PDA

Bekijk de volledige versie : Powerbox? Voor de verkoper misschien...

setsunakaede
7th March 2006, 14:59
Naar aanleiding van een discussie op "dat andere forum van mij" www.volvo300club.nl, kwam iemand met deze link:
http://www.digitune.nl/powerbox.htm

Voor degene die het nog niet wist...

Neonic
7th March 2006, 15:04
Goed bezig ... dus niet zo'n ding kopen ziet ik alweer.

Wel flinke oplichterij dan .. tussen de €200,- en €700,- voor eenkastje en een weerstand. Wel veel winst (voor de verkoper)

1. Sterke roet/rook ontwikkeling
2. Hogere expansie temperatuur ( leidt tot motorschade )
3.Hoger verbruik
voor Nr. 3 heb ik geen weestandje nodig :rolleyes:

digeridoo
7th March 2006, 19:45
jah ik wist het al wel dat het kon
met deze weerstand leid je de brandstof drukregelaar (zoiets) om de tuin
en dan ben je zeker een prooi voor de fijnstofflitspaal

rasmAn
7th March 2006, 20:00
door dit grapje denkt de motor dat ie verschikkelijk koude lucht krijgt en gaat daardoor meer brandstof inspuiten, verschikkelijk simpel eigelijk

is dit olichting? tja, je auto gaat er naar het schijnt echt harder van, tis handig gebruik maken van kennis

setsunakaede
8th March 2006, 09:00
door dit grapje denkt de motor dat ie verschikkelijk koude lucht krijgt en gaat daardoor meer brandstof inspuiten, verschikkelijk simpel eigelijk

is dit olichting? tja, je auto gaat er naar het schijnt echt harder van, tis handig gebruik maken van kennis

Inderdaad... je auto gaat er naar het schijnt echt harder van NAAR DE KLOTE. Lees maar eens de nadelen van dit systeem. Weegt echt niet op tegen de marginale vermogenswinst.

Chris
8th March 2006, 09:13
Jep, ik kan hier over meepraten. Heb voor mijn caddy (TDI) ook zo'n powerbox gekocht (gelukkig maar 50eu voor betaald), en inderdaad, ding liep echt onvoorstelbaar hard. Weinig middenklassers die je bijhouden met optrekken, en ipv een topsnelheid van 175km/u, klom hij met gemak door naar de 200, met een beetje goeie windrichting ging hij nog harder.

Niet heel lang erna sprong elke week wel iets in de storing: eerst m'n airbag, toen kilometerteller, toerenteller, en een paar dagen later hield de hele auto ermee op. Alles laten repareren, maar na een tijdje begon ik weer gedonder te krijgen. Toen maar de powerbox verwijderd, en sindsdien heeft de caddy nooit weer problemen gehad. Daarna heb ik hem laten chiptunen, waardoor ik zelfs nog meer trekkracht heb gekregen dan met de powerbox, maar ook nooit weer problemen gehad!

En ik hoor ook van anderen veel slechte verhalen over de powerbox, dus ik adviseer gewoon chiptuning!

[EDIT]: oja, en ik produceerde meer rook dan een stadsbus!

setsunakaede
8th March 2006, 16:53
(...)

[EDIT]: oja, en ik produceerde meer rook dan een stadsbus!

Oei, NOG meer? Das ernstig:eek:

rasmAn
8th March 2006, 17:06
iedere onbenul kan natuurlijk voorspellen dat als je voor een paar centen (50 euri is in de tuningwereld nogsteeds een paar centen) iets koopt en je gaat verschikkelijk veel harder dat dat wel nadelige gevolgen moet hebben. anders had iedereen het wel. het doet wat het belooft...