PDA

Bekijk de volledige versie : Moderating..

Meelobee
8th September 2005, 14:30
Hoeveel moderators heeft dit forum?
De acties en reacties van de Mods laat mijns inziens nogal wat te wensen over.

Als voorbeeld deze thread:

http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=915

Zoals ik daar al reeds op 26-08-05 aangegeven heb is het illegaal om de dll zomaar aan elkaar door te geven, als Destinator hierachter komt kan dit echt grote problemen geven voor de eigenaar van dit forum.
De enige reactie van de mods is: "Hmmm...Ik overleg even met Iwan." en vervolgens staat de post er (ruim 2 weken later!) nog steeds. Ik denk dat dit soort dingen sneller moeten worden opgepakt mede om dit forum wat professioneler te laten worden en om boetes en andere ongein te voorkomen.

Oh en als jullie nog iemand zonder sociaal leven zoeken die wil moderaten ;)

Verder niets dan lof voor de site, er komen steeds meer mensen bij en het niveau wordt dus ook steeds beter :)

Jurjen
8th September 2005, 14:41
2 supermods en halve mod.
ik dus.......

Het zou ongetwijfeld veel te wensen overlaten, maar het is allemaal vrijwillig.
En ik kan voor mij spreken dat ik er zeer weinig tijd tijd voor heb, (dan had je het maar niet moeten worden zal je dan wel zeggen.)

Als mensen iets fout vinden staan stuur dan een pm berichtje dan zullen wij kijken of het waar is.

Het is gewoon onmogelijk om dit allemaal zo strak bij te houden.
En vergeet niet dat er op de achtergrond zeker aan gewerkt wordt!!!

E tevens krijgen wij de reactie vaak dat het een relaxed forum is waar ze niet te veel zeiken en dat het goed overzichtelijk is!

Meelobee
8th September 2005, 15:03
Het forum is ook erg relaxed, daarom juist dat ik me er een beetje druk over maak. Het zou zonde zijn als er problemen komen door het posten van illegale zooi. (ookal is het heel handig...)

Ik denk zelf dat het zeker wel goed bij te houden is, zolang je maar genoeg moderators hebt en deze in groepen indeeld. Het is idd bijna onmogelijk om een forum als deze met 2.5 man bij te houden, zeker als er meer users komen en die 2.5 mods verantwoordelijk zijn voor alle threads.

En ja idd als je er amper tijd voor hebt moet je geen mod worden ;)

Goed om te horen dat dit wel allemaal speelt, en als jullie hulp nodig hebben, geef dan een gil, ik zou graag meehelpen!

Vipergts/r
8th September 2005, 16:24
I-1 en Matthijs beslissen over de de moderators. Zij zijn achter de schermen volop aan het werken aan de uitbreiding van het forum (frontpage) enz. Zoals jurjen al zei is iedereen maar vrijwilliger. Ik heb mij bij I-1 al aangemeld dat ik heel graag mod wil worden hier. Maar hij heeft bepaald dat het op dit moment niet nodig is. Gewoon omdat iedereen nog volop bezig is met andere dingen. Eenmaal dat die dingen gedaan zijn, kunne ze weer volop het forum controleren.

Ik vind het een voordeel dat dit een open forum is, waar ge tenminste nog contact heb met de mod's. Op veel andere fora's gaat het er wel heel anders aan toe hoor.

Jurjen
8th September 2005, 16:28
wij hebben jullie net zo hard nodig!

Matthijs
9th September 2005, 00:59
Iwan is idd niet erg actief als mod, ook al heeft hij wel de privilege's, maar dat is gewoon omdat wij dit forum met zijn 2en gebouwd hebben.
Iwan neemt meer de technische kant voor zijn rekening, hij is al tijden druk met het implementeren van die frontpage, waar tot noch toe nog wat problemen mee zijn.
Maar hij wil het pas releasen als alles helemaal perfect werkt, dat is Iwan :)

Over het algemeen neem ik dus het moddereren voor mijn rekening, en Jurjen steunt mij daar mee.
Ik heb het idee dat wij dit forum prima aankunnen (op dat akkefietje met die dll na dan).

Eigenlijk vind ik dat er weinig te modden valt hier, er gaat nooit wat mis!
De mensen die gebruik maken van dit forum gedragen zich voorbeeldig!
Hooguit moeten er eens 10 threads per week verplaatst worden, of eventueel de titel wat aangepast.

Wat mij betreft kunnen de mensen die zichzelf beschikbaar willen stellen een pb-tje sturen naar mij, met daarin een uitgebreide onderbouwing waarom je vind dat je geschikt bent.
Zo creeren wij dan een reservelijst, mochten wij ondervinden dat we het inderdaad niet af kunnen, kunnen wij de meest geschikte 'kandidaat' aanspreken.

Hoe meer reclame jullie maken hoe meer leden we krijgen, hoe eerder we meer mods nodig zijn. -flauw, ik weet het-

IEDEREEN KAN HELPEN: Zie je iets wat in jou ogen niet klopt, klik dan op 'report post' dan krijgen we daar vanzelf een berichtje over.
Een PB-tje is nog makkelijker,
Ik denk dat je die het best naar mij kan sturen.

En over dat DLL-etje, ik zag er niet zo'n kwaad in, was het inmiddels eigenlijk ook al weer vergeten, maar ellende te voorkomen haal ik de link weg.

Mannen, bedankt!

Neonic
9th September 2005, 01:26
Heb er niks op aan te merken in ieder geval. Vind het hier inderdaad wel relaxed. Iedereen heeft wel wat tips of ideeen als iemand ergens mee zit.
Ook vind ik dat er er niet echt lullig gedaan word als er iemand gewoon wat vraagt (heb wel eens meegemaakt bij andere forums dat iemand zo'n beetje werd afgezeken om dat ie iets simpels vroeg) Maar he, voor de een is iets simpel, voor de andere niet. Bijvoorbeeld bedrading, heb zelf zelf electro gedaan dus weet wel iets van.

Maar goed, dwaal weer af geloof ik. Kortom, leuke, gezellige, en vooral informatief forum. Heb al veel geleerd en veel ideen opgedaan, ook mede andere mensen hierzo, dus ... ga zo door. ;)

ps. Ben het wel beetje met Melobee eens. Zou lullig zijn als jullie gezeik, of boete, zouden krijgen voor iets 'onbenulligs'.

I-1
9th September 2005, 10:40
hoi,

ik ga me er ook even mee bemoeien...

Ik denk dat er wat forum regels opgesteld moeten worden ook met betrekking tot (illegale downloads)

Mischien moeten deze links per PM aan mekaar kenbaar gemaakt worden...
Ik weet het niet ...

sommige staan er heel open voor wat illegale software betreft ...andere willen er niks mee te maken hebben.

Maar inderdaad willen wij hier als CPF (dus ook de leden) er geen problemen mee krijgen ...

Bij elk topic staat ook Raporteer aan een Moderator en zo zouden de leden ons kunnen helpen...

Krijgen wij 50 meldingen per dag binnen ...is het tijd om een MOD erbij te nemen ...of Jurjen een schop te geven (geintje) ...

Ik denk er nog even over na hoe en wat ...

Groetjes,

Meelobee
9th September 2005, 13:08
Goed om te horen dat er wat aan gedaan wordt :)

Matthijs
9th September 2005, 18:17
Ik heb regels opgesteld, kijk maar even of jullie het er een beetje mee eens zijn, anders kan er gereageerd worden.

Ook heb ik het hele forum doorgespit op fouten, het is nu 17.16, en het hele forum is nu zoals het -naar mijn idee- inhoudelijk moet zijn.