Bekijk de volledige versie : Ben gestart, maar ga niet hard.
Zo ben na lang meten tekenen, meten tekenen ook van start gegaan.
Eerst wilde ik een beweegbaar scherm plaatsen in de middenconsole aan de bovenkant, schermpje was echter te dik en bleef je zien. Niet goed voor eerste-lijnconcept. Daadoor verhuisde het schermpje naar de onderzijde.
Voor het passen en meten heb ik een kartonmodel, origineel is van achter afgerond dus heb daar iets meer ruimte.
Maar het schermpje onder ging ook niet geheel goed, kwam er niet in zoals ik het wilde. Ben uiteindelijk het middenvakje middels aluminium gaan vergroten.
[/URL]
(http://imageshack.us)
[URL=http://imageshack.us]
Het bakje is nu vergroot. Nu is het wachten op de onderdelen die ik bij conrad heb besteld om het geheel beweegbaar te maken. :)
Neonic
8th May 2006, 21:44
Karton als model gebruikt, hmmmm waar ken ik dat van :D
Snap er nog niet zo veel van maar ziet er wel intressant uit, ben benieuwd.
dashpc
8th May 2006, 22:55
volvo 4xx of niet ?
setsunakaede
8th May 2006, 23:18
Nee hoor, bij z'n clio werkt karton ook uitstekend als mal! :)
Neonic
8th May 2006, 23:29
Karton werkt heeeeeel goed inderdaad.
Past het niet, gewoon effe beetje knippen... en soms ook wat plakken é :D
En .... werkt niet alleen bij Clio's hoor :rolleyes:
volvo 4xx of niet ?
Jep = 440
(staat meer text anders krijg ik het 10 teken berchtje)
Karton werkt heeeeeel goed inderdaad.
Past het niet, gewoon effe beetje knippen... en soms ook wat plakken é :D
En .... werkt niet alleen bij Clio's hoor :rolleyes:
Karton is inderdaad het ideale hulpmiddel bij passen en meten.
De laatste twee foto''s zijn de dichte en open positie. Het klepje dat in de 1-na laatste foto zit wordt bij opengaan weggeduwd door het scherm en zit er dan achter.
Maar dat valt onder de wordt vervolgt wanneer de onderdeeltjes binnen zijn
Jurriaan
9th May 2006, 13:22
Ziet er erg interessant uit. Ben benieuwd wat het verder gaat worden.
Neonic
9th May 2006, 14:14
Snap het nog niet zo erg (blont é) maar gaat wel goed komen wanneer er nog wat foto's volgen :D
Ben in ieder geval hoe het gaat worden. Hou wel van die 'vage' dingen
setsunakaede
9th May 2006, 22:38
Neonic: blond ;)
DaBIGOne
9th May 2006, 22:39
Neonic: blond ;)
Jah, nu heb je hem blij gemaakt, hij zat er gewoon op te wachten. 8- )
Neonic
9th May 2006, 23:02
Jah, nu heb je hem blij gemaakt, hij zat er gewoon op te wachten. 8- )
hehe :) cccc
Mijn onderdeeltje voor het beweegbaar maken eindelijk binnen :)
Met dank aan: Neonic, Setsunakaede, Jurriaan en nog een aantal die ik heb gesproken op de vorige meeting, voor het meedenken :)
Jurriaan
20th May 2006, 17:59
Ah, nu gaat het leuk worden :)
Ik zie een servomotortje uit de modelbouw, klopt dat? Alleen is deze waarschijnlijk van een zeilboot en heeft daarom niet van die korte limieten als in mijn RC autootje toendertijd.
Neonic
20th May 2006, 18:12
Graag gedaan hoor
Ziet er wel heeel intressant uit, ben zeer benieuwd :D
Ah, nu gaat het leuk worden :)
Ik zie een servomotortje uit de modelbouw, klopt dat? Alleen is deze waarschijnlijk van een zeilboot en heeft daarom niet van die korte limieten als in mijn RC autootje toendertijd.
Ja klopt, had eerst twee hele kleintjes 22x11x26 mm, maar die bleken bij de berekening lang niet sterk genoeg te zijn.
Ben daarna aan het zoeken gegaan en uiteindelijk deze. Bij 1 op 1 overbrenging moet hij het precies kunnen (115 Ncm), maar ik voer een reduktie van 1 : 2 in dus dat wordt een makkie voor hem. Dat is inclusief het tegengewicht, dat heb ik er bij opgeteld.
Heb net een tandriemschijf erop bevestigd en het afstandbestuurgedeelte verwijderd en nieuwe draden geplaatst voor de nieuwe aansturing.
Relais en schakelaartjes had ik al binnen.
Het laatse tekeningetje (speciaal voor Neonic) zoals hij uiteindelijk komt te zitten, is doorsnede van de middenconsole. Zowel open als gesloten stand.
Bovenste circel (tandriemwiel) is het draaipunt voor het schermdeel. Het "plankje" erboven heeft zijn eigen draaipunt en zal door het schermpje worden weggeduwd en ontrekt bij stilstand het scherm aan het zicht ;)
Zo ga nu weer verder klooien :)
Neonic
20th May 2006, 20:11
Het laatse tekeningetje (speciaal voor Neonic)
HIHI
maar steekt dat wieltje nou buiten je middenconsole (die bovenste) of lijkt dat maar zo?
Update:
Frame voor de tandwielrollen is klaar, motor is bevestigd en het U-tje waar het scherm op komt krijgt ook vorm.
[/URL]
[URL=http://imageshack.us] (http://imageshack.us)
Neonic
28th May 2006, 21:55
Komt al aardig vorm in zo. heb al een berg stukkies en onderdelen gezien op de meeting en..... dit is echt het betere prutswerk.
Hi-tech :D
BusChauffeur
28th May 2006, 22:19
Jepp...echt hi-tech.
nog effe en dash gaat in massaproductie maaken.
de tekeningen zijn al klaar.... :D
Jepp...echt hi-tech.
nog effe en dash gaat in massaproductie maaken.
de tekeningen zijn al klaar.... :D
JA, maar eerst het proefmodel klaar :)
Ascona
29th May 2006, 00:35
JA, maar eerst het proefmodel klaar :)
en dan de kinderziektes wegwerken
Moet nog het contragewicht en de schakelaars een plaatsje geven en installeren. Het schermpje zakt nu zonder contragewicht weer een deel naar beneden. Maar wilde de foto's jullie niet onthouden, Veel plezier
De technologie:
[/URL]
SChermpje in de dichte positie
Schermpje in half open positie:
Bij half open zijn de koelsleuven voor het schermpje te zien (zwarte rechthoekige uitsparingingen in het aluminium)
Scherpje in de openpositie (nu moet de stroom nog op de servo blijven staan, anders valt hij weer een stukje dicht)
En de Aluminium onderdelen moeten nog zwart worden gemaakt.
@ door 454ss geschoten filmpje (met een ander schermpje erin) [url]http://www.youtube.com/watch?v=PrBeybwM_Is
en nee, het is geen opel
Neonic
4th June 2006, 18:13
Ziet er vakkundig uit moet ik zeggen.
Ga je nog iets maken voor het klepje als je scherm 'weg', omdat je dan een groot zwart vlak heb t in je dash zegmaar. Ziet er misschien een beetje raar / verdacht uit.
Als het allemaal werkt mag je voor mij wel een systeempie verzinnen voor een rolgordijntje ;)
Ziet er vakkundig uit moet ik zeggen.
