Bekijk de volledige versie : Carisma project
hansb42
10th June 2006, 17:13
Veel gelezen en verzameld maar nu ben ik eindelijk begonnen.
Ga in mijn Carisma een simpel systeempje bouwen;)
Heb een asrock M-Atx met AMD Geode NX1700. Dit moet snel genoeg en energie zuinig zijn om met een M2 voeding te gaan werken.
Verder heb ik op ebay een merkloos indash ts. scherm gevonden en vandaag de nodige kabels enzo gekocht. De audio naar wordt voorlopig via een FM modulator gedaan.
Goed vandaag in de snoeihete zon lekker staan prullen. Voeding kabel, signaalkabel en VGA van voor naar achter in de kofferbak getrokken en nu ben ik het zat wat een gemier zeg:(
Morgen als ik zin heb de indash plaatsten en de fm modulator. Daar ga ik wel een foto van maken.
Verder moet ik nog een kastje bouwen waar de boel inkomt achter de achterbank en tussen de gastank in.
enfin voor de vakantie in augustus moet het klaar zijn:eek:
whocarez
10th June 2006, 19:20
pictures en design plans are welkom verders succes
Neonic
10th June 2006, 22:16
Veel succes en plezier met het inbouwen, vooral met dit weer :)
Vond het nogal aan de warme kant vandaag.
hansb42
11th June 2006, 12:31
Veel succes en plezier met het inbouwen, vooral met dit weer :)
Vond het nogal aan de warme kant vandaag.
Te warm nu. ik ga met me kont in een badje zitten. de carputer moet w8n op andere dagen met minder hoge temeratuur:(
hansb42
11th June 2006, 12:32
pictures en design plans are welkom verders succes
DesignPlans. heb ik niet. maar foto's ga ik wel maken:rolleyes:
Neonic
11th June 2006, 19:03
DesignPlans. heb ik niet. maar foto's ga ik wel maken:rolleyes:
Geen tekeningen maken maar gelijk maar beginnen met bouwen ? wauw
Wou dat ik dat kon, was ik al allllllllang klaar geweest :rolleyes:
hansb42
12th June 2006, 10:02
Geen tekeningen maken maar gelijk maar beginnen met bouwen ? wauw
Wou dat ik dat kon, was ik al allllllllang klaar geweest :rolleyes:
Hehe:D
en ik heb ook geen pur schuim nodig :D .
Maar het bouwen steld ook niks voor. ik heb eeb dubbel Din dus het past er zo in. en dan is het alleen de bedrading die me hoofdpijn geeft.
Uriel
12th June 2006, 12:13
Ik vond de bedrading achteraf gezien best wel meevallen dus.......... er is nog hoop op een hoofdpijn loze installatie, succes!!
hansb42
21st June 2006, 17:37
Afgelopen zaterdag lekker bezig geweest. waar ben ik aan begonnen:eek:
Ik heb dubbel DIN dus de indash display zou er zo in moeten ....:mad: Ja er zat onder de de radio een bakje dus die moet er uit. Helaas van binnen uit geschroeft. Dus dan maar dashboard slopen. GvD wat een ellende na een uur prutsen heb ik maar een zaag gepakt en dat bakje los gezaagd. Zo dat is dat nu de 2 DIN raampjes er in. Dat gaat net maar met wat wringen past het. Bedrading deels aan de radio voeding en aarde leggen is zelfs voor mij een makkie. VGA er aan en USB kabel door voeren lukt ook nog. Nu er in samen met de radio.
GvD dat past niet, de radio gaat niet diep genoeg. Komt tegen een beugel aan diep weg. Met veel pijn (letterlijk) en moeite zie ik kans die beugel weg te krijgen. Nu past de radio wel en ja wel ook de display gaat er in.
wat nu weer de afdek raampjes passen niet onder elkaar 1 er van moet smaller worden. Weer veel gepruts en het past. Jee wat mooi ik heb een Display.
De FM modulator vind een plaatsje ergens diep weg in de middenconsole. en een aan- uitschakelaar in de dash onder de radio. Ik ben heel trots op me zelf en me collega die veel handiger is en me helpt.
We gaan nu aan de PC kast werken. maar de tijd is op.
Ja ik heb een paar foto's maar die krijg ik niet uit de camera:confused: . Komen er aan echt waar :D
Ps de GPS ontvanger is er ook dus alles is binnen.
Neonic
21st June 2006, 19:07
Toch mooi dan dat het eindelijk, na veel gekoot en ellende past é ;)
Heb je toch uiteindelijk wel zo'n idee van WAUW, het past. Ja toch.
hansb42
7th July 2006, 15:01
Gisteren avond met de hulp van een collega verder gegegaan met de kast.
maar eerst een foto van hoe het scherm er nu in zit.
