PDA

Bekijk de volledige versie : Mx6 putertje

Edwin mx6
18th July 2006, 14:16
Zo ik ben bezig met mijn carpc. Ik ga gewoon voor een standaard PC, een desktop oid deze bouw ik dan achter in mijn auto. (bij mijn versterker heb ik nog plaats). De voeding laat ik denk ik denk ik via een omvormer komen, ik weet dan ben ik 2x aan het omvormen. Maar het is voorlopig de eenvoudigste oplossing voor mij.

De puter hang ik dan aan een 7" touchscreen, en van hieruit ga ik verder werken. In ieder geval ga ik er ook navigatie op draaien, Route 66 of mapmonkey. Ik moet nog even kijken welke het uiteindelijk wordt.

Het geluidssignaal wordt vanuit de PC door gestuurd naar mijn
Alpine CDA-9854R, deze stuurt het weer door naar mijn Hifonics 5 kanaler, die het dan verdeelt over compo-set voor (Sony), compo-set achter (phonocar, en subwoofer (Pioneer).

Edwin mx6
20th July 2006, 09:46
Zo ik zal even wat foto's posten van mijn auto.

Neonic
20th July 2006, 11:46
gave auto ... mooie velgen ook

veel succes en plezier met inbouwen:) en laat de volgende foto's maar komen

Uriel
20th July 2006, 11:54
Ziet er top uit, mooie bak enne genoeg ruimte om een schermpje in te bouwen zie ik al!! Succes.:cool:

Edwin mx6
20th July 2006, 11:58
Jep, genoeg ruimte, ik denk dat ik mijn radio op de plaats van de asbak plaats. En dan in de ruimte die daarboven vrijkomt een tft schermpje inbouwen.

rasmAn
20th July 2006, 17:39
das een mooie auto, een van de weinige waarbij ls deuren staan

maarem, alpine hu, hifonics amp, sony compo voor? laatste lijkt presies niet in het rijtje te passen:confused:

Edwin mx6
21st July 2006, 10:17
Klopt maar die compo van Sony zat er al in. En die zal dan ook de volgende zijn die komt te overlijden. Zal dan wel iets van hifonics of zo inkomen.

Edwin mx6
27th July 2006, 16:30
Zo vandaag via E-bay een 8" touchscreen gekocht. Als ik dit binnen heb kan ik beginnen met het inbouwen van de pc en het schermpje.:D :D

Het gaat om een Sharp 8" touchscreen.

Hier wat gegevens

Spezifikationen:
- TFT Aktiv Matrix Mobile LCD Monitor
- Sharp 8" TFT LCD Bildschirm
- Hohe Ansichtwinkel: Oben 45 Grad; Unten 60 Grad; L/R 65 Grad
- Kontrast 200 : 1
- LCD Helligkeit (cd/m2): 400
- Max Auflösung : VGA (640 x 480)
- Pixel Taktabstand:640 (H) x 480 (V)
- Lautsprecher : Ein Lautsprecher des Kreises 4.0cm
- Audio-Ausgang : 150mw (max.)
- USB Touch-Schirmfunktion
- Betriebspannung: 12V DC
- NTSC/ PAL automatischer Schalter
- VGA-Eingang (15-pin D-sub)
- 2 RCA Video-Eingänge
- 1 RCA Adioe-Eingan
- Netto Masse: W 206mm H 115.5mm D 28mm
- Netto Gewicht: 630g

Zubehör:
- Ein Anschluss-Kabel mit RCA / VGA/ USB Eingang
- Ein Universale ac Adapter
- Eine Kopie von Touch-Schirm-Treiber-Software
- Eine Infrarotfernbedienung
- Eine Bedienungsanleitung
- Eine Touch-Feder

En een fotootje

Roeligan
27th July 2006, 16:38
Ok, nice... wordt denk ik wel iets lastiger met een 8" om in te bouwen. Ben benieuwd :)

Neonic
27th July 2006, 17:43
Mooi scherrmpie, ben zeer benieuwd hoe het gaat worden :)

Edwin mx6
4th August 2006, 11:56
Zo ben ondertussen weer een stukje verder met mijn project.

Ik heb van MP3car.com de alpine skin voor roadrunner gedownload. Past goed bij mijn radio. Ook heb ik de pc zo goed als klaar. En als ik het scherm en de omvormer binnen heb kan ik beginnen met het inbouwen.

Ik heb trouwens toch besloten om voor mapmonkey te gaan ivm het bedieningsgemak voor een touchscreen.

Zodra ik de omvormers en het schermpje binnen heb zal ik weer wat foto's posten.

Edwin mx6
5th August 2006, 12:33
Zo net even aan het passen geweest. En de PC past dus fijn achter de versterker. En ik heb de aan en uit schakelaar van de PC ook alvast geplaatst.

Ziehier de PC

Zo wil ik de HD ga monteren op een Alusteuntje (steuntje moet ik nog maken op mijn werk).

en de aan-uit schakelaar.

