Bekijk de volledige versie : Mi lil`car
owillems
4th October 2006, 00:04
Hoi,
ja jullie hebben van me wel al enkele post´s gezien, maar nog niet echt waar ik me nu met bezig hou.
Dus ik dacht ik zal maar al men post es maken van men constructie.
Fototjes komen er binnenkort wel aan, so be patience..
De wagen:
bijna oldtimer, opel kadett E Cabrio 1.6, LPG.
De mod´s:
Eum, werk van lange adem, na een accidentje staat de wagen nu al een jaartje stil, en sinds ik me laatste ride moest weg doen van men (H)ex ben ik me maar beginne amusere.
Dus: interieur eruit, nieuwe vloermatten, isolatie, zetels, versterkertjes kabels etc.
De buiten kant word binnenkort men werk terwijl ik w8 op men lederen zeteltjes. wat er wel al is zijn de skirts, voorbumper .
Qua versterkers komen er 2 keer een 2kanaals voor de 4 speakers die op de normale plaats zitten (van hertz trouwens).
Deze komen onder de zetels om dat men media nogal vaak zal veranderen, en hej waar steekt ge het anders?
Achteraan komt er een 4 kanaals, met 2 DVC subs van 600 RMS de sub, wel samen met een condensator voor al die rommel te late kicken.
Wel een probleem: plaats, kofferontwerp bij deze wagen is niet super en ik heb een lpg tank...
Voor de CPC ben ik nogal aan het twijfelen, nu heb ik een gemode p3 laptop klaar liggen waar ene 8 inch tft op moet komen.
Waar ik op wacht: teveel werk en ben er niet uit wat ik juist wil,
vooraan moet gps en zo draaien, achteraan filmpkes.. dus ik moet alvast 2 geluidskaarten hebben(vandaar 2 versterkers vooraan)
schermkaart moet in kloon komen etc.
Maar ben eerder aan denken om een half sized bord te gebruiken di rechtstreeks op de baterij kan gevoed worden zonder converters..
Koeling zal rechtstreeks van de CV komen, maar dash word als laatste gemod dus dat duurt nog ff.
Ma tis tijd voor fotokes ;)
foto vd laatste ride:
fotos van de kadett:
(komen er nog veeel meer :P)
een richtidee hoe het word
rasmAn
4th October 2006, 01:04
niet lullig bedoelt, maar waarom ga je in vredesnaam van een del sol naar een kadett?:confused:
Neonic
4th October 2006, 01:17
niet lullig bedoelt, maar waarom ga je in vredesnaam van een del sol naar een kadett?:confused:
Laat ik me dat nou me eigen ook afvragen toen ik de foto's zag :D
Dat kadettje gaat er ook wel leuk uitzien denk, met die bumper en alles.
Word nog een leuk gepuzzel met je kofferbakkie :p
owillems
4th October 2006, 01:21
de koffer bak is echt rot,
kist erin en hij zit vol :@
maar denk dat ik het ga doortrekken aar de plaats van men reservewiel dan kan ik toch iets doen met de afwerking,
maar vraagt wel veel rekensommetjes :s
de reden dat ik hem weg gedaan heb me sol is door men ex, die wou dat we een ruimere wagen hadden, was kleintje op komst, maar
ja derna plots miskraam en liefde ook over dus ja :s
wel jammer, maar was me 2de sol trouwens, en nu kriebelt het weer om een te kopen :P
de kadett stond er al eig een heel lange tijd ook :P
werd maar soms met gereden.. want als je kan kiezen wat neem je dan he? de stoere sol ;)
dusja kosten besparen en eens een oud karretje opknappen ;)
je ziet ze nog amper , in goede staat,dus waarom niet ;)
omdat jullie van fotokes houden :
en me eerste, na men accidentje :
en heb nog massas fotos van me andere rides :P
owillems
4th October 2006, 15:50
nog wat fotokes:
(had ff niks te doen :P)
dash
4th October 2006, 18:41
So, inclusief bekleding, major overhaul
[mp3]neo
4th October 2006, 19:11
doe je ook stoelen zelf bekleden ??
owillems
4th October 2006, 19:35
:D
als je het verschil met de originele deuren bekijkt was dat wel nodig;)
kruipt wel enorm veel tijd in, zo een paneel is beetje per beetje natuurlijk :s
De bekleding word ook helemaal gedaan, de achterbanken ga ik laten doen door mijn moeder, die is naaister, want dit lukt me wss zelf niet.
