PDA

Bekijk de volledige versie : D-link USB radio

Burner
8th September 2005, 14:16
Voorzichtig snij ik hier weer het onderwerp radio aan :D

Ik heb vernomen dat dit het niet ideaal is en dat er gewerkt wordt aan een heuse carpc radio (mp3car.com) maar ondertussen zoek ik een allternatief,omdat mijn scherm mijn oude autoradio vervangen heeft.
Zelf beschik ik niet over USB 2.0 of PCI dus de TV/Radio combi's vind ik niet interessant.

het vinden van USB radio's(met software tuning) was moeilijker dan ik dacht
Na wat zoeken vond ik er wat verspreid over ebay wereldwijd.

Een van de veilingen wilde ik jullie niet onthouden 10GBP(ongeveer 15euro)
Het staat niet in de veiling maar deze persoon verstuurt naar NL(nog eens 10GBP)

Bekijk hier de veiling (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5239487176&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1) - Veiling afgelopen.

Heeft iemand overigens betere alternatieven of verkooppunten in NL dan houdt ik me aanbevolen :D

Corsa
9th September 2005, 00:17
Ik heb er een besteld!
Ook omdat deze radio in diverse aplicaties wordt ondersteund.
En hij is in nederland haast niet te krijgen.
Ik weet radio is oud maar eigenlijk wil ik niet zonderin de auto.

Corsa

Jurjen
9th September 2005, 00:29
ik twijfel, maar wil natuurlijk heel graag jullie bevindingen horen

Matthijs
9th September 2005, 00:40
Voorzichtig snij ik hier weer het onderwerp radio aan
WIL JE DAT NOOIT MEER DOEN!!!
-grapje-
Dat is zeker een mooi ding op het eerste gezicht!

Corsa
9th September 2005, 00:50
ik twijfel, maar wil natuurlijk heel graag jullie bevindingen horen

Dan kun je bij mij lang wachten.!
Ik ben al 5 jaar met men carpc bezig en hij staat nog naast me...:o
Het komt eigenlijk door mijn Corsa uit 1999 welke maar 1 plek heeft voor de Radio. En ik wil gewoon die pc daar hebben. Verder ben ik meer aan het "spelen" er mee dan een goede inbouw te maken.

Maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
En nu weer terug naar Burner

CORSA

Burner
9th September 2005, 01:12
Ik heb er een besteld!
Ook omdat deze radio in diverse aplicaties wordt ondersteund.
En hij is in nederland haast niet te krijgen.
Ik weet radio is oud maar eigenlijk wil ik niet zonderin de auto.

Corsa

In Nederland haast niet te krijgen????
Uberhaubt amper te krijgen...dit zijn apparaatjes van 4-5jaar terug en kennelijk niet interessant meer naast de huidige hightech radio/tv combi's
Op mp3car.com wordt er her en der ook al wat over gediscussieerd maar dat moet je ff opzoeken.
Ik zoek nu al een tijdje naar iets dergelijks.

Radio review uit 1999! (http://www.duxcw.com/digest/Reviews/usb/dlink/usbradio/usbradio.htm)

Voordeel in mijn ogen -> USB1.0 + externe antenne

Het antennebereik kunnen we vast op 1 of andere manier boosten :D
Ik had al geboden op een ander(franse) veiling en ben nog steeds de hoogste bieder. Over een dikke dag is verlopen en als ik hem (met een week of 2?) binnen heb dan een volledig verslag :D

Vipergts/r
9th September 2005, 02:52
ik zou echt wachten op die radio van mp3car.com. Het gaat daar nimeer al te lang duren denk ik zo.

Burner
9th September 2005, 10:37
ik zou echt wachten op die radio van mp3car.com. Het gaat daar nimeer al te lang duren denk ik zo.

Tja, kan je geen ongelijk geven,

maar als ze dat ding eenmaal klaar hebben, dan moeten ze deze ook nog gaan massa-produceren :D
Dit zal dus alleen lukken met een sponsor en/of investeerder of een zooi pre-orders met vooruitbetaling.

Bovendien als dat ding dan verkocht gaat worden dan zijn er zeer veel anderen die (terecht) voor mij in de rij staan te wachten.

