PDA

Bekijk de volledige versie : Carputer in ford probe

Probe-tuning
19th June 2006, 22:48
hey

ik ben een tijdje geleden ook eens begonnen aan het carputer-werk

ik vind het idee alleen al super om een pc in de auto te hebben :)

De onderdelen:

Xenarx 700 TSV
Harddisk 80GB
USB GPS mouse
512 MB RAM
Powermate volumeknop
ATX power supply
Wireless LAN USB
Black case :p
Via EPia m10000
DVD-CDRW

PC steekt nu al een paar weken in elkaar
er staat volgende software op

Roadrunner
Mapmonkey
Win Xp
tja en de rest :p

Schermpje is onlangs ingebouwt
enkel carputer nog in de koffer inwerken en aansluiten (kabels vandaag getrokken)

grtz

Ascona
19th June 2006, 22:50
nu nog foto's ;)

klinkt veelbelovend..

Probe-tuning
19th June 2006, 22:52

Probe-tuning
19th June 2006, 22:54
er komen nog betere foto's hoor :)

deze week zal ik er eens goei trekken :)

Heb vandaag dus zoals gezegd alle kabeltjes getrokken van de versterker naar de carputer enz (enkel carputer zit er nog niet in...)

Schermpje is een 7" touchscreen ingewerkt met polyester

Deze week ga ik proberen alles volledig in te bouwen

...kan ik music clips zien in de file :D zaaaaaaalig

I love carputers :o

Probe-tuning
19th June 2006, 22:57
kzal ineens ff de pics plaatsen in welke auto de carputer gaat..

rasmAn
19th June 2006, 23:18
kijk dat is een mooie auto:D alleen nog een beetje dichter naar moeder aarde:)

Probe-tuning
19th June 2006, 23:36
zou ik direct doen als ik het kon :D

maar je moest die snelheidsdrempels hier eens zien :eek: :eek:

;) eens ik werk en dus afgestudeert ben eens investeren in air-ride, hopelijk daartegen legaal in Belgie :)

grtz

imhotep
19th June 2006, 23:40
en het is een belg dus super trooper :D en dan nog van antwaarpe oek :D

rasmAn
19th June 2006, 23:50
ochgodde ja das waar, jullie regering is een oorlog op tuning begonnen..

blij dat ik toch net 7 km aan de goeie kant van de grens woon dan:D

Probe-tuning
19th June 2006, 23:55
JAja :p alles wat ze kunnen afkeuren keuren ze af en een dikke rekening er bovenop

:D en inderdaad van provincie antwerpen :D

;) kom de belgische groep hier een beetje versterken.. brasschaat is niet zo ver van hier :)

grtz

Uriel
20th June 2006, 10:34
Hai, ziet er allemaal goed uit maatje, mooie car ook trouwens en van een goed Merk:D :D :D :cool: :cool:

ff een vraagje, hoe heb je dat gedaan met het Ford Logo in je skin. Heb m van de week ook eens gedownd en wil m ook in de CLipper gaan toepassen maar natuurlijk niet zonder een mooi Logootje:D :D :D

rasmAn
20th June 2006, 11:25
hola,wat zag mijn oog in probe´s sig.. u is een lid van de streetglowers:) dan zien we elkaar nog vrij zeker op jullie meeting

scheen vorig jaar ook al serieus wat te zijn daarzo en als ik nu zo lees wat er allemaal is is dit toch eigelijk een niet te missen meeting. spijtig genoeg zal ik keihard moeten buffelen nog een beetje toonbaar daar te verschijnen

setsunakaede
20th June 2006, 11:31
Een Probe :kwijl: en nog mooi aangekleed ook!
Welkom!

djilly
20th June 2006, 12:08
shique bak ;) dacht al dak hem ergens van kende, halle-zoersel welkom mede-bewoner :D
verder nog succes met het inbouwen van de carputer ;)

Probe-tuning
20th June 2006, 20:27
:D tja daar rijd ik veel (ouders baten restaurant de lindehoeve uit) :)

héhé :D nooit gedacht iemand hier tegen te komen dat geen 10km verder woont

@ Rasman: Ik ben een nieuw lid en ben zelf nog niet op de sg meeting geweets, dus zal dees jaar mijn eerste keer zijn ;)

ahja van dat ford logo'tje... weet het niet meer zeker (al tijdje geleden) maar dacht dat dat gewoon downloaden en in juiste mapje plaatsen was bij roadrunner... zal deze week eens nakijken :)

grtz

Neonic
21st June 2006, 00:59
Welkom hierzo,

Kicke auto
lijkt wel op een Eclipse vind ik, met die achterlichten (toch)

streetglowers ... gek van lampies toevaliig ?

