Bekijk de volledige versie : Renault Mégane Coupé
Rkj
13th August 2006, 13:22
Hallo,
Sinds gisteren ben ik lid van dit forum, en vond het mss wel handig om ook mijn project hier te posten...
De auto is een renault megane coupe 1600 8v, die ik in deze staat gekocht heb...
Na een jaar zo te hebben rondgereden, vond ik dat het wel tijd was voor wat veranderingen... (waar ik jammergenoeg nog geen deftige foto's van heb...)
Zo is ie helemaal herspoten (met uitzondering van mn bumpers)
- koffer laten vlakken (vanwege garantie...)
- lijn aan de zijkant van de auto strak gemaakt
- alle logo's verwijderd
- motorkap zelf verlengd
- antenne verwijderd
- achterste ruitensproeier verwijderd
- motoruitlaat eronder (heb ik een foto van, ongeveer toch...)
- zwarte lexus achterlichten
...
Ik vond het ook tijd om mn ice wat te herwerken...
Mijn laatste aanschaf is een schermpje van pioneer (AVD-W6200(jammergenoeg geen touchscreen:mad:, maar dit had ik te laat door... ))
Nu was ik op zoek naar een dvd-gps, of eventueel een andere mogelijkheid en kwam na lang zoeken bij jullie forum terecht...
Weldra ga ik enkele onderdelen bestellen (ben er nog niet uit welke)
Maar ik zit wat in de knoop met de bediening van mn carputer...
- dat kleine toetsenbordje zal ik zeker al inwerken
- maar nu nog een muis of iets dergelijks... is het soms mogelijk om dat stukje dat je bij een laptop hebt (ken de juiste naam niet), in te werken en aan te sluiten?
groeten bart
imhotep
13th August 2006, 13:27
dat kleine stukje is een touchpad en dat kan je inderdaad met een beetje soldeerwerk gebruiken als muis en dus ergens inbouwen.
tenminste als jij dit bedoeld.
Maar al die verandereing dat vraagt om foto's....
Rkj
13th August 2006, 13:32
zal proberen vanmiddag nog werk te maken om wat deftige foto's te plaatsen (wel niet gewassen want dit heeft toch geen zin met dit weer...)
ja, het was zo'n touchpad wat ik bedoelde...
dat solderen... solderen op zich kan ik wel, maar welk draadje waar moet, daar ben ik, voorlopig toch :p, geen held in...
imhotep
13th August 2006, 13:35
zal proberen vanmiddag nog werk te maken om wat deftige foto's te plaatsen (wel niet gewassen want dit heeft toch geen zin met dit weer...)
ja, het was zo'n touchpad wat ik bedoelde...
dat solderen... solderen op zich kan ik wel, maar welk draadje waar moet, daar ben ik, voorlopig toch :p, geen held in...
als je weet wat voor type touchpad je hebt, dan moet je daar de datasheet van opzoeken en ook eventjes de datasheet van de ps2 poort opzoeken en dan kan je beginnen hé.
oja ps: mssn hier (http://www.carputerforum.nl/carpc/forumdisplay.php?f=38) ook nog eens langswandelen ;)
imhotep
13th August 2006, 13:36
hier de ps2 aansluiting:
1 Data
2 Mouse
3 Ground
4 +5V
5 Clock
6 (not used)
Rkj
13th August 2006, 13:40
alvast bedankt voor de hulp!
en over dat nieuw hier had ik nog getwijfeld, maar zal me daar ook even voorstellen... (vond dit een beter plaats omdat het wel de bedoeling is dat het een volledig project wordt)
Rkj
13th August 2006, 14:08
zo, ik ben ook voorgesteld bij "nieuw hier"
nog een vraagje, waar kan ik zo'n touchpad vinden? ik ben wat op zoek met google, maar voorlopig zonder resultaat...
imhotep
13th August 2006, 14:20
idd, zijn moeilijk te vinden, wat je wel kan doen is een defecte laptop slopen en er daar eentje uithalen :D
Rkj
13th August 2006, 14:22
zit er veel verschil in gebruik van die dingen? zoals gevoelighei enzo? of is dit allemaal in te stellen zoals bij een gewone muis?
