PDA

Bekijk de volledige versie : Project Mitsubishi Carisma

Maikel
2nd July 2006, 22:54
Hoi allen,

Ook ik ben mijn project afgelopen week gestart. Zit nu lekker op de camping en heb er alle tijd voor. (ja ja foto's volgen zodra ik thuis ben, heb hier geen adsl en moet het met de edge snelheid van telfort doen). Ik heb de behuizing van mijn carpc verwijderd en heb hier zelf iets voor gemaakt. Ik heb daar trespa voor gebruikt. Nu past de pc in mijn dashboard achter het scherm. Met het scherm ben ik momenteel bezig. Ben met poly aan de gang gegaan en het lijkt wel ergens op. Moet het nu nog strak krijgen. Het scherm, 8,4 inch (jezus wat groot als je dat wil inbouwen) zit op de dubbel din plaats. De dvd brander komt onder het scherm te zitten. Ik hoop komende week het hele project te kunnen afronden. Ik heb nog wel een vraag en dat is over de versterker. De remote draad,waar kan ik die op aansluiten? Kan dat via de voeding van de carpc? (M1 atx) zo ja waarop en zo nee hoe dan wel?
Verder kan ik melden dat ik me er prima mee vermaak in dit weer.

Gr

Maikel

Neonic
2nd July 2006, 23:15
zozo ... lekker hobbien op de camping, lekker hoor :)

dash
2nd July 2006, 23:19
Vakantie projectje ;), doe je goed,
mag morgen weer zweten.

Maikel
3rd July 2006, 22:53
Toen ik de pc overnam werkte het uit en aan knopje niet meer. Ook de ledjes voor de hdd en power werkte niet. Nu kan ik nergens vinden hoe je de stekkertjes op je mobo moet aansluiten. Iemand een schema of een linkje waar het staat?? Het is een Epia sp1300. Alvast bedankt.

Ps niemand een antwoord op mijn vraag over mijn versterker??

Gr

Uit een zonnig Harderwijk en waar het bier lekker koud is

Maikel

Neonic
3rd July 2006, 23:49
Ps niemand een antwoord op mijn vraag over mijn versterker??

Uit een zonnig Harderwijk en waar het bier lekker koud is
Over bier gesproken .... zal er ook eens eentje nemen ;)

De remote van je versterker kan je wel aansluiten op de remote van bv je radio, of carputer... lijkt me geen enkel probleem

Maikel
10th July 2006, 00:34
Vakantie is weer voorbij :( maar het project is geslaagd :D
Zal vd week de laatste foto maken en dan de rest even posten.
Het werkt allemaal perfect op de navigatie na. Gebruik mapmonkey via centrafuse, en de gps ontvanger pikt ook de satelieten op maar als ik een bestemming er in zet dan blijft het scherm hangen op vertrek punt en wordt er voor de rest niets doorgegeven. Verder wordt de usb hub die ik heb ingebouwd behoorlijk warm.(had er BT en Wifi in en dat was best wel warm geworden) De hub heeft geen externe voeding. Iemand een idee voor deze 2 probleempjes???
Nog even geduld dus en dan komen de foto's van een naar mijn idee geslaagd project.

Gr

Maikel

setsunakaede
10th July 2006, 12:33
Wat betreft je versterker: je kan hem aan de +12V van je M1 hangen, maar als je het netjes doet laat je je M1 een relais schakelen waarmee je +12V van je auto-accu op de remote zet.

Wbt de rest: usb-hub extern voeden kan helpen, en mik er eens een fannetje op.
Mapmonkey probleem ken ik zo niet, wel weet ik dat CF bij mij voor geen reet werkte. Liep constant vast.

Maikel
10th July 2006, 13:40
Hier eerst maar is de auto waar het om gaat

Vervolgens het dashboard zoals het was

En eruit gehaald

Beetje prutsen met de dremel en passend maken

Verder met poly en plamuur aan de gang en veeeeeeeeeeel schuren

En dan hier het resultaat (sorry voor de kwaliteit van de foto, is via de telefoon gedaan)
Ik moet het een en ander nog wel afwerken maar zo ziet het er dus uit

Ook nog foto's van de pc kast die ik gemaakt heb. Deze zit in het dashboard verwerkt

Gr

Maikel

Edwin mx6
12th July 2006, 16:53
Nice, goed bezig man.

Neonic
12th July 2006, 17:10
Realy nice

Ziet er al goed uit, dat brokkie dash ... wat voor kleur gaat ie worden.
Kleur van je auto zal wel mooi zijn denk ik.

hansb42
12th July 2006, 17:39
Vervolgens het dashboard zoals het was

En eruit gehaald

Maikel

Zeg hoe heb je dat er uit gekregen? Ik heb een tyd zitten klooien maar kreeg het niet voor mekaar:confused:

dash
12th July 2006, 23:01
Zeg hoe heb je dat er uit gekregen? Ik heb een tyd zitten klooien maar kreeg het niet voor mekaar:confused:
In de asbak zie ik in ieder geval een schroef zitten

Maikel
13th July 2006, 00:27

Met een schroevendraaier de bovenkant losgemaakt waar de luchtroosters zitten. Daar achter zitten 2 schroeven van het paneel daaronder. Deze los draaien en op goed geluk los trekken. Deze zitten ook vast met klemmetjes. Heeft even geduurd maar als je het eenmaal weet stelt het niets voor.

