Bekijk de volledige versie : TinyXP rev2
redbrains
16th April 2006, 18:02
hoor goeie verhalen TinyXP rev2....
Edit: Dit mag dus niet.
@rie
16th April 2006, 18:22
mss wat meer info?
ik heb er nog nooit van gehoord iig
edit, ik heb iig een torrent gevonden
ik zal is proberen of die download
phil99
16th April 2006, 21:28
ik heb hem , het is ongeveer 160 mb groot
imhotep
16th April 2006, 21:36
ik heb hem , het is ongeveer 160 mb groot
Edit: Dit ook niet.
SuperVito
17th April 2006, 10:08
hoor goeie verhalen TinyXP rev2....
kan het alleen nergens vinden op t net om te downen... iemand al wel geluk gehad?
Edit: Dit al HELEMAAL niet!
redbrains
17th April 2006, 12:09
Edit: Verwijderd
imhotep
17th April 2006, 12:24
ik heb 2 versie's van tiny xp de rev2 die 185mb groot is en de rev1 (van 1/1/2006) die maar 160 groot is. Ik ga ze nu alle 2 virtueel installeren, kan ik ze makkelijk naast elkaar draaien en vergelijken.
Ook heb ik nog een versie van windows xp lite en daar kunnen we dan ook nog wat mee testen.
oja, ik ga alles in vmware draaien, werkt lekker makkelijk...
Edit: Aanbieden mag ook niet...
tiny xp rev2 = !tinyxprev2 (185mb versie)
tiny xp rev1 = !tinyxprev1 (160mb versie)
xp prof lite = !xplite (322 mb)
Gewoon de text in bold in een msn gesprek met mij typen en je bent vertrokken...
@rie
17th April 2006, 12:28
er is al veel meer te krijgen
ik heb nu:
tinyxp rev02
tinyxprev03
tinyxprev04
al binnen
ik heb ze allemaal van deze site af:
Edit: Foei
maar hoe instal je zoiets
imhotep
17th April 2006, 13:11
rev 4 juist gedownload, die is blijkbaar van 13/april dus nog maar een paar dagen oud...
ik ga hem nu direct installeren en testen :D
imhotep
17th April 2006, 13:21
maar hoe instal je zoiets
Nu hij toch aan het installeren is zal ik je het eens proberen uit te leggen.
Je hebt het programma vm-ware nodig (staat ook op mijn msn server !vmware). Eens je dat geinstalleerd hebt moet je een nieuwe "machiene" aanmaken en dan kan je daar je te testen versie's installeren. Je draait dan eigenlijk een virtuele pc. Je installeert eigenlijk een os in je os waarmee je werkt.
ook handig is om deamontools te installeren, gewoon zoeken via google en installeren. Daarmee kan je virtuele cd-roms aanmaken en dan moet je die iso-bestanden (cd's dus) niet op cd zetten en kan je gewoon van je harde schijf die xp versie's installeren.
Als je nog vragen hebt schoot them...
Oja, de rev4 staat ook op mijn msn drive, met het commando !listfiles kan je alles zien wat ik host...
imhotep
17th April 2006, 14:09
tinyxp rev4 zojuist even getest en werkt goed, rr werkt erin alles erop en eraan en werkt blijkbaar enorm goed en snel.
Ik ga het straks een installeren uit vm-ware op mijn gewone machiene, dan kan ik nog beter vergelijken...
ThEScReW
17th April 2006, 14:37
Dus ddat is een xp die compleet zelfstandig werkt zeonder vm ware ook ? Lijkt me leuk en khad er nog nooit van gehoord ..
@rie
17th April 2006, 14:45
ik heb dus geen idee hoe ik dat moet installeren
me carpc is toch nog kaal dus ik zou het er wel ff op willen gooien
tijd voor een howto mss?? :D
imhotep
17th April 2006, 15:13
gewoon de iso op cd branden (image op cd zetten staat er in nero, of iets dergelijke)
Daarna in je bios instellen dat je moet booten vanaf cd en dan gewoon opstarten, installeren gebeurt volledig automatisch...