op mn werk heb ik een laptop... maar denk dat er iemand niet zo gelukkige mee zou zijn :p
imhotep
13th August 2006, 14:30
zit er veel verschil in gebruik van die dingen? zoals gevoelighei enzo? of is dit allemaal in te stellen zoals bij een gewone muis?
op mn werk heb ik een laptop... maar denk dat er iemand niet zo gelukkige mee zou zijn :p
met iets of wat software kan je dat allemaal instellen, synaptics hebben daar trouwens goede software voor ;)
Rkj
13th August 2006, 14:32
en ook daarin ben ik geen held :p, kweet gerust hoe met een computer om te gaan, eenvoudige werkjes kan ik ook wel, maar dit nog niet :p
Rkj
13th August 2006, 14:40
kzal mij eerst bezighouden om een touchpad te vinden, en daarna ben ik er wel terug met mn vragen...
imhotep
13th August 2006, 15:06
hier kan je adesso vinden (http://www.adesso.com/products.asp?categoryid=5), deze hebben blijkbaar wel wat touchpads, geen idee van de prijs/portkosten/winkels waar je ze kan kopen.
Rkj
13th August 2006, 15:36
ik zal anders gewoon ergens een computerwinkel binnenstappen en vragen als dat te verkrijgen is.
en, zoals beloofd, wat foto's van de veranderingen (heb de oude digitale camera vanonder het stof gehaald)
de buitenkant...
mijn schermpje...
de inbouw van mn schermpje... (under construction)
de versterker voor mn woofers...
1 van de 2 woofers...
hoe mijn dashbord er nu uit ziet... :s
zo, en dat is het voorlopig een beetje :p
imhotep
13th August 2006, 15:41
ziet er wel nice uit, maar euh, wordt je wagen nog genoeg gekoeld als je je moterkap zo diep doortrekt naar beneden? De meesten vergroten hun luchtinlaat en jij verkleint hem :D
Rkj
13th August 2006, 15:44
wel, dat dacht ik ook eerst... tot ik mn grille eens van wat dichterbij bekeek... de 2 gaten, om lucht door te laten, zaten afgedekt door 2 kapjes (langs de binnenkant, vanuit de fabriek).
heb die 2 kapjes verwijderd, dus nu krijgt ie meer koeling dan ervoor!
imhotep
13th August 2006, 15:45
wel, dat dacht ik ook eerst... tot ik mn grille eens van wat dichterbij bekeek... de 2 gaten, om lucht door te laten, zaten afgedekt door 2 kapjes (langs de binnenkant, vanuit de fabriek).
heb die 2 kapjes verwijderd, dus nu krijgt ie meer koeling dan ervoor!
lekker nuttig dan die grille :D
Rkj
13th August 2006, 15:47
tjah, moesten ze gewoon nix gestoken hebben, zou het ook maar een raar zicht geweest zijn. (mss werd de auto zonder die afdekkapjes geleverd als je er als optie een trekhaak bij besteld had ofzo (betere koeling))
imhotep
13th August 2006, 15:48
tjah, moesten ze gewoon nix gestoken hebben, zou het ook maar een raar zicht geweest zijn. (mss werd de auto zonder die afdekkapjes geleverd als je er als optie een trekhaak bij besteld had ofzo (betere koeling))
misschien ook voor de zwaardere moteren of diesels...
Rkj
13th August 2006, 15:50
kan ook... ik ken persoonlijk niemand die geholpen heeft bij het ontwerpen van die auto, dus voor mij zal het een raadsel blijven :p
kga eerst de inbouw van het scherm wa verder afwerken.
Rkj
13th August 2006, 21:54
nog een vraagje...
is het mogelijk om bv, toerental, snelheid, oliedruk, motortemp, ... weer te geven op het scherm? (pioneer heeft daar zo'n prijzig bakje voor) maar dan met cp? wat heb je daarvoor nodig??
Vipergts/r
13th August 2006, 21:55
Ja is mogelijk. Heb je een OBDII reader en een programma voor nodig voor dat uit te lezen.