Zoals jullie kunnen zien ligt het allemaal nog niet echt netjes. Maar dit komt wel goed tijdens de uiteindelijke montage. En je hoeft er toch niet meer naar te kijken.
Je hoeft maar op het touchscreen te kijken. :cool: :D

rasmAn
5th August 2006, 14:20
kom je morgen ook naar de meeting van tuning club zeeland in hulst?

is min of meer vast recept voor de streetglowers geloof ik, kan ik het een en ander is live zien:D

Edwin mx6
5th August 2006, 14:49
Nee Hulst is een beetje ver uit de buurt voor mij.

Edwin mx6
16th August 2006, 11:59
Het is nog altijd rustig hier. Ben nog steeds aan het wachten tot het schermpje binnen komt. Heb ondertussen wel alvast de beugeltjes gemaakt voor de harddisk en cd-rom drive. DVD speler komt nog, maar die plaats ik dan gelijk voorin in het dashboard.

Maar hoe kan ik deze het beste aansluiten. Ik heb namelijk geen usb 2.0 op het mobo zitten. Dus een IDE usb converter kan ik wel vergeten. Een vriend van me zei al dat hij wel een lange IDE kabel (5m) kon maken, maar is dit wel verstandig ivm dataoverdracht?

Neonic
16th August 2006, 12:17
Zo te zien heb je toch plek zat en heb je er al 2 kaarten in zitten
Naar mijn mening kan je dan het beste gewoon een USB-controller kopen en er in zetten. Dan kan je gewoon een USB kabel naar voren trekken en daar je DVD op aan sluiten.

Denk ook niet echt dat je 5m flatcabels heb. En indien wel denk ik niet dat de kwaliteit echt zo best is. Bovendien is het wegwerken ook niet echt eenvoudg aangezien die kabels nog al breed zijn.

Edwin mx6
16th August 2006, 12:29
Wat voor usb controler heb je het over dan. En is de data snelheid wel hoog genoeg voor film te kijken.

Neonic
16th August 2006, 12:37
tadaaaaaa

http://sweex.com/product.asp?pId=672

Edwin mx6
16th August 2006, 13:29
Okay thnx, en dan heb ik dus wel gewoon USB 2.0 die ik kan gebruiken. Ook al heb ik een ouder mobo?

Edwin mx6
17th August 2006, 12:28
Gisteren is mijn omvormer binnen gekomen en vandaag kan ik het scherm op gaan halen. Dus dat wordt een weekendje knutselen. :D :o :) :p

Ik zal zoveel mogelijk fotoos maken voor jullie.

Edwin mx6
27th August 2006, 20:12
Mijn carpc is nu up and running. Ben nog bezig met de laatste werkzaamheden. Zo moet ik nog wat kabels wegwerken en het schermpje fatsoenlijk plaatsen. Maar al met al gaat het de goede kant op.

imhotep
27th August 2006, 20:45
Mijn carpc is nu up and running. Ben nog bezig met de laatste werkzaamheden. Zo moet ik nog wat kabels wegwerken en het schermpje fatsoenlijk plaatsen. Maar al met al gaat het de goede kant op.
en de gps-muis werkende krijgen :D

Maar er het einde (van het carputerprojectje) komt dus dichterbij :D

Edwin mx6
28th August 2006, 13:23
Jaja, Alles komt goed !!!!

Zal vanvavond even wat pics posten.

Edwin mx6
18th September 2006, 14:23
GPS muis nog steeds niet werkende:mad:
Dus ik heb geen navigatie kunnen gebruiken tijdens mij vakantie.
En mijn compu is gechrashed en kan nu niet meer opstarten loopt telkens vast.

Dus moet ik vanavond de compu opnieuw installeren.

Zoals jullie zien heb ik nog werk genoeg.

Edwin mx6
10th October 2006, 21:15
Zo weer even een updateje. Ben ondertussen volop bezig met het inbouwen van het scherm.

Zie hier de foto's

Even wat ruimte maken :)

Gestripte schermpje passen :)

En een beetje rotzooien met ABS opgelost in MEK. (weer eens wat anders dan Poly)

Nu alles goed laten drogen, schuren weer rotzooien met de ABS, drogen, schuren enz enz enz, tot ik het resultaat heb wat ik wil hebben.

En dan spuiten!!!!!!

Ik houd jullie op de hoogte :D

owillems
11th October 2006, 23:26
Zo weer even een updateje. Ben ondertussen volop bezig met het inbouwen van het scherm.

Zie hier de foto's

Even wat ruimte maken :)

Gestripte schermpje passen :)

En een beetje rotzooien met ABS opgelost in MEK. (weer eens wat anders dan Poly)

Nu alles goed laten drogen, schuren weer rotzooien met de ABS, drogen, schuren enz enz enz, tot ik het resultaat heb wat ik wil hebben.

En dan spuiten!!!!!!

Ik houd jullie op de hoogte :D

ferm, maar denk dat het scherm niet handig zal ziten :s