(met een namaak leer bekleding, maar heb getest op krassen en zo is redelijk sterk)
Voorste worden lederen kuipzetels, van de link die ik elders al had gepost.
dusja duurd nog ff , maar het word leuk :D
digeridoo
4th October 2006, 19:37
zonde van die del sol echt mooie bak man
maare de kadet heb je nog een aardig project aan.
en gaat ook wel goedkomen als ik het zo zie
succes
dash
4th October 2006, 19:55
kruipt wel enorm veel tijd in, zo een paneel
Maar dat zie je er ook aan af :)
owillems
4th October 2006, 20:01
hehe tis echt pokke werk, word het soms wel erg beu ;)
(dat hetniet echt vlot he)
hopelijk komt hij proper af, ben maar amateur dus fouten kan ik me veroorloven :P
de achterste zijpanelen ga ik wel nadien eens opnieuw doen, ook laten naaien, want nu was dat met het cutermes.. dus dat sluit niet altijd goed aan ;)
maar toch thks voor de steun:D
Hoop hem lekker agressief te krijgen, men hoekige oude bak ;)
@rie
4th October 2006, 20:09
jij houd wel van dit soort projectjes zie ik:D
mooi hoor
owillems
4th October 2006, 20:30
´houdenvan´
just having fun, toch thks;)
setsunakaede
4th October 2006, 20:38
OMFG je zou bijna zeggen dat je autoliefhebber was!
Wat een werk, en wat een strakke bak wordt dat man!
Succes!
Neonic
4th October 2006, 20:44
Wel kicke auto zo ;) Is wel gaaf zo, gewoon met alleen andere bumpers enzo, zonder al die extreme ellende (ook wel gaaf trouwens)
Ziet er strak uit
Die dingen die je bekleed heb zien er ook wel netjes uit. Moet je volgens mij wel aardig handig voor wezen en flink wat geduld hebben :)
Wat dacht je, die lui hier zijn gek van foto's, gooi het hele forum maar vol :p
Altijd leuk é, foto's.
Je ben wel lekker bezig zo. Ben zeer benieuwd hoe het uiteidnelijk gaat worden.
[mp3]neo
4th October 2006, 23:20
De bekleding word ook helemaal gedaan, de achterbanken ga ik laten doen door mijn moeder, die is naaister, want dit lukt me wss zelf niet.
en hoe gaat ze dat doen een goed omgemete hoes en dan stukje voor stukje plakken op het schuimrubber.
ik was(nog steeds eigenlijk) ook van plan om (kunst)ledere bekleding te maken maar ik heb eigenlijk nog neit echt een idee HOE.
heb al ergens een goed passende mal van gebleekt katoen maar aangezien mn stoelen redeijk wat gekuipt lopen gaat het heeel lastig.
ik hoor graag tips and tricks.
owillems
5th October 2006, 00:26
ben beetje auto zot ;)
mijn jaar gemiddelde staat op 3 wagens in een jaar :P
maar dat begint gelukkig te minderen, kost hartstikke veel poen.
handig, heel hard, ik ben zowat manusje voor alles, ik doe huizen autos pc´s noem maar op,
ben soms te handig wat dan ook weer niet leuk s ;)
Maar je moet indd niet altijd vergaan om een mooie wagen te krijgen, een kleurtje en bumper maken al veel ;)
Goh ivm die stoelen,
ik ben niet zeker hoe ze het gaat doen, maar in het verleden heb ik zelf ook al zetels overtrokken en da viel mee dus wat ik denk het simpelst is...
(is moeilijk te verwoorden voor me )
je hebt de originele hoes,
je haalt die er af (d´euh ) en je snijt lapjes die groter zijn dan nodig voor de verwerking.
dit voor elk stuk van de hoes.
In wezen heb je dan een lange reep (soort van U vorm) voor rondom de hoes,
en dan een vierkant/rechthoekig gedeelte om het gedeelte waar je tegen zit te bedekken.
