Bekijk de volledige versie : AOpen Mini PC
erayda
25th October 2006, 13:22
hey,
Zoals ik al zei ben ik nieuw hier en wil graag ook een carputer. Mijn ogen zijn gevallen op het volgende :
http://minipc.aopen.com/europe/spec.htm
(het gaat om de zwarte versie)
Nou is mijn vraag als volgt, als ik deze systeem aanschaf,
(ben het wel van plan gezien de afmetingen en mogelijkheden:D ) en hem in mijn kofferbak doe. Is er iets te koop dat de pc dan vanzelf aangaat op het moment dat ik de auto start ? Lijkt mij wel.. maar waar moet ik dan op zoek.:( .
Groeteh
imhotep
25th October 2006, 15:58
Power Supply 65W DC Adapter
Waarschijnlijk is dat dus een laptopmoederbord dat in die mini pc zit en dan kan je best een laptopomvormer gebruiken maar die laat je pc niet automatisch aanschieten.
Ik denk dat je dan beter een via moederbord met bijbehorende processor kan kopen (is ook heel klein) en ook een M2-atx voeding, daar zit een shutdown en start-up controller ingebakken.
erayda
25th October 2006, 17:55
Thanx 4 Tip..
Richard
25th October 2006, 18:42
Je kan ook voor je eigen systeem gaan, en het aan/uit knopje van die pc verlengen naar voren, of ergens waar je aankan.
Als je 'n beetje de weg weet in de elektronica techniek kan je ook heel simpel een pulsje laten genereren zodra jij de auto op contact zet. Dit pulsje zal er voor zorgen dat je computer gestart wordt. Zodra je de sleutel weer omdraait zal er weer een pulsje gegenereerd worden die de computer afsluit.
Ik weet niet wat die computer van jou gaat kosten, maar misschien ben je dan 'n stukje voordeliger uit.
erayda
26th October 2006, 09:58
Je kan ook voor je eigen systeem gaan, en het aan/uit knopje van die pc verlengen naar voren, of ergens waar je aankan............. Ik weet niet wat die computer van jou gaat kosten, maar misschien ben je dan 'n stukje voordeliger uit.
Ik heb nog een AMD AthlonXP 2600+ staan waarvan de mobo of de voeding ervan niet meer goed is. Ik kan het systeem opstarten,.. Althans aan doen het lichtje gaat branden (mijn inziens is dan de mobo niet zo goed meer) want heb wel voeding.. alleen hij start niet verder op. een mobo kost hiervoor rond de 40 eurie, kijk als ik die kan gebruiken als cpc strax dan heb ik een hoop kosten bespaard.
Heb veel rond gekeken hier, en hoop mensen hebben gewoon een normale pc omgetoverd tot een cpc dus geen hele kleine mobo. Gewoon een eigen kastje maken.. Heb een vader die in de metaalsector hoofdleiding gevende is.. dus een klein kastje laten van aluminum of koper.(zou vet zijn) moet niet zo'n probleem zijn.
Zoek nu een m-atx bord voor de AMD Athlon XP proc.. Schermpje van 7" (liliput) kon ik kopen voor 145 euro.. volgens de verkoper een maand oud.. maar zag een hoop geruis en hoop flikkeringen en de kleuren kwamen niet goed over..
Dus.. op het moment dat ik de mobo heb gevonden en thuis heb ga ik beginnen en dan kun je het alles op voet met foto's volgen...
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.