Ga je nog iets maken voor het klepje als je scherm 'weg', omdat je dan een groot zwart vlak heb t in je dash zegmaar. Ziet er misschien een beetje raar / verdacht uit.
Als het allemaal werkt mag je voor mij wel een systeempie verzinnen voor een rolgordijntje ;)
Nee normaal is het een leeg bakje, als optie kon je destijds casettebandjeshouder of een klepje nemen zodat het een afvalemmertje werd. Enige rare is dat er dan geen radio meer te bekkennen is.
fototje wel zo makkelijk
DaBIGOne
4th June 2006, 18:42
Nee normaal is het een leeg bakje, als optie kon je destijds casettebandjeshouder of een klepje nemen zodat het een afvalemmertje werd. Enige rare is dat er dan geen radio meer te bekkennen is.
fototje wel zo makkelijk
Ik vind het REE-TE-VET !
Super gewoon...
Het enige nadeel is, dat het wel een beetje opvalt als alles in de auto vol ligt met god weet wat, en in dat bakje helemaal NIETS......
Dan ga je toch ook nadenken ?
Ik vind het REE-TE-VET !
Super gewoon...
Het enige nadeel is, dat het wel een beetje opvalt als alles in de auto vol ligt met god weet wat, en in dat bakje helemaal NIETS......
Dan ga je toch ook nadenken ?
Heb alleen die waakhond erinliggen en soms een jas op de achterbank, de rest zit in de armsteun of het dashboardkastje, je ziet dus bijna nooit iest liggen ;)
DaBIGOne
4th June 2006, 18:47
Heb alleen die waakhond erinliggen en soms een jas op de achterbank, de rest zit in de armsteun of het dashboardkastje, je ziet dus bijna nooit iest liggen ;)
Ja, je rookt niet he?
Dus geen lege cigarettenpakkies, en shagbuilen, en aanstekers te vinden. 8 -)
Ascona
4th June 2006, 21:11
en anders neem je ene pakje blauwe bastos en je neemt wat superglue .......
revoldius
5th June 2006, 19:56
knap werk, ik heb er ook al over zitten nadenken waar je in een volvo 4xx een lcd kwijt kan. Slim gevonden in ieder geval maar zit je versnellingspook niet in de weg als hij naar voor staat?
cheerz Rev
ps voor het feit dat er stroom op de servo moet blijven staan kan je simpel weg uit een compaq case zo een elektrisch spoeltje halen: dit is iets waar je stroom op zet en dan verschuift er een staafje in dat spoeltje kan mss handig zijn moetje het spoeltje maar één keer bekrachtigen en spaar je wat stroom uit, niet dat het heel veel uit maakt é:D
knap werk, ik heb er ook al over zitten nadenken waar je in een volvo 4xx een lcd kwijt kan. Slim gevonden in ieder geval maar zit je versnellingspook niet in de weg als hij naar voor staat?
cheerz Rev
ps voor het feit dat er stroom op de servo moet blijven staan kan je simpel weg uit een compaq case zo een elektrisch spoeltje halen: dit is iets waar je stroom op zet en dan verschuift er een staafje in dat spoeltje kan mss handig zijn moetje het spoeltje maar één keer bekrachtigen en spaar je wat stroom uit, niet dat het heel veel uit maakt é:D
Dat naar voren komen valt mee, hij draait in het kastje en bij het draaien komt er niets buiten het kastje. Schermpje zit zo hoog mogelijk om nog over de pook heen te kunnen kijken. Op de begin en eindpositie ga ik magneetjes gebruiken. kracht is 4 kg en aangezien het moment van het schermpje 4kgcm is komt dat goed uit.
Jurriaan
5th June 2006, 21:51
Mooi gedaan zeg. Vakwerk!
Mijn complimenten.
Neonic
5th June 2006, 22:14
Op de begin en eindpositie ga ik magneetjes gebruiken.
Magneetjes zijn om het scherm 'vast' te houden neem ik aan? Maar kan die servo dan nog wel het scherm uit dat magnetisme zegmaar krijgen, is ie daar sterk genoeg voor dan?
Magneetjes zijn om het scherm 'vast' te houden neem ik aan? Maar kan die servo dan nog wel het scherm uit dat magnetisme zegmaar krijgen, is ie daar sterk genoeg voor dan?
Het schermpje geeft een M van 4 kgcm rechtsom. Die kracht staat in de tegengestelde richting van de magneet die hem openhoudt. deze zal op 1,5 cm uit het centrum worden geplaatst en geeft dan een m van 6 kgcm linksom. Resterende moment = 2kgcm linksom. servor kan hebben: 115 Ncm = ca 11 kgcm, maar overbrenging is 1:2 dus kan deze 22kgcm op de hoofdas rondtrekken. En in de positie dicht is het een quistie van uitproberen, met laagjes plakband tussen magneet en staalstripje om de kracht te laten afnemen.
revoldius
5th June 2006, 22:34
hmmm wou dit proberen achterna te maken maar men mechanica is hier iets te slecht voor :rolleyes: had alleen maar buizen voor dat vak :D
cheerz Rev
Neonic
5th June 2006, 22:53
Het schermpje geeft een M van 4 kgcm rechtsom. Die kracht staat in de tegengestelde richting van de magneet die hem openhoudt. deze zal op 1,5 cm uit het centrum worden geplaatst en geeft dan een m van 6 kgcm linksom. Resterende moment = 2kgcm linksom. servor kan hebben: 115 Ncm = ca 11 kgcm, maar overbrenging is 1:2 dus kan deze 22kgcm op de hoofdas rondtrekken. En in de positie dicht is het een quistie van uitproberen, met laagjes plakband tussen magneet en staalstripje om de kracht te laten afnemen.
Dus beetje kort samengevat is de servo dus sterker dan het magneetje ....
Ga er maar gauw mee verder want ben wel benieuwd naar het eindresultaat.
Hebbie er trouwens een cursus / opleiding voor gedaan?
Dus beetje kort samengevat is de servo dus sterker dan het magneetje ....
Ga er maar gauw mee verder want ben wel benieuwd naar het eindresultaat.
Hebbie er trouwens een cursus / opleiding voor gedaan?
Ja zo kan je het ook zeggen, nee geen cursus, opleidingsrichting bouwkunde (mts, hts, tu) dus dat zijn vooral statische berekeningen. Maar heb zo wel enig inzicht verkregen:p
Uriel
6th June 2006, 00:10
Goed gemaakt en bedacht, complimenten. Tis een mooi maar complex idee, knap dat het op deze manier heb uit gedacht. Misschien een mooie uitgebreide handleiding met tekeningen maken zodat meerdere het kunnen maken of wil je het exclusief voor je zelf houden??
Kan me daar ook iets bij voorstellen trouwens.
Any way, erg netjes!
revoldius
6th June 2006, 00:13
ik wil niet de pessimist uit hangen hé maar gaan die riempjes door de lange duur niet verduren? want dan gaat je schermpje niet meer dicht/open
cheerz Rev
DaBIGOne
6th June 2006, 09:10
@Dash:
Wanneer gaat hij in massaproductie ?
En komt er ook een Subaru Impreza versie ?!?
Goed gemaakt en bedacht, complimenten. Tis een mooi maar complex idee, knap dat het op deze manier heb uit gedacht. Misschien een mooie uitgebreide handleiding met tekeningen maken zodat meerdere het kunnen maken of wil je het exclusief voor je zelf houden??
Kan me daar ook iets bij voorstellen trouwens.
Any way, erg netjes!