@rie
17th April 2006, 15:28
meen je dat nou, waarom lukt me dat dan niet:confused:
Ascona
17th April 2006, 16:03
hahaaaa dankzij hier even naar te googlen heb ik eindelijk een lichte grafische browser gevonden voor onder windows :)
imho, k ga u effe toe toevoegen op msn denk ik. k ken wel een paar mensen die interesse hebben :)
@rie
17th April 2006, 16:08
zo, eindelijk gelukt
rev04 is nu geinstalleerd op me carpc
ik hoopte eigenlijk op een snellere opstarttijd maar dat is het niet echt geworden, ik ga nu ff proberen om nog wat te tweaken :P
imhotep
17th April 2006, 16:10
zo, eindelijk gelukt
rev04 is nu geinstalleerd op me carpc
ik hoopte eigenlijk op een snellere opstarttijd maar dat is het niet echt geworden, ik ga nu ff proberen om nog wat te tweaken :P
start bij mij toch sneller op hoor
@rie
17th April 2006, 16:14
hoeveel sec cold boot bij jou?
bij mij was me eerdere xp 32 sec ofzo
nu is het 30 dus het scheelt niet veel
ik ben nu bezig met bootvis enz kijken of het helpt
imhotep
17th April 2006, 16:16
hoeveel sec cold boot bij jou?
bij mij was me eerdere xp 32 sec ofzo
nu is het 30 dus het scheelt niet veel
ik ben nu bezig met bootvis enz kijken of het helpt
kan nu niet uittesten want ascona is hem aan het downloaden van mij....
@rie
17th April 2006, 16:34
vreemd bootvis lijkt niet te werken
als ik system optimize doe dan krijg ik een foutmelding
scheduler timeout ofzo
analyseren gaat wel maar optimaliseren niet
en de hibernate finctie zit er ook niet op geloof ik
@rie
17th April 2006, 17:36
ik heb nu toch maar rev02 erop gezet, deze lijkt wat completer
bootvis werkt er wel op
maar de hibernate functie is ook hierbij niet aanwezig.
volgens bootvis is de boot done in 16.4 sec
maar ik krijg bij 30 sec pas mijn bureaublad...
redbrains
17th April 2006, 18:03
al wel iets kunnen vinden als nadeel verder?
ThEScReW
17th April 2006, 21:17
Wat zijn nu eindelijk redenen waarom je dit zou gebruiken ipv de gewone xp ?
Ik moet zeggen dat ik hem wel ngo niet getest heb. De download linkjes die ik vond zijn veel te traag. Of kan iemand hem op een ftp zwieren ergens ?
:)
THX
@rie
17th April 2006, 23:00
te traag?
die link die ik gaf, van die torrents die liepen bij mij 300kb/s
meer kan mijn verbinding nie eens aan..
ThEScReW
17th April 2006, 23:20
die torrent lukte bij mij niet direct, welke torrent client heb je ?
Ik heb 1.2 mb/s downstream :) :)
@rie
17th April 2006, 23:26
ik gebruik utorrent, werkt perfect
[mp3]neo
17th April 2006, 23:33
ik gebruikt geen torrent
redbrains
18th April 2006, 00:11
krijg m niet geboot.... wat doe ik fout of mis ik een bestand....?
Deze heb ik op cd gezet... en in andere pc gedaan
o ja gebruik nero om te branden misschien hier iets verkeerds gedaan?
[mp3]neo
18th April 2006, 00:15
ik ben nu ook net klaar met downloaden en ging ffies proberen maar kreeg em ook niet geboot
[mp3]neo
18th April 2006, 00:18
nu boot hij ineens
iso gemount met deamon tools
en dan in vmware
ik heb alleen maar de floppy er uit geflikkert
imhotep
18th April 2006, 13:16
krijg m niet geboot.... wat doe ik fout of mis ik een bestand....?
Deze heb ik op cd gezet... en in andere pc gedaan
o ja gebruik nero om te branden misschien hier iets verkeerds gedaan?
kompleet normaal.
Je moet die tinyxp_rev4 uitpakken, dan krijg je een isobestand en dan moet je in nero burning rom kiezen om een image te branden en dan moet je dat iso-bestand selecteren
whocarez
18th April 2006, 14:27
Heren,
Hou het beperkt met uitleg van warez en andere zaken die niet helemaal legaal zijn. Het forum loopt dan namelijk het risico er mee geaccosieerd te worden en dat willen we natuurlijk niet hebben.
MVG
Jullie Modje
imhotep
18th April 2006, 17:59
Heren,
Hou het beperkt met uitleg van warez en andere zaken die niet helemaal legaal zijn. Het forum loopt dan namelijk het risico er mee geaccosieerd te worden en dat willen we natuurlijk niet hebben.
MVG
Jullie Modje
is tinyxp dan warez?
Als je thuis een licentie hebt voor een win xp prof dan is dat totaal niet illegaal veronderstel ik...
