Bekijk de volledige versie : Hibernation
hansb42
27th July 2006, 12:00
Hoe kan ik de pc automatisch in Hibernation laten gaan. De M2-ATX kan wel power-on en off doen maar hoe in de vries stand ?
Neonic
27th July 2006, 12:19
Heb net effe gekeken op me pc ... heb er XP opstaan en volgens mij moet je gewoon gaan naar ...
'Config. scherm' - 'Energiebeheer' - dan tabblad 'Geavanceerd'
en daar kan je dan kiezen wat je pc moet doen als je de aan/uit knop druk
ik kan dan kiezen uit ...
- geen actie ondernemen
- mij vragen wat er moet gebeuren
- stand-by inschakelen
- slaapstand inschakelen
- afsluiten
hansb42
27th July 2006, 13:46
Heb net effe gekeken op me pc ... heb er XP opstaan en volgens mij moet je gewoon gaan naar ...
'Config. scherm' - 'Energiebeheer' - dan tabblad 'Geavanceerd'
en daar kan je dan kiezen wat je pc moet doen als je de aan/uit knop druk
ik kan dan kiezen uit ...
- geen actie ondernemen
- mij vragen wat er moet gebeuren
- stand-by inschakelen
- slaapstand inschakelen
- afsluiten
Ja ok. maar is slaapstand het zelfde als wat ik wil ?
Uriel
27th July 2006, 15:41
Ja, alles wat actief is wordt naar de harde schijf weggeschreven en de computer wordt volledig afgesloten. (Er wordt geen stroom meer opgenomen door de pc o.i.d., hij is helemaal dood) Je kan hiervoor je normale power off mogelijkheid gebruiken van je M1, M2 of OPUS.
Als je de carputer weer opstart via de opstartmogelijkheid van je M1, M2 of OPUS dan wordt alles weer teruggehaald en ben je weer precies waar je was toen je de carputer uit zette. Ik gebruik het al ongeveer een half jaar en het werkt perfect. Let op je moet wel de slaapstand kiezen en niet de standby.
Bij standby blijft je carputer wel draaien!!
:cool:
XP regelt dit doordat je zelf kan opgeven wat XP moet doen als je de power-off knop van je carputer in drukt, normaal staat deze dus op "computer afsluiten/opstarten" en nu wordt dus "computer in of uit de slaapstand (of te wel Hibernate) halen (zetten)"
Mijn opstarttijd is hierdoor van een minuut naar de circa 30 sec gegaan en afsluiten gaat ook in circa 30 sec.
marque
28th July 2006, 22:08
Het ligt er aan wat je met "vries stand" bedoeld.
Uriel
29th July 2006, 08:06
Hibernation = slaapstand :cool:
imhotep
29th July 2006, 10:13
Hibernation = slaapstand :cool:
/= standby...
Uriel
29th July 2006, 15:46
/= standby...
Standby is iets heel anders, bij standby blijft je carputer dus echt standby en blijft dus activiteit houden dus voeding nodig hebben en dat is iets wat we dus niet willen in een auto.
Bij Hibernation of te wel slaapstand wordt de carputer volledig uit geschakeld en is er dus geen voeding meer nodig.
Dat is het meest belangrijke verschil tussen standby en Hibernate althans voor ons.:cool:
imhotep
30th July 2006, 01:41
Standby is iets heel anders, bij standby blijft je carputer dus echt standby en blijft dus activiteit houden dus voeding nodig hebben en dat is iets wat we dus niet willen in een auto.
Bij Hibernation of te wel slaapstand wordt de carputer volledig uit geschakeld en is er dus geen voeding meer nodig.
Dat is het meest belangrijke verschil tussen standby en Hibernate althans voor ons.:cool:
Zoals ik dus zij, is niet gelijk aan stand-by...
Uriel
30th July 2006, 07:39
Zoals ik dus zij, is niet gelijk aan stand-by...
Oke sorry :rolleyes: dan heb ik je niet goed begrepen maar dan begrijpen wij elkaar, begrijp je????:eek: :p :D :D :cool:
imhotep
30th July 2006, 11:51
Oke sorry :rolleyes: dan heb ik je niet goed begrepen maar dan begrijpen wij elkaar, begrijp je????:eek: :p :D :D :cool:
ongveer
/= betekend "is niet gelijk aan"
= betekend "is gelijk aan"
begrijp jij :D
Probe-tuning
5th January 2007, 16:27
Eventjes deze oude thread gebruiken :)
Dit vroeg ik me nog af:
Gebruikt hibernate nog "iets" van stroom?