Thanks, Nee hoor iedereen mag hem namaken (daar is het forum tenslotte voor), heb een tekening van mijn kastje, maar zonder het rekje van de tandwielriemen, heb ik op maat van de riemen gemaakt. Maar het is meer maatwerk voor de V 400 serie. Kan wel het bedachte schakelschema plaatsen. daar heeft iedereen iets aan. Voor de rest is het meten en tekenen op de positie waar je hem kwijt denkt te raken (moest mijn kastje ook vergroten i.v.m. de draai)
ik wil niet de pessimist uit hangen hé maar gaan die riempjes door de lange duur niet verduren? want dan gaat je schermpje niet meer dicht/open
cheerz Rev
Riemen zouden na verloop van tijd iets kunnen uitrekken, maar dat denk ik niet, zijn toch al 1 cm breedt (en het zijn er twee dus 2cm breedt voor 4kg). Open en dicht wordt geregeld via schakelaars. dus blijft het motortje verder duwen totdat het scherm volledig open danwel gesloten is.
BaCk2ScHoOL
9th June 2006, 15:07
Ziet er goed uit!!:eek:
Ik kan hier trouwens leuke ideetjes van opdoen..:D
macmouse
9th June 2006, 17:07
Moet meerdere letters gebruiken om te antwoorden, dus dat doe ik maar.
Bij deze :
VET :D
SwiftuS
9th June 2006, 21:10
Ik ben ook wel geintresseerd in de tekeningen in welke versie van autocad architectural desktop zijn ze gemaakt als dit een versie 2005 of eerder is zou je ze dan kunnen mailen naar markluitjes@hotmail.com. Alvast bedankt verder echt complimenten voor je werk ik heb zelf de opleiding werktuigbouw gedaan maar ik heb niets aan te merken op je berekeningen op je tekeningen of de fabricage. En ow ja die riemen die houden het makkelijk hoor aangezien het tandriemen zijn zouden ze als ze iets uitrekken het nog steeds doen maar dat doen ze niet want ze zijn dik zat.
Dus een dikke pluim voor je werk!
Grtz Mark
Ik ben ook wel geintresseerd in de tekeningen in welke versie van autocad architectural desktop zijn ze gemaakt als dit een versie 2005 of eerder is zou je ze dan kunnen mailen naar markluitjes@hotmail.com. Alvast bedankt verder echt complimenten voor je werk ik heb zelf de opleiding werktuigbouw gedaan maar ik heb niets aan te merken op je berekeningen op je tekeningen of de fabricage. En ow ja die riemen die houden het makkelijk hoor aangezien het tandriemen zijn zouden ze als ze iets uitrekken het nog steeds doen maar dat doen ze niet want ze zijn dik zat.
Dus een dikke pluim voor je werk!
Grtz Mark
:)
Thanks, Heb de 2006 gebruikt, laatste versies slaan nog steeds op in 2004 formaat, dwgtje is je kant op. Dacht zelf ook wel dat de riempjes en de motor ruim bemeten waren. Ben nu bezig met de magneetjes en de schakelaars. Zal nog een how to do + foto's maken wanneer het af is.
Neonic
9th June 2006, 23:03
:) Zal nog een how to do + foto's maken wanneer het af is.
Lijkt me leuk ja. Een soort van mini cursus. Kan je dan ook niet gelijk wat dingen er bij vertellen / tekenen hoe je dat gedoe van die servo enalles heb berekend?
Heb het wel aardig door nou, geloof ik, maar lijkt me wel handig. Niet dat ik ook gelijk zo'n ding gaat bouwen maar vind het zekers wel intressant, en wie weet wat ik nog ga maken é.
Heb fantasie genoeg, nou alleen nog wat meer tijd en geld :rolleyes:
SwiftuS
12th June 2006, 10:20
:)
Thanks, Heb de 2006 gebruikt, laatste versies slaan nog steeds op in 2004 formaat, dwgtje is je kant op. Dacht zelf ook wel dat de riempjes en de motor ruim bemeten waren. Ben nu bezig met de magneetjes en de schakelaars. Zal nog een how to do + foto's maken wanneer het af is.
Dank je wel ik ga eens kijken of ik er wat mee kan maar dat komt wel goed alleen nog ff een mooi plekkie zoeken waar ik het systeem kwijt kan.
Greetz
Uriel
27th July 2006, 00:50
He Dash, ff terugkomend op je vraag; alles wat op de eerste hoofd monitor wordt getoond word ook op het "gecloonde" schermpje getoond. Alleen kan ik met mijn video kaart nog een extra instelling er aan toe voegen waardoor alles videoclips, films, dvd's, etc direct in volledig beeld worden getoond, hierdoor hoef ik dus geen resoluties e.d. voor het achterschermpje in te stellen. Op het moment dat de videoclip etc. is afgelopen zie je dus precies wat er op het voorste schermpje wordt gedaan inclusief navigatie.
Op het achterste schermpje wordt het dus getoond terwijl ik alles voor op mijn vga touchscreen bedien.
Wat jij vroeg kan dus.
Mits je videokaart het ondersteunt. lijkt me snel want ik heb maar een simpel videokaartje; een Nividia Geforce MX400 met 64 mb en tv out.
dash
7th September 2006, 22:51
Om imhotep's topic niet volledig om zeep te helpen,
8 A in zo´n behuizing:D mag je oftewel gaan koelen met vloeibare stikstof of het gaat niet lang werken
deze behuizingen kunnen maar fatsoenlijk dispancieren voor 1 ampere ofzo
Motortje draaid nog geen 5 sec. in mijn geval, of zou ik deze op het aluminium deel van het kastje moeten maken, nadeeltje is dat meteen -
(8 amp en 5 volt 220watt)
dash
9th October 2006, 20:11
De laatste onderdelen zijn besteld en met wat ik in huis heb ben ik verder gegaan.
De gps-ontvager heeft een plekje gekregen, is een type dat door zonwerend glas heen kan kijken :D. Ontvanger is op een aluminium "taartschep" bevestigd, Draad is boven de hemelbekleding weggewerkt. Eerste rit was zonder het dekje, en het taartschepje bewoog me iets te veel, dus is er schuim onder gemaakt en krijgt deze zodoende nog steun van het dekje van het dakraampje, maar daar heb ik geen foto's van omdat met dekje de ontvanger niet te zien is. :p
fototjes:
[/URL] (http://imageshack.us) [URL=http://imageshack.us]
owillems
9th October 2006, 22:34
ferm ferm ferm :D
van het wegdraaibaar scherm krijg ik ook zo ideetjes,
maar het zal niet echt in me wagen passen :(
anyway good job!
rasmAn
10th October 2006, 00:17
Om imhotep's topic niet volledig om zeep te helpen,
Motortje draaid nog geen 5 sec. in mijn geval, of zou ik deze op het aluminium deel van het kastje moeten maken, nadeeltje is dat meteen -
(8 amp en 5 volt 220watt)
zou ik wel doen, ik heb deze al vaak genoeg zien ploffen binnen miliseconden
dash
16th October 2006, 19:49
Heb hem op de aluminium kast gemaakt, dus nu koeling genoeg.
Tevens de eerste testfit van de console met het scherm. moest door de aanpassingen toch nog iets kunstof verwijderen. Maar das gelukt.
De filters voor de compo voor zijn geplaatst. De tweeters zijn geplaats, zijn twee x zo groot als de originele, maar door veel geklooi toch op de originele plaats gekregen, je ziet dus niet dat er iets anders zit.
