Bekijk de volledige versie : Project: Passat Passie CPC
erayda
26th October 2006, 11:01
Hoi Allen...
Daar gaat ie dan...:D
Ik ga beginnen met de CPC voor mijn Passie ahum Passat...:)
Ik zal gaander weg enorm veel vragen stellen denk ik..( hoop ik eigenlijk niet..want dan lukt het me aardig..)
Hier eerst wat foto's van mijn Passat:
Dat was de buitenkant van de auto.. Vrij standaard. Behalve dat het lm velgen heeft en bijzonder lekker rijd en zuinig...
Dit is dashbord die strax totaal anders uitkomt te zien..
FF wat uitleg. De radio gaat er uit dus.. De airco unit gaat helemaal naar beneden. Waar de airco en radio zit komt dan de schermpje..
Daar ik een aan en uit knopje wil komt er dus een aan en uit knopje..duh:D net onder de alarm knop(rood 3hoek) rechts van de schermpje. Kabeltje wat je ziet is van de carkit.. weet nog niet wat ik daarmee ga doen denk dat ik hem weg haal daar de carkit ook bluetooth heeft. Wat ik ook van plan ben is een trackbal monteren in de auto.. maar dat is nog niet zeker..
Zeker is wel dat ik een slot in DVD speler net onder de scherm wil plaatsen en in de asbak een USB 2.0 Hub wil installeren
De CPC komt in de kofferbak. heb inmiddels een alu plaat geregeld via paps..
Foto's kofferbak:
De doos die je ziet van de nokia zit in een nisje.. van ongeveer 10cm breed x 30cm lang en 10 diep en nog eens de ruimte boven kan ik goed benutten ik denk dat een m-atx bord schuin tegen de wand aankomt. moet nog ff uitvogelen.
Voeding kan eventueel helemaal boven en een koeling tegen de processor aan.. moet voldoende zijn daar de behuizing is van alu strax..
Enig commentaar / suggesties / tips zijn welkom
ben vrij nieuw in dit soort projecten maar heb wel een hoop verstand van computers...
Specs:
AMD Athlon 2600+
Mobo is onderweg
1gb geheugen
80gb HD
DVD+- Brander achter
DVD speler voor
Card reader
USB hub
256mb Geforce kan eventueel nog een 128mb ATI worden..
7" Liliput (moet nog bestellen)
Soundblaster Audigy2
Speakers ben ik nog niet helemaal uit denk aan de THX Cambridge Soundworks (Creative) systeem maar dan zit ik met een subwoofer die eigenlijk niet wil een blok is dat...heb nu nog speakers van hoogwaardig kwaliteit in de auto zitten met tweeters erbij.. tips zijn welkom ;)
Binnenkort meer...
Zodra de mobo binnen is..
Greetingzzz
Neonic
26th October 2006, 11:08
sjieke auto hoor :)
kzou zegge, veel plezier met inbouwen en alles en wat je niet weet ... vraag maaar raak
en wel ook foto's plaatsen é, altijd leuk ;)
Enig commentaar / suggesties / tips zijn welkom
Heb er wel een paar :)
Je had 't over trackball inbouwen ... kzou toch voor een touchscreen gaan. Veel makkelijker en veiliger ook, qua rijen enzo.
Lost wel iets meer maar 't gebruik is gewoon veel makkelijker.
Kzou voor speakers denk toch niet voor die computerdingen gaan. Zijn doorgaans beetje lastig in te bouwen / weg te werken. Je hebt al speakers zei je ... dan zou je eventueel nog een losse sub met versterker er bij kunnen nemen indien je die nog niet had. Je kan het zo gek maken als je wil. Je hebt van die gasten die niks meer in d'r kofferbak kwijt kunnen door de sub, maar je hebt ook hele kleintjes die je zelfs onder je stoel kan monteren.
Nog een ideeetje ... kzie allemaal alu strippies op en aan je auto, misschien een ideeetje om wat dingen van je dash te spuiten in alu kleurtje. En / of wat van dat houtspul te plakken, staat wel sjiek toch...
erayda
26th October 2006, 11:28
Heb er wel een paar :)
Je had 't over trackball inbouwen ... kzou toch voor een touchscreen gaan. Veel makkelijker en veiliger ook, qua rijen enzo.
Lost wel iets meer maar 't gebruik is gewoon veel makkelijker.
Er komt idd sowieso een touchscreen, zit aan de Liliput 7" te denken, wordt veel gebruikt door de anderen hier op de forum heb ik de indruk..veel lof.. Trackball is meer voor het xtra gemak bij copieren van spullen naderhand..
Nog een ideeetje ... kzie allemaal alu strippies op en aan je auto, misschien een ideeetje om wat dingen van je dash te spuiten in alu kleurtje. En / of wat van dat houtspul te plakken, staat wel sjiek toch...
Alu heb ik ook aangedacht denk dat ik dat ook nog ga doen maar naderhand.. Houtspul vind ik echt 3x nix.. Maar btw thanx4tips:D
[mp3]neo
26th October 2006, 15:49
is dat nou een export kenteken ??? of staat hij inmiddels op een normaal kenteken??
erayda
26th October 2006, 17:07
neo;33547']is dat nou een export kenteken ??? of staat hij inmiddels op een normaal kenteken??