--> want ik wil geen platte batterij als men auto 3 dagen stil staat...
Op men desktop kan ik slaapstand niet inschakelen-> hij zegt: " Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt.
Iemand antwoord / oplossing?
thnx
imhotep
5th January 2007, 20:13
Eventjes deze oude thread gebruiken :)
Dit vroeg ik me nog af:
Gebruikt hibernate nog "iets" van stroom?
--> want ik wil geen platte batterij als men auto 3 dagen stil staat...
Op men desktop kan ik slaapstand niet inschakelen-> hij zegt: " Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt.
Iemand antwoord / oplossing?
thnx
op de eerste vraag wel : NEEN
op de tweede vraag: geen idee...
hansb42
8th January 2007, 14:09
op de eerste vraag wel : NEEN
Niet zo snel Neen zeggen :D Als de voeding onder stroom blijft zal er nog steeds een waakspanning 5V blijven lopen. De M2-ATX gaat volledig uit na een tijdje of als de spanning onder 11Volt daalt, al naar gelang de instelling. Andere voedingen zal je misschien handmatig volledig van de spanning moeten schakelen.
imhotep
8th January 2007, 14:14
Niet zo snel Neen zeggen :D Als de voeding onder stroom blijft zal er nog steeds een waakspanning 5V blijven lopen. De M2-ATX gaat volledig uit na een tijdje of als de spanning onder 11Volt daalt, al naar gelang de instelling. Andere voedingen zal je misschien handmatig volledig van de spanning moeten schakelen.
Jij verwart hibernate met stand by
Je moet maar eens een coputer in hibernate zetten en dan alle stopcontacten uittrekken en terug insteken, die pc komt terug uit hibernate, en verbruikt bij gevolg GEEN stroom.
Doe identiek hetzelfde maar met stand by, en je computer moet opnieuw opstarten, hij komt niet uit stand by.
Zolang er spanning zit op je voeding (ook een m2-atx) gaat er een verbruik zijn. Natuurlijk is de vraag of dat verbruik belangrijk is, misschien is het wel te verwaarlozen.
hansb42
9th January 2007, 09:36
Jij verwart hibernate met stand by .
d8 het niet standby is idd nog erger dan blijft alles onder spanning
Zolang er spanning zit op je voeding (ook een m2-atx) gaat er een verbruik zijn. Natuurlijk is de vraag of dat verbruik belangrijk is, misschien is het wel te verwaarlozen.
Kan behoorlijk zijn hoor. er moet namelijk stroom lopen door het moederbordje om te kunnen meten of er op het aan/uit gedruikt wordt. daarom gaat bij de M1 -M2 voedingen na dat er spanning is eerst een paar sec panning op het MB en dan pas het signaal om te starten. In huis is het niet zo erg kost je een paar euro stroom per jaar en dat is het wel maar in je wagen is het een platte accu.:mad:
imhotep
9th January 2007, 12:22
d8 het niet standby is idd nog erger dan blijft alles onder spanning
Kan behoorlijk zijn hoor. er moet namelijk stroom lopen door het moederbordje om te kunnen meten of er op het aan/uit gedruikt wordt. daarom gaat bij de M1 -M2 voedingen na dat er spanning is eerst een paar sec panning op het MB en dan pas het signaal om te starten. In huis is het niet zo erg kost je een paar euro stroom per jaar en dat is het wel maar in je wagen is het een platte accu.:mad:
doe de test maar, alles in hibernate gooien en dan mag je gerust het stopcontact er 24h afhalen, de dag erna start die pc op als een zonnetje uit hibernate, conclusie: heeft geen stroom nodig.
Dus eigenlijk verbruikt de pc NIETS als die in hibernate staat, het is alleen de m2 die IETS verbruikt natuurlijk is de vraag hoeveel, iemand die dat wilt uitmeten???
jon
9th January 2007, 16:48
...conclusie: heeft geen stroom nodig....
Dat wil nog niet zeggen dat hij geen stroom verbruikt. Je zegt alleen dat hij het niet nodig heeft. Ik gebruik hibernate voor m'n laptop en ook voor de carputer. Als de pc dan uit is, dan schakel ik de spanning naar de pc en beeldscherm ook uit. Ik heb al 2x gehad dat ik dat niet deed en toen was de accu leeg (na een weekje, ik rij er niet veel mee). Oké, het ledje van 't beeldscherm was ook nog aan, maar het niet nodig hebben van spanning en het niet gebruiken van spanning is wel wat anders.
Groet, Jon.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.