Bekijk de volledige versie : kan niet meer opstarten :(
luovo
26th August 2006, 01:23
weet niet zeker of dit juist is maargoed hier komt het:
ik krijg mijn carputer niet opgestart :( :( :( :(
kwam juist van een klein emeeting in roeselare( heel veel mooie wagens gezien) en toen ik terug naar huis keerde kreeg ik de pc niet meer aan . al sik opstart krijg ik gewoon het scherm van via embedded en daar blijft het ook op staan. iemand tips hoe dit kan komen , hoe ik kan dit voorkomen en vooral hoe ik dit moet oplossen
BusChauffeur
26th August 2006, 08:53
hoe ik kan dit voorkomen en vooral hoe ik dit moet oplossen
Huuu:confused:
voorkomen ????? Niet.. blijft een computer he':rolleyes:
Nu het oplossen, effe wat meer info nodig.
Start hij nu wel??? misschien te warm geweest!
Krijg je helemaal geen melding of xp logo tezien???
alleen het scherm van je MOBO?
Kun je wel in de bios? zoja staan de instelingen goed,
Datum, harddisk instellingen,boot volgorde,
Heb je nieuwe hardware geinplugt...Misschien een hardware conflict!
Denk zelf:
1 Harddisk overleden
of
2 Batterij leeg, daardoor instellingen gereset
luovo
26th August 2006, 09:50
hij start niet op. als ik hem aanleg krijg ik gewoon mijn mobo logo te zien. niet meer. heb vandaag nog een keer aangelegd en toen starte hij wel gewoon op (na enkelem alen te hebben geprobeerd) en heb hem toen afgesloten en terug opgestart en toen deed hij het terug niet meer
ik vind het raar :)
dash
26th August 2006, 09:55
hij start niet op. als ik hem aanleg krijg ik gewoon mijn mobo logo te zien. niet meer. heb vandaag nog een keer aangelegd en toen starte hij wel gewoon op (na enkelem alen te hebben geprobeerd) en heb hem toen afgesloten en terug opgestart en toen deed hij het terug niet meer
ik vind het raar :)
Denk dat je harddisk het aan het begeven is
BusChauffeur
26th August 2006, 10:02
Denk dat je harddisk het aan het begeven is
jepp dat denk ik ook dash.
@luovo
Kweetniet of je alle software en mp3 bestanden ergens nog op cd hebt,
zo nee,Gelijk een backup maken.
imhotep
26th August 2006, 10:52
heb (eer)gisteren het zelfde voorgehad, en lag aan een latje ram, eventjes dat latje ram eruit, starte perfect op, latje en het slot goed onstoft en nu draait hij terug als een zonnetje.
maar mijn eerste idee was eigenlijk ook de HD, maar een andere hd erin en probleem blijf het zelfde terwijl die in mijn andere laptop het wel nog deed.
luovo
26th August 2006, 11:53
oke merci voor de reacties en zal dat morgen eens proberen (vandaag werken aan de buitenkant van de wagen en een website afwerken tijdens de droogtijden :)
proTONEd
26th August 2006, 13:34
Probeer in de bios te geraken en schakel het Via-logo uit. Op die manier kan je het opstarten volgen.
Als je daarna bij het opstarten de melding krijgt dat de HD niet gevonden is, weet je zeker dat het ergens met je HD te maken heeft.
RAM kan het ook zijn, maar meestal stopt de pc dan al voor het zoeken naar HD's.
Kan ook aan een BIOS reset liggen. Opstart volgorde of automatische schijf detectie moeten juist ingesteld zijn. Kijk ook naar de instelling "halt on errors" dat deze juist staat.
digeridoo
26th August 2006, 20:08
kwam juist van een klein emeeting in roeselare( heel veel mooie wagens gezien) en toen ik terug naar huis keerde kreeg ik de pc niet meer aan . al sik opstart krijg ik gewoon het scherm van via embedded en daar blijft het ook op staan. iemand tips hoe dit kan komen , hoe ik kan dit voorkomen en vooral hoe ik dit moet oplossen
had ik deze week ook weer last van
ik reset m ff en dan gaat het weer een poosje goed .
beetje aan de kabels friemelen helpt bij mij ook al prima.
heb de batterij er uitgelaten ook om hem makkelijk te kunnen resetten,
want normaal gesproken blijft er altijd stroom op je moederbord staan
(door mn opus voeding )
succes
luovo
29th August 2006, 13:49
heb vandaag de pc een suit de wagen gehaald alles eens gekuist en dan ging hij terug. :) heb wel ergens een los contacte ontdekt maar dat was voor de voeding vanhet scherm dus daaraan kan het niet gelegen hebben. het enige dat ik kon vinden was de molex connector die er niet helemaal inzat ( kon een klein mm dieper duwen dusja) nu gaat hij weer(voorlopig toch) en morgen alsik tijd heb nog eens kijen naar mijn molexverbinding voor de voeding vanhet scherm
bedankt voor de reactie
imhotep
29th August 2006, 14:17
das goed nieuws he...
Hopelijk heeft hij nu geen kuren
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.