Maikel

dash
13th July 2006, 00:30
Met een schroevendraaier de bovenkant losgemaakt waar de luchtroosters zitten. Daar achter zitten 2 schroeven van het paneel daaronder. Deze los draaien en op goed geluk los trekken. Deze zitten ook vast met klemmetjes. Heeft even geduurd maar als je het eenmaal weet stelt het niets voor.

Maikel
Heb je anders nog een foto van de achterkant van het paneel, dat heeft mij ook altijd wel geholpen (kun je zien waar en hoe die ergens vast klikt)

Maikel
13th July 2006, 00:31
Realy nice

Ziet er al goed uit, dat brokkie dash ... wat voor kleur gaat ie worden.
Kleur van je auto zal wel mooi zijn denk ik.

Heb daar wel aan zitten denken om bepaalde delen van het dashboard in kleur van de auto te doen. Misschien doe ik dat ook nog wel. Heb nu een kleur gebruikt die iets lichter is als het deel erboven. Dacht dat het dezelfde kleur was. Niet dus, maar ja het misstaat voorlopig nog niet.

Gr

Maikel

Neonic
13th July 2006, 00:48
Heb nu een kleur gebruikt die iets lichter is als het deel erboven. Dacht dat het dezelfde kleur was. Niet dus, maar ja het misstaat voorlopig nog niet.
Oeps .... dacht dat het spuitplamuur was
zo'n kleur heeft dat spul wat ik gebruik ook namelijk ;)

Maikel
13th July 2006, 00:53
Oeps .... dacht dat het spuitplamuur was
zo'n kleur heeft dat spul wat ik gebruik ook namelijk ;)

Het was volgens de spuitbus een antraciet kleur. En inderdaad lijkt het op spuitplamuur, maar dat is toch iets lichter

Maikel

Maikel
13th July 2006, 00:56
Heb je anders nog een foto van de achterkant van het paneel, dat heeft mij ook altijd wel geholpen (kun je zien waar en hoe die ergens vast klikt)

Nee helaas die heb ik niet. Maar je kan op de foto zien dat er op het metalen frame een viertal rechthoekjes zitten. ( links boven en onderen rchts boven en onder) Daar zit het paneel met klemmen vast.

Maikel

Maikel
13th July 2006, 01:00
Heb vandaag eindelijk mijn fotocamera weer terug van de reparatie. Duurde maar 7 weken. Zal vd week even een nieuwe foto van de inbouw maken.

Gr

Maikel

hansb42
13th July 2006, 09:33

Maikel

Hoe krijg je de bovenkant los dan? ik zie daar geen schroeven:confused:

Maikel
13th July 2006, 20:23
Hoe krijg je de bovenkant los dan? ik zie daar geen schroeven:confused:

Een schroevendraaier(tje) tussen het dasboard en die kap bovenop waar de klok en de roosters zitten. Schroevendraaier naar achter duwen en dan komt het paneel wat los. Deze kan je dan verder naar je toe trekken. Hij komt alleen niet helemaal los, maar los genoeg om de schroeven eronder los te draaien voor het paneel eronder.

Maikel

hansb42
14th July 2006, 09:29
Een schroevendraaier(tje) tussen het dasboard en die kap bovenop waar de klok en de roosters zitten. Schroevendraaier naar achter duwen en dan komt het paneel wat los. Deze kan je dan verder naar je toe trekken. Hij komt alleen niet helemaal los, maar los genoeg om de schroeven eronder los te draaien voor het paneel eronder.

Maikel

Dat ga ik eens proberen. Het is me nog niet helemaal duidelijk maar dat gaat wel lukken denk ik.:eek:

Maikel
14th July 2006, 11:29
Dat ga ik eens proberen. Het is me nog niet helemaal duidelijk maar dat gaat wel lukken denk ik.:eek:

Ter hoogte van de luchtroosters kan je een schroevendraaier tussen het dashboard en dat paneel prikken. Uiteraard met enige voorzichtigheid, maar het lukt wel. Op deze manier kan je dat paneel iets loswrikken. Als je dan het paneel naar je toe trekt blijft deze nog hangen aan de kabels van het luchtrooster. Het paneel moet je ook naar je toe trekken omdat je de luchtroosters uit een schacht moet trekken.

(Niet meteen verzoeken indienen voor mijn tekenkunst)

Hier heb ik dus geprobeerd een schroevendraaier te tekenen op de plaats waar je deze moet gerbruiken. Aan beide kanten.
Ik hoop dat je het nu wel begrijpt.

Gr

Maikel

hansb42
14th July 2006, 12:29
Hier heb ik dus geprobeerd een schroevendraaier te tekenen op de plaats waar je deze moet gerbruiken. Aan beide kanten.
Ik hoop dat je het nu wel begrijpt.

Maikel

Top zeg. nu snap ik het helemaal

dash
14th July 2006, 20:09
Top zeg. nu snap ik het helemaal
Tipje, je kunt ook een gedriehoek oef iets anders plats van kunstof gebruiken, Blijfte de kunstof van de auto wat strakker, En bij teveel kracht breekt dan je gedriehoekje en niet je auto.