PDA

Bekijk de volledige versie : 1993 Opel Vectra sedan carpc

[mp3]neo
22nd November 2005, 23:55
hoi allemaal. UPDATE 26-08-2007

ik ben bezig ( niet klaar) met mijn carputer project.
ik heb al een hoop bij elkaar maar vanwege de euro niet alles.
wat heb ik:
- LILLIPUT 7" tft touchscreen
- DFI moederboard celeron 1ghz cpu
- 512 MB ram
- 40gig 3,25" hdd
- Laptop dvd speler ( met ide converter)
- USB 2.0 Kaart
- 2x USB hub met voeding.
- 5M VGA
- 5M USB
- 12v - 220v Converter
- Bleutooth opvouwbaar keyboard.
- WIFI USB stick ( moet kaart worden)
- 90W 220v voeding.
software:
- roadrunner
- Navigatie MapMonkey (destinator)
- Navigatie MapFactor PCnavigator.
- WIFI 10DB Antenne
nog aan te schaffen:
- creative sound blaster live! 5.1 ( laag model)
- 12v -12v voeding

hier alvast wat fotootjes van mijn auto en het geen wat er in moet komen:
de auto

kast 1 uit eindelijk niets geworden vanwege montage.

kast 2...uhh.. koffer waar mijn moederboard ingemonteerd is.
enkele gaten voor koel fans in ge dremelt.

hier show foto`s van mn versterker

en dan waar moet het allemaal in...hier in dus

ik heb mn versterker achter de achterbak klep waarachter de pech3hoek zat geplaatst.
deze klep dus.

de vak verdeling achter de klep gedemonteerd

houte plaat op maat gezaagt en aan de klep gemonteerd. en daar aan de versterker gezet.

en aan de andere kant van de klep zie je niets... uh ja een klep.

foto van hoe het er in de auto uit ziet komt nog

en dan is er ook nog het speaker gedoe.
ik heb een leuk compo setje gekocht voor 110 euro.
180 Watt max 50 Watt rms

ook heb ik deze speakers nog ( deze moeten nog in mn hoedenplank gemonteerd worden)

maar toen ik mn speciale speaker ringen ging favriceren ging het maar moeizaam met mijn prehistorische decoupeerzaag
ongeveer 1 cm per minuut wel was dan ook wel 4cm mdf

na er 1 gezaagt te hebben en met volle moet naar mn auto liep om even te passen kwam ik tot mijn verbazing er achter dat het niet paste.
de ringen moest een beetje taps lopen op te passen.
toen liet ik het aan een hele handige collega zien en hij heeft die ringen meegenomen en met zn draaibank gekloot en na een weekend had ik 2

ik hoop dat jullie weer genoeg info hebben :P
VERVOLG:
ik heb pas een 7 inch TFT touchscreen ontvangen van onze vrienden in hongkong.
meteen de hele installatie op tafel gezet. en getest en verder geinstalleerd.
als frontend heb ik tog voor road runner gekozen.
net nog eens naar centra fuse gekeken. maar vind het niet echt wat.
en dat je er dan ook nog 275 dollar voor moet neer tikken. pfff beetje veel hoor meneer fluxmedia.

bij installatie op tafel wel een probleemje gespot....
op de monitor zit een Male vga connector. en op mijn vga kabel(met haakse connector) zit aan het uit einde ook een Male connector.
ik heb een Male/Female 5 meter verleng kabel. maar dan kom ik nog steeds een vrouwtje(female) te kort. oftewel moet een vga male/male connectortje kopen.

ik heb van de week op de sloop 2 radio consoles van een vectra a afgesloopt. 1 hiervan heb ik inbiddels ontdaat met een tussen balk die de 2 losse Din gaten verdeelde.
ook heb ik en op maat gemaakt zodat mn schermpje er tussen past.
nu moet het grote boetseer werk beginnen. maar ben voor vandaag even klaar.
update 26-8-2007
hier mn complete setup op tafel

hier het radio console

hier bewerkt met de dremel zodat het schermpje past. en de rest van het proces

Neonic
23rd November 2005, 00:34
Hey,

mooie auto, mooi koffertje ... dat word wel wat zo, ben benieuwd als je weer volle batterijen heb

Burner
23rd November 2005, 08:02
Hey welkom,

Leuk Foto's :cool:

Je bent al lekker bezig.

Ik zou niet besparen op een goede voeding, genoeg mensen die tevreden zijn met een 12v/220v inverter, maar ik zou toch voor een goede 12V gaan.

was zelf begonnen met een inverter maar ben overgestapt naar 12v met startup/shutdown en ben zeer tevreden!

Overigens heb ik die inverter nog wel steeds....verrekte handig apparaat wel voor in de auto :D

Victor
23rd November 2005, 14:42
leuk om nog een oude vectra te zien hier. Weet niet of je mijn project al gezien hebt maar misschien heb je er wat aan. zie link onderin mijn post

[mp3]neo
24th November 2005, 14:39
hey nog een vectra rijder. om eerlijk te zijn zie ik jou worklog helemaal nergens terug als ik naar "laat je project zien" kijk. maar dat terzijde.
heb je project nu wel bekeken en zag er aardig uit.
mijn planning is om een lilliput (of soortgelijk) schermpje 7 of 8 inch ( ligt aan budget) in die ruimte te fabrieken waar nu de radio en je indash zit.
maar ik wil niet af van een normale radio aangezien ik nog geen perfecte manier weet om radio in de pc te verkrijgen.

mijn auto radio zal ik gaan plaatsen waar jij je pc heb. dus dan hou ik ongeveer 5 cm bakje over. kan je tog weer 2 pakkies peuken in leggen.:)

nu DE vraag ik heb al vele pogingen gedaan maar nog maar 1x geslaagd doormiddel van bruut geweld. om dashboard ( middenconsole) los te halen.
ps die ene die ik open gekregen heb was 20 cm korten vanwege een onmoeting met een audi A3 dus die waren we aan het strippen.

ik ben benieuwd ik zal vanavond nog een paar fotoos maken van de koffer.

