Bekijk de volledige versie : Laptop doet niet wat ik wil :(
setsunakaede
24th February 2006, 10:48
Zo, nou, ik ben weer terug uit Engeland, waar ik ook ff mijn gps-muisje heb uitgeprobeerd. Ik moet zeggen, mijn BR-304 doet het uitstekend...
Maar mijn laptop niet meer! Hij heeft het perfect gedaan van hier uit naar hoek van holland, en vanaf Harwich tot halverwege Birmingham, maar toen stootte mijn vader per ongeluk de voeding uit mijn laptop en sindsdien loopt ie vast als ik mapmonkey op probeer te starten. Ik heb inmiddels mapmonkey al opnieuw geinstalleerd, geen verandering, en mijn laptop al volledig opnieuw geinstalleerd (Sony recovery cd's met WinXP Home) maar hij blijft gewoon knetterhard vastlopen. Niet eens een blauw scherm, nee gewoon vast. Muis beweegt niet meer, niets.
eeeehhhm..... HEEEEEEELLLLLPPPPPP!!!!!!!!!!
Weet iemand iets? Ik begin nl. gigantisch gefrustreerd te raken van dit apparaat. Zelfs dat ene taakje dat hij moet uitvoeren kan hij al niet meer.:mad:
Dus als iemand iets weet, pleeeaaase tell me!
Uriel
24th February 2006, 17:38
Als de pc zo vast loopt moet je het hoogstwaarschijnlijk zoeken in de hardware, misschien is er iets nog niet goed met die voeding o.i.d.
setsunakaede
24th February 2006, 17:47
Helaas, hij doet het ook als ik hem aan de standaard sony-voeding heb hangen gewoon hier thuis op de 220V.
Daar dacht ik eerst ook aan idd.
hij doet het zelfs als de muis helemaal niet is aangesloten...
imhotep
24th February 2006, 19:04
waar loopt hij dan vast, logon scherm? als hij het eerste progje laad?
Waar loopt die vast?
DaBIGOne
24th February 2006, 19:12
Ik zeg altijd: "Een computer doet niet wat je WIL, hij doet wat je VRAAGT"
imhotep
24th February 2006, 19:41
en meestal zit het probleem tussen het scherm en de burostoel...:D
setsunakaede
24th February 2006, 19:55
Hij loopt vast bij het laden van mapmonkey. Geen id waar het aan ligt, hij heeft het een tijdje gedaan en na dat tikje van paps tegen de voeding bleef hij vastlopen. iGuidance heeft het daarna nog ff gedaan maar dat doet het inmiddels ook niet meer (niet meer geprobeerd na herinstallatie overigens) en ook met gpsInfo loopt de bende vast.
En dat van die bureaustoel... helaas, het was een oncomfortabele bank van een Mercedes Sprinter, dus daar lag het niet aan ;)
imhotep
24th February 2006, 20:31
doe eens een memtest, lijkt mij alsof hij vastloopt omdat er iets mis is met het ramgeheugen :S
EbOoZ
24th February 2006, 21:15
Het valt trouwens op dat het allemaal gebeurt wanneer je gebruik wilt gaan maken van je GPS-muis. Wat nou als je die opnieuw installeert en ook in een andere poort stopt?!?!
setsunakaede
25th February 2006, 11:16
Het is een serieele muis, en hij loopt ook vast als de muis helemaal niet is aangesloten...
Memtest ga ik idd es doen, goede.
setsunakaede
25th February 2006, 13:02
Helaas, memtest kwam niets uit, inmiddels ook de Hitachi HD tester gebruikt, schijf ook ok...
imhotep
25th February 2006, 13:13
laat prime95 is lopen, dat is een programma dat de algemene stabiliteit test.
Als die ook ok is dan is het iets met de software...
setsunakaede
25th February 2006, 13:34
okee, ga ik vanavond doen. Ik heb nu dat ding al ingepakt.
setsunakaede
26th February 2006, 11:27
Nou, Prime95 draait ondertussen alweer een uurtje of 8, lijkt dus ook allemaa wel ok...
Weet iemand nog iets? Ik vind het allemaal wel maf hoor...
imhotep
26th February 2006, 12:45
als prime 8 uren draaid, dan is je pc 100% stabiel, dan moet je kijken naar de software die je erop zet/de extra hardware die je er dan nog aanhangt.
setsunakaede
26th February 2006, 19:26
WinXP home, norton antivirus, Daemon tools, WinDVD, Mapmonkey, acdsee en nog wat klein grut dat ZoNie op zijn install cd's erbij heeft geprakt. Van Windows alle updates gedownload en geinstalleerd... Extra hardware: een logitech optical usb mouse...
Ow ja, en ik heb de mscomctl bestanden gekopieerd van mijn vaste pc met XP Prof, want die schijnt home niet mee te kopieren.
imhotep
26th February 2006, 19:57
mssn ook nog een 3d mark 2001 ofzo laten lopen...
setsunakaede
28th February 2006, 02:19
Zo, nou...
Eerst het slechte nieuws: 3dmark draait niet echt op mijn pc, zelfs in de laagste stand trekt hij de tweede test al niet meer (outofvideomem error).
Geen nood, want....
Baat het niet dan schaadt het niet, ik heb alle maar dan ook alle updates voor mijn laptopje gedownd, ook de volledig onzinnige, en guess what...
Mapmonkey doettet weer!
Benieuwd voor hoe lang, maargoed dat zien we dan wel weer, voor nu doet het het gewoon weer.
Bedankt voor alle hulp, ik zag door alle frustraties de mogelijke oplossingen niet meer.
imhotep
28th February 2006, 18:24
hoe nuttig iets onnuttig toch kan zijn hé...
setsunakaede
28th February 2006, 19:30
ja, blijkbaar...
Mapmonkey is overigens nog niet helemaal stabiel, maar het doet ondertussen wel gewoon iets. Stukken beter dan een bevroren windhoos desktop.
jippie
5th March 2006, 19:28
Misschien is het een beschadigde usb poort.
setsunakaede
5th March 2006, 20:02
Het is een seriele muis he, geen usb... maar het draait ondertussen alweer een week stabiel, dus... fingers crossed.
imhotep
4th April 2006, 14:43
Het is een seriele muis he, geen usb... maar het draait ondertussen alweer een week stabiel, dus... fingers crossed.
Ondertussen nog problemen gehad? Of blijft hij gaan?
setsunakaede
4th April 2006, 17:17
Hij lijkt te blijven gaan, gelukkig...
Kan ik me nu weer concentreren op de leuke dingen van het leven ipv gps-debuggen.
Ik ben op het moment bezig met een progje waarmee ik allerlei leuke statistieken bij kan houden, maar ik weet nog niet in wat voor format ik dat wil gooien. Daar zit ik dus nu wat mee te stoeien.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.