Bekijk de volledige versie : Te Koop - Omvormers 600 watt
johndope
16th May 2006, 09:02
heb hoogwaardige omvormers van 12 volt naar 600w
dat is genoeg voor zelfs een drilboor :)
consumentenprijs is 199 usd..
de aansluitsocket is echter niet voor de nederlandse standaard, maar dat is te verhelpen met een verloopje van 3 euro of zo een vakantiekitje :D
voor fotos mail mij op
johndope@raketnet.nl
prijs is 60 eur gezien het feit dat er nog ietsjes meer arbeid ingestoken moet worden :cool:
DaBIGOne
16th May 2006, 10:23
heb hoogwaardige omvormers van 12 volt naar 600w
dat is genoeg voor zelfs een drilboor :)
consumentenprijs is 199 usd..
de aansluitsocket is echter niet voor de nederlandse standaard, maar dat is te verhelpen met een verloopje van 3 euro of zo een vakantiekitje :D
voor fotos mail mij op
johndope@raketnet.nl
prijs is 60 eur gezien het feit dat er nog ietsjes meer arbeid ingestoken moet worden :cool:
Ik neem aan dat je 220V 600W bedoelt ?
Dat is een verbruik van meer dan 50 A op 12V houd daar rekening mee.
johndope
16th May 2006, 19:10
er staat op de doos:
converts dc 12v into household ac power
600 watt power inverter
ben geen ster in stroom en spanningen uitrekenen :p
Neonic
16th May 2006, 19:27
er staat op de doos:
converts dc 12v into household ac power
En hoeveel volt heb je bij jouw thuis ? precies 220v ;)
johndope
16th May 2006, 19:30
leg even uit is het niet goed dan?
ja is goed hoor van 12v dc naar 220v ac
wat nog wel belanrijk is hoeveel watt nominaal dus zegmaar het max en rms
johndope
16th May 2006, 19:36
continious 600 en peak 1200
wel lekker toch :p
Ascona
16th May 2006, 19:39
gezien de originele prijs in USD, en het feit dat het niet met de lokale standaard werkt, ga ik ervan uit gaan dat er eigenlijk maar 110V uit komt..
johndope
16th May 2006, 19:42
daar heb je het mis staat echt 220/240 op
Ascona
16th May 2006, 19:45
daar heb je het mis staat echt 220/240 op
oh okido dan. dat was namelijk nog niet vermeld :)
DaBIGOne
16th May 2006, 23:58
Stroomopname (bij max. belasting) :
Continue: 50A
Piek: 100A
Dat is wat hij opneemt in een ideale wereld zonder verlies... helaas hebben we geen ideale wereld, dus denk ik dat je er toch wel 10% bij mag tellen.
Het is zeker veel... leuk voor een koffiezet apparaat, of een boormachine...
Maar tegenwoordig hebben ze ook accu-boren, en bij ieder pompstation kun je een koppie koffie halen.. (of een tas, wat je lekkerder vind).
Als je de kans hebt om een 12V voeding voor je apparaat aan te schaffen heeft dit zeker de voorkeur boven een converter.. maar kun je niet anders (bijvoorbeeld een playstation of XBOX) dan zul je wel moeten.
Houd er ook rekening mee dat een dynamo van een "simpele/gemiddelde" auto iets van 50A (swift ofzo) kan leveren, van een wat dikkere 75 A (Soebje) en diesels iets van 100A (is een gok)
Dus je stroom afname mag NOOOOOIT meer zijn dan wat je dynamo kan leveren, anders fikt hij door.
Ook moet je er aan denken dat je nog andere stroomverbruikers hebt.. denk aan velichting, richtingaanwijzers, die ook niet echt zuinig zijn, dus het is slim om goed onder je dynamo capaciteit te gaan zitten... laad de accu ook wat vlotter op... ook fijn.
Even voor de goede orde:
Ik wil niet je verkoop naar de knoppen helpen hoor, maar ik wil wel graag dat mensen weten wat ze kopen..
60 euro voor een 600 watt continu is nette prijs
DaBIGOne
17th May 2006, 00:06
60 euro voor een 600 watt continu is nette prijs
Absoluut, zeker goedkoop.... mee eens !
johndope
17th May 2006, 08:30
kopen dan:D
johndope
17th May 2006, 08:32
Stroomopname (bij max. belasting) :
Continue: 50A
Piek: 100A
Dat is wat hij opneemt in een ideale wereld zonder verlies... helaas hebben we geen ideale wereld, dus denk ik dat je er toch wel 10% bij mag tellen.
