt me wel duidelijk.

Ik heb even gezocht op de vBulletin.org site en er is een hack gemaakt om forumleden hun stem te kunnen laten veranderen. Zie hier (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=111228&highlight=Unvote).

Zover ik begrepen heb is de mogelijkheid nog niet geintegreerd om bij multiple-vote je stem te veranderen. Zelf kan ik niet programmeren helaas, maar wellicht dat een van de leden/moderators dit wel kunnen aanpassen?

Dit zou (zeker voor het afspreken voor meetings oid) wel heel erg handig zijn. Zo loopt er ook een poll hoe je je HD hebt ingebouwd. Het kan natuurlijk zijn dat op het moment dat je de poll invult alles koek en ei is met je HD, maar dat bijv een week of maand later deze toch overlijdt door de schokken. Toch leuk als je dat kunt aanpassen in de poll. Zeker omdat als je dit niet zou doen de uitslag van de poll niet meer klopt!!

imhotep
11th February 2007, 13:54
Wat erg handig zou zijn, zeker voor de meeting-polls, is een optie om je stem in een poll te kunnen aanpassen. Nu is het zo dat als je eenmaal gestemd hebt, je die stem niet meer kunt veranderen. Je krijgt de melding "U heeft al gestemd in deze enquete".

Ik weet dat dit een controversieel onderwerp is, maar het zou wel verdomd handig kunnen zijn. Voorbeeld:
Om een datum te prikken voor de volgende meeting wordt ruim van te voren een poll gestart. Leden geven aan welke datum ze kunnen. Hier vloeit een democratische datum uit. So far so good. Maar dan blijkt dat vele leden bij nader inzien (vaak legitieme redenen) toch niet kunnen waardoor er een kleinere opkomst is dan had gekund. En dat is jammer. Nu wordt dit 'opgelost' door de poll te resetten. Is eigenlijk geen oplossing want leden die denken gestemd te hebben verliezen weer hun stem.

Er zijn natuurlijk vele andere voorbeelden te noemen, maar dit lijkt me wel duidelijk.

Ik heb even gezocht op de vBulletin.org site en er is een hack gemaakt om forumleden hun stem te kunnen laten veranderen. Zie hier (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=111228&highlight=Unvote).

Zover ik begrepen heb is de mogelijkheid nog niet geintegreerd om bij multiple-vote je stem te veranderen. Zelf kan ik niet programmeren helaas, maar wellicht dat een van de leden/moderators dit wel kunnen aanpassen?

Dit zou (zeker voor het afspreken voor meetings oid) wel heel erg handig zijn. Zo loopt er ook een poll hoe je je HD hebt ingebouwd. Het kan natuurlijk zijn dat op het moment dat je de poll invult alles koek en ei is met je HD, maar dat bijv een week of maand later deze toch overlijdt door de schokken. Toch leuk als je dat kunt aanpassen in de poll. Zeker omdat als je dit niet zou doen de uitslag van de poll niet meer klopt!!

2 woorden:

GROOT GELIJK.

Neonic
11th February 2007, 14:13
Heb ook een 'opmerking'
niet zo zeer over het forum gebeuren zelf maar ...

Lijkt me handig als wanneer je iets wil quoten dat je alles, wat er niet van toepassing is, dat je dat effe wegveegd.
Anders heb je een quote met een heel onzin verhaal,evt. met weet ik hoe veel foto's enzo.

Voorbeeld ... als je een opmerking / vraag / oid over een foto heb ofzo ... dat je dan alleen effe die ene foto 'quote' en de andere 20 effe weghaald. Is stuk duidelijker. Ook makkelijker dan wanneer er iemand vraagt van hoe zit dat vast, en je ziet dan weer alle foto's dat je denkt van ... hoe, wat, waar ...

imhotep
11th February 2007, 14:16
Heb ook een 'opmerking'
niet zo zeer over het forum gebeuren zelf maar ...

Lijkt me handig als wanneer je iets wil quoten dat je alles, wat er niet van toepassing is, dat je dat effe wegveegd.
Anders heb je een quote met een heel onzin verhaal,evt. met weet ik hoe veel foto's enzo.

Voorbeeld ... als je een opmerking / vraag / oid over een foto heb ofzo ... dat je dan alleen effe die ene foto 'quote' en de andere 20 effe weghaald. Is stuk duidelijker. Ook makkelijker dan wanneer er iemand vraagt van hoe zit dat vast, en je ziet dan weer alle foto's dat je denkt van ... hoe, wat, waar ...

moet je ook weer groot gelijk geven, maar dan kan je beter een handleindig "hoe post ik op een forum" schrijven. Dit ligt puur aan de gebruikers.

tilma800
11th February 2007, 23:12
Dat als je een foto plaatst en deze nogal groot is, dat deze dan automatisch kleiner wordt weer gegeven.

imhotep
11th February 2007, 23:55
dat email ook eens gaat werken...