Tot die tijd heb ik er wel een paar tientjes voor over om wat te klooien met een oud radiootje :D

D-link gebruiker op mp3car.com (http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=56401&highlight=d-link+DSB-R100)

Burner
11th September 2005, 10:54
Ok...veiling niet gewonnen,
Houd ik 'm 3 dagen in de gaten wordt ik op laatste moment als ik ff het nieuws zit te kijken overboven met 50cent :mad:

Afijn: toch maar eentje van de bovenstaande veiling gekocht :D
totaal 30,38euro afgerekend met Paypal

Naast Corsa nog mensen die er 1 besteld hebben?
De veiling loopt nog ff en hoe meer ik zoek hoe positiever ik ben dat dit (redelijk genoeg) gaat werken.

Er zijn mensen die deze radio voor carputers gebruiken en bijv Coyote's MediaCar heeft onderteuning voor de tuning software.
Ook heb ik diverse berichten gelezen over mensen die (wel en niet versterkt) de antenne hebben aangesloten op de autoradio-antenne

Nu maar wachten tot ie bezorgd wordt......

Burner
12th September 2005, 09:05
Sh....t,

krijg nu stilletjes het gevoel genaaid te zijn....

Veiling niet meer te vinden, ook niet dat ik iets heb aangeschaft in mijn ebay.
Mailtje van ebay dat verkoper niet meer geregistreerd is en dat ik de transactie beter niet kan voldoen.

Lekker dan,ik heb al betaald :mad:

Ik zal deze persoon nog eens emailen maar ik ben bang dat ik een luchtje ruik.
Ebay trekt kennelijk overal zijn handen van af.

Grrtvrdr....en net nu ik in de nachtdienst zit en dingen moeilijk kan regelen/uitzoeken

...hopen dat ik het mis heb....

ziehier de mail die ik net stuurde:

Hello Mark,

I wanted to ask you what happened at ebay?
I get emails that you are not a registered user anymore and that i don't have to complete payments to you since they think its not secure anymore!

I have paid you instantly with Paypal, will you still ship this item to me?

if you don't plan to ship this item could you please return the GBP 19,99

I don't want to offend you at all but this smells kinda fishy and i will take every possible step to get my item or money back

I hope you understand my point of view, but i'm stilll willing to place trust in you first.

Corsa
12th September 2005, 10:31
Ik had me wel ingeschreven voor de Radio maar nog niet betaald.
Ik denk dat ik hier goed weg kom:confused:

Ook ik had het zelfde e-mailtje ontvangen van EBay

Dan maar even wachten op de HCC dagen in de hoop dat er daar nog een paar opduiken.

Corsa

Burner
12th September 2005, 15:32
Ik had me wel ingeschreven voor de Radio maar nog niet betaald.
Ik denk dat ik hier goed weg kom:confused:

Ook ik had het zelfde e-mailtje ontvangen van EBay

Dan maar even wachten op de HCC dagen in de hoop dat er daar nog een paar opduiken.

Corsa

:D Mazzelaar

Ik moet wel zeggen dat van alle honderden goedkopere en duurdere dingen die ik ooit van o.a. ebay kocht, dit mij nooit eerder is overkomen.

Ik laat dit natuurlijk niet over mijn kant gaan, en leg alle verantwoording bij ebay.
Ik kan bij ebay nog niet eens contact opzoeken omdat de veiling nog niet 10 dagen verstreken is(maar ze hebben hem wel volledig verwijderd :confused: )

Bovendien heb ik ALLES gedaan zoals ebay wilde, zelfs betaald met Paypal(ook ebay)
Ik denk wel dat ze dit op gaan lossen, anders wordt je snel rijk op ebay

Van de verkoper natuurlijk nog steeds geen reactie op mijn email.
Ik heb inmiddels via internet al het nodige nagesnuffeld, zo heb ik al een internetwinkel,adres,bedrijfsgegevens,telnr
Misschien is dat zaakje wel falliet

Ging gelukkig maar om 30euro, maar toch

Burner
12th September 2005, 15:38
Na wat speuren en zoeken de moed verzameld om te bellen naar GrootBrittanie.

Krijg na een kort menuutje een zeer vriendelijke brit aan de lijn.
Hij legde mij uit dat er inderdaad iets is misgegaan met de communicatie tussen Ebay en MDComponents.
Hij erkende mijn probleem en wist ook van het bestaan van de Ebay-mail af.

Tis natuurlijk maar telefonsisch maar heb er weer wat vertrouwen in.
Volgens hem werdt mijn pakket, besteld in het weekend, maandag a.s. verstuurd en heb ik het met een beetje mazzel hem vrijdag binnen.

Corsa, als je nog niet hebt betaald, wacht dan ff.
Krijg ik hem gewoon binnen dan kan je ze via http://www.mdcomponents.co.uk/ nog bestellen.

Vipergts/r
12th September 2005, 15:47
Ff een beetje offtopic.