Nu het ontwerp voor de pc kast. Het wordt geheel van Afval gemaakt. 2 alu profielen voor en achter en links rechts Perspex. Bodem van 4mm trespa en het dak van geperforeerde staalplaat. alle metaal in stemmig RAL 9006, de bodem moet ik ff spuiten.
Het ontwerp zo wordt de kast achter de achterbank geplaats tussen de bank en de gastank.
op de volgende fotos de wording in stappen.
zo komt de hardeschijf
Ik moet nu nog. de hardeschijf vastmaken. de voeding er in en de boel bedraden. Ook nog een fan er in maken en dan hoop ik klaar te zijn.
Neonic
7th July 2006, 16:32
mooi kissie hoor,
en dat van afval ? ... lekker bezig zo
succes met de rest
Zjeeraar
7th July 2006, 17:59
goed bezig! Komt er ook nog ergens een ventilatie gaatje?
hansb42
7th July 2006, 20:12
goed bezig! Komt er ook nog ergens een ventilatie gaatje?
Ja zeker. het deksel is geperforeerd en aan de bovenkant. Zuigen of blazen dat is nog de vraag:confused:
imhotep
7th July 2006, 20:43
Ja zeker. het deksel is geperforeerd en aan de bovenkant. Zuigen of blazen dat is nog de vraag:confused:
zuigen, lucht van buiten naar binnen halen aan de ene kant en aan de andere kant lucht van binnen naar buiten doen gaan.
Uriel
8th July 2006, 05:53
Lekker begonnen Hans, ziet er al goed uit!! Evengoed nog wel wat werk zo he als je net bent begonnen. Maar wel leuk om dan eindelijk te gaan bouwen!!
Succes verder:cool:
setsunakaede
9th July 2006, 12:50
Ik zou altijd blazen, dan kan je de luchtstroom nog een beetje "mikken".
Maareh, dat perspex "afval", mooi spul man! Hoe dik is dat? 10 mm?
Ik heb nog 2 repen lexan 12mm staan:cool:
hansb42
10th July 2006, 10:06
Ik zou altijd blazen, dan kan je de luchtstroom nog een beetje "mikken".
Maareh, dat perspex "afval", mooi spul man! Hoe dik is dat? 10 mm?
Ik heb nog 2 repen lexan 12mm staan:cool:
Doe het anders. een fannetje boven de processor die gaat blazen en dan boven in de kast eentje die mag zuigen. In ben benieuwd hoeveel lucht er door dat plaat gaat. De gaatjes zijn vrij klein.
Dat perspex is verschillend van dikte 14 en 18 dik.:D tis afval dus erg kieskeurig kan ik niet zijn. enne als het resultaat mooi word doe ik er nog wat neon in denk ik
hansb42
2nd August 2006, 23:09
Flink bezig geweest, kast is af. en best mooi voor een amateur al zeg ik het zelf.
Ben nu aan het proef draaien en gvD:mad: de gps muis doet het niet meer. dirvers doen het prima maar 't ding wordt niet meer gevonden door de software. Ook niet op me eigen pjuter waar het eerst prima op leek te werken. Niks Nada noppes.:confused: Daag plannen om de pc mee op vakante nemen :mad:
Moet op Com3 zitten en 4800 of 9600 baud. maar wordt niet gevonden.
Wat kan er zijn ?
Uriel
3rd August 2006, 01:12
Flink bezig geweest, kast is af. en best mooi voor een amateur al zeg ik het zelf.
Ben nu aan het proef draaien en gvD:mad: de gps muis doet het niet meer. dirvers doen het prima maar 't ding wordt niet meer gevonden door de software. Ook niet op me eigen pjuter waar het eerst prima op leek te werken. Niks Nada noppes.:confused: Daag plannen om de pc mee op vakante nemen :mad:
Moet op Com3 zitten en 4800 of 9600 baud. maar wordt niet gevonden.
Wat kan er zijn ?
Heb je de drivers van de usb poort naar com poort al geprobeert te vernieuwen??
Anders ff alles goed verwijderen en weer opnieuw alles installeren.
hansb42
21st August 2006, 17:33
Heb je de drivers van de usb poort naar com poort al geprobeert te vernieuwen??
Anders ff alles goed verwijderen en weer opnieuw alles installeren.
Ja en nu net nog eens op de pc op me werk geinstalleerd. Niks dus. Driver gaat goed. stop de usb stekker er in. nieuwe hardware etc gevonden. In apparaat beheer staat tie in com3. poort instellingen op 9600-8-none-1 gezet
Maar de bijbehorende software blijft beweren dat er geen gpsmouse gevonden is op de poort. poort op 4800
Nog iemand een slim idee ?