Nope is geen export kenteken. Mijn geile ehm gele kentekens zijn gestolen..!:( . Je krijgt (lees koopt) dan op vertoon van een procesverbaal deze kentekens. De kenteken is trouwens hetzelfde wat je eerst hebt. Het enige verschil is dat er een xtra 2 cijfers komen in mijn geval een 10.. Dit geeft de maand aan waarin hij geldig is. Dus deze kentekens zijn alleen geldig in oktober van dit jaar. Kosten 24 euro p/paar. Vervolgens vraag je nieuwe kenteken bewijs aan. kosten 27.50 euro... Als de bewijzen heb ontvangen kun je weer gele kentekens ophalen. kosten 24 euro... Dus totaal 75,50 euro kwijt. Ik heb inmiddels de nieuwe kentekens.. vandaag opgehaald... nu heb ik een duplicaat code op mijn kenteken.. dus 18-JD-SH, en op het eerste streepje (tussen de 18 en JD) staat een 1.....
Dus geen export kenteken..
[mp3]neo
26th October 2006, 18:07
aha goed om te weten.
ik heb een half jaar zonder kenteken bewijs rond gereden.
tot ik ging verhuizen en ja hoor ik vond hem op een uber lullig plekje.
onder mijn systeem kast van mn pc.
heb maar gewacht met nieuwe bestellen ensow kost inderdaad een beetje veel vind ik.
en zeker lullig als je het hele duplicaat gedoe heb gedaan en je vind em weer.
nu ben ik helemaal blij dat ik het niet gedaan heb want ik heb 3 weken geleden mn auto verkocht en een andere gekocht. dan is het helemaal zonde geld.
Bimmerstyle
26th October 2006, 18:48
Ik heb misschien wel een tipje. Heb zelf een PC ingebouwd in ee vriend zijn passat. Je kan eventueel een ander kader bestellen bij volkswagen voor rond het scherm. Nu heb je één met een bakje onder maar er zijn er ook waar origineel een dubbel din in zit en waar de climatronic al onderaan zit. Koste iets van van een 40€ maar dit is zo veel makkelijker om een scherm in te bouwen. Plus, je hebt deze nog voor moest je de wagen achteraf terug origineel willen zetten indien je hem verkoopt.
Let wel dat hoe je het ook wil doen, de binnenkant van het dashboard is totaal verschillend bij jouw versie en die met dubbel din uitsparing. Dus voor het monteren van de climatronic en het scherm ga je wel wat kunst en vliegwerk moeten uithalen (lees: zagen en dremelen). Maar het is ons zelfs gelukt met een manuele airco dus met een climatronic moet het zeker lukken, succes!
erayda
26th October 2006, 19:48
Ik heb idd een nieuwe 2-din console besteld. Ik krijg hem over 2 weken pas :( binnen. kosten 45 euro.
Ik heb trouwens 2 alu platen van 50x50cm en 4 alu platen van 10x50cm in ontvangst mogen nemen. besteld via paps.. zit in de metaalsector.. wou eerst koper maar daarvoor moest ik betalen 2mm dik 45x45 was 150 euro.. d8 laat maar gewoon alu doen..
Ik ga trouwens steunhulzen/verhogingen nodig hebben van ongeveer tot 1cm hoog om de mobo strax op zo'n plaat te bevestigen. Weet iemand waar ik die dingen kan halen
Heb ook gehoord dat de raampje van de climatronic niet op de 2din versie past, althans het zou wel passen maar dan zou ik 3mm speling hebben, lijkt me wel wat opzich,dan kan ik daar een neon blauw lichtje plaatsen., moet dus idd gaan knutselen word een dremel halen heb ik nog niet namelijk.
Verders een vraagje:
Heb zelf een PC ingebouwd in ee vriend zijn passat.
Hopelijk heb je dus ook een 7" schermpje ingebouwd in de 2din... Heb je strax dan nog ruimte over als de scherm helemaal boven aan heb gemonteerd in de 2 din.. zo ja hoeveel ? weet je dat nog..?
wat ben van plan om direct onder de scherm in SlotIn DVD speler te plaatsen..
Die vent waar ik het besteld hebt heeft het ook al overgehad dat de plaatsen van de bevestigingen niet het zelfde zijn. alleen weet niet in zovere waar het verschil het inzit.. Weet alleen dat de onderste bevestigingen anders zijn..
Mocht je nog foto's over hebben of ik heb nog vragen onderweg, kan ik ze je dan stellen ?
Groeteh
Neonic
26th October 2006, 20:19
Ik ga trouwens steunhulzen/verhogingen nodig hebben van ongeveer tot 1cm hoog om de mobo strax op zo'n plaat te bevestigen. Weet iemand waar ik die dingen kan
Dat zijn van die afstandbusjes toch, bedoel je die ?
Die tussen pc en mobo zitten zodat het niet gaat vonken ....