Victor
24th November 2005, 15:35
die middenconsole gaat echt niet makkelijk eraf, je moet namelijk linksboven bij het stuurgedeelte dat kapje er ook afhalen. Het gedeelte van de luchtroosterknoppen zit daar namelijk vast, en die gaat weer over het gedeelte eronder heen (waar radio zit). Kijken of ik er een plaatje van kan regelen want zo uitleggen is niet makkelijk.

[mp3]neo
27th November 2005, 21:27
ik ben gisteren naar de hcc dagen geweest en daar heb ik wat dingetjes ingekocht voor mn carpc.
- 5 meter vga kabel 9,50
- 5 meter usb verleng kabel 4,00
- 2x 4ports usb 2.0hub 20,00
- 40 gig laptop hardeschijf 10,00
- laptop cd - ide converter 10,00
- 5Dbi wifi-antenne 15,00
- 120 mm fan 10,00
ze hadden er helaas geen touchscreen scermpjes maar heb een kaartje van iemand die ze wel heeft. dus komt wel goed.
maar nu klap op de vuurpijl terwijl mn ma met het eten klaar stond zogt ik ffies uit nieuwschierig heid "weer" naar prijzen van eindversterkers voor in mn auto. en ik was een beetje aan een google en ik kwam ineens op een van deze op ebay.
link (http://cgi.ebay.nl/SPL-BVM-4-1-5-CHANNEL-CAR-AMPLIFIER-460-WATT-PLEXI-TOP_W0QQitemZ5833654609QQcategoryZ4950QQssPageName ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
maar alleen de prijs was anders hij moest nog 15 minuten en stond op 21 GBP ( 30 euro) ik w88 w88 w88 en 2 seconde voor het eind 22 pond geboden. en ja hoor ik had em mijn eerste allertijde aankoop op ebay.
maja nu moet ik nog weten hoe dat klote paypal werkt iemand meer info?
nu hebbik alleen nog maar bekabeling nodig:
- bekabeling voor power voor versterker en voeding.
- voeding
- schermpje

als iemand mij zou willen pmen op een reactie plaatsen als hij/zij meer weet over het gebruik van paypal graag.

imhotep
27th November 2005, 21:57
je moet naar de paypal site gaan je daar registreren, Je moet visa hebben en er wordt dan 1 euro van je visa gehaald en er staat dan ook een code op je rekening van je visa.

Die moet je dan terug invoeren op de paypalsite en dan kan je eindelijk beginnen werken met paypal...

[mp3]neo
28th November 2005, 02:31
die 1 euro is al gelukt dat is namelijk al eerder gedaan. maar verder staat ie nog leeg.
maar je schijnt van een giro/bank rekening naar paypal over te kunnen maken zonder tussen komst van visa o.i.d. ik heb al geprobeerd met postbank.nl maar dat wilde ie nie doen. maja wat nu...

imhotep
28th November 2005, 09:07
en je hebt ook die code dat op je uittreksel van je visa komt ingegeven op de paypalsite?

[mp3]neo
29th November 2005, 21:27
en je hebt ook die code dat op je uittreksel van je visa komt ingegeven op de paypalsite?
volgens mij wel ik heb onder het tabje add funds een uitleg hoe van bank naar paypal te storten met een cijferletter code erbij.

[mp3]neo
3rd December 2005, 00:59
er is weer een hoop gebeurd dus hier een update van de stand van zaken.
ik had jullie nog een foto beloofd met het koffertje open. jullie zullen vast nieuwschierig zijn geworden van al dat wachten...

inhoud van het koffertje

toen ik ging testen werd ik even gek want ik kreeg geen beeld andere video kaart er in alles nog een keer checken. uiteindelijk toen ik hem WEER uit het koffertje haalde gaf hij wel beeld.

en ik ben ook nog ijverig geweegt om er een 12cm gat in te dremelen voor mijn 12 cm fan.

alles .. nouja alles niet echt maar moederboard met video kaart en usb wifi, usb BT, usb keyboard en muis, netwerk kaart, werken allemaal op een 90 watt voeding.
komt alleen nog een audio kaart, scherm ( is eigenlijk alleen muis) en gps muis bij. met andere worden als deze configuratie zou vlekkeloos op een m1-atx 90 watt 12dc-12dc voeding metoen draaien. (graag reacties/bevestigingen)
hier mijn test voeding.

klik hier om alle fotoos in slide show te bekijken. (http://86.88.203.231/images/carpc/slide/1993OpelVectracarpc/default.htm)

Neonic
3rd December 2005, 01:49
neo']ik had jullie nog een foto beloofd met het koffertje open. jullie zullen vast nieuwschierig zijn geworden van al dat wachten...

Nieuwsgierig geworden ... ech wel :)
Altijd leuk om ander zijn creaties te zien vind ik. Ziet er goed uit moet ik zeggen.

[mp3]neo
3rd December 2005, 19:10
bedankt.

ik moet alleen nog even weten wat voor kabel ik nodig heb van accu naar voeding EN versterker. ( hoe dik)
er is nu een 1000 watt versterker naar mij onderweg uit engeland.
en een 90 watt voeding zit ik aan te denken. (12dc - 12dc)

meeki_mr2
3rd December 2005, 19:20
als ie 1000 watt rms is ongeveer 50mm2 anders moet 35mm2 of 20mm2 wel voldoende zijn

Neonic
3rd December 2005, 19:29
Kzou eens effe op www.12vhifi.nl kijken
daar kan je vanalles vinden wat audio betreft en dus ook over de bekabeling.