[/URL] (http://imageshack.us)
[URL=http://imageshack.us] (http://imageshack.us)
Tevens is mijn moederboard met de laatste spullentjes binnen gekomen.
En dit had ik al, ben dus klaar voor de inbouw.
Ga nu eerst de minimale afmetingen van de comp bepalen en dan met het bekende kartonne doosje een plekje geven.
Neonic
16th October 2006, 20:47
NICE :)
Succes met de rest
RST-Smurf
17th October 2006, 12:34
Begint al wat te worden en ziet er al net uit!
Toppie werk man!
Mzzls Iwan
Jurriaan
5th November 2006, 14:13
Dash, het wordt erg mooi. Al wat updates?
dash
5th November 2006, 23:51
Dash, het wordt erg mooi. Al wat updates?
Heb eindelijk de aansluitingen voor de speakers binnen dus zijn de voorspeakers nu ook geinstalleerd, maar zitten achter de standaard kapjes, dus niet veel aan te zien. Verder ben ik nog de software aan het installeren.
Ga eerst nogeen tekeningetje maken van de middenconsol, want dit lijkt me de ideale plaats om de dvd-speler in te bouwen.
dash
27th November 2006, 20:17
Kleine updat:
- Gedachte positie cpc paste niet.
- Uiteindelijk nieuwe positie gevonden :)
- aanvang draden trekken naar nieuwe positie.
met dank aan volvo voor de al voorziene doorvoerpunten ;)
dash
29th December 2006, 10:41
Dit was de eerder gedachte cpc positie, maar aangezien het ding d.m.v. de ventilator toch geluid produceerd, en omdat de versterker er ook komt, waardoor ruimte gebrek ging die naar voren. Platte stekker is voor de stoelverwarming (andere stoel doe ik na de meeting)
revoldius
29th December 2006, 14:12
Nice maar heb je stoelverwarming ingebouwd want op pagina 3 staan er nog geen schakelaars en een paar foto's hierboven wel of dienen deze knopjes gewoon om de pc te bedienen?
cheerz Rev
dash
29th December 2006, 20:33
Nice maar heb je stoelverwarming ingebouwd want op pagina 3 staan er nog geen schakelaars en een paar foto's hierboven wel of dienen deze knopjes gewoon om de pc te bedienen?
cheerz Rev
Scherp gezien ;)
Ik had de knopjes aangeschaft voor de cpc, maar toen ze er eenmaal in zaten wilde ik toch de originele functie er aan toekenen. Heb ook nog gekeken naar tweedehands stoelen met stoelverwarming, maar daar krijg je niet veel garantie op. Uiteindelijk ben ik overgegaan tot het domonteren van de stoel, bekleding er van af verwarmingselementen (aangeschaft bij conrad) erop en weer in elkaar. Heb nu alleen op de bijrijderstoel verwarming, volgende week ga ik de ander doen.
setsunakaede
30th December 2006, 13:30
Ik weet niet hoe het bij de 440 is, maar bij de 340 zijn de stoelverwarmingen deels temperatuurgeregeld. Als je ze aanzet gaan ze aan als de temperatuur in de auto onder 16 graden zakt, zoiets.
Die functionaliteit heb je nu niet, denk ik?
dash
30th December 2006, 20:43
Bij de 440 waren het altijd al knopjes in je dashboard, er zit wel een blokje in dat bij te hoog wordende temp. van de stoel de stroomkring vd verwarming verbreekt. Maar dat heeft inderdaad niets te maken met de omgevingstemp.
Kan zijn dat dat het er wel in zit, want bekabeling zit in al de auto's, alleen het knopje en de verwarmingselementen niet.
dash
29th January 2007, 21:18
Het kastje voor de mobo is in de maak:
imhotep
29th January 2007, 21:29
Het kastje voor de mobo is in de maak:
ziet er heel goed uit :)
454ss
29th January 2007, 23:07
Ik zie dat je zo'n radiomodule hebt. Ben heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen.
GeeDee
30th January 2007, 00:53
Ik zie dat je zo'n radiomodule hebt. Ben heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen.
Ja ik ook. Ik heb vernomen dat daar eigenlijk nog geen software voor is, of loop ik achter de feiten aan?
tilma800
30th January 2007, 19:00
Ik heb het geprobeerd, maar zonder antenne is er binnen in huis zeer slecht ontvangst, maar het werkt allemaal wel. RoadRunner ondersteunt de radio al.
dash
30th January 2007, 19:16
Alles wat zo'n beetje bekend is van de radio heeft digeridoo in een topic geplaatst :)
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2353&highlight=radio
dash
12th June 2007, 22:55
kleine update:
Nieuw schermpje, het oude is stuk. Het nieuwe schermpje was net wat zwaarder. Dus een deel van de onderzijde van het klepje weggevijld / geschuurd. Hij kon net ronddraaien. In de auto gemonteerd en hij bewoog niet. :( Sterker nog de verbinding tussen tandriemschijf motor begaf het.
Dacht dat kasje bij plaatsen vervormde en daardoor meer kracht nodig was.
Modificatie aan het meganisme:
- groter tandwielriem op de as van 20 naar 25 tanden.
- motor i.v.m. groter tandwiel verplaatst.
- motor-as ontlast door extra asje + 2x kogellaager.
- bekabeling kasje vervolmaakt.
na modificatie nog een x geplaatst. Maar nog steeds draaide hij niet.
Ding uit de auto en getest, en hij werkte weer wel. Stroom getest. Zowel de auto als met een normale pc voeding draaide hij niet. Uiteindelijk bleek het het draadje van het scherm te zijn.
Oplossing: gat draad vergroot + sterkker verbinding iets verhoogd gemonteerd.
Hij draaid mooi rond. Nu alleen de ellende met de schijf oplossen.
Ding liep 2x vast en bleef ook na opstarten niet werken. Denk dat het ligt aan de ide verdeling. ide 0 is de sata en ide 1 is voor de ide. Heb daarom een sata/ ide converter in de bestelling en ga hem daarmee uittesten. werkt het dan nog niet dan ga ik de normale hd gebruiken.
Neonic
12th June 2007, 23:28
da's geen prutsen meer é... das high-tech :)
en wanneer gaan we het werkend en wel aanschouwen op de volgende meeting ?
't vorige 'design' zag er al cool uit in ieder geval.
revoldius
12th June 2007, 23:31
Hij draaid mooi rond. Nu alleen de ellende met de schijf oplossen. Ding liep 2x vast en bleef ook na opstarten niet werken. Denk dat het ligt aan de ide verdeling. ide 0 is de sata en ide 1 is voor de ide. Heb daarom een sata/ ide converter in de bestelling en ga hem daarmee uittesten. werkt het dan nog niet dan ga ik de normale hd gebruiken.
Dacht dat SATA maar één aansluiting had, dan kun je toch onmogelijk 2 apparaten aansluiten. :rolleyes: of begrijp ik het verkeerd?
cheerz Rev
dash
13th June 2007, 00:24
Dacht dat SATA maar één aansluiting had, dan kun je toch onmogelijk 2 apparaten aansluiten. :rolleyes: of begrijp ik het verkeerd?
cheerz Rev
Nee dat heb je goed.
zitten twee sata-aansluitingen op mobo, maar deze vallen beide onder ide 0 de 1 is wel master en de ander slave.
En nog 1 apaarte ide die onder ide 1 valt. Heb al in de bios gekeken, maar kan het niet aanpassen.