@rie
18th April 2006, 18:37
testverslagje :)
ik ga maar gewoon terug naar de normale windows denk ik
ik heb rev 1 tot 4 uitgeprobeerd en bij geen van alle werkt bootvis
de hibernate functie is weg, de boot snelheid is ook niet denderend sneller
frodoplayer deed het niet vanwege een database probleem enz enz
het is wel leuk zo klein en het draait cker wel sneller, als die nou is een versie uitbracht voor de carpc zou het leuk zijn.
ik heb twijfels of het allemaal wel lekker werkt als ik dadelijk internet in mijn auto wil en hoe het zou gaan met audio/bluetooth verbindingen enz enz
ik heb geen zin om bij alles wat ik installeer een foutmelding te krijgen en te gaan zoeken naar wat er ontbreekt.
Vipergts/r
18th April 2006, 20:31
Heren,
MVG
Jullie Modje
Sorry, maar dees is zever e. Der zen veel ergere toppics hoor. Mss de oude topics is een keer lezen!
whocarez
19th April 2006, 11:08
oude topics alla, maar let er nou mee op dat we niet het forum vol gooien met warez en andere zaken of verwijzingen ernaar. scheelt als we groter worden een hoop gezeik. Trust me ik weet al enige jaren alles van bsa en brein af. Tis dat ik naar ze geluisterd heb anders had ik nu nog kunnen betalen.
hansb42
19th April 2006, 11:54
oude topics alla, maar let er nou mee op dat we niet het forum vol gooien met warez en andere zaken of verwijzingen ernaar. scheelt als we groter worden een hoop gezeik. Trust me ik weet al enige jaren alles van bsa en brein af. Tis dat ik naar ze geluisterd heb anders had ik nu nog kunnen betalen.
Point Taken. maar goed zolang je deze tiny xp versie met je eigen licentie gebruikt is er niks mis mee. en dat doen we dus braaf neem ik aan:confused:
Zjeeraar
19th April 2006, 12:08
Zijn er nog meer ervaringen? Want als ik het zo lees zitten er niet genoeg voordelen aan om mn huidige XP te vervangen
whocarez
19th April 2006, 12:12
persoonlijk tweak ik me xp zelf het liefst, me p4 kreeg ik op ten duur op de 7 sec boot tijd wel met een 1gb geheugen en een raptor schijfje. maar ik vind 15 sec om te booten al acceptabel voor in de auto. als je m2-atx toch engine crank overleeft zit je al aan de 15 sec als je gordel nog om doet enzo.
@rie
19th April 2006, 12:16
7 sec boottijd???
hoe kan dat nou
de tijd dat de bios nodig heeft om op gang te komen is al 5 sec ...
Zjeeraar
19th April 2006, 12:34
persoonlijk tweak ik me xp zelf het liefst, me p4 kreeg ik op ten duur op de 7 sec boot tijd wel met een 1gb geheugen en een raptor schijfje. maar ik vind 15 sec om te booten al acceptabel voor in de auto. als je m2-atx toch engine crank overleeft zit je al aan de 15 sec als je gordel nog om doet enzo.
Daar ben ik ook mee bezig geweest, allemaal services uitgezet maar toen duurde het opstarten juist 15 sec. langer!
SuperVito
19th April 2006, 12:44
Is er misschien ergens een soort lijst te vinden van welke services men ongehinderd uit kan schakelen, zodat XP zeer 'lean' draait? Of moet dit proef-ondervindelijk uitvonden worden? Via msconfig kan men vanalles aanpassen, maar wie zegt dat dit niet voor problemen zorgt?
@rie
19th April 2006, 12:50
http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks6.htm
whocarez
19th April 2006, 13:00
je kan op www.tweakxp.com een hoop tricks vinden en ik moet zeggen me bios heb ik weinig last van met 15 secs ding is zo rete snel als de nete. het wsa een giga-byte 8knxp pro zit nu met een asus mobo en die is inderdaad vele malen langzamer.
Vipergts/r
19th April 2006, 15:21
Ik heb het al iets meer dan een half jaar geleden gevraagd om een stuk topic te maken dat alleen zichtbaar voor diegene die zijn ingelogd. Want der is een topic over de drive, met wat daar allemaal opstaat, dat is niet zo clean e.