Je kan beter een te dikke kabel nemen dan een te dunne, zowel uit veiligheid als voor evt. uitbreidingen. Ook goed zekeren natuurlijk

[mp3]neo
4th December 2005, 02:02
spl bvm 4.1 5 channel amp 4x 65rms 1x 200 rms dus een 460 rms

[mp3]neo
4th December 2005, 03:24
nog een klein vraagje.
kan dit?

ik heb namelijk geen id hoe de orginele bedrading van mijn auto radio zit in mijn dashboard. ik wil mijn radio blijven gebruiken voor fm.
situatie is tweeter zit in mn dashboard en mid tone zit in mn deur.
kan ik de speaker kabel van mn verstarker aansluiten aan mijn midtone in mijn deur terwijl de andere kant nog aan mijn auto radio zit? blaas ik dan niet mn auto radio op.
en nog een nieuwschrierige vraag voor opel en speciaal vectra (a) rijders.
zit er orgineel een scheidings filter tussen de midtone in de deur en de tweeter in het dashboard.????
als ik dit namelijk zo kan aansluiten hoef ik niet helemaal achter in mn dashboard te zijn voor mn tweeter. en ik hoef mn cinch kabel van mn auto radio niet te splitsen.hoog uit 1 kant splitsen voor mn sub channel.

en nog een vraagje. als ik op een bepaalde mogelijkheid de cinchkabel van mn auto radio en mn cinchkabel van de pc op de versterker aansluit.
dus met een dus een blokje of kabel met 2x bus en 1x stekker. leid ik dan verlies? ( buiten dat het een blokje extra is)

Neonic
4th December 2005, 11:14
neo']kan ik de speaker kabel van mn verstarker aansluiten aan mijn midtone in mijn deur terwijl de andere kant nog aan mijn auto radio zit? blaas ik dan niet mn auto radio op.
denk niet dat je je radio opblaas maar echt goed zal het niet gaan klinken omdat er niet voor niks scheidnigsfilters tussen gezet worden. vooral je tweeter gaat het niet leuk vinden. speakers worden gemaakt om een bepaald deel van het geluidssbeeld (geloof dat het zo heet) weer te geven. dus woofers voor de lage frequenties, tweeters voor de hoge. nou kunnen woofers wel hoge frequenties weergeven, maar tweeters geen lage. kunnen ze wel maar dat duurt dan niet zo lang :p

dus dat idee lijkt me niet echt best klinken.
wat je ook zou kunnen doen, is andere speakerkabels trekken van je radio / versterker naar je speakers. heb ik zelf ook gedaan toen ik speakers in me deur ging plaatsen. had toen al eens geprobeerd om die draadjes te volgen maar ... hopeloos. zitten dus heeeeeeeeel veel draadjes achter je dashboard

[mp3]neo
4th December 2005, 15:51
dus je wilt zeggen dat. indien ik geen scheidings filter heb er 2 moet aanschaffen.
de kabel van de radio naar de speakers herleggen :
radio > scheidings filter| zo ook van de versterker
en dan van de scheidings filter naar de midtone en de tweater bedraden.

[mp3]neo
4th December 2005, 16:16
uhuh wat een vragen allemaal....
kan ik mijn radio beter direct met cinch kabel aan mn versterker hangen of met die zeflde kabel beter naar mn line in van mn pc.
ik wil wel radio kunnen luisteren zonder dat mn pc aan staat. en zelfs als de stroom naar mijn pc is afgesloten.

Neonic
4th December 2005, 16:27
Wat die filters betreft ... die dingen zijn speciaal berekent voor de speakers, je kan wel universele kopen, 2-weg, 3-weg enzo.

Kweet natuurlijk hoe goed de bestaande speakers nog zijn ... anders is het misschien aan te raden om een leuk composetje te kopen, en die aan te sluiten op je versterker of radio.
Je kan natuurlijk ook 'gewoon' 2 van die filters kopen, zo duur zijn die dingen ook niet, en dan beejte beetje experimenteren totdat je het lekker vind klinken.

Ligt er allemaal natuurlijk aan ook, hoeveel wil je uitgeven, en wat voor eisen stel je aan het geluid

wat de bekabeling betreft ... je hoeft natuurlijk niet je bekabeling te herleggen ... bedoelde alleen als je er helemaal niet uit komt (net als ik :) is het een idee om gewoon een nieuwe set draden te trekken. ben zelf een tijdje bezig geweest met de draden te volgen maar alles zat ook aan elkaar gebundeld en allerlei bundels kabels voor dash, stoel, deur etc zaten er allemaal ook doorheen dus...... heb toen maar bestloten om er gewoon 2 nieuwe kabels in trekken. gelijk een dikkere genomen wat ook weer iets beter is voor de kwaliteit van het geluid. heb er zelf niet echt van gemerkt maar.....
maar ja, had eerst van die 10cm standaardspeakers die op den duur gingen kraken op het ritme van de muziek, en als je dan 13cm composet heb ... is al gauw beter e :rolleyes:

in ieder geval... hoop dat je er wat aan heb gehad enne .... veel succes

[mp3]neo
4th December 2005, 17:03
ben nu een beetje bedragen aan het opschrijven van dingen die ik nog nodig heb aan bekabeling. maar ik schrik wel van de prijs van die accu kabel.
ik heb berekend op 12vhifi ofsow dat mijn versterker met 460 rms watt meer dan 60 a trekt. dis een kabel met meegeleverde 60 a zekering lijkt mij te wijnig dan kom je bij de conrad al gauw op de dikste en dat is 25mm2 met 140 a zekering maja kost dan ook meteen 47.95 .
kan ik het ook met minder doen? ( en uiteraard minder geld)

mijn budget is beperkt heb niet egt een budget alsik maar rond kan komen elke maand. dus zo nu en dan wat dingetjes kopen.

Neonic
4th December 2005, 17:16
Kzou wel de dikte kabel nemen die aanbevolen word.
Dunner kan natuurlijk ook wel (je zet je volume niet helemaal open neem ik aan) maar... ivm veiligheid is het gewoon beter. Te dunne kabels kunnen (te) warm en dus kortsluiting maken evt. ook brand veroorzaken.

Khb er zelf ook nog een 10mm bijgetrokken naast de 25mm die ik er al in had liggen. Zag ook net dat dat tabelletje niet meer op www.12vhifi.nl stond. Volgens dat tabel was die 25mm die ik had aan de krappe kant. En ik wil er ook misschien wel een 2e pc voeding inbouwen.
je kan er ook meerdere voedingskabels in leggen, mocht je nog een kabel over hebben bijvoorbeeld.