Kan je zo'n beetje overal wel halen. Heb er denk ook nog wel een paar.
erayda
26th October 2006, 21:07
Ja zo kun je ze ook noemen. De bedoeling van die dingen zijn idd de mobo iets hoger te bevestigen op de aluplaat om idd niet te laten vonken/kortsluitingen. e.d.
imhotep
26th October 2006, 21:09
dit dus
erayda
26th October 2006, 22:43
Yep dat zijn ze...
Matthijs
26th October 2006, 22:45
Goeie auto!
FF americaans clima paneeltje kopen en je dash is af!
imhotep
26th October 2006, 22:45
Yep dat zijn ze...
zit normaal bij je case die je koopt, anders een zien op het containerpark of er daar geen oude case is waar je die dingen kan uithalen.
Of naar de pc-shop, daar hebben ze die bij hope liggen.
erayda
26th October 2006, 23:18
Goeie auto!
FF americaans clima paneeltje kopen en je dash is af!
Americaans clima paneeltje :confused: ??? nooit van gehoord hoe ziet dat ding eruit ?:)
Bimmerstyle
27th October 2006, 04:11
Veel plaats heb je eigenlijk niet meer. Wij waren dat ook van plan maar zijn van het idee afgestapt. Bij ons zit de bovenkant van het scherm bijna tegen het dashboard en de onderkant zit echt tegen de verwarmingsknoppen. Wij hebben wel enkel onderaan een stuk van de behuizing van het scherm gezaagd. Misschien als je er bovenaan ook een stuk af doet en aan de binnenzijde van het dashboard een stuk wegzaagt dat het lukt maar het gaat krap aan zijn vrees ik.
De bevestigingen zijn niet het zelfde. Hoe het weer juist in mekaar zat weet ik niet meer maar ik geloof dat alleen onderaan de schroeven nog passen. Bovenaan hebben wij twee schroeven recht naar beneden in het kader gevezen die dan achter het dashboard haken.
Binnenin moet er echt veel weggezaagd -dremeld worden. Nu zit er in het dashboard een geleider voor een enkel-din radio. Dit zit in de weg voor het scherm en moet dus weg. Ook links en rechts hebben we moeten wegzagen om de verwarmingsknoppen te doen passen, ik denk dat dit bij een climatronic ongeveer hetzelfde moet zijn omdat deze toch een even grote blok is. Wat juist allemaal weg moet weet ik niet meer maar dat wijst zichzelf wel uit wanneer je eraan begint. Even passen zien waar je tegen zit, wegzagen, terug passen, weer ergens tegen, wegzagen enz... Je mag er vooral niet te veel bij stilstaan dat je eigenlijk je hele dash naar de kl*ten aan het zagen bent want dan wordt het eng!
Dat het klepje over de climatronic groter moet zijn zou wel eens kunnen. Wij hebben idd nogal een grote spleet aan de zijkant maar of het genoeg gaat zijn om neon in te steken betwijfel ik.
Misschien maakt de foto het een beetje duidelijker:
Als je nog vragen moest hebben stel je ze maar. Ik kom geregeld wel eens kijken.
erayda
27th October 2006, 09:32
Hey,
Bedankt voor al die informatie bimmer...
hier ff een foto van de 2 din console wat ik binnen krijg..
Ik denk gezien de foto wat je geplaats hebt dat ik toch iets meer ruimte zou hebben,.. volgens mij, daar de bovenkant al strak zit. Ik bedoel dat ik dus niet een hele brede bovenzijde heb.
Het is ook de bedoeling de scherm zonder behuizing zien weg te werken als dat kan...
maar als ik vragen heb dan hoor je dat zekers.. Alvast bedankt
Bimmerstyle
27th October 2006, 16:24
Als je enkel het tft paneel zou verticaal zetten en de achterste printplaat meer horizontaal zetten en zo bevestigen dan zou het inderdaad wel eens kunnen lukken om er nog een loopwerk boven of onder te krijgen. We gaan dit weekend normaal gezien een HQCT tuner inbouwen. Alles moet dan terug los. Ik zal proberen van enkele foto's te nemen van hoe het er langs achter uitziet. Dan heb je toch nog een beter idee van de plaats die je hebt en zo.
erayda
27th October 2006, 16:58
FF een update van de zaken:
Mobo Besteld, Aankomst onbekend binnen 1 week hopelijk
Lilliput 7" Scherm gekocht (zondag 29-10-2006 ophalen)
Nieuwe 2-din console besteld. (zondag 5-11-2006 ophalen)
....
Bimmerstyle
17th November 2006, 05:14
Ik ben u nog niet vergeten hè. Heb de foto's :D , op Jaenen zijn camera :( ....
Probleem is dat ik die telkens vergeet mee te brengen. Er staan ondertussen nog andere foto's op die ik nodig heb dus één van de volgende dagen ga ik er wel eens aan denken hem mee te brengen. Van zodra ik ze heb post ik ze. Sorry voor het wachten.. :o
-EDIT- Watsgebeurt ?? Is hij nu geen lid meer?
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.