PDA

Bekijk de volledige versie : Hibernate

Quincy_Volvo240
11th May 2006, 22:13
Even een vraagje.

Is het mogelijk om de pc uit hibernate te krijgen zonder op de aan/uit knop te drukken. Het liefst door op het touchscreen te drukken.

DaBIGOne
12th May 2006, 00:03
Ja, stel je frontend (RR) in op hibernate bij exit.
Dan gaat hij in winterslaap als je exit doet.

Volgens mij is het zelfs mogelijk om een snelkoppeling op je bureaublad te maken.
Maar dan kun je het beste even zoeken in google, trefwoorden: Hibernate en shortcut.

Quincy_Volvo240
12th May 2006, 09:06
Hoe ik hem in hibernate krijg snap ik, maar hoe ik hem dan weer terug krijg :confused:

Ik heb mijn bios zo ingesteld dat hij na stroomverlies, en er komt weer stroom op, hij automatisch weer opstart. Ik heb nu dus voor een centrale knop waarmee ik de pc, het beeldscherm en de versterker van stroom voorzie.

Als ik de pc nu in hibernate zet, hoe krijg ik hem hier dan weer uit zonder op de aan/uit knop van de pc te moeten drukken, aangezien deze achter in de kofferbak zit.

Groeten Quincy

Uriel
12th May 2006, 09:16
Wat voor voeding heb je? Bij mij schakel ik het systeem gewoon met een 12V schakelaar aan en uit. Ik heb een OPUS 120Watt.
Dan is het dus gewoon een 12V draadje trekken naar voren met een schakelaartje erin.

DaBIGOne
12th May 2006, 09:27
Hoe ik hem in hibernate krijg snap ik, maar hoe ik hem dan weer terug krijg :confused:

Ik heb mijn bios zo ingesteld dat hij na stroomverlies, en er komt weer stroom op, hij automatisch weer opstart. Ik heb nu dus voor een centrale knop waarmee ik de pc, het beeldscherm en de versterker van stroom voorzie.

Als ik de pc nu in hibernate zet, hoe krijg ik hem hier dan weer uit zonder op de aan/uit knop van de pc te moeten drukken, aangezien deze achter in de kofferbak zit.

Groeten Quincy

Oh, dan heb je je voeding gewoon helemaal fout gemonteerd.
Als je een centrale kop hebt, heb je ook helemaal geen reden om hem anders aan te sluiten.
Je moet gewoon de remote van je voeding gebruiken (tenzij je zo'n 220V converter hebt, en dan heb je wel een probleem).
Je voeding (M1 of M2-ATX of andere automotive voedingen) genereerd een signaal naar de computer als de voeding aan gaat, en klaar is om de computer te kunnen hebben, en die "drukt" dan voor jou op de knop.
Als je de kop om zet, dan zal de voeding nogmaals op de "knop" drukken, waardoor windows netjet uit gaat, en dan zal hij de spanning er nog iets van 45-60 sec op houden, om de computer goed te laten afsluiten. Dan kun je de hibernate gewoon op de knop zetten, heb ik ook, gaat geweldig.
Je kunt dan ook de remote voor versterkers gebruiken om de versterkers van aan-signaal te voorzien, en je kunt ook gewoon je schermpje daar op aansluiten.

Kijk even bij mijn schema: (Schrik niet, alleen naar het deel carputer/knop kijken)

Quincy_Volvo240
12th May 2006, 12:22
Je moet gewoon de remote van je voeding gebruiken (tenzij je zo'n 220V converter hebt, en dan heb je wel een probleem).

Dat is dus het probleem, ik heb een omvormer :o
Nou ja, dan doen we het zoals het nu gaat :rolleyes:

DaBIGOne
12th May 2006, 12:40
Dat is dus het probleem, ik heb een omvormer :o
Nou ja, dan doen we het zoals het nu gaat :rolleyes:

Gewoon een automotive voeding nemen, scheelt je ook minimaal de helft aan stroomverbruik.

hansb42
12th May 2006, 13:20
Gewoon een automotive voeding nemen, scheelt je ook minimaal de helft aan stroomverbruik.

Jah en prijstechnisch ook niet erg verschillend. net een M2 op ebay gekocht voor 75 dollar.