dash
21st June 2006, 19:27
Wellcome, is ook een mooie kleur touwens

Probe-tuning
22nd June 2006, 20:07
mm :p het rare is... vele hebben geen neon onder de auto (ik ook niet, miss later een mooi setje ofzo)
denk maar 2 members ofzo

:D maarja

;) zie mijn auto'tje het liefst in het volle daglicht

alvast bedankt voor de toffe commentaar, proberen zaterdag het pc'ke in de koffer vast te steken :)

grtz

BaCk2ScHoOL
22nd June 2006, 21:37
Das wel een flexe bak!!:D :eek:

Probe-tuning
5th July 2006, 00:52
:D dank u :D

hoe stel je je thuis adres in als HOME bij mapmonkey? iemand een idee? dacht het eens gelezen te hebben maar vind het niet meer terug...

Ook heb ik het bekende probleem met: Com port in use

flitspalen waarschuwing is wel bangelijk :D amuseer me rot in de auto sinds ik mijn carputer heb :D

grtz

Neonic
5th July 2006, 01:10
hoe stel je je thuis adres in als HOME bij mapmonkey? iemand een idee? dacht het eens gelezen te hebben maar vind het niet meer terug...Je bent toch niet zo blont dat je niet weet hoe je thuis moet komen é :p

Probe-tuning
5th July 2006, 19:39
:D neeje (ben wel blond :) ) maar ik vind het niet erg om het altijd in te voeren, maar op home knopke duwen is nog makkelijker hé :p

grtz

Bimmerstyle
1st November 2006, 08:39
Mooi wagentje! :cool: Ben wel een beetje fan geworden van zo'n Probe-ding sinds we er ééntje verbouwd hebben. Als je gaat zien op mijn worklog van mijn scherm dan kan je hem op sommige foto's zien op de achtergrond.
Deze is ondertussen wel al dichter bij moeder aarde gevezen (en ook al terug geweest om zijn bumper te laten repareren als gevolg daarvan :o ). Is trouwens een 2.5 V6. Klinken dat die doet!! :eek:

Probe-tuning
1st November 2006, 13:04
héhé, ziet er een lekkere probe uit :)

Mijne moet nog dichter naar moeder aarde...maar de wegen zijn hier niet zo optimaal...:rolleyes:

Tja ik heb spijtig genoeg maar een 2.0 16v, een v6 krijg ik hier niet verzekerd. Je weet precies wel goed wat je doet, schermpje ziet er super uit, en de auto's op de achtergrond ook :)

grtz

Bimmerstyle
1st November 2006, 13:36
Dank je, maar de auto's en het schermpje (de laatste keer schuren, het belangrijkste) zijn vooral te danken aan mijn vriend (die met de Passat). Hij is de carrossier. Ik ben de elektricien (voor de één of andere reden kan ik echter ook nogal goed overweg met MDF en vinyl :p ). Uiteindelijk doen we wel alles samen maar als we een wagen tunen zegt hij wat ik moet doen en als we een installatie steken zeg ik wat hij moet doen. :D

Meelobee
3rd November 2006, 12:12
:D dank u :D

hoe stel je je thuis adres in als HOME bij mapmonkey? iemand een idee? dacht het eens gelezen te hebben maar vind het niet meer terug...

Ook heb ik het bekende probleem met: Com port in use

flitspalen waarschuwing is wel bangelijk :D amuseer me rot in de auto sinds ik mijn carputer heb :D

grtz

Voor de deur gaan staan met de GPS aan, dan nieuwe favorite maken en die Home noemen.

Probe-tuning
3rd November 2006, 20:51
dank je :)

ik snapte het al niet....nu zal ik dat straks eens doen se, alvast bedankt, ineens ook begrepen hoe ik het comm port porbleem kon oplossen, gewoon op het satelietje drukken

:D dit forum is H A N D I G

Edit: Ahja iemand een idee hoe je een radio antenne enz aansluit op je carputer, zodat je gewoon radio kan ontvangen op je pc? vind niet direct de juiste plaats waar ik dit kan vragen
Alvast bedankt ;)

Probe-tuning
6th November 2006, 00:31
Voor de deur gaan staan met de GPS aan, dan nieuwe favorite maken en die Home noemen.