Had hem graag als nav naar de volvo-meeting in Gent gebruikt (bezoek volvo-fabriek, echte aanrader). Had gister afond buiten 12 sats te pakken met goede ontvangst en nog 2 met slechte. En toen liep die vast en wilde niet meer in xp komen. Hij veranderd de letter van de flashdisk en daardoor ziet win niet meer waar die schijf zit. Bij het opnieuw installeren gaf hij de meelding dat het op 0 moest om stabiel te draaien.
heb in ieder geval weer iets te doen.
dash
13th June 2007, 00:26
da's geen prutsen meer é... das high-tech :)
en wanneer gaan we het werkend en wel aanschouwen op de volgende meeting ?
't vorige 'design' zag er al cool uit in ieder geval.
schermpje hangt nog in de auto, comp is er ff uit. volgende meeting zou het zomaar kunnen werken. Comentaar op me werk, schermpje, waar zit die dan, ik zie niets :)
hansb42
13th June 2007, 10:30
cheerz Rev
Hmm. ik heb (op asus a8v deluxe) 2x sata en nog een s2 op een promise raid controller. Maar het is wel zo dat ik een 2e sata niet werkend krijg op de 2e de sata aansluiting. wel op de promise die ik dan als ide in het bios moet zetten.
dash
14th June 2007, 20:49
vandaag de sata-ide converter binnen, win xp geinstalleerd en geen probleem bij de install, zoals de vorige keren. Het lijkt er dus op dat win xp op de primary ide wil. Bij mij heeft sata ide 0 en de ide ide 1. Dacht eerst dat hij op de master moest. Maar met primary bedoelde hij de ide,
nu eerst het ding goed op zijn donder geven voordat ik hem weer in de auto bouw en hij weer uitvalt. :p
dash
18th June 2007, 19:40
Bordje blijkt een probleem te hebben met de vga driver. Bij test instal schermpje aangesloten, daarna schermpje los en weer opgestart. Bij opnieuw opstarten daarna kreeg ik nog wel het windows zandlopertje, maar daarna niets meer. F8 met verwijderen vga driver bleek de oplossing :mad: had ik eerder moeten weten.
Maar hij zit er sinds zaterdag in en heeft me al naar friesland genavigeerd.
geluid was ik niet echt weg van, bleek dat 1 knopje anders moest voor de equaliser. Klinkt nu en stuk beter. Alleen nog een beetje storing (motor geluid) in het begin. groundloop de oplossing?
Neonic
18th June 2007, 20:28
Bordje blijkt een probleem te hebben met de vga driver. Bij test instal schermpje aangesloten, daarna schermpje los en weer opgestart. Bij opnieuw opstarten daarna kreeg ik nog wel het windows zandlopertje, maar daarna niets meer. F8 met verwijderen vga driver bleek de oplossing :mad: had ik eerder moeten weten.
Maar hij zit er sinds zaterdag in en heeft me al naar friesland genavigeerd.
geluid was ik niet echt weg van, bleek dat 1 knopje anders moest voor de equaliser. Klinkt nu en stuk beter. Alleen nog een beetje storing (motor geluid) in het begin. groundloop de oplossing?
Denk wel dat zo'n groundloop ding zal helpen ... of anders effe een paar kabels nakijken of ze niet ergens langs lopen wat die storing kan veroorzaken. Leuk dat 't allemaal goed gaat é
Schermpie werkt ook zoals de bedoeling ? Je snapt wel dat er bepaalde figuren zijn die wel beniuewd zijn dus ... FOTOOOOO :)
maar .... wat moet je nou toch in friesland doen :confused:
was 't voor je werk of .... vrijwillig ?
dash
18th June 2007, 21:02
Denk wel dat zo'n groundloop ding zal helpen ... of anders effe een paar kabels nakijken of ze niet ergens langs lopen wat die storing kan veroorzaken. Leuk dat 't allemaal goed gaat é
Schermpie werkt ook zoals de bedoeling ? Je snapt wel dat er bepaalde figuren zijn die wel beniuewd zijn dus ... FOTOOOOO :)
maar .... wat moet je nou toch in friesland doen :confused:
was 't voor je werk of .... vrijwillig ?
Kabels nakijken, en je weet hoe mijn kabels lopen, zijn trouwens wel afgeschermde kabels (dus met aluminiumfolie buitenschil eromheen). Eerst eens polsen hoe het gaat met groundloop.
kasje is geaard op de m2.
foto's doen er geen recht aan, moet je live zien, beweegt mooi met het grotere wiel, Friesland was vrijwillig, had de route al een paar x gerede, maar kreeg nu toch op delen een andere route. :p
Ga van het weekend nog wat met de energie toevoer doen en daarna wordt het skinnen. HQT vandaag ook aan de praat, klinkt niet verkeerd en bijna alle zenders rds ontvangst :) gebruik nu de RR bmv skin
setsunakaede
18th June 2007, 23:22
Hee Dash..., Heb ik nou wat gemist? Jouw auto lag toch in de poeier? Hoe staat het daarmee?
dash
19th June 2007, 09:24
Hij is total los verklaard, met behoud van restanten. Er is niets vitaals stuk, kokerbalken zijn nog recht en kreukelzone heeft niet hoeven werken. Ga dus op zoek naar een binnen en buiten bumper voor zowel voor als achter in de juiste kleur. De deuk in de kofferbak heb ik er al uitgedrukt.
revoldius
19th June 2007, 16:35
Wanneer is dit gebeurt, hoe en veel schade?
cheerz Rev
setsunakaede
19th June 2007, 17:43
Hij is total los verklaard, met behoud van restanten. Er is niets vitaals stuk, kokerbalken zijn nog recht en kreukelzone heeft niet hoeven werken. Ga dus op zoek naar een binnen en buiten bumper voor zowel voor als achter in de juiste kleur. De deuk in de kofferbak heb ik er al uitgedrukt.
Ah, dus je rijdt nog vrolijk rond in de rooie? Mooi dat je in ieder geval niet helemaal overnieuw hoeft te beginnen, en helemaal super dat de echte vitale delen nog heel zijn.
Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar hoe het bij jou nu zit en hoe het er "van binnen" uit ziet! Heb je meer/betere foto's en filmpjes?
Goed bezig hoor!
dash
19th June 2007, 23:12
Wanneer is dit gebeurt, hoe en veel schade?
cheerz Rev
begin mei, zowel voor als achter zowel binnen als buitenbumper verbogen / stuk en plaatwerk iets de koferbak ingezet. Plaatwerk heb ik al wel redelijk recht, is van binnen niets meer waarneembaar, achter de bumpers moet ik nog aan.
Ben niet zo'n fotograaf, dus 1 uit het archief, de dvd rewriter, zal er nog een van de voorzijde maken.
de dvd zit op de plek van het oude lampje, en aarom zitten er nu twee aan de zijkant. Kwam er zo ook achter dat een ledlamje maar via 1 kant de + accepteerd, anders doet die het niet.
overige onderdelen zijn nog niet echt te zien gweest op de meetings en foto's daarvan volgen pas nadt ze op een meeting te zien zijn geweest.
Neonic
19th June 2007, 23:43
en foto's daarvan volgen pas nadt ze op een meeting te zien zijn geweest.