Mijn mening is gewoon, beter te dik dan te dun.

ps. kheb nog wel een stuk aardedraaad over, is iets van 20a 25mm2 dacht ik.

Neonic
4th December 2005, 17:25
Vind dat van Conrad trouwens ook aardig gek eigelijk nou ik het effe heb bekenen....

daar hebben ze bijvoorbeeld een kabelset met 25mm kabel, en een zekeringhouder met 150A.
op www.12vhifi.nl staat dat de kabel, 25mm dus en met 150, maar 1.9m mag zijn, en bij Conrad is die kabel 5m lang. Dus iets klopt er niet helemaal.

Quincy_Volvo240
19th December 2005, 17:26
neo']uhuh wat een vragen allemaal....
kan ik mijn radio beter direct met cinch kabel aan mn versterker hangen of met die zeflde kabel beter naar mn line in van mn pc.
ik wil wel radio kunnen luisteren zonder dat mn pc aan staat. en zelfs als de stroom naar mijn pc is afgesloten.

Ik zoek dus een oplossing voor hetzelfde probleem, heb je hier al iets voor gevonden, behalve een radio met line-in kopen

Neonic
19th December 2005, 23:35
Ik zoek dus een oplossing voor hetzelfde probleem,
misschien heb je hier wat aan ...
zo ben ik het aan het aansluiten allemaal.

kleine uitleg ...
line-out van me PC gaat dan naar radio. heb alleen geen line-in dus daarvoor ga ik een verloopkabeltje voor maken / kopen. die past dan in de CD-wisselaar ingang en zorgt er dus voor dat je die als line-in kan gebruiken voor ... de pc.
op de radio sluit ik 2 speakers aan die ik achterin plaats, als 'opvulling' zoals sommige dat noemen (of 'aanvulling'). ook sluit ik de 2 versterkers aan op me radio.
op deze manier kan ik dus muziek luisteren wat op me pc staat, en ik kan het allemaal regelen met me radio, zoals bass, treble, fader, etc etc.
en voor korte stukjes kan ik ook gewoon radio luisteren. kan er CD's in gooien met mp3's dus dan heb ik ook wel muziek zat. radio luisteren kan ik dan ook nog steeds maar dat doe ik toch nooit. denk dat de antenne nog niet eens is aangesoten.
bovendien, ook al zal het zo zijn, denk ik niet dat geluid zo goed zal zijn aangezien ik ca een halve meter van me antenne heb afgeknipt.

imhotep
20th December 2005, 00:02
Ik zou toch maar oppassen met 2 speakers zomaar aan de radio hangen en derest aan de versterker(s). Hetzelfde geld voor zomaar ergens 1 of meerdere speakers bijvoegen.

De kans dat je je geluid in heel je wagen verpest is vrij groot, al zit er maar een paar millisecond vertraging op dan klinkt het rotslecht.

Ook moet je oppassen dat boxen niet tegen elkaar spelen (hoe moet ik dat uitleggen) Dat eigenlijk elkaars tegengestelde zijn = geluid volledig naar de kl*ten.

als het geluid verkeerd komt, dus dat je speakers niet goed geplaatst zijn, idemditto, slecht geluid.

Speakers plaatsen is niet moeilijk, maar ze goed plaatsen, dat is de kunst.

Neonic
20th December 2005, 00:25
Ik zou toch maar oppassen met 2 speakers zomaar aan de radio hangen en derest aan de versterker(s). Hetzelfde geld voor zomaar ergens 1 of meerdere speakers bijvoegen.
kan geen kwaad ... heb al een tijd rond gereden met speakers op de radio, zowel voor als met achter erbij, en een subwoofer. klonk best lekker vond ik. na een tijdje merk het niet zo meer dat je ook speakers achterin heb maar als je dan de fader veranderd dan hoor je het wel ;) vind het gewoon 'voller' klinken zegmaar

en 1 of meerdere speakers bijvoegen doe ik niet hoor. heb een composet dus.
en wat dat met die vertraging betreft, geef je weinig kans dat ik dat zal horen. hetzelfde geld als tweeters richten. heeft voor mij ook geen enkele zin. beetje op oor hoogte maken in de a-stijl klinkt wel goed maar ....

al met al ... blijf toch lastig, audio in een auto, maar gewoon blijven prutsen e. voor mij moet het gewoon 'lekker' klinken.

rasmAn
20th December 2005, 00:44
flikker die radio's toch buiten lui...

fm komt binnen afzienbare tijd in een mooie pci of usb vorm, tot die tijd neem je een transistorradio mee voor de files:P

@neonic: filters zijn nieteens echt nodig:) geven wel veel betere kwaliteit

[mp3]neo
5th January 2006, 18:57
Ik zoek dus een oplossing voor hetzelfde probleem, heb je hier al iets voor gevonden, behalve een radio met line-in kopen

ik ben laatst naar een inbouw station geweest. en daar hebben ze kabeltjes liggen om meerdere apparaten op 1 kanaal van een versterker te koppelen.
het enige wat je dan nog moet doen is zorgen dat als je met je pc iets wil doen dat je versterker een remote (12v) singaal krijgt. oftewel je hangt een schakelaar in je dashboard om naar je atx voeding te gaan en die zelfde 12v lijn hang je aan je versterker. alleen weet ik niet of je als je zowel je pc aan heb en je radio aan heb ( dus 2x 12v op die remote zet) of dat kwaad kan.