Wil je de slimme uithangen? want als favoriet had ik het al ingesteld, dacht miss als ik hem Home noem dat hij dan het juiste deed als ik het knopje Home indrukte..niet dus

Dus ff om duidelijk te zijn, bij favorieten enz staat alles al super in orde, MAAR ik heb zo'n knopje bij men nav-skin die zegt GO HOME, dus ipv adres, poi, fav ofzo is er dus het knopje go home, als ik dat indruk zegt ie: Unable to navigate to the coordinates...

grtz

imhotep
6th November 2006, 01:43
Wil je de slimme uithangen? want als favoriet had ik het al ingesteld, dacht miss als ik hem Home noem dat hij dan het juiste deed als ik het knopje Home indrukte..niet dus

Dus ff om duidelijk te zijn, bij favorieten enz staat alles al super in orde, MAAR ik heb zo'n knopje bij men nav-skin die zegt GO HOME, dus ipv adres, poi, fav ofzo is er dus het knopje go home, als ik dat indruk zegt ie: Unable to navigate to the coordinates...

grtz

moet je in je instellingen (dat ene progje voor de instellingen staat ook bij in je mapje in het startmenu) bij home de juiste lengte en breedte graad ingeven.

Probe-tuning
6th November 2006, 14:54
ah ok :) thnx zal ik eens direct gaan proberen

grtz

Probe-tuning
24th April 2007, 14:21
Hey,

Zojuist vertrok ik in Geel richting thuis (studeer in geel) en ik nam een kuiltje in de weg en... POEF carputer viel uit, schermpje viel uit (zelfs geen standby lampje) klokje van de auto viel uit en het lampje dat men deuren open staan sprong aan :confused:

:eek: PANIEK

Straks eens alle kabeltjes enz gaan nakijken of ik ergens kortsluiting heb gekregen.. daarna de zekeringen van de auto maar eens nakijken, pffff hopelijk niks erg want daar heb ik momenteel geen zin in. Aangezien het lampje van de deuren brand veronderstel ik dat het iets in de koffer is, daar heb ik op het kofferlampje een neon-lampje aangesloten, misschien is het dit ( damm heb dat niet afgezekerd :mad: )

Straks hopelijk een vrolijke update...

Grtz

fs1
24th April 2007, 14:55
zal wel iets kortgesloten hebben met door put te rijden en daardoor is er een zekering van de auto gepsrongen, dus eerst kortsluiting effe zoeken, zekering vervangen, klaar!

Probe-tuning
24th April 2007, 16:32
Hey,

Zojuist even zitten zoeken, alles leek nog in orde :confused:

De fuse ROOM (interieur) was doorgebrand, dus ik alle kabeltjes enz nagekeken maar alles zag er goed uit...

Is het mogelijk dat dit een slechte zekering was? Of is de kans groot dat ik morgen hetzelfde weer meemaak als de auto een schok krijgt?

De fuse is momenteel vervangen en alles werkt perfect, even met de carputer geschud enz maar alles bleef in orde...

Ben benieuwd wat hij de komende dagen gaat doen:rolleyes:

'"|"' ( ) |\/|
24th April 2007, 16:39
Vaag verhaal, mijn vader had het laatst ook met zijn airco/ventilatie. Opeens werkte het niet meer, zekering was nog goed, zekering toch maar vervangen en hij deed t weer :confused: Van de week deed ie t weer niet, en later weer wel.. Alles doorgemeten maar t lijkt toch bij de zekering weg te komen omdat de hele unit geen spanning krijgt. Af en toe blijft t wazig.

Probe-tuning
24th April 2007, 16:49
:p ik hoop dat het zoiets is zolang hij nu maar blijft werken.

tja de wagen is niet meer de jongste hé. Maar hij moet nog een jaartje dienst doen :)

Matthijs
24th April 2007, 23:57
Zekeringen kunnen zeker wel rotten.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je ergens een sluiting hebt zitten, permanent of alleen bij schokken.
Vervang eerst de zekering eens, dan weet je meer.