Dat vraagt dan om weer een meeting é :)
Heb dat kleppie wel gezien op een meeting (en foto's), ziet er errug netjes uit.
revoldius
20th June 2007, 00:45
Van waar komt die klep, bedoel waar is die ongeveer gesitueerd, van wat was ze? (handschoen kastje?^o))
cheerz Rev
dash
20th June 2007, 00:49
Van waar komt die klep, bedoel waar is die ongeveer gesitueerd, van wat was ze? (handschoen kastje?^o))
cheerz Rev
Ja, das de bovenkant van het handschoenen vakje. Ide slimeline converter moest ik wel verlengen met draad ertussen. Die converter zelf was te hoog.
Zo past hij erop en krijg je hem nog in de auto geplaatst ook. Naast de dvd rechts zie je de usb hub, deze komt met twee aansluitingen uit in het kastje om je i-pod, camara, of id aan te hangen. Niet namaken he :p
setsunakaede
20th June 2007, 10:43
Dat vraagt dan om weer een meeting é :)
Heb dat kleppie wel gezien op een meeting (en foto's), ziet er errug netjes uit.
idd!
Vanavond, bij mij voor! :D
Greenthumb
20th June 2007, 12:57
Oke, waar woon je? :D
setsunakaede
20th June 2007, 19:40
Delft! Vlakbij het station.
dash
24th June 2007, 00:27
moet nog wel een paar dingen afmaken / verbeteren, maar cpc vanaf vorige zondag up and running :)
Greenthumb
24th June 2007, 12:37
Gefeliciteerd!!!
Kan niet wachten om hem in werking te zien.
En een carpc is in feite nooit af, of in ieder geval dat gevoel heb ik altijd.
Dreamcatcher
24th June 2007, 13:57
Gefeliciteerd!!!
Kan niet wachten om hem in werking te zien.
En een carpc is in feite nooit af, of in ieder geval dat gevoel heb ik altijd.
geld ook met de auto is ook nooit af
dash
20th September 2007, 21:06
kleine donatie aan het foto archief, dvdspeler in / op het kastje met ernaast de usb hub.
dash
20th September 2007, 21:17
De meetingbezoekers weten wel waar dit zit en waar het voor is, het eindresultaat nog niet op de gevoelige plaat vastgelegd.
links de originele, rechts de gemodificeerde.
imhotep
20th September 2007, 21:27
jupjup, kweet wat het is, hoe monteer je dat nu mobo er nu eigenlijk op?
dash
20th September 2007, 21:46
nou voorruit dan maar,
aan de onder en rechterzijde zie je een paar gaatjes, daar gaan de boutjes door die je op de rechter inlaat ziet zitten, is wel een gepiel, je bent een uur verder voordat het geheel op zijn plek zit, maar het zit dan muur vast.
dash
20th December 2007, 14:44
Nieuw kastje gemaakt. met ander voeding (zie ander topic)
Vanmorgen cpc weer in de auto gesleuteld.
Gestart, cpc aan. en niets. Wel stroom op de fan, maar de cpc ging niet aan.
Nu heb ik de gewoonte om de blazer pas aan te zetten waneer het metertje (koelwater) begint te bewegen. Inmiddels ca 3 minuten later, was de cpc opgestart en liep.
Na 5 minuten stopte hij er weer mee. Kon nu bijna niet te warm zijn. Dus dan moet het haast wel te koud zijn. Dus blazer uit en ff wachten en jawel 4 minuten later cpc weer aan. Toen de test blazer vol aan en kijken wat r gebeurt en ja hoor na 1 minuutje cpc uit. Conclusie ding heeft het te koud :eek:
Ga vanavond met de brainstem uittesten bij welke temp hij ongeveer er mee nokt. Maar eer gister was de laagse waaarden die ik uitlas toen de cpc al een paar minuten draaide 11 graden. Bordje moet en 0 tm 60 aankunnen.
Dat betekend dus wel een nieuwe plaatsje zoeken :( .
Kan ik meteen de op komst zijnde nieuwe ssd :) een plekje geven.
Oude 5 mb/s schrijven en 9 mb/s lezen.
Nieuwe 80 mb/s schrijven en 100 mb/s lezen. :) :) :)
Deze ssd is de op 1 na snelste die er nu te krijgen is. De snelste verkopen ze ook, maar die is dan meteen twee keer zo duur.
Kan bijna niet wachten
dash
22nd December 2007, 18:50
zo vandaag getest. Ding ging sóchtends niet aan en ook na 1,5 uur rijden nog niet. Toen een doekje aan de bovenzijde van de kast gedaan en heeft de auto 1 uur stil gestaan. En het ding ging aan.
Brainstem gaf aan 38.4 graden. Stukje rijden (zonder blazer aan) en iedere keer ging de temp wat oplaag de temp die ik als laatste uitlas was 4,8 graden en een minuutje later ding uit
@ 2008-01-20 Kastje 2:
454ss
22nd December 2007, 23:37
Dus toch ander plekkie zoeken??
Lexophilia
23rd December 2007, 03:49
Nu is het wachten op de onderdelen die ik bij conrad heb besteld om het geheel beweegbaar te maken. :)
ben ik benieuwd naar wat je besteld hebt om het beweegbaar te maken..
dash
28th December 2007, 23:53
ben ik benieuwd naar wat je besteld hebt om het beweegbaar te maken..
zie foto
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1873&page=2
en voor de later vervangen tandwiel http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1873&page=7
De ssd is binnen :)
Echter geeft het ding nadat de complete installatie van xp is voltooid (inclusief opstart xp aansluitend op de installatie) bij het opstarten een read / write error :(
ook os op een normae sata getest, maar die doet het goed zodat de biosinstellingen zijn uit te sluiten als oorzaak.
Ook een copie middels ghost geeft het zelfde resultaat.
Schijf is dan ook niet meer bereikbaar via de normale os en geeft een error.
na formateren is die wel weer te gebruiken. Maar dus (nog) niet als os schijf
Heb de fabrikant gemaild, dus ff afwachten
Heb gezocht naar de nieuwe plek, weet er maar 1, maar ga eerst proberen of het met wat isolatie is op te lossen, omgooien kan altijd nog.
Ook de kabels van mp3car nog niet binnen zodat de stoomvoorziening mod nog op zich laat wachten.
dash
29th December 2007, 12:30
Die van mtron zijn echt snel, gister avond mailtje gestuurd en 2 uur later reactie. Suggesteis geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Weer gemaild en reactie terug, stuur maar terug, indien deffect een nieuwe retour en anders refund wegens niet functioneren met mijn bordje.
454ss
29th December 2007, 12:58
Kijk dat is nu service!!!:) Dat zie je helaas niet vaak meer.:(
Geen werkende cpc van jou op de meeting?
dash
30th December 2007, 01:01
klinkt gemeen, maar ik hoop dat hij stuk is want xp direct volgend op de install werkt een stuk sneller
moet morgenochtend nog de laatste hand aan de cpc leggen (hij zit er nu niet in en een paar aansluitingen in de auto liggen ook los)
Een extra stroom draad voor de standby staat ook op de lijst
@ (5-01-2008) de disk is niet stuk, maar blijkt niet compatible met mijn mobo :( , krijg de aanschafprijs wel weer terug
@ (8-01-2008) krijg het totale bedrag terug, alleen de verzendkosten terug zijn voor mijn rekening, Top producent die Ntronics :)
@ (19-01-2008) op 10 januari is het bedrag incl. verzendkosten bijgeschreven.
Kwam ook tegen dat mijn huidige sdd een SLC (singel level chip) is en dat de Ntronisc een MLC (multi level chip) is. Op de transcend zijn de SLC versies ook een stuk duurder dan de MLC, waarsschijnlijk zijn er minder MLC's nodig om aan het zelfde aantal Gb te komen. Ga nu dus op zoek naar een snelle sdd met SLC
dash
20th January 2008, 18:30
foto kastje 2 erbij geplaatst.