Het is zeker veel... leuk voor een koffiezet apparaat, of een boormachine...
Maar tegenwoordig hebben ze ook accu-boren, en bij ieder pompstation kun je een koppie koffie halen.. (of een tas, wat je lekkerder vind).
Als je de kans hebt om een 12V voeding voor je apparaat aan te schaffen heeft dit zeker de voorkeur boven een converter.. maar kun je niet anders (bijvoorbeeld een playstation of XBOX) dan zul je wel moeten.
Houd er ook rekening mee dat een dynamo van een "simpele/gemiddelde" auto iets van 50A (swift ofzo) kan leveren, van een wat dikkere 75 A (Soebje) en diesels iets van 100A (is een gok)
Dus je stroom afname mag NOOOOOIT meer zijn dan wat je dynamo kan leveren, anders fikt hij door.
Ook moet je er aan denken dat je nog andere stroomverbruikers hebt.. denk aan velichting, richtingaanwijzers, die ook niet echt zuinig zijn, dus het is slim om goed onder je dynamo capaciteit te gaan zitten... laad de accu ook wat vlotter op... ook fijn.
Even voor de goede orde:
Ik wil niet je verkoop naar de knoppen helpen hoor, maar ik wil wel graag dat mensen weten wat ze kopen..
kerel is het niet overtrokken? tis geen pikkepoeliespul zijn de meest professionele omvormers die ik heb gezien..
tevens hebben ze gewoon ISO en CE (!!!!!!!!!!!!!) keurmerken
DaBIGOne
17th May 2006, 09:18
kerel is het niet overtrokken? tis geen pikkepoeliespul zijn de meest professionele omvormers die ik heb gezien..
tevens hebben ze gewoon ISO en CE (!!!!!!!!!!!!!) keurmerken
Daarom heb ik ook geschreven dat je maar 10% verlies moet rekenen ...:D
Het rare is dat bijvoorbeeld computers zelf ook als hoogste voltage 12V hebben.
Dus wat ga je dan doen?
Je gaat 12V omzetten naar 220V met een verlies.. en dan ga je 220V weer terug zetten naar 12V met een verlies... Da's toch niet echt zuinig te nomen.
Het zal je niet alleen spanning van je accu kosten, maar ook brandstof, want alle stroom die gemaakt wordt gewoon uit de brandstof gegenereerd... ook weer met een flink verlies natuurlijk.
Maar je moet het zelf weten.
Een 600 Watt omvormer is hoog, en 60 euro is niet duur alleen de manier waarop een omvormer werkt vind ik niet goed, iedere omvormer.
Je bent minimaal 50% meer stroom kwijt als je je computer via een omvormer aansluit dan dat je hem via een M2-ATX aansluit, en dit is nog optimistisch.
Kijk maar naar dat adaptertje van Mystic:
220V 1,6 A wordt omgezet naar 12V 5.0 A.
Dus opname is: 220 * 1,6 = 352 Watt
Afgifte is: 12v * 5 = 60 Watt
Verlies : 352 - 60 = 292 Watt = 24A
En dan is dit ook nog heel optimistisch, want ik ben er vanuit gegaan de de omzetting van 12V naar 220V GEEN verlies heeft.
johndope
17th May 2006, 09:22
heb jij een betere manier om een xbox in een auto aan te sluiten? :p
DaBIGOne
17th May 2006, 09:24
Ik quote mijzelf:
johndope
17th May 2006, 09:31
eindconclusie
als je op zoek bent naar een omvormer is dit een goeie voor een mooie prijs:p
DaBIGOne
17th May 2006, 09:44
eindconclusie
als je op zoek bent naar een omvormer is dit een goeie voor een mooie prijs:p
Exact !
Maar ben je op zoek naar een manier om je computer in de auto werkend te krijgen, dan is een omvormer niet goed als 1e keus.
hansb42
17th May 2006, 11:01
Zit daar ook niet een ATX voeding in? :confused:
johndope
17th May 2006, 11:26
neen in geen enkele omvormer
DaBIGOne
17th May 2006, 12:38
Zit daar ook niet een ATX voeding in? :confused:
Ik een X-box weet ik niet.
In een PS2 ZEKER NIET !
johndope
17th May 2006, 16:18
slotje verkocht
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.