Bekijk de volledige versie : Nieuwe M2-ATX te koop
G666R
20th April 2006, 00:46
Wegens afhaken carputer project (motorische aanpassing, toevoeging van een turbo op mijn supercharger zijn de kosten wat hoger geworden dan verwacht) te koop:
Is inclusief alle kabels ook de p4 kabel.
Dus doe een goed bod. (paar weken geleden 85 euro voor betaald).
160 watts output
Ideal car Power supply for operating P4, P4-M, Celeron, AMD systems
ATX, 6-24V wide input range
Intelligent shutdown controller
ON/OFF motherboard control
Survives vehicle engine cranks
Battery deep discharge prevention
Works with 12V / 24V car batteries
"Anti-Thump" amplifier remote control
15A automotive fuse (mini-blade)
Works with all VIA mini-ITX motherboards
VIA, P4 and AMD CPU support
ATX/HDD/Floppy cable harness (9 inches)
3 faston connectors (12 inches)
1 two-pin motherboard on-off switch wire (9 inches)
4 jumpers for controlling power sequencing schemes
Jurriaan
20th April 2006, 03:53
Gewoon benieuwd, wat voor auto rij je dan?
Een duivelse Scooby 555, die vervolgens tot 666 is omgedoopt?:)
hansb42
20th April 2006, 10:04
Wegens afhaken carputer project (motorische aanpassing, toevoeging van een turbo op mijn supercharger zijn de kosten wat hoger geworden dan verwacht) te koop:
Is inclusief alle kabels ook de p4 kabel.
Dus doe een goed bod. (paar weken geleden 85 euro voor betaald).
Vrienden prijsje, waar wil je die voor kwijt?
Neonic
20th April 2006, 10:32
turbo, supercharger ... Ben er ook wel beniuwd naar ja ...
DaBIGOne
20th April 2006, 10:43
Ik denk dat G666R een grappige GGGGR is.....
Maar goed, ik kan het mis hebben.
Scooby 555 heeft standaard een turbo met intercooler, en geen supercharger, en heeft dus helemaal geen turbo op z'n supercharger nodig.
Robbert
20th April 2006, 14:30
turbo op je supercharger is zoiezo niet echt mogelijk.
okej weet dat vag een 1.4 blok met turbo en supercharger ontwikkeld heeft maar geen turbo óp de superscharger.
maar dat neemt niet weg dat het intressant is wat hij aanbied ;)
Groeten Robbert
Neonic
20th April 2006, 14:50
Ik weet wat voor auto ie heeft :)
Een Toyota Corollaaaaaaa
dan een turbo en een supercharger ... dat vraagt ergens om é
FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO
DaBIGOne
20th April 2006, 16:48
Ik weet wat voor auto ie heeft :)
Een Toyota Corollaaaaaaa
dan een turbo en een supercharger ... dat vraagt ergens om é
FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO
Ik dacht altijd dat een supercharger een turbo was voor motoren die niet met turbo geleverd zijn... maar ik kan het mis hebben...
Edit:
Dit heb ik gevonden op het internet over dit onderwerp:
The key difference between a turbocharger and a supercharger is its power supply. Something has to supply the power to run the air compressor. In a supercharger, there is a belt that connects directly to the engine. It gets its power the same way that the water pump or alternator does. A turbocharger, on the other hand, gets its power from the exhaust stream. The exhaust runs through a turbine, which in turn spins the compressor (see How Gas Turbine Engines Work for details).
hansb42
20th April 2006, 17:24
Ik dacht altijd dat een supercharger een turbo was voor motoren die niet met turbo geleverd zijn... maar ik kan het mis hebben...
Edit:
Dit heb ik gevonden op het internet over dit onderwerp:
Klopt wel een beetje. Turbo wordt door Uitlaatgassen aangedreven en een charger door een tandriem. Doen het zelfde meer lucht in de motor blazen zodat er meer brandstof in kan en dat geeft meer vermogen. Ik zie de combinatie van de 2 ook niet zo snel
Neonic
20th April 2006, 20:30
Die superchargers zie je vaak bij die amerikaanse 'muscle' cars. Dan zie je zo'n brok boven de motorkap uitsteken met een soort van tandwiel er aan waar zo'n brede riem omheen zit. Dat word dan aangedreven door je krukas. Bovenop zie je dan zo'n luchthapper zitten met meestal van die kleppies die open en dicht gaan. Echt cool is dat.
Maar denk dat we hier beter effe in een één of ander motor / turbo blablabla topic verder kunnen gaan leuteren ... anders raakt die gozer nooit z'n voeding kwijt ;)
imhotep
20th April 2006, 20:55
Een van de bekenste merken die nog geregeld supercharges gebruiken is jaguar en landrover... v8 supercharged, beest van een moter :D
Ascona
20th April 2006, 22:08
ik heb wel een beetje interesse voor die M2, maar ik denk niet dat mn bod van 50 euro serieus genomen zou worden, dus doe ik ook geen moeite :)
G666R
20th April 2006, 22:52
jah idd het is een 1999 toyota corolla met een ae101 4agze (1.6 16v superchargerblok) die heb ik afgelopen jaar geswapped. Zit nu op z'n 200pk. maar er komt dus een turbo bij op het supercharger blok. zodat ik eerst gebruik maak van de sc en vanaf 3800 toeren de turbo het overneemt doordat ik daar meer druk van krijg. begin met 0,8 bar tot de turbo het overneemt en z'n 1,2-1,5 gaat leveren.
Maar goed een dure bezigheid vandaar de voeding weg.
Ik wil er minimaal 60 euro voor hebben. (is erg redelijk aangezien ie nieuw is en compleet)
gr dick
@ imhotep: wat dacht je van mercedes?? daar heet ie wel Kompressor. owja en Ford is er ook nog een. wel de americaanse markt dan.
setsunakaede
20th April 2006, 23:01
dus als ik het goed begrijp regel je een enorme turbo, en om het turbogat wat op te vangen houd je je ouwe supercharger?
G666R
20th April 2006, 23:59
die heb ik dus al :P een Turbonetics T04E Hybrid, Ceramic, Ballbearing.
tis de zelfde als op de supra (jdm spec, laatste type) zit.
en jah ik heb geen turbo gat. en nog een voordeel de SC geeft de turbo nog een zetje waardoor ie eerder begint met spinnen.
gr d.
G666R
23rd April 2006, 10:28
is inmiddels opgehaald. mag slotje op.
gr dick
setsunakaede
23rd April 2006, 12:19
Nee, nog niet, eerst een foto van je motorruimte en je auto!
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.