PDA

Bekijk de volledige versie : (idee) Carputer xp

whocarez
11th September 2006, 13:27
Nou heb je tegenwoordig tiny xp in omloop en xp lite. Maar veel al loop je tegen driver te korten aan of mankement waardoor bepaalde zaken van de front ends niet meer draaien.

ZOuden wij de nederlandse experts op carputer gebied niet zelf een carxp kunnen fabriceren.
Met daarin de zaken die gelden voor carputers. En frontends.

MOcht jou keuze er niet instaan vermeld hem dan in een reactie.

imhotep
11th September 2006, 13:49
Ik denk dat je altijd een probleem gaat hebben met drivers, want bij niemand heeft hier identieke hardware.

Tenzij je natuurlijk een op maat gemaakt os+front-end voor iedereen appart wilt maken...

whocarez
11th September 2006, 13:58
nee okay, maar via word heel veel gebruikt, creative lilliput touchscreen drivers dat soort zaken kan je standaard mee sturen. bluetooth is ook standaard als ze een windows compatible wlan adapter hebben dan kan die er ook al gelijk in. je houd altijd wel mensen die wat anders hebben maar je kan een hoop dingen standaard maken.

imhotep
11th September 2006, 14:02
nee okay, maar via word heel veel gebruikt, creative lilliput touchscreen drivers dat soort zaken kan je standaard mee sturen. bluetooth is ook standaard als ze een windows compatible wlan adapter hebben dan kan die er ook al gelijk in. je houd altijd wel mensen die wat anders hebben maar je kan een hoop dingen standaard maken.

het beste lijkt mij dan, om tijdens de installatie een extra "driver" wizard te maken, en daar kan je dan kiezen welke drivers/onderdelen al dan niet geïnstalleerd moeten worden.

whocarez
11th September 2006, 14:31
idd dan zou je met 1 dvd kunnen kiezen wat voor een install je wilt doen of wat dan ook?

owillems
12th September 2006, 15:25
oi,
de tiny xp is eigenlijk een Nlite compilatie,
was hier ook met aan testen, lukte niet,
heb dan zelf men tinyxp gemaakt,
dan schrap je gewoon alles wat je niet nodig hebt in windows,
en dat spul draait dan,
dus centrafuse is bij me nu perfect werkende, en vrij vlot op een 600 mhz pc met 64 mb geheugen,
enkel dvd heb ik nog niet getest.
als jullie interesse hebben , wil ik wel eens verder zien om het ´klein´te krijgen met juiste drivers...
maar ik heb men touchscreen nog niet dus ook de drivers niet..

dus dan moet ik wat hulp van jullie..

@ imhotep
ik krijg je niet toegevoegd op msn, kun jij anders even...?
tis olivier.willems ´at´ telenet.be

owillems
12th September 2006, 15:25
nog vergeten melden, eventuele programmas kan ik er ook ´standaard ´ in bouwen, dan hoef je enkel de cd te plaatsen et voila..

whocarez
15th September 2006, 11:14
ik wil best matieralen voor je aanleveren oid. voeg me maar toe op msn staat in me profie en anders heeft imhotep hem wel

owillems
15th September 2006, 13:40
ik zit momenteel ff te kloten met msn, maar voeg je deze avond toe.
dan bouwen we ff wel een goede rip.

dus als er mensen zijn met idee´s posten maar ;)