Rkj
13th August 2006, 21:56
waar kan ik dat vinden? en wat is de kostprijs daarvan?
imhotep
13th August 2006, 22:04
OBDII staat voor onboard diagnostics, en dat zit standaard in wagens met een bouwjaar na 199x.
Dat is eigenlijk de boordcomputer, daar kan je ook je motormanagement aanpassen.
Rkj
13th August 2006, 22:06
en aangezien je er ook het motormanagement kan mee aanpassen... zal het wel niet goedkoop zijn...
imhotep
13th August 2006, 22:13
en aangezien je er ook het motormanagement kan mee aanpassen... zal het wel niet goedkoop zijn...
valt wel mee hoor, nog geen 100 euro dacht ik voor zo een kastje.
Rkj
13th August 2006, 22:16
http://www.kapaza.be/detail/2819325/Renault_USB_RS232_diagnose_kabel_en_toebehoren.htm l
zoals dit hier?
imhotep
13th August 2006, 22:18
lijkt mij wel ja...
Neonic
13th August 2006, 22:35
misschien een idee om 'Dabigone' een PM te sturen ....
die heeft pas zo'n stekkerding gekocht
Rkj
13th August 2006, 22:35
zo, ik heb gereageerd op de advertentie... dan heb ik mn eerste aanschaf al voor mn cp :p
Rkj
13th August 2006, 22:36
ook een goed idee! zal ik zeker doen (nu dus)
Rkj
14th August 2006, 17:26
vandaag heb ik die OBDII kabel besteld...
en dan mn scherminbouw
polyester geschuurd, vooral polyester geschuurd...
jammergenoeg gaat dat niet zo vlot, maar het begint meer en meer op iets te lijken (best!) foto is wel wat overbodig, want veel verschil zal je toch niet zien (op foto dan) met die foto die ik gisteren gepost heb.
setsunakaede
14th August 2006, 18:14
Jammer is dat he, van dat schuur- en plamuurwerk...
Ik ben nu ook al een tijd bezig met dat soort werk (voor- en achterbumper), maar het lijkt wel alsof het nooit af komt...
Naja, succes in ieder geval!
dash
14th August 2006, 19:20
de versterker voor mn woofers...
1 van de 2 woofers...
Heb dezelfde versterker, sub: alleen 1x TS-SW124D maar die heeft het begeven, heb nu de opvolger ervan (TS-SW1241D).
Welk type heb jij?
Rkj
14th August 2006, 20:14
ik heb 2 x TS-W306DVC woofers zitten, maar overweeg het om nog zo'n versterker bij te kopen, want nu zit er maar 1 van de 2 spoelen aangesloten...
Maar de minpunten zijn: kostprijs, zwaardere voedingskabel leggen en inbouw...
ik zie nog wel, eerst de cp afwerken!
rasmAn
14th August 2006, 20:24
als je het lief vraagt heb ik nog wel een touchpad voor je:)
Boerke
14th August 2006, 20:54
ik heb 2 x TS-W306DVC woofers zitten, maar overweeg het om nog zo'n versterker bij te kopen, want nu zit er maar 1 van de 2 spoelen aangesloten...
Maar de minpunten zijn: kostprijs, zwaardere voedingskabel leggen en inbouw...
ik zie nog wel, eerst de cp afwerken!
en anders verkoop je je huidige opstelling en steek je gewoon een goede amp met svc woofer ;)
Rkj
15th August 2006, 11:26
rasmAn...
je kan geen pm meer ontvangen, zei een vriendelijk tekstje op dit forum...
Dus bij deze: heb je a.u.b. nog een touchpad voor mij? lief genoeg? :p En heb je er toevallig ook een foto van?
Die huidige opstelling speelt al behoorlijk goed (naar mijn normen toch), en heb geen zin om terug zware inbouw-werken te starten(kweet, huidige inbouw isnog niet af, maar toch...), heb al werk genoeg met dat scherm
Boerke
15th August 2006, 13:56
rasmAn...
je kan geen pm meer ontvangen, zei een vriendelijk tekstje op dit forum...
Dus bij deze: heb je a.u.b. nog een touchpad voor mij? lief genoeg? :p En heb je er toevallig ook een foto van?
