Bekijk de volledige versie : WinXP Pro aanmeld perikel
JorisC
9th January 2006, 20:16
hoi,
ik zit verveeld met mijn welkom-/aanlogscherm van winXP. Windows start dus niet verder op vooraleer je op de gebruiker klikt, ik ben de enigste gebruiker/account.
Hoe kan ik dit verwijderen ?
Ik heb dit niet altijd gehad, alleen toen ik bij Gebruikersaccounts (onder configuratie) heb gekeken startte mijn carputer met dit onnozele scherm af.
Thx,
Neonic
9th January 2006, 23:33
Goeie vraag, vind het ook wel handig om te weten.
Eerst had ik dus ook dat scherm, gewoon met 1 gebruiker, ikke dus.
Paar weken geleden andere schijf ingezet en opnieuw XP geinstalleerd en nou krijg ik dat scherm dus niet, rara :rolleyes:
Vipergts/r
10th January 2006, 00:24
Bij user accounts de guest account verwijderen.
setsunakaede
10th January 2006, 11:45
En je moet aangeven dat windows mag "assume that this user is the default user", dan maakt het ook verder niet uit of het guest-account er in staat of niet... tenminste, in win2k dan... WinXP heb ik uberhaupt nog weinig problemen mee gehad op dit gebied.
EbOoZ
10th January 2006, 15:15
Ik heb het op de volgende manier gedaan met AL m'n pc's :D :
- Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
- Type "regedit" in (zonder de "") en klik op OK
- Ga in de Register Editor naar: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
- Maak/wijzig de sleutel DefaultUserName met jouw eigen gebruikersnaam
- Maak/wijzig de sleutel DefaultPassword met jouw eigen wachtwoord
- Maak/wijzig de sleutel AutoAdminLogon met de waarde 1
- Sluit de register editor en start je computer opnieuw op
Ja zal vervolgens zien dat de gebruiker die je bij DefaultUserName automatisch bij het opstarten zal worden ingelogd.
Bron: http://support.microsoft.com/?kbid=315231
JorisC
10th January 2006, 19:53
Thanks Ebooz, works like a charm !
letstango
18th January 2006, 17:48
Microsoft heeft bij z'n powertoys voor XP het progie TweakUI zitten. Daarbinnen kun je 'autologon' instellen en aangeven welke account er automatisch ingelogged moet worden.
Met X-setup en div. andere tweak-progies kan het ook.
Er gebeurt dan ongeveer hetzelfde als wat de bovenstaande registry hack aan geeft.
Maar het is voor niks en je kunt er nog wat meer handige instellingen mee doen.....gebruik het dus al jaren voor diverse PC's thuis.
vectorit
19th January 2006, 13:25
Even ter info dit probleem komt doordat je net framework geinstalleerd hebt.
Dus ga naar configuratiescherm en dan naar gebruikers verwijder daar de extra gebruiker.
Nu zou het opgelost moeten zijn.
Sign Vectorit :cool:
marque
23rd January 2006, 20:09
Probeer eens het volgende:
klik "start"
klik "Run"
type "control userpasswords2"
click "Ok"
haal het vinkje weg bij "the Users must enter a user name and password to use this computer"
klik "Ok"
Als je sleep of standby gebruikt pas dan ook het volgende toe:
Ga naar "configuratiescherm"
Kies "energie beheer"
Kies het tabblad "geavanceerd"
Haal het vinkje weg bij "om een wachtwoord vragen als de computer uit de slaapstand wordt gehaald".
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.