Kastje 3 is in wording:
dash
20th September 2008, 16:56
na lang wikken en wegen tussen de d945gclf2 en de dg45fc, heb ik besloten om toch voor de dg45fc te gaan.
Verbruik in idle is bij de d945gclf2 32 watt, de dg45fc 38 watt
piekverbruik is een ander verhaal, d945gclf2 38 watt, dg45fc 70 watt
Uit eindelijke commentaar op de audio door REDgti (winnaar auto audio prijzen in VS) op mp3 gaf de doorslag.
Setup gaat worden:
mobo: dg45fc, processor: E8500, processor koeler zalman cnps8000, 1 G geheugen, os hd wordt een ssd, maar eerst met een gewone schijf testen hoe lang de schijf gebruikt wordt bij het opstarten.
De processor en de koeler heb ik al binnen, de mobo en m4 zijn onderweg, geheugen heb ik net besteld.
ps Oude mobo wordt een desktop pc, heb daarom tevens een minivoeding aangeschaft, ga die kast zo plat mogelijk maken.
454ss
21st September 2008, 01:55
Tjonge Dash, je hebt er wel goed over nagedacht geloof ik he? Een typisch gevalletje van niet over 1 nacht ijs gaan.;) Ik moet zeggen dat je meer geduld hebt dan ik! Naar het verbruik heb ik eigenlijk nooit zo goed gekeken, zelf heb ik meer gekeken naar prijs/prestatie/functie van het moederbord. Inmiddels weet ik eigenlijk alleen nog maar maar dat het een Jetway is, type zou ik niet kunnen zeggen.
dash
21st September 2008, 10:20
Heb ook nog naar jetway gekeken en wel deze: http://www.mp3car.com/vbulletin/general-hardware-discussion/83012-solid-state-drives-boot-times-16.html zie filmpje van Salmizar (Jetway J7F2WE2G)
Maar dat bord was al een tijd uit, kan dus sneller. Met de Jetway met een losse processor waren de recenties niet altijd even goed, dus voor intel gegaan. 3 jaar fabrieksgarantie en voor de specs niet duur.
mobie 3000 (16 Gb) is momenteel ca. € 170,-
dash
8th October 2008, 21:15
knoop doorgehakt, os wordt de mtron 7500 16GB http://www.ssdisk.eu/pro_7500_25_16.php en hij zit nu in de exportscan
dash
9th October 2008, 20:09
mtron is binnen, Full xp pro (geen tweaks) met de drivers van het bord erop, vanaf start met hibernate 21 sec xp up and running
454ss
9th October 2008, 20:41
Da's wel snel voor een standaard os-install.:) Vindt je het zo genoeg of ga je het os nog tweaken?
dash
9th October 2008, 21:05
ga nog ff met nlit stoeien, maar de kans is groot dat het toch een full version wordt waarbij alleen met msconfig het nodige wordt uitgezet.
cpc staat geschakeld aan het alarm, en het naar de auto toelopen en instappen duurt ca. 20 sec. Dus als alle drivers erop staan en hij in de auto zit ben ik met 21 sec heel tevrede :), Maar het zal wel iets oplopen.
dash
19th October 2008, 20:15
Het nieuwe systeem is in aanbouw, nog ff de oude layout, maar die werd te warm, en de koude opstart die het bordje had was er niet mee verholpen.
De kast en de toen nieuwe cpu koeler:
[/URL]
Op de tray in de auto:
Voor het nieuwe systeem wordt weer misbruik gemaakt van de bestaande tray
Eerst zat er alleen de versterker. Daarna de mobo en versterker.
En nu dan de nieuwe mobo en de versterker.
De koeler van de nieuwe mobo is ietsje groter, maar ook een stuk stiller :)
Deze mobo kan veel stroom verbruiken en vandaar dat de voeding wordt geupgrade van een dsx12vd + m2 naar de m4.
Tevens een nieuwe ssd (mtron). Deze is puur voor de snelheid toegevoegd.
De oude (transcend ziet er na het sprayen met wetprotect niet meer uit, maar kan nu wel heel goed tegen vocht ;)
De gemodificeerde tray met ernaast de onderdelen welke ongeveer op de positie liggen waar zij komen:
454ss
19th October 2008, 22:22
Zo, zo, hard aan de knutsel geweest?;)
Waar zit die tray eigenlijk? Onder de stoel of zo? Of in de kofferbak? Wel mooi om alles zo bij elkaar te hebben.
dash
19th October 2008, 23:47
Onder de stoel, kofferbak is leeg.
Ben nu bezig met het bedraden en het maken van de nieuwe draden.
Kabel m4 moet je zelf maken, die zit er niet bij en ik wil de usb programering ervan gebruiken.
(vreemd, die laatse foto die ik zelf heb geplaats toont hij bij mij nu niet :confused: )
@ net offline bestanden weggegooid en hij is weer te zien, blijft raar spul die computers
dash
25th October 2008, 20:50
wat verder met testen, krijg de hyernate tijd niet onder de 21 sec.
Gebruik nu de m4 indien die helemaal uit staat stuurt hij pas na 5 sec een startup naar de mobo. Waneer hardoff is never, dan duurt dit 2 sec.
Heb ook al met de usbinstellingen van de m4 gewerkt, maar krijg die 5 sec niet kleiner. Wat wel heel mooi is. De anti thump (versterker) tijd is instelbaar :) Heb die nu op 21 sec, maar moet nog in de auto gaan testen of dit de juiste tijd is. Maar dit zou wel beteken geen plop meer op de versterker.
Bij hybernate zet de mobo de usb dives uit (ook al is hardoff never), jammer genoeg niet bij standby.
454ss
25th October 2008, 22:40
Die 5 seconden is wel jammer ja, dat is bijna 25% van de totale opstarttijd. Maar ja, never off is ook weer zo wat.. Een lege accu wil je ook niet meemaken. Ik vind de post ook altijd zonde van de opstarttijd, ook al staat ie op quick ipv full. Helemaal uitzetten kent ie niet.
Nu heb ik een Jetway bordje en eerst een Via. Ik kan het niet hard maken, maar ik had het idee dat het Via bordje sneller was met opstarten.
Een anti-thump van 21 seconden is wel lang. Zelf heb ik met de M2 daar nog nooit last van gehad moet ik zeggen. Als je handmatig de carpc uit zet en weer aan dan krijg ik wel een plop, als ik de M2 laat opstarten/afsluiten (via contact) dan gaat het perfect, nooit een plop. Misschien dat dit ook een beetje aan het moederbord ligt dat ie van jou dat wel heeft?
dash
26th October 2008, 11:52
Ja, via is sneller, ding test eerst de hardware das die 8 sec tot de beep. Via doet dat sneller. Kan ook het verschil zijn tussen een onboard cpu en eentje met een chipset.
Maar ik heb nog een aas achter de hand:
De cpc gaat aan met de afstandsbediening van het alarm. Waneer ik aan kom lopen en instap duurt dat ca 20 sec.
Tevens wil ik deze viad de 2e accu gaan laten lopen en niet meer over die van de auto. En dan zou ik hardoff wel op never kunnen proberen, of op 24 uur of ed. Wellicht dat dan de kleine een maatje groter moet, maar daar kom ik pas achter wanneer die in de auto zit.