Die huidige opstelling speelt al behoorlijk goed (naar mijn normen toch), en heb geen zin om terug zware inbouw-werken te starten(kweet, huidige inbouw isnog niet af, maar toch...), heb al werk genoeg met dat scherm
heb btw onlangs zo'n touchpad te koop gezien op ebay ook ;)
Rkj
15th August 2006, 15:13
http://cgi.ebay.nl/Touchpad-fuer-Laptop-Benq-Joybook-8000_W0QQitemZ250017773303QQihZ015QQcategoryZ77208 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohos ting
-> als het dit touchpad is dat je gevonden hebt, heb ik toch liever iets dat net wat makkelijker in te bouwen is...
Boerke
15th August 2006, 15:16
http://cgi.ebay.nl/Touchpad-fuer-Laptop-Benq-Joybook-8000_W0QQitemZ250017773303QQihZ015QQcategoryZ77208 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohos ting
-> als het dit touchpad is dat je gevonden hebt, heb ik toch liever iets dat net wat makkelijker in te bouwen is...
nope twas nog kleiner :) een gewoon vierkant touchpad met 2 kleine rode knoppen eronder
imhotep
15th August 2006, 15:17
volgens mij ga je het nooit echt "makkelijk" kunnen inbouwen hoor, je gaat er altijd wel serieus wat werk aan hebben.
Rkj
15th August 2006, 15:17
als je nog es zoiets zou vinden, zet dan even de link erbij ook, kga morgen ook es naar een computerwinkel... toch bedankt :p
Rkj
15th August 2006, 15:19
als ik de inbouw van mn scherm overleefd heb, zal dat wel niet zo'n probleem meer zijn (hoop ik :p)
imhotep
15th August 2006, 15:20
als ik de inbouw van mn scherm overleefd heb, zal dat wel niet zo'n probleem meer zijn (hoop ik :p)
je zegt het zelf al ALS, zal je wel lukken hé ;)
Boerke
15th August 2006, 23:23
http://cgi.benl.ebay.be/Touchpad-fuer-Compaq-Armada-M700-Absolutes-TOP-Angebot_W0QQitemZ290018378999QQihZ019QQcategoryZ81 27QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
[mp3]neo
16th August 2006, 14:22
dit touch pad zou ik ok niet kopen het aansuiten op de usb/ps2 port is knap lastig.
ooit op stage 2 mobo`s mee ongedaan gemaakt.( dat stinkt kan ik je zeggen)
ik zou zo een touch pas kopen met al reeds een usb of ps/2 er aan bevestigd.
paar euroos duurder maar dan heb je ook wat.
imhotep
16th August 2006, 20:07
als je de datasheet van de touchpad hebt kan er toch niks gebeuren...
Rkj
16th August 2006, 20:23
nu nog een winkel vinden in belgië of nederland waar ik zoiets kan bestellen (usb of ps2 touchpad), want in amerika bestellen heb ik weinig vertrouwen in... (en kheb geen visa...)
rasmAn
16th August 2006, 20:43
zal hem eens gaan zoeken hoor, hij ligt bij de rest van de verzameling spullen die ik gekocht had maar nooit ingebouwt(best groot:P)
maar als ik jou was zou ik toch zoeken voor een touchscreen hoor, vele malen gemakkelijker
Rkj
16th August 2006, 20:45
als ik het wat vroeger geweten had... had ik wel een touchscreen gekocht, maarja, heb nu al dat ander scherm, en kzou dat wel wat verspilling vinden...
imhotep
16th August 2006, 21:29
wat je wel kan doen is een nieuwe TS kopen en die vooraan inbouwen en je huidige non TS in je koffer of voor de (achter)passagiers bouwen.
Rkj
16th August 2006, 21:59
achterbank heb ik niet meer, en in mn koffer komt een 15 inch scherm (normaal gezien toch), dus tzal toch die touchpad worden...
imhotep
16th August 2006, 22:00
achterbank heb ik niet meer, en in mn koffer komt een 15 inch scherm (normaal gezien toch), dus tzal toch die touchpad worden...
of non TS verkopen en een TS kopen hé :D
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.