De meeste zetels (de toch iets oudere) zijn dan ook nog eens tegen een ijzerenstaafje genaait dat de hoes tegen de zetel klemt.
de lap waar mee je overtrekt, naai je aan de verticale zijde zachtjes vast zodat die niet kan gaan lopen, en aan het ijzeren staafje naai je het ook vast.
je trekt de stof weer wat naar beneden, dan naai je de verticale kant weer wat zachtjes vast tot je het helemaal hebt bedekt,
dan rest de zijkanten /achterkant et voila.
Ik laat het doen omdat ik geen naaimachine heb, maar in wezen niks moeilijk.
ik post seffes wel es een bmp om het iets beter uit te leggen ;)
owillems
5th October 2006, 00:35
pff weet echt niet hoe ik het vlot kan uitleggen, en de tekening lijkt op niks, mocht je nu voor me staan zoekt u kunne tonen maar ja :s
de geele kleur is naaisel aan de zijkant. de grijze de ijzertjes.
het zijaanzicht kun je vergelijken met hoe je pannen op een dak lecht, zo krijg dat originele profiel terug én spant het aan de zetel hoes zoals het hoort.(dit door naaisel onder de plooi en aan de zijkant.
eens je het grootste deel bedenkt hebt is de rest maar simpel.
voor iemand die kan naaien is dit 2keer niks he?
je gebruikt gewoon de originele hoes, easy as it goes, zo doen de meeste mensen dit,
makelijk omte meten, aan te spannen etc.
want als je de hele hoes wilt nameken ben je uren bezig.
rara wat die winkels verdienen die zo hoezen maken op maat, 2 uurtjes werk voor alle zetels, wat onderdelen en de rest is dikke winst :D
btw, in alle zetels die ik ooit gezien/gedaan heb, zit de stof vast me ijzers die onder de stof klemmen tegen binneste van de zetel om de vorm te houden...
lijmen word nu meer gedaan, om dat dit tijd en geld spaart..
owillems
14th October 2006, 22:39
guys,
zou ik dit (http://www.active-robots.com/products/phidgets/sensor-1113-details.shtml) kunnen gebruiken om centrafuse te bedienen?
[mp3]neo
15th October 2006, 00:22
guys,
zou ik dit (http://www.active-robots.com/products/phidgets/sensor-1113-details.shtml) kunnen gebruiken om centrafuse te bedienen?
ik denk in combinatie met dit (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1759&) michien wel
owillems
15th October 2006, 01:52
super, dan zoek ik ff verder,
met zo een klik joystick zou het wel fijn zijn ;)
owillems
15th October 2006, 21:29
zou dit (http://zoran-horvat.de/ccStick/audi.aspx)werkende zijn met centrafuse?
whocarez
16th October 2006, 13:29
het werkt wel met roadrunner zie mp3car.com daar zijn er al meerdere die het draaiende hebben gekregen
Harro
17th October 2006, 22:12
Hé Olivier,
Begrijp ik goed dat je zonder touchscreen je CarPC wilt bedienen? Wat dan ook een mogelijkheid is: de afstandsbediening die hoort bj de RadioXtreme (http://www.radio-xtreme.com/RadioXtreme.htm), de USB radio die door CentraFuse ondersteund wordt.
Deze afstandsbediening is naar eigen wens te programmeren, op zo'n manier dat je er toepassingen naar keuze -bijvoorbeeld CentraFuse?!- mee kunt bedienen. Moet met jouw vele talenten een simpel klusje zijn ;)
Complete set van USB radio (met antenne-ingang en line-out!) én afstandsbediening via Ebay in NL (http://search.stores.ebay.nl/Veras-Shop_radio_W0QQfciZQ2d1QQfclZ3QQfsnZVeraQ27sQ20Sho pQQfsooZ1QQfsopZ1QQftsZ2QQsaselZ95226160QQsofpZ0) te bestellen voor 35 euro.
owillems
27th October 2006, 16:11
Hé Olivier,
Begrijp ik goed dat je zonder touchscreen je CarPC wilt bedienen? Wat dan ook een mogelijkheid is: de afstandsbediening die hoort bj de RadioXtreme (http://www.radio-xtreme.com/RadioXtreme.htm), de USB radio die door CentraFuse ondersteund wordt.
