Bekijk de volledige versie : wie heeft hier een linux carpc
BusChauffeur
13th June 2006, 08:25
Wie heeft hier een linux carpc???:confused:
zoja welke software heb je er op.....
digeridoo
13th June 2006, 20:04
niemand volgens mij
Ascona
13th June 2006, 21:00
k heb eraan gedacht, maar ik denk niet dat linux er eigenlijk echt voor bedoelt is, voor veel op en afzetten..... dus ben ik een dosser...
Vipergts/r
13th June 2006, 21:22
Ben er wel met bezig met Linux. De zowat enigste gratis frontend is PyCar.
Er is ook een GRATIS vervangprogramma voor PhoCo (ben ff de naam kwijt).
Je kan praktisch iedere distro gebruiken, maar natuurlijk met een lichte en kleine desktop manager. Dan win je al veel tijd. Natuurlijk SELinux en processen die je niet nodig hebt niet laten opstarten en je wint al redelijk wat tijd. Je hebt wel altijd een login bij linux, maar je hebt natuurlijk ook een autologin.
Ik ben zelf nog wat "onderzoek" aant doen naar software, licht distro en een lichte desktop manager.
hansb42
14th June 2006, 10:48
Ik heb er aan gedacht maar ben er mee gestopt toen ik geen goed navigatie systeem kon vinden voor Linux. Verder is er alles. mooie frontend. media plares enz, enz.
djilly
14th June 2006, 12:03
ik heb zelf al een paar distro's geprobeerd van linux, maar niet voor car-pc doeleinden.
maar feather linux is bijvoorbeeld een zeer lichte distro, geen Gnome of KDE desktop maar iets licht en snel.
heb het zelfs is gebruikt om gewoon van usb te booten, volledig OS met GUI en handige programma's.
ook is er DSL (damn small linux) met ongeveer zelfde functies
de grootte van bestanden is niet meer dan 120 mb dus kan je makkelijk altijd even proberen
rasmAn
19th June 2006, 00:23
ik zou graag een linux carpc hebben, maar wil eerst een draaiend systeem zodat ik er rustig de tijd voor heb
digeridoo
19th June 2006, 18:37
Ik heb er aan gedacht maar ben er mee gestopt toen ik geen goed navigatie systeem kon vinden voor Linux. Verder is er alles. mooie frontend. media plares enz, enz.
je heb toch ook programma,s voor linux die windows programma,s kunnen draaien ?(heb er geen verstand van maar heb zoiets gehoord)
Vipergts/r
19th June 2006, 18:48
je heb toch ook programma,s voor linux die windows programma,s kunnen draaien ?(heb er geen verstand van maar heb zoiets gehoord)
Ja, idd Wine en Xine. Maar voor carpc is dat niet zo handig. Valt voor de lichte cpc's nogal zwaar uit.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.