Neonic
5th January 2006, 19:06
als ik het goed begrijp maak je dus een schakelaar om je voeding van je pc te schakelen, en tegelijkertijd om een signaal te sturen naar je verstker (remote)?

in dat geval kan je gewoon de 2 remote draden op de schakelaar aansluiten. is geen probleem. ze staan dan gewoon parallel

[mp3]neo
5th January 2006, 20:01
als ik het goed begrijp maak je dus een schakelaar om je voeding van je pc te schakelen, en tegelijkertijd om een signaal te sturen naar je verstker (remote)?

in dat geval kan je gewoon de 2 remote draden op de schakelaar aansluiten. is geen probleem. ze staan dan gewoon parallel

ja dat zou kunnen maar ik maar het gene waar ik mee zit is:

1. de versterker icm de radio krijgt van de radio 12v als de radio aan staat.
2. de versterker en pc krijgen de 12v via een schakelaar in mn dash.
maar als de pc aan staat dus de versterker heeft al zijn 12v kan ik dan veilig mijn radio aanzetten?? want dan krijg je het geval:
radio > 12v > versterker < 12v < schakelaar

peter3
7th January 2006, 12:06
Als je er 2 op je versterker wilt kun je het beste 2 diode's nemen. (type 1n4001 b.v.)

Die zien er uit als zwarte cilindertjes met een wit streepje en 2 aansluit draden.

Je sluit ze als volgt aan.

de witte streepjes naar elkaar toe verbinden en monteren op de versterker remote.
Op de aansluiting van 1 diode de radio en op de andere de pc.

Even een uitleg.
De diode zorgt er voor de de spanning/stroom wel naar de versterker gaat maar niet terug naar de apparaten.

Het is echter niet aan te raden om beide tegelijk aan te zetten.
Het kan goed gaan maar ik denk toch dat de versterker het op de duur niet leuk gaat vinden.

[mp3]neo
19th January 2006, 19:32
ik heb inmiddels een compo setje gekocht 110 € maar daar ben ik nog mee bezig om in te bouwen de ringen die ik gemaakt had waren een beetje te groot. maar een collega had er een hoop ideetjes mee dus die gaat thuis ffies op de draaibank een paar mooie ringetjes fabrieken voor mij. ( ben benieuwd).

fotoos komen.

Victor
19th January 2006, 21:29
hehe, heb ook ringen van mdf moeten maken voor mijn vectra, in totaal 2 stuks op elke deur voor mijn Helix 16cm composetje.

Uriel
20th January 2006, 02:14
Zal ook ff vertellen hoe het bij mij zit, werkt perfect (vind ik zelf)
Bestaande uit radio/mp3, versterker, pc.

De versterker krijgt gewoon zijn remote van de radio, radio gaat op contact aan. Dus maakt niet uit of pc nu aan of uit staat dit setje werkt onafhankelijk van de pc zoals het zou werken als je geen pc in de auto heb.

Voor mijn pc heb ik een 12V geschakelde voeding (bij de sigarette aansteker afgetakt) op het contact. Dus op het moment dat ik het contact overhaal staat er 12V op de schakelaar om pc op te starten en mijn radio en daardoor versterker gaan ook aan.

Vervolgens kan ik dan ongehinderd in elke situatie aan zetten.

Overigens zit er op mijn OPUS een aparte remote die ik ook voor een versterker kan gebruiken.

Niets moeilijks gewoon draadjes aan elkaar knopen en draaien met die tent.

[mp3]neo
8th February 2006, 00:22
het is nu weer een paar weekjes verder en er is weer een hoop gebeurt.
mn versterker is gearriveerd en inmiddels in mn auto gebouwt.
de versterker zat in iedergeval goed ingepakt.

hier show foto`s van mn versterker

en dan waar moet het allemaal in...hier in dus

ik heb mn versterker achter de achterbak klep waarachter de pech3hoek zat geplaatst.
deze klep dus.

de vak verdeling achter de klep gedemonteerd

look at that detail......

houte plaat op maat gezaagt en aan de klep gemonteerd. en daar aan de versterker gezet.

en aan de andere kant van de klep zie je niets... uh ja een klep.

foto van hoe het er in de auto uit ziet komt nog

en dan is er ook nog het speaker gedoe.
ik heb een leuk compo setje gekocht voor 110 euro.
180 Watt max 50 Watt rms

maar toen ik mn speciale speaker ringen ging favriceren ging het maar moeizaam met mijn prehistorische decoupeerzaag
ongeveer 1 cm per minuutwet was dan ook wel 4cm mdf

na er 1 gezaagt te hebben en met volle moet naar mn auto liep om even te passen kwam ik tot mijn verbazing er achter dat het niet paste.
de ringen moest een beetje taps lopen op te passen.
toen liet ik het aan een hele handige collega zien en hij heeft die ringen meegenomen en met zn draaibank gekloot en na een weekend had ik 2 passende ringen. heb er jammergenoeg geen foto van want deze zijn allaminuut in de deuren gegaan en meteen dicht gemaakt.

[mp3]neo
8th February 2006, 00:33
en nog even een update foto van mijn auto zelf.
de foto aan het begin van dit onderwerp is de foto van de verkoper :)

[mp3]neo
13th March 2006, 21:58
ik heb weer ets nieuws voor mijn carputer op de kop getikt.
een slimline dvd-rom speler jammer genoeg met schuifje maar boeit niet zo heet erg.
en ik had eerder op de hcc al een "slimline cd aanluiting vs. ide aansluiting dingetje" gekocht ( leuk word voor galgje ?)

nu net getest en werkt perfect

Matthijs
15th August 2006, 00:12
@neonic: filters zijn nieteens echt nodig:) geven wel veel betere kwaliteit

Stuur maar eens 20Hz door een setje tweeters, paar watt vermogen erachter, dan ben je er zo vanaf.

Matthijs
15th August 2006, 00:19
Als je er 2 op je versterker wilt kun je het beste 2 diode's nemen. (type 1n4001 b.v.)

Die zien er uit als zwarte cilindertjes met een wit streepje en 2 aansluit draden.

Je sluit ze als volgt aan.

de witte streepjes naar elkaar toe verbinden en monteren op de versterker remote.
Op de aansluiting van 1 diode de radio en op de andere de pc.

Even een uitleg.
De diode zorgt er voor de de spanning/stroom wel naar de versterker gaat maar niet terug naar de apparaten.