454ss
12th February 2007, 08:16
Dat als je een foto plaatst en deze nogal groot is, dat deze dan automatisch kleiner wordt weer gegeven.

Beter nog, dat deze niet wordt weergegeven. Alleen een foutmelding weergeven. Anders is er geen reden voor de poster om z'n(okee, onwaarschijnlijk;)/haar afbeelding aan te passen.

Edit:
Oh ja, een respons van de heren admins op onze opmerkingen/ideeen op z'n tijd zou ook leuk zijn.

Matthijs
13th February 2007, 00:19
Autoscaling van afbeeldingen staat op de lijst.

Email en $username fouten zitten in de Vbulletin software.
Wordt aan gewerkt.

Het quote verhaal staat opgenomen in de regels.

Achteraf stemmen wijzigen is niet mogelijk en zal dat waarschijnlijk ook niet worden. (VBulletin)

Artikelen kunnen gemailt of ge-pb't worden naar Iwan of mij, dan zullen deze geplaatst worden op de frontpage!!

Op RSS gebied ben ik niet zo thuis.

Blokjes/envullopjes: Af en toe je cache legen :D

Voor reccente posts: Klik op 'Nieuwe Posts' bovenaan het hoofdforum.

Wij zijn nog niet van plan om het offtopic gebeuren uit te bereiden, dit zouden we kunnen heroverwegen als het wat intensiever gebruikt zou worden.
Veel plezier Ascona!

PS: Sorry voor de late reactie's, maar je ziet, er wordt wel degelijk wat met deze thread gedaan!

whocarez
13th February 2007, 09:45
frontpage topics kunnen ook bij mij terecht ben nu bezig met 1tje van neonic over klussen

454ss
13th February 2007, 09:47
Achteraf stemmen wijzigen is niet mogelijk en zal dat waarschijnlijk ook niet worden. (VBulletin)

Is natuurlijk niet helmaal waar. Zie ook de link die ik had meegepost. Er is blijkbaar onder de vBulletin gebruikers veel vraag naar. De genoemde hack lost het probleem op voor polls waar je maar 1 keuze mag invullen (ja/nee/weetniet bijvoorbeeld). Bij de mogelijkheid om meerdere keuzes aan te klikken werkt de hack niet. Dit kan natuurlijk wel gemaakt worden. Vandaar mijn opmerking dat ik zelf niet kan programmeren, maar misschien iemand anders wel.

PS: Sorry voor de late reactie's, maar je ziet, er wordt wel degelijk wat met deze thread gedaan!

En dat wordt ook zeker op prijs gesteld. Hulde! 'Tis allemaal vrijwillegerswerk en dat wordt wel eens vergeten.

Neonic
13th February 2007, 09:55
ben nu bezig met 1tje van neonic over klussen
Jaaahoe :p

Matthijs
13th February 2007, 23:14
Is natuurlijk niet helmaal waar. Zie ook de link die ik had meegepost. Er is blijkbaar onder de vBulletin gebruikers veel vraag naar. De genoemde hack lost het probleem op voor polls waar je maar 1 keuze mag invullen (ja/nee/weetniet bijvoorbeeld). Bij de mogelijkheid om meerdere keuzes aan te klikken werkt de hack niet. Dit kan natuurlijk wel gemaakt worden. Vandaar mijn opmerking dat ik zelf niet kan programmeren, maar misschien iemand anders wel.

Dan pass ik deze door naar Iwan.
Dit is zijn handel.

imhotep
7th March 2007, 21:37
is het mogelijk om die 10-tekens regel aan te passen naar 1 of 2 tekens ipv 10 is soms teveel ...

dash
7th March 2007, 23:16
is het mogelijk om die 10-tekens regel aan te passen naar 1 of 2 tekens ipv 10 is soms teveel ...

ja mee eens

imhotep
23rd March 2007, 13:35
wordt dit topic (dat geopend is door het mod-team en zelfs als sticky staat) eigenlijk nog bekeken door het mod-team????

een 2 weken geleden is er iets gepost, en er is zelfs nog geen reactie op gekomen...

Matthijs
27th July 2007, 04:27
Ja hoor...
De 10-teken regel is dan ook maanden geleden aangepast...
Sommige dingen duren wat langer.
Waar doel je precies op?

Delirium
27th November 2008, 12:36
Zo'n postlijst met laatste posts is bij phpbb een plugin, die is er vast ook wel voor vBulletin.
Ik kan hem vrij eenvoudig maken (denk ik, geen ervaring met vBulletin wel phpbb), als ik kan helpen zeg het maar.

454ss
27th November 2008, 13:29
Zo'n postlijst met laatste posts is bij phpbb een plugin, die is er vast ook wel voor vBulletin.
Ik kan hem vrij eenvoudig maken (denk ik, geen ervaring met vBulletin wel phpbb), als ik kan helpen zeg het maar.

Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt, maar we hebben in de menubalk in het midden de knop 'Nieuwe Posts', is dat wat je bedoelt? In dat geval zijn we reeds voorzien...:cool:

Delirium
27th November 2008, 14:17
Ik heb hem net gevonden, heb dat van die lijst gelezen in een eerdere post van dit thread.
Had nog nergens gelezen dat het dus al aangepast/toegevoegd was :)

Neonic
8th May 2009, 10:51
kheb nog een ideeetje ...

bij 't clioforum kan je de titel van de 1e post veranderen zodat je als op 'nieuwe posts' klik, wat ik altijd doe je dan bv
ipv mijn project Iced earth te zien krijg, je dan ziet Iced earth - 'pillar pods'
op zich wel handig vind ik. op dat clioforum ook, dan zie je bv iets staan in de titel en denk je van heeej, intressant.
zie je ook meteen dat die persoon iets nieuws heeft

454ss
8th May 2009, 10:52
Ehm.. snap hem niet helemaal, kun je daar een screenshotje van maken?

Neonic
8th May 2009, 11:30
bij deze ... een screenshotje

in het begin zijn topics gestart met een naam / titel zegmaar. en na verloop van tijd, vanwege vorderingen oid, veranderd de naam van het topic nog wel eens (begintitel blijft wel hetzelfde). word alleen iets toegevoegd ...

net als die ene bv dat ie nieuwe versterker en woofers heeft.

bad_luck
8th May 2009, 12:29
Op het hondaforum is dat ook.. Dan zijn dr mensen met een topic met zo'n 240 pagina's, en staat in de titel op welke pagina's nieuwe fotos zijn toegevoegd (paar pagina's erachter zijn dan gewoon weer reacties waarschijnlijk). Als topics zo lang zijn, kan het handig zijn.

Neonic
11th May 2009, 18:05
leek me ook wel handig ja.

maar ...voor wat meetings betreft, waar we het zaterdag over hadden, leek me DITTE (http://clioclub.nl/) wel wel een goed idee.

nou staat er dan toevallig ...

Let op! Nieuwe regel voor het projecttopic!
KLIK HIER

maar anders staat er bv dat er een meeting is, met datum erbij enzo.
oftewel het is gewoon een soort van 'prikbord' voor aankondigingen, mededelingen enzo.

454ss
11th May 2009, 23:04
Is zeker wel een goed idee. Alleen draait het Clio forum op phpbb en ons forum op vbulletin. Hoogstwaarschijnlijk is dit ook wel mogelijk met vbulletin maar dat moet dan uitgezocht worden.

Trouwens zien wij als niet-lid van het clio forum een andere mededeling; 'welkom op het clio-forum'.

454ss
11th May 2009, 23:52
Even een snelle search gedaan, deze addon (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=131150) zou dat mogelijk moeten kunnen maken.

Nu iedereen Iwan een pb'tje sturen... :D

454ss
13th May 2009, 12:57
Nog even verder gekeken dan mijn neus lang is (en die is lang :D), en er zit in vBulletin standaard een mogelijkheid om 'notices' op het forum te plaatsen onder de menubalk. [duuhhh:o] Nadeel is dat je wel toegang moet hebben tot de backend van het forum om daar iets te kunnen plaatsen en die heb ik niet.

Ik zal contact opnemen met Iwan of we dat kunnen gebruiken voor het aankondigen van meetings zoals jullie mij verzocht hebben op de meeting afgelopen zondag.

simjoc
13th May 2009, 13:17
Ik vind het altijd fijn als de postbit links zit, dus gebruikersnaam enzo links, het bericht rechts.

Greenthumb
14th May 2009, 12:05
Misschien toch maar aan Iwan vragen of we nog iemand (bijvoorbeeld 454ss, aangezien deze al mod is) ook toegang kan krijgen tot de backend.
Als ik het goed herinner zijn er bij vBulletin ook verschillende rechten toe te kennen, waaronder administrator en super-administrator.
Iwan zou in dit geval de super-administrator worden, zodat degene die administrator is wel alles kan regelen, maar indien nodig toch terug gefloten kan worden (al ga ik er vanuit dat dit niet nodig zal zijn).

454ss
14th May 2009, 12:44
De downtime van gisteren was een direct gevolg van mijn verzoek aan Iwan. (sorry guys...:o)

Het forum draait momenteel op versie 3.6.4. Die 'notices'-mogelijkheid die ik had gevonden wordt echter pas ondersteund vanaf versie 3.7.0. Daarop heeft Iwan geprobeerd de forumsoftware te upgraden en dat is niet helemaal goed gegaan. Gelukkig heeft hij het kunnen herstellen en draaien we nu weer. Weliswaar op de oude versie, maar de intentie is er om over te gaan naar de laatste nieuwe versie. Om niet weer hetzelfde probleem te krijgen zal hij eerst gaan testen met een kopie-installatie. Daar wordt nu eerst tijd voor gezocht.

Conclusie: er wordt aan gewerkt; even geduld a.u.b....

inbouwer-reparateur
7th October 2009, 15:21
Hallo ik vind dat zeker goed idee raak je de weg niet kwijt :) :)