PDA

Bekijk de volledige versie : Disablen user en wachtwoord

Ninosins
18th May 2006, 00:04
Allen,

Ik heb een probleempje. Als de carputer opstart dan moet je natuurlijk even wachten.
Na het wachten krijg ik een username en wachtwoord veld. wachtwoord hoeft niet dus gewoon op OK klikken. dan start windows op en Media engine start automatisch op en begint meteen muziek af te spelen (HOERA!!):D

Maar wat is mijn vraag: Is het mogelijk om deze irritante veld weg te krijgen? Deze is aangemaakt met het installeren van Windows. Ik wil dus dat als de pc zich opstart ik meteen Windows krijg en niet eerst op OK moet klikken. Heb al bij gebruikeraccounts gekeken maar kon daar niets vinden. Wie van de IT'ers kan me hierbij helpen? (Of de niet IT'ers natuurlijk als je het weet :p

DaBIGOne
18th May 2006, 00:11
Allen,

Ik heb een probleempje. Als de carputer opstart dan moet je natuurlijk even wachten.
Na het wachten krijg ik een username en wachtwoord veld. wachtwoord hoeft niet dus gewoon op OK klikken. dan start windows op en Media engine start automatisch op en begint meteen muziek af te spelen (HOERA!!):D

Maar wat is mijn vraag: Is het mogelijk om deze irritante veld weg te krijgen? Deze is aangemaakt met het installeren van Windows. Ik wil dus dat als de pc zich opstart ik meteen Windows krijg en niet eerst op OK moet klikken. Heb al bij gebruikeraccounts gekeken maar kon daar niets vinden. Wie van de IT'ers kan me hierbij helpen? (Of de niet IT'ers natuurlijk als je het weet :p

Er is een tool, die heet TweekUI daarin kun je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven wat hij moet invullen in het begin..
Kun je nog veel meer mee instellen om je computer sneller te maken.

Edit: het kan ook TweakUI zijn... lijkt mij beter te staan.....

Vipergts/r
18th May 2006, 20:32
Even zoeken op het forum, dat staat hier al.

Ik heb het op de volgende manier gedaan met AL m'n pc's :D :

- Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
- Type "regedit" in (zonder de "") en klik op OK
- Ga in de Register Editor naar: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
- Maak/wijzig de sleutel DefaultUserName met jouw eigen gebruikersnaam
- Maak/wijzig de sleutel DefaultPassword met jouw eigen wachtwoord
- Maak/wijzig de sleutel AutoAdminLogon met de waarde 1
- Sluit de register editor en start je computer opnieuw op

Ja zal vervolgens zien dat de gebruiker die je bij DefaultUserName automatisch bij het opstarten zal worden ingelogd.

Bron: http://support.microsoft.com/?kbid=315231