Het is echter niet aan te raden om beide tegelijk aan te zetten.
Het kan goed gaan maar ik denk toch dat de versterker het op de duur niet leuk gaat vinden.

Idd, diodes kan je beter wel nemen, voor de versterker maakt het niks uit, alleen sommige hu's kunnen absoluut niet tegen spanning op de remote als de hu uitstaat (waaronder mijn Pio Dex-P99r)
Het is geen ramp, je blaast alleen je remote op, de rest van de radio overleeft het wel, maar ik moet nu dus de versterkers schakelen op het contact :(

dash
16th August 2006, 15:15
neo']het is nu weer een paar weekjes verder en er is weer een hoop gebeurt.
mn versterker is gearriveerd en inmiddels in mn auto gebouwt.
de versterker zat in iedergeval goed ingepakt.

deze klep dus.

Kan de versterker wel zijn warmte kwijt, Had namelijk mijn eerste versterker onder de mat op het reservewiel liggen. En bij te warm is die toen in de protect gegaan en er niet meer uitgekomen. Heb na een aantal mailtjes wel een nieuwe ervoor teruggekregen, maar de positie onder de mat wordt neit meer gebruikt voor apparaten die veel warmte afgeven.

[mp3]neo
16th August 2006, 17:16
nou hij zit er al een paar maandjes in mede dus ook met het warme weer heb ik hem gewoon gebruikt ( volluit)(oren vinden het af en toe beetje veel)
maar hij is nog geen 1 keer gestopt.er zit ook aan die kant in de zijkant van de kofferbak een ventilatie schacht dus zou best daar door kunnen komen dat hij genoeg koeling heeft.

Neonic
16th August 2006, 17:21
En bij te warm is die toen in de protect gegaan en er niet meer uitgekomen.
peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepsorry, de patient is helaas overleden :o ooooooooh doctor

dash
17th August 2006, 19:50
neo']er zit ook aan die kant in de zijkant van de kofferbak een ventilatie schacht dus zou best daar door kunnen komen dat hij genoeg koeling heeft.

Denk ook dat de ventilatieschacht hem red. geheel afgesloten houdt het namelijk niet lang vol. Had er maar 3 weekjes voor nodig.

[mp3]neo
18th August 2006, 00:29
ik voel wel eens aan die versterker nadat hij vol gebonkt heeft en dan is hij nog ongeloofelijk koud.

[mp3]neo
25th August 2007, 00:23
er is weer een update ( zie eerste post)

Focus
25th August 2007, 15:36
En dan zeggen ze dat ik dik mdf gebruik. Maar 4 cm dik.... waar haal je dat vandaan? ben ik nog niet tegengekomen. Voor de rest ziet het er goed uit.

[mp3]neo
25th August 2007, 17:38
wat dacht je van 2 stukken op elkaar plakken :P:P

[mp3]neo
26th August 2007, 16:35
update zie eerste post

[mp3]neo
26th February 2008, 19:40
jaja het is zovel ik ben bezig met het inmetselen van mn schermpje in mn dashboard. ik heb op advies van mijn lokale tuning shop gekozen voor een mdf stukje van 1 cm .
gister stukje hout passend gemaakt in het stuk dashboard. nu ben ik bezig met stop happen en schuren van het gat voor het schermpje.

en uiteraard er komen ook fotoos aan. even geduld:P

454ss
26th February 2008, 20:22
Mooi om te zien dat je weer verder gaat!! Nu nog een paar pickies!:D (bij voorkeur op photobucket oid; in je startpost ontbreken nogal wat foto's)

Omdat je project nog niet af is heb ik het verplaatst naar 'under construction'.

[mp3]neo
26th February 2008, 20:27
ja ik zie het. mn moeders server is aant overleiden ( of is reeds overleden)
haar website is ook al down :(

Neonic
27th February 2008, 00:53
neo;52874']en uiteraard er komen ook fotoos aan. even geduld:P

Hebbe we nie ;)

Maar ... luk 't een beetje met kleie ?
Als je nog abs of weet ik veel hoe 't heet nodig heb, kheb nog wel een brokkie dash voor je

[mp3]neo
27th February 2008, 01:08
ben met mdf begonnen. het gat voor het schermpje is bijna op maat nog paar mm schuren. maar lijm moest nog uitharden.

en dan moet ik nog even opmeten waar ik mn sleuf voor de dvd speler ga maken . en hoe. decoupeer zaga verwoeste daarnet bijna mn frame. die inmiddels in dash gelijmt was. dus misschien uurtje klote met een freesje op de dremel.

[mp3]neo
25th March 2008, 01:12
ik ben weer verder gegaan met mn schermpje.
hij is inmiddels helemaal geplamuurt in het frame.
moet alleen nog beetje geschuurt worden en gespoten.

en ja fotoos komen nog. en ik zal vandeweek de dead links opnieuw regelen.
server is inmiddels weer in de lucht.

454ss
25th March 2008, 13:05
neo;53480']en ja fotoos komen nog.

Dat zei je vorige keer ook al!!!:p;)

Is er een kansje dat we een en ander op de meeting mogen bewonderen? ;)

[mp3]neo
25th March 2008, 13:15
de kans is zeer groot.

alleen ffies kwa planning en geld regelen dat ik naar de sate meeting kan komen.
tis een krappe tijd voor mij.

454ss
25th March 2008, 15:12
Zie pm. ;)

Jurriaan
25th March 2008, 20:48
neo;53486']de kans is zeer groot.

alleen ffies kwa planning en geld regelen dat ik naar de sate meeting kan komen.
tis een krappe tijd voor mij.

Rij dit keer met mij mee dan, scheelt je in ieder geval dat ritje heen en weer. Nog niet helemaal zeker of het voor mij doorgaat om dezelfde rede, moet nog eeeeven een Defender 110 in elkaar Meccano'en volgende maand....

Maar als ik ga, hou het aanbod in gedachten :)

[mp3]neo
26th March 2008, 00:43
ill keep it in mind.