Deze afstandsbediening is naar eigen wens te programmeren, op zo'n manier dat je er toepassingen naar keuze -bijvoorbeeld CentraFuse?!- mee kunt bedienen. Moet met jouw vele talenten een simpel klusje zijn ;)
Complete set van USB radio (met antenne-ingang en line-out!) én afstandsbediening via Ebay in NL (http://search.stores.ebay.nl/Veras-Shop_radio_W0QQfciZQ2d1QQfclZ3QQfsnZVeraQ27sQ20Sho pQQfsooZ1QQfsopZ1QQftsZ2QQsaselZ95226160QQsofpZ0) te bestellen voor 35 euro.
dat zou ind ook oplossing zijn ;)
want zijn nu verschillende opties aan afwegen, en was al aan denken om zo een remote te kope ;)
thks he!
owillems
3rd November 2006, 11:05
deze week es kwistig geweest met poly,
en weer paar fototjes getrokken voor men plezier dus hier een updateje ;)
Neonic
3rd November 2006, 14:42
Word.... NICE !!!
setsunakaede
3rd November 2006, 15:13
Heb je nu polyester direkt op het metaal van de auto zitten?
... ik hoop dat dat goed gaat! Ik heb namelijk al net iets te vaak gehoord van poly-delen die losscheuren van de auto.
Het ziet er wel gaaf uit overigens!
owillems
3rd November 2006, 19:47
Lol,
ik hoop dat het nice word ;)
en indd ik heb de poly daar op zitten, oewel,
ik heb de skirts eerst gelijmt/vastgevezen,
dan de plooien met tec7 ingewreven,
en daar over de polyplamuur.
dus ik denk niet dat het gaat scheuren, door de tec 7, wat toch hard lijmt.
tot nu toe lost het niet en zit het heel stevig vast..
Ik hoop dit weekend heel de auto te schuren en te verven...
Moet wel zeggen voor een amateur die het nog nooit zelf gedaan heeft is het toch wel vrijstrak aan het worden.
en ik heb een hekel dat de skirt ergewoon tegen geplakt worden.
vandaar, dat ik zoveel poly gebruik ;)
owillems
4th November 2006, 22:00
jongens vraagje ivm de subs, ik weet dat de kist grote belangrijk is, maar toch wil ik deze kleiner dan vereist..
wat zou het effect dan worden?
grtz
setsunakaede
6th November 2006, 20:45
www.showyoursound.nl en dan ff de search gebruiken op het forum.
Ik weet zo ff niet wat het effect echt is, volgens mij komt de resonantiefrequentie dan hoger te liggen, in het gebied van de sub zelf en dan krijg je vervormd geluid.
Maar zoek ff op SyS en je weet het beter dan ik.
owillems
6th November 2006, 20:50
www.showyoursound.nl en dan ff de search gebruiken op het forum.
Ik weet zo ff niet wat het effect echt is, volgens mij komt de resonantiefrequentie dan hoger te liggen, in het gebied van de sub zelf en dan krijg je vervormd geluid.
Maar zoek ff op SyS en je weet het beter dan ik.
zal ik dan ff doen, ik dacht dat het harder ging maar nniet zo diep meer :s
anyway thks!
Neonic
6th November 2006, 21:21
Beter effe op SYS informeren ja. 't Is nogal ingewikkeld dat kist gebeuren.
Zo heb je ook dat gedoe met gesloten, gepoorte en basreflex kisten en alles.
Als je de kist maar niet zo klein maakt dat de woofer er niet meer in kan é :rolleyes:
(bedoel meer de diepte é, voor dat er weer eentje bijdehand gaat doen)
owillems
26th November 2006, 01:35
hehe, dat zou grappig zijn ;)
maar me kist moet wel klein zijn, lig met lpg tank dus ja schiet niet veel ruimte over :s
Heeft er iemand trouwens enig idee wat het kost om zetels te laten over trekken?
GreenBeauty
4th December 2006, 17:46
Zonde van je werk man.
Het gaat 100% scheuren ooit. Kan morgen zijn.. kan ook volgend jaar zijn.
Scheuren zal het. Poly hecht niet op staal.
owillems
5th December 2006, 21:15
ja kweet het, zal ooit wel es scheuren, maar maakt me nu niet uit, op dit ogenblik is het nog niet gebeurd ;)
tis eigenlijk een test om te zien hoe het loopt, kunne we der na het es goed aan pakken he ;)
want met de final wagen waar ik met wil rijden wil ik de huidige foutjes niet hebben..
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.