Kunnen diegene die Tiny XP al gebruiken even hun tijden hier neerzetten:
boottijd XP - boottijd Tiny XP?
whocarez
19th April 2006, 15:30
Daar zijn we nu mee bezig om een beleid op te stellen rondom warez/cracks/no cd patches om software aan de praat te krijgen. Ook waar je de software vandaan haalt, want een torrent site hoe je het went of keert blijft illegaal. De drive tja dat is nog een disputabel geval
Vipergts/r
19th April 2006, 17:38
Daar zijn we nu mee bezig om een beleid op te stellen rondom warez/cracks/no cd patches om software aan de praat te krijgen. Ook waar je de software vandaan haalt, want een torrent site hoe je het went of keert blijft illegaal. De drive tja dat is nog een disputabel geval
Ik weet nochtans een forum da niks anders doet. Daar vinde trouwens niks anders op. Hier moet je natuurlijk wel iemand kennen vooraleer je een login te pakken krijgt. Ben er al jaren lid, nog nooit problemen geweest.
4-s (http://www.4-sforum.org)
En in principe doe je niks verkeerd met software te versprijden, dat mag allemaal, zolang je er geen serial aan toevoegd.
redbrains
19th April 2006, 23:20
nou ik heb m uitgepakt maar geen iso bestand hoor
whocarez
20th April 2006, 09:45
vipergts/r als ik jou was zou ik artikelen 31 en 31b van de Auteurswet 1912.
eens ffies lezen en de website van de bsa doornemen daar zul je in zien dat het verspreiden van software met of zonder licentie illegaal is.
whocarez
21st April 2006, 13:07
heb net als arie er eens mee lopen stoeien maar ik moet zeggen ik ben er niet echt weg van, me touchscreen installeren ging al moeizaam draadloos was ronduit gewoon kut, bepaalde tools werken niet. voor mij is dit een nono
@rie
21st April 2006, 15:37
ik heb het nu ff anders aangepakt, ik heb nlite gedownload en zelf een xp samengesteld, belankrijke functies voor media en netwerken enz heb ik erin gelaten, ook hibernate zit er in bijv
de install is 300 mb geworden, het scheelt dus wel maar je komt niks tekort iig
werkt perfect
SuperVito
21st April 2006, 18:53
Ik denk dat ik ook maar eens met NLite ga stoeien, als ik dit alles lees. Deze maand staat er trouwens in de PCM (computerblad) een hele workshop over NLite (pag. 110 - 111), is wel interessant.:D
Matthijs
21st April 2006, 19:19
Sorry, maar dees is zever e. Der zen veel ergere toppics hoor. Mss de oude topics is een keer lezen!
Geen discussie, het gebeurt gewoon niet meer.
En dat er ergere topic's zijn is aan de gebruiker te weiten, niet de crew, dus dat is geen argument.
'foute' topic's kunnen d.m.v. de report post knop worden doorgegeven aan een moderator, zodat die er wat aan kan doen.
Matthijs
21st April 2006, 19:21
Ik weet nochtans een forum da niks anders doet. Daar vinde trouwens niks anders op. Hier moet je natuurlijk wel iemand kennen vooraleer je een login te pakken krijgt. Ben er al jaren lid, nog nooit problemen geweest.
4-s (http://www.4-sforum.org)
En in principe doe je niks verkeerd met software te versprijden, dat mag allemaal, zolang je er geen serial aan toevoegd.
Wij zijn het carputerforum, geen warez forum.
Dit forum staat op onze persoonlijke naam, net als het domijn.
Ook al zou het mogen, wij willen het gewoon niet meer hebben, punt uit.
Matthijs
21st April 2006, 19:23
Ik heb het al iets meer dan een half jaar geleden gevraagd om een stuk topic te maken dat alleen zichtbaar voor diegene die zijn ingelogd. Want der is een topic over de drive, met wat daar allemaal opstaat, dat is niet zo clean e.
Kunnen diegene die Tiny XP al gebruiken even hun tijden hier neerzetten:
boottijd XP - boottijd Tiny XP?
Ik zat ook al behoorlijk met die drive in de maag, maar de knoop is nu door, de link naar de drive gaat eraf.
Iedereen weet hem nu wel te vinden, en anders kunnen we dat soort dingen gewoon regelen via de pb.
Sandeman
14th May 2006, 16:12
als player wordt de LVC aanbevolen bij tinyXP maar bij het afspelen van een DVD (harry Potter) komt de foutmelding dat IE4.1 of hoger geinstalleerd moet zijn.
dus wie een idee heeft hoe dát te omzeilen?
enne, een auto die harder kan dan 120 is hardstikke illegaal zo te lezen hier hihihi (hoe je het ook wend en keert)
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.