[mp3]neo
26th March 2008, 01:18
JAJAJA de fotoos staan er weer op. en bijgewerkt voor zover ik gefotografeerd heb.

454ss
26th March 2008, 09:16
Denk dat ie weer plat is hoor...:confused: geen enkele foto te zien...:(

Heb je echt zo'n hekel aan photobucket oid?

fs1
26th March 2008, 09:24
wat maarten zegt ;-) bij m'n firefox zegt ie steeds "wachten op..." en die bolletjes blijven zo maar rond draaien ;-) en ik was zo benieuwd! want ik ga em de volgende keer niet in het echt kunnen zien denk ik..

[mp3]neo
26th March 2008, 12:44
ik hoor net van mn broer dat het internet bij mn moeder er uit licht.
denk ffies kpn bellen
*internet is back*

[mp3]neo
26th March 2008, 23:20
Update

fs1
27th March 2008, 09:05
er zijn foto's! is het nog niet af, de montage van het schermpje? of gewoon nog geen foto's van? daar keek ik wel naar uit!

[mp3]neo
29th March 2008, 00:05
schermpje ligt bij een vriend van me om te puiten.

nu is het schempje in het mdf verzonken en de randen zijn netjes geplamuurd en op geschuurd. en er is ook al een gleuf voor mn dvd speler.
ik ga morgen even kijken of ik het resultaat kan bekijken.

454ss
29th March 2008, 09:09
Nice. Begint wel wat te worden zo!

Neonic
29th March 2008, 11:20
neo;53591']ik ga morgen even kijken of ik het resultaat kan bekijken.
DOE DAT :)

ben wel benieuwd. dat met dat plankie hout erin zag er ook al goed uit dus ...
word wel wat zo.
wat voor kleur gaat het worden, of is het voor jou ook nog een verrassing ?

[mp3]neo
29th March 2008, 18:41
gewoon kleur van mn dashboard. zwart dus.

[mp3]neo
31st March 2008, 01:09
ik ben weer een dagje bezig geweest aan mn cp.

dashboard deel gespoten.
schermpje in frame gemonteerd.
alle bekabeling ruw in de auto gelegd.
alles getest. en werkt.

todo:
scherm frame in de auto bouwen en auto en pc en kabels
enigzins weg werken.
en versterker weer op zn plek.

ps. morgen voeg ik fotoos toe.

Niki
2nd April 2008, 19:48
foto's?

Neonic
2nd April 2008, 20:09
foto's?

Wijze opmerking :)

ps. morgen voeg ik fotoos toe
't is nou al wat later dan 'morgen' é ;)

[mp3]neo
2nd April 2008, 23:37
camera weer vergeten uit auto te halen liep met volle handen.
en geen zin om nog een keer naar beneden te lopen.
sorry sorry sorry en nog eens sorry.

Neonic
3rd April 2008, 18:49
neo;53698']...en geen zin om nog een keer naar beneden te lopen.nou vooruit dan. 't is dat ik weet waar je woon ;) haha

Jurriaan
4th April 2008, 08:44
Haha, Anton de anti-fotograaf ;)

Ben benieuwd naar het resultaat.

setsunakaede
4th April 2008, 09:54
Misschien moet'ie zijn telefoonnummer hier posten, kunnen we een belschemaatje opstellen: elk uur een herinneringstelefoontje :D

Kom op Anton! Hier mit die bilder! Schnellll!!!!! :D

[mp3]neo
7th April 2008, 01:30
JA DAAR GAAT HET GEBEUREN de fotoos.

TADAAAAA
hier is hij compleet geplamuurt en gespoten
en schermpje gemonteerd.

met dank aan mn stagair

en jaja hij zit er in hoor.

MAAAR hij moet er ook weer uit in dezer dagen.
er klemt iets op het schermpje waardoor het toucht screen altijd ingedrukt is.
maar verder beeld krijg ik wel.

Wordt vervolgd........

454ss
7th April 2008, 08:32
Nice!!! Ziet er goed uit. Die sleuf eronder, is dat voor een CD/DVD-loopwerk?
Beetje balen van je touch inderdaad. Hopelijk is dat eenvoudig op te lossen en is er niets kapot, dat zou erg vervelend zijn.

setsunakaede
7th April 2008, 11:21
Anton moet wel zijn autootje es wat opruimen, het lijkt de sjees van mijn ouders wel :p
Wel mooi ingewerkt overigens!

Jurriaan
7th April 2008, 11:57
Ziet er netjes uit Anton! Jammer dat het niet in 1x werkt, maar ach, dat hoort erbij hè.... Proberen en passen en meten en demonteren en dat soort ongein.

[mp3]neo
7th April 2008, 13:41
plekken waar gewerkt wordt blijven niet schoon :P
ja ik moet em inderdaad opruimen.

[mp3]neo
7th April 2008, 13:42
Nice!!! Ziet er goed uit. Die sleuf eronder, is dat voor een CD/DVD-loopwerk?

Idd daar komt een laptop dvd/cd brander in.
hier moet ik nog een usb ide converter voor hebben.

dash
7th April 2008, 16:44
mooi gedaan met dat zwart. Op de foto in de auto is hij bijna niet te zien :)

[mp3]neo
7th April 2008, 19:03
mooi gedaan met dat zwart. Op de foto in de auto is hij bijna niet te zien :)

sorry was ook rond 01:00 genomen.

Neonic
7th April 2008, 20:06
denk dat dat van dash meer positef bedoeld was, zo'n beetje ala 'stealth'

maar ziet er inderdaad erg nice uit zo.
wat die stagair betreft ... schermpie gespoten voor een biertje ? das niet duur.
kzoek nog een spuiter voor me auto, kost dat ... kratje :)

[mp3]neo
7th April 2008, 20:39
denk dat dat van dash meer positef bedoeld was, zo'n beetje ala 'stealth'

maar ziet er inderdaad erg nice uit zo.
wat die stagair betreft ... schermpie gespoten voor een biertje ? das niet duur.
kzoek nog een spuiter voor me auto, kost dat ... kratje :)

ja zo kan je die ommerking ook zien. maar die foto was zwaar onscherp vandaar.

lol. maar uh hebben samen beetje zitten prutsen hij had een garage box. dat scheelt een hoop met die koude natte dagen.

denk niet dat ie een hele auto wil gaan spuiten.

