PDA

Bekijk de volledige versie : Windoos 98 of ME

SuperVito
3rd September 2006, 20:18
Hallo Carputer liefhebbers.

Zoals jullie in mijn handtekening zien, maak ik gebruik van InCarTerminal, wat mij in ieder geval goed bevalt:) . Op de site van InCarTerminal (http://www.incarterminal.com/catalog/il/448) adverteert men met een bundel: In Car Terminal samen met Windoos ME. Nu weet ik dat Windoos XP een behoorlijk LOG besturingssysteem is, dat ook redelijk langzaam opstart:mad:. Om een wat slanker besturingssysteem te gebruiken, adviseren sommigen het gebruik van Windoos 98SE of ME. Nadeel daarvan is dat deze natuurlijk wat minder modern zijn, en zo nog wat andere dingetjes. Heeft iemand van jullie ervaring met deze oudere besturingssystemen in zijn/haar carputer? Zijn deze werkelijk sneller met opstarten? Volgens mij is het het proberen waard, of niet? Waar moet ik nog meer op letten?

imhotep
3rd September 2006, 20:33
volgens mij kan je best een windows xp lite gebruiken, die is maar 230mb, en op mijn oude p3 500 met 192 ram een een traag 4200 toeren schijfje is die toch op een 30 a 35 seconden opgestart.

Nu met alle rommel erop is die tegen de 50 seconden opgestart (zie ik mijn skin) en na een second of 40 heb ik muziek.

Ik heb wel geen startbalk meer, die laat ik niet opstarten maar ik heb ingesteld dat roadrunner de shell is.

Vipergts/r
3rd September 2006, 20:45
ME zou ik zeker ni installeren. Als je echt geen xp wilt installeren kan je 98SE2 installeren. Wat je ook kunt installeren is windows xp embedded.

SuperVito
3rd September 2006, 20:57
XP Embedded is op zich wel een superchique en mooie oplossing. Alleen is via de legale wegen moeilijker te verkrijgen en is ook nog schrikbarend duur volgens mij... Win98SE heb ik hier nog gewoon liggen.

Ascona
3rd September 2006, 21:20
ik raad u eenders wat aan behalve ME....

jon
15th September 2006, 21:22
Geloof me maar dat je niet met Windows ME aan het klooien wilt. Bij ons noemen we het niet voor niks Met Ellende. Het is een foutje van Microsoft geweest en dat hebben ze ook wel zo'n beetje toegegeven. Ze raadden later ook 98se aan toen ME er al lang was. Toen hebben ze ME ook maar geschrapt.

Groet, Jon.

jeroenp
16th September 2006, 09:51
XP Embedded is op zich wel een superchique en mooie oplossing. Alleen is via de legale wegen moeilijker te verkrijgen en is ook nog schrikbarend duur volgens mij... Win98SE heb ik hier nog gewoon liggen.

Machine licenties van XP Embedded zijn ongeveer even duur als een normale XP.
Maar je moet een soort XP Embedded configuration kit hebben, en die is niet goedkoop.
XP Embedded is eigenlijk bedoeld voor OEM markt.

Je kunt hier een evaluatie kit bestellen:
http://www.embedded-resources.com/microsoft

Voor een klant ga ik er komend kwartaal mee spelen, dus je hoort nog wel hoe/wat/waar en zo.