Plop had ik bij de oude setup wel, ik weet niet of deze hem geeft. Maar met de instelbare anti-thump kan ik hem echt voorkomen. Die tijd dan precies zolang zetten als het duurt totdat RR is gestart.
dash
3rd November 2008, 21:16
afgelopen weekend De oude bekabeling eruit. Had de bekabeling van instal 1 er ook nog in zitten en neiwue draaden getrokken. Het is nog niet klaar, maar al weer wel een eind op weg:
De nieuwe mobo heeft maar liefst 10 :eek: usb poorten, dus tot nu toe ieder apparaat zijn eigen poort :). Hubje hou ik wel, zit netjes in het kastje en makkelijk om even snel wat aan te hangen.
De dvd-recorder gaat via een verlengde sata kabel (2 meter was net te kort, maar 2,3 meter is net genoeg). Heb gemerkt dat de dvd over usb laten lopen nogal vertragend werkt.
Nu moet ik nog de nieuwe draad naar de radio trekken, de 2 geluidskaarten + bekabeling verwijderen, de draad naar de amp van de sub verwijderen en de nieuwe leggen. Daarna de draad van de wifi en de tv antenne, maar deze twee kunnen ook later.
Neonic
3rd November 2008, 21:25
Lekker bezig geweest met de spaghetti ziet ik.
Kan je ernog een beetje wijs uit worden :D
dash
3rd November 2008, 21:32
Lekker bezig geweest met de spaghetti ziet ik.
Kan je ernog een beetje wijs uit worden :D
Eerst niet echt meer, 2 install's was iets te veel van het goede, dus de zooi er compleet uit getrokken en opnieuw erin en meteen gebundeld en vastgeplakt.
En dit is wat naar de mobo gaat:
Op de iso (radio) stekker zit de molex en de remote van de m4 naar de relais en remote weer terug voor de versterker.
Dreamcatcher
3rd November 2008, 21:53
ziet er netjes uit de draaden zo wanner komje het bij mij doen :D
Neonic
3rd November 2008, 22:32
Ziet er zekers netjes uit zo met dat snakeskin eromheen
Als je van de week tijd heb dan .... ;)
dash
4th November 2008, 11:06
ziet er netjes uit de draaden zo wanner komje het bij mij doen :D
Die van jouw was toch al af, of staat er iets nieuws op stapel.
Ziet er zekers netjes uit zo met dat snakeskin eromheen
Als je van de week tijd heb dan .... ;)
:o Chronisch tekort aan tijd
Snakeskin is hergebruik uit de motorruimte, maar ruimt wel lekker op :) bedankt voor de complimenten.
dash
5th November 2008, 20:49
En zo zit die in de tray met achterin de ssd (licht blauw) en rechts tegen de zijkant de hd voor de data. Links de m4 die boven de versterker is gemonteerd Deze is op de usb aangesloten vai het zwarte blokje rechts achter op de m4. Die kabel is nog niet te verkrijgen en ik heb er de aude draad voor de hqct voor misbruikt. 2e sata van die draad is voor de ontvanger van de adcats toetsenbord. Zwart blokje met rode led op de geperforeerde achterplaat.
Zwarte blokje helemaal voor rechts is de fancontrole, de zalman staat tot nog toe op de laagste stand, en hij blijft koel. In de laagste stand is het meest luidruchtige de fan van de atx voeding waar die nu op wordt getest.
dash
9th November 2008, 19:15
verder met de bedrading, wifi en tv antenne 1 hebben een plekje gekregen.
De wifi antenne klaar voor bevestiging:
[/URL]
wifi op zijn plek (aan de bovenkant van de voorruit net achter het zwarte gedeelte:
en tv antenne 1 (in het hoekje ook achter het zwarte ruitdeel:
dash
18th November 2008, 21:08
de tray is de auto in gegaan:
draadjes aansluiten:
[/URL]
De cover voor het hoge deel van de mobo (de cpu fan) en de m4. Het zwart is speakerdoek. Dekt wel af, maar houd niet veel tegen, koeling blijft zo ruim voldoende:
De mobo hangt op zijn kop onder de stoel, kabel die er doorheen steekt is van de stoelverwarming:
dash
20th November 2008, 11:42
Heb een klein probleempje, af en toe gaat de antenne uit en de versterkers ook. Denk zelf dat het op de autostekker zit want het veranderd bij optrekken of afremmen. En een paar van de pinnentjes gingen er niet geheel lekker in.
Dus kan ik die stoel weer een keer in me handen nemen :mad:
Wat wel heel positief is: door de remote ook te hebben aangesloten op het alarm en de snelle opstarttijd heb ik wanneer ik in de auto stap 0 sec op het opstarten van de cpc hoeven wachten :)
TV werk niet helemaal vlekkeloos. Nieuwe positie voor de 2e antenne zoeken.
Heb op volvo-forum een tip gekregen voor de positie en ga dat uitproberen.
dash
23rd November 2008, 21:50
Nieuwe positie tv antenne in de achterbumper (tip van mede volvoforum lid die dit veel met gps antennes deed en daar de bese ontvangst kreeg) Zal wel met de metalen kooi te maken hebben. Heb meteen een nieuwe kabel eringelegd. De bestaande met een erlengdraadje verlengen was me iets te kort door de bocht.
In ieder geval dit weekend de nieuwe geluidskabel naar de radio getrokken degene die ik had gaf alleen rechts geluid en links heel weinig :mad:
Tevens was er een probleem met de remote draad naar de versterkrs, Hoop dat het de verbindingsblok was met de cpc. Die ging bij de installtie niet geheel van harte. Dus een andere stekker er op . De terugdraad heeft een oog op de versterker. Dus die vast doorverbonden.
De versterker opnieuw ingeregeld, had achter echt teveel geluid en inregeln op de cpc gaf bij terugstelling naar 0 van het volume een soort van reset.
Kwam er ook achter dat de ingang niet op rc, maar op sp stond, zodat het niet zo vreemd was dat het geluid niet al te hard was.
Moet zeggen dat het geluid van deze mobo echt goed is. Lage tonen komen ook van voren. Deze klinkt echt weer als de head die ik had :). Nu alleen nog de subversterker inregeln want heb bij loshalen en weer instekken van die singaalkabel geen verschil, hij moet dus ietje harder.
dash
23rd January 2010, 13:32
De verbinding met het motortje had het begeven. Een reserve had ik all dus die gebruikt, alleen zijn de "armpjes op de servo niet uitwisselbaar,
dus de gehele motor vervangen. bevestiging zit nu met drie boutjes. deze moet meer kunnen hebben.
enige probleem deze draait zo snel dat hij op het einde iets terug veert. zodat je nu af en toe het bakje hoort.
ik heb een langzaam motortje liggen, maar die moet er nog in.
454ss
23rd January 2010, 19:17
Creatief opgelost. Heb je een ander merk servo genomen? Of alleen een zwaarder type? Heeft deze ook meer koppel of draait ie alleen sneller?
dash
24th January 2010, 13:44
de vorige servo kon 1 op 1 draaien. ik draai met een verhouding 1: 3 kracht is niet het probleem. die er nu in zit draaid heel snel. kwam van conrad af. de er in komt is een Hitec en komt bij de modelbouwspecialzaak (2 brothers) vandaan. heb speciaal gevraagd om eentje die langzaam draaid. draaimoment van de eerste is 115 Ncm dus dat ontloopt mekaar niet zo veel. van dege die er nu in zit heb ik geen idee wat het draaimoment is. maar met een factor 3 zat er wel wat speelruimte in.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.