[mp3]neo
11th April 2008, 01:30
op de planning staat zaterdag klussen.
scherm uitbouwen en kijken wat er aan de hand is.
en dan scherm weer inbouwen
mp3 hddtje er bij prikken
en dan zou het et allemaal moeten doen.
rr + muziek + navigatie.
morgen nog even van mn werk een 50 gig aan clips copieren.
altijd leuk om een beetje beeld er bij te hebben ( als ik stil sta).

[mp3]neo
13th April 2008, 02:39
zo ik ben vandaag aardig lan gin mn auto bezig geweest.
en ja hoor carpc werkt helemaal.
navigatie werkt.
toutchscreen werk. was een minuscuul verf druppeltje wat constant op scherm drukte

alleen nu valt mn carpc af en toe uit.
eerst toen ik auto alleen stationair draaide en ik mn cpc aan zette begon ineens mn om vormer te piepen en sloeg alles uit. waarschijnlijk of te zwaar belast of te weinig volt aan de ingang. maar tijdens een draaiende motor heb je 13.5 volt ofzow.
even later wat gepruts aan wat kabels en het zaakje bleef werken.
maar na een tijdje rijden viel hij weer uit.

ook is het geval als mn pc aan staat als mn motor uit staat en ik mn auto start valt mn pc uit. mensen hier ervering mee? is hier een oplossing voor?

klein beetje specs:
omvormer 150w
voeding 300w
pc werkte prima op een andere voeding van 90 wat.
ik hoop dat dit niet het geval is als er een m2-atx op hangt.

454ss
13th April 2008, 10:33
Dat hij uitvalt als je rijdt is eigenlijk het enige vreemde aan je verhaal. De rest is vrij logisch. Een omvormer kan namelijk niet tegen de spanningsdip als je je auto start. Een M2-ATX kan dat wel en zal dat probleem zeker oplossen.

Als hij uitvalt terwijl je rijdt, weet je dan een beetje wat de temperaturen zijn? Is je omvormer erg warm? Je voeding? Wat is je processor temperatuur? Het uitvallen in bedrijf is meestal een thermisch probleem namelijk. Wat is hij aan het doen als ie uitvalt? Alleen mp3'tjes spelen of iets wat een hoge cpu-load geeft? Een andere oorzaak kan ook zijn ergens een los contact of slechte verbinding.

Wel mooi dat je ts nu goed werkt!:) Scheelt je weer een hoop hoofdbrekens.

dash
13th April 2008, 10:53
Mooi dat hij werkt.

neo;53979']even later wat gepruts aan wat kabels en het zaakje bleef werken.
maar na een tijdje rijden viel hij weer uit.

ik hoop dat dit niet het geval is als er een m2-atx op hangt.

Denk dat je het in je kabels moet zoeken. Op die 90 watt, staat dan waarschijnlijk niet je gps, dvd speler, schermpje, etc. want dat wil ook stroom.

Maar meestal is de m2 wel genoeg.

[mp3]neo
13th April 2008, 17:10
op die 90 watt stond ook :
dvd speler; voeding naar tft; muis; keyboard; draadloos usb ding; bleutooth;
gps; en zelfs voeding van mn usb hub.

ik gaat iig ffies snel sparen voor een M2

dash
13th April 2008, 23:18
met een max van respectievelijk 140 / 160 watt zou dat dan goed moeten werken.

Vindt persoonlijk de verdraaiing van de p4 op de 140 (8-30 volt) variant beter dn op de 160 watt M2. heb op mijn m2 erdoor uiteindelijk de condensator een zetje gegeven.

[mp3]neo
14th April 2008, 00:05
alles met elkaar moet er wel ffies weer wat geld moeten komen :P

454ss
14th April 2008, 09:52
Zul je al wel gezien hebben, maar er staat er een te koop hier op het forum. De vraagprijs is € 65,- wat ik zelf eigenlijk net iets te veel vind voor een 2e handse.

[mp3]neo
14th April 2008, 19:25
ik spaar voor die m4 (225w)
meteen genoeg voor ooit uibreidingen

[mp3]neo
22nd May 2008, 15:01
jajaja Mijn voeding ( M4-ATX)
is binnen gekomen van uriel.

heb er nog niet heer erg goed naar gekeken maar hij iz vrij groot.
weer een challenge om em weg te werken.

imhotep
22nd May 2008, 21:07
neo;55220']jajaja Mijn voeding ( M4-ATX)
is binnen gekomen van uriel.

heb er nog niet heer erg goed naar gekeken maar hij iz vrij groot.
weer een challenge om em weg te werken.

wij verwachten wel een review met foto's he ...

[mp3]neo
23rd May 2008, 01:02

maar uiteraard komt die er :P

dash
23rd May 2008, 11:17
Die worden in juni geschoten te Rotterdam :D

[mp3]neo
11th June 2008, 18:20
jaja pc heeft zig weer in mn auto genesteld.
en die M4-atx werkt perfect.
net even een half uur stationair met de pc zitten werken perfect.
en ook als ik mn motor uit zet en weer start. dan blijft de pc gewoon aan.
fotoos volgen

op het eerste gezicht leek het een een flinke voeding. ik dacht dat het misschien wel niet zou passen.

voeding is uitgerust met een P4 stekken en maarliefst 2 sata stekkers.
tevens heeft hij mogelijkheid voor een 24 pins rails maar ook een 20 rails moederboard kan er gevoed worden
( hoeveelheid pins op groote voeing stekken op moederboard)

na iets passen en meten bleek de voeding perfect te passen in de deksel van mn koffertje.
dus dat was weer een meevaller.

jammer alleen is dat er geen power switch kabeltje bij zat deze heb ik zelf moeten kopen/maken.