@Burner: Hoe heb jij je paypal account opgezet? Want ik kan dus maar niet betalen met paypal. Heb wel geen visa/mastercard, maar ik heb er mijn bankaccount aan gekoppeld, en nog steeds kan ik niet betalen. Heb jij mss een id? Of heb jij wel een Visa?

Burner
12th September 2005, 16:02
Heb dat ook wel eens gedaan via bankaccount maar dat geeft nogal problemen.
Het gaat erom dat je geverifeerd raakt voor je kan betalen, en dit kan dus alleen met een creditcard.

Een ongeverifeerde Paypal-account is zo goed als waardeloos voor aanschaffen op ebay etc

Heb je je Paypal account geverifeerd met een creditcard dan kun je je bankaccount gebruiken om geld op Paypal te zetten,maar ook met de creditcard VIA paypal betalen.

Alle info moet te vinden zijn op Paypal, het is al weer een tijdje geleden dat ik dat probeerde en is mij toen geloof ik ook niet gelukt(uiteindelijk betaald met WesternUnion toen)

Ik heb mijn creditcard (ING VISA-kreeg er ook gratis mp3spelertje bij :D) dus SPECIAAL voor internet/paypal betalingen genomen.

Mocht je errug omhoog zitten om iets te betalen dan kan ik misschien wat voor je regelen via mijn Creditcard als jij mij weer terugbetaald(stuur dan ff PM)

Corsa
13th September 2005, 20:07
Corsa, als je nog niet hebt betaald, wacht dan ff.
Krijg ik hem gewoon binnen dan kan je ze via http://www.mdcomponents.co.uk/ nog bestellen.

Doe ik als zij de boel alsnog netjes afhandelen hebben zij er een klant bij!

Ik hoot hrt graag en hou ONS op de hoogte!
Corsa

Burner
16th September 2005, 15:07
Goed nieuws!!

Krijg net van de postbode een pakketje met jawel:
D-Link DRU-R100

Nog helemaal gloedhageltjenieuw in een gesealde doos,.
Natuurlijk meteen opengetrokken en aangesloten op mijn hoofdpc.
Staat nu op de achtergrond te spelen terwijl ik deze post typ :D

De mensen van mdcomponents hebben zich toch netjes aan hun woord gehouden en ik heb hem precies op tijd binnen.

Voor de mensen die er ook eentje willen;

Zelf had ik natuurlijk al betaald(zie boven)
Via hun website www.mdcomponents.co.uk/ (http://www.mdcomponents.co.uk/) vond ik hun telnr 0115 9462222
(Netnummer 44 dus 441159462222)

Ik kreeg een eenvoudig keuzemenu en geloof ik bij 'Sales'(dacht ik) kreeg ik al snel een ENGELS sprekende meneer aan de lijn.

Vraag naar de USB-radio's die op ebay stonden, het verhaal was bekend.
Nogmaals dit zijn engels sprekende mensen maar dit moet voor jullie bollebozen niet zo moeilijk zijn :D

Zelf heb ik betaald met Paypal, voor hun ook lekker makkelijk

@Corsa -> Zou het gewoon doen, radiootje lijkt in eerste indruk de moeite waard!!

BTW mensen met tips over evt versterken van het ontvangst zijn welkom!
Binnenkort een review! :D

Corsa
18th September 2005, 14:41
Gefeliciteerd!
Fijn voor jr dat ze het zo netjes hebben afgehandeld.

Op dit moment wacht ik nog even omdat mijn budget op is.
Ik heb namelijk net een BT-Gps ontvanger voor € 95.- (incl. de btw en verzendkosten) in de aanbieding gekocht. (mochten hier nog mennen interesse in hebben laat het me weten!)
Dus volgende maand ga ik het nog even een keer proberen.

Laat vooral weten hoe hij werkt.
Ik denk dat er redelijk wat mensen interesse hebben in een actuele review.

Gr. Corsa

Erwin
19th September 2005, 10:58
Heeft iemand een mooie frontend (bediening) voor deze radio?

Deze vind ik echt niet uitzien:

Burner
20th September 2005, 20:51
Heeft iemand een mooie frontend (bediening) voor deze radio?

Deze vind ik echt niet uitzien:

Hee mensen, na een lang weekend feest en een paar dagen uitrusten ben ik er weer!

Bovenstaande software wordt bijgeleverd met de d-link radio.
Er zijn frontends die te gebruiken zijn maar weet niet precies welke.

Zelf gebruik ik Coyote's MediaCar en dit werkt goed!