PDA

Bekijk de volledige versie : Tweaken van XP

Tom
31st March 2005, 09:49
Hallo Allemaal,

Wie heeft er allemaal ervaring met het tweaken/tunen van XP.
Wie heeft er tips voor mij? Of wellicht kan iemand daar een kleine Tutorialtje schrijven.

Verder zou ik graag willen weten hoe men omgaat met back-ups van de Carputer? Het is niet ondenk baar dat je HD een keer crasht.

gr. Tom

I-1
31st March 2005, 11:47
Hoi Tom ,

Wat versta jij onder tweaken....
Het is op zich een heel breed begrip...

Wat wil je bereiken?

Ik zou in ieder geval even hier kijken:
http://www.tweakxp.com/
en de TweakXP.com Tweaking Utility downloaden ...

Groetjes,

Tom
31st March 2005, 13:07
Ik zou graag een snelle boottijd willen en zorgen dat er zoveel mogelijk resources beschikbaar zijn voor de mediaspelers e.d.

ik zal die site ff bezoeken

gr. Tom

I-1
31st March 2005, 13:14
Op de site zal je er vast wel iets over vinden...
Je zou bij XP eventeel de Standby Functie kunnen gebruiken of de Hibernate functie...

Let wel op dat bij beide functies een bepaalde hoeveelheis stroom nodig is en die dus constant blijft consumeren van je accu ...

Hoeveel dat exact is weet ik niet direct ...

Groetjes,

setsunakaede
31st March 2005, 13:33
Hibernate niet toch? Dan schakelt je pc gewoon uit, en als je de pc weer aanzet komt XP weer te voorschijn zoals je hem hebt achtergelaten. Althans, zo werkt het bij mijn geklapte jap...

Matthijs
31st March 2005, 19:10
Hibernate is de slaapstand, letterlijk 'winterslaap'
Hij slaat alles uit de RAM op op de HD, en als ie opgestard is, laad ie alles weer terug.
Dan start ie dus retesnel op, en het kost geen stroom als ie uit staat.

Uriel
1st April 2005, 00:51
Kijk eens in de tips & trucs van Maart, daar hebben ze een topic over tweak progjes (meeste freeware) om windows XP te tweaken. Ik heb het vanmiddag ff zitten doorkijken en het zag er goed uit, in ieder geval de moeite waard om de progjes ff te downen en te proberen.

Ook een progje als XPlite, om windows XP uit te kleden en wat progjes gezien die het opstarten zouden kunnen versnellen.

efin, kijk maar ff.