Maikel
22nd August 2006, 12:40
100.000 straten boek van de anwb maar in de auto leggen?? :D :D
Maikel
Neonic
22nd August 2006, 14:45
100.000 straten boek van de anwb maar in de auto leggen?? :D :D
Dat zijn nou eens antwoorden waar je wat aan hebt :) werkt altijd.
Uriel
23rd August 2006, 05:42
Ja en nu net nog eens op de pc op me werk geinstalleerd. Niks dus. Driver gaat goed. stop de usb stekker er in. nieuwe hardware etc gevonden. In apparaat beheer staat tie in com3. poort instellingen op 9600-8-none-1 gezet
Maar de bijbehorende software blijft beweren dat er geen gpsmouse gevonden is op de poort. poort op 4800
Nog iemand een slim idee ?
Er zijn van de gps test progjes, heb je die al geprobeerd?? Die draaien namelijk zonder een navigatie programma en hiermee kan je alle instellingen afgaan totdat ie goed staat. Of bedoel je hiermee de bijbehorende software?? is dat zo'n progje? anders de winkel waar je m hebt gekocht ff bellen voor info??
Wat voor gps heb je eigenlijk?? en lees ff terug dat ie het wel gedaan heeft??
luovo
23rd August 2006, 05:54
zoek het een smet "gps info.exe" zat bij mij op mijn install cd. hij zocht de gps en heeft ze gevonden op com poort 4. dan naar MM configuration gaan en die instellingen overnemen, opslaan en dan gaan met die banaan :) kan ook zijn dat je moet wachten totdat hij een signaal krijgt( ledlampje begint dan te flikkeren) en dan mss eens op reconnect klikken en dan zou die het moeten doen.
hansb42
23rd August 2006, 09:25
zoek het een smet "gps info.exe" zat bij mij op mijn install cd. hij zocht de gps en heeft ze gevonden op com poort 4. dan naar MM configuration gaan en die instellingen overnemen, opslaan en dan gaan met die banaan :) kan ook zijn dat je moet wachten totdat hij een signaal krijgt( ledlampje begint dan te flikkeren) en dan mss eens op reconnect klikken en dan zou die het moeten doen.
Proggie gevonden maar ook deze vind m niet. ik ga wel een nieuwe kopen :mad:
hansb42
23rd August 2006, 09:37
Er zijn van de gps test progjes, heb je die al geprobeerd?? Die draaien namelijk zonder een navigatie programma en hiermee kan je alle instellingen afgaan totdat ie goed staat. Of bedoel je hiermee de bijbehorende software?? is dat zo'n progje? anders de winkel waar je m hebt gekocht ff bellen voor info??
Wat voor gps heb je eigenlijk?? en lees ff terug dat ie het wel gedaan heeft??
Het is een GM-R305 van Evermore. goedkoop ding van ebay en dus blijkt nu weer dat het duurkoop is
Uriel
23rd August 2006, 20:59
Het is een GM-R305 van Evermore. goedkoop ding van ebay en dus blijkt nu weer dat het duurkoop is
Ga maar eens kijken op mijn site, daar staat die van mij met informatie (ff op de link klikken) heb m bij navishop.nl vandaan. Was rond de 100 euro en is echt een toppertje, heb m nu drie kwart jaar draaien en nog geen problemen mee gehad. Kan m echt aanraden installatie ging bijna moeiteloos en na plaatsing op het dashbord linksvoor top ontvangst gemiddeld 7-8 satelieten. Het is de Globalsat BU353 SIRF III USB GPS receiver
Heb ff gekeken en zag dat je die nu voor 75 euro kan krijgen.
http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/85_167/products_id/736
hansb42
6th September 2006, 14:11
Heb nu een Haicom HI-204III USB. loopt als een speer. ten minste binnen snel verbinding met 8 satellieten heb het nog niet al rijdend getest maar ga die test vol vertrouwen tegemoet.
Ik wil as zaterdag weer wat gaan doen zodat ik Zondag wat kan laten zien.:D
hansb42
9th September 2006, 20:34
Ja nu wordt het eindelijk wat. Heb het ding tegen de achter bank geschoeft en nu alleen nog kabels aansluiten stroom er op zetten.
Hoop dat het lukt :D
hansb42
12th September 2006, 09:14
Ok.
Het wonder is geschied. Ik heb een werkende Carpjuter.:D ben er driftig mee aan het rijden en kan nu zowaar de weg naar huis vinden:D
Paar dingetjes nog maar dat komt nog wel.
1e Hibernate gaat heel erg traag. duurt meer dan 5 min en dat is Veel te lang. Lijkt of xp ergens op staat te wachten.:confused:
2e ik hoor via de luidspreker het reutelen